{"id":951,"date":"2021-05-27T11:44:46","date_gmt":"2021-05-27T11:44:46","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=951"},"modified":"2021-05-27T11:44:46","modified_gmt":"2021-05-27T11:44:46","slug":"basta-takracke-for-porsche-cayenne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-takracke-for-porsche-cayenne\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta takr\u00e4cke f\u00f6r Porsche Cayenne"},"content":{"rendered":"\n

Porsche Cayenne SUV \u00e4r Porsches SUV-flaggskepp som erbjuds som standard i SUV- eller coup\u00e9form. Denna SUV har funnits till f\u00f6rs\u00e4ljning i 3 generationer nu och \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra Porsche-modellerna genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

Det finns m\u00e5nga olika motor- och trimalternativ att v\u00e4lja mellan, och i stort sett alla Cayenne-modeller erbjuder en sportig upplevelse utan att ge avkall p\u00e5 komfort eller lyx. Cayenne SUV:erna \u00e4r inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis gjorda f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning, men de kan klara av l\u00e4tt till medelstor terr\u00e4ngk\u00f6rning utan problem.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Cayenne SUV:er \u00e4r ganska rymliga b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt, vilket inneb\u00e4r att dessa lyxpr\u00e5mar kan transportera upp till fem passagerare och en massa last. Men om du vill ut\u00f6ka lastkapaciteten p\u00e5 en Cayenne \u00e4r det ett bra alternativ att v\u00e4lja ett takr\u00e4cke.<\/p>\n\n\n\n

Det b\u00e4sta takr\u00e4cket f\u00f6r Porsche Cayenne \u00e4r OEM-takr\u00e4cket fr\u00e5n Porsche Tequipment, men du kan ocks\u00e5 v\u00e4lja mellan ett g\u00e4ng eftermarknadstakr\u00e4cken fr\u00e5n Thule, Malone, Yakima och m\u00e5nga andra.<\/p>\n\n\n\n

Porsche OEM-takr\u00e4cken<\/h2>\n\n\n\n

Roof transport system main support takr\u00e4cket \u00e4r f\u00f6rmodligen det b\u00e4sta takr\u00e4ckealternativet f\u00f6r en Porsche Cayenne eftersom detta takr\u00e4cke \u00e4r gjort specifikt f\u00f6r Cayenne, och det s\u00e4ljs f\u00f6r en rimlig $479, vilket \u00e4r mycket billigare j\u00e4mf\u00f6rt med ett Roof transport system main support f\u00f6r en 911.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rdelen med detta specifika system \u00e4r att det erbjuder en perfekt passform och det fungerar som ett p\u00e5litligt lasttill\u00e4gg ocks\u00e5. Den maximala lastkapaciteten f\u00f6r detta system \u00e4r 100 kg (220 lbs) vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r de flesta.<\/p>\n\n\n\n

Detta system \u00e4r ocks\u00e5 gjort f\u00f6r att passa perfekt till alla andra OEM Porsche Tequipment transportmoduler som har ett mer konkurrenskraftigt pris j\u00e4mf\u00f6rt med resten av konkurrensen. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att det h\u00e4r systemet endast fungerar tillsammans med takstolsalternativet, men detta g\u00e4ller \u00e4ven f\u00f6r alla andra takstolsystem.<\/p>\n\n\n\n

Du m\u00e5ste ocks\u00e5 komma ih\u00e5g att Cayenne Coupe inte drar nytta av detta taktransportsystems huvudst\u00f6d, utan snarare ett specifikt 596-dollarssystem som kan ta maximalt 75 kg (165 lbs). Cayenne Coupe erbjuder ocks\u00e5 mindre lastutrymme j\u00e4mf\u00f6rt med SUV:n, s\u00e5 v\u00e4lj SUV:n om du vill ha en mer praktisk upplevelse.<\/p>\n\n\n\n

Thule\/Yakima\/Malone takr\u00e4cken<\/h2>\n\n\n\n

Thule \u00e4r en m\u00e5ng\u00e5rig svensk tillverkare av l\u00f6sningar f\u00f6r lasttransport som erbjuder p\u00e5litliga och kostnadseffektiva takr\u00e4cken. Thules bastransportsystem f\u00f6r takr\u00e4cken passar faktiskt till Porsche Cayenne, och detta system \u00e4r tillverkat av aluminium och erbjuder en maximal lastkapacitet p\u00e5 75 kg (165 lbs) f\u00f6r 500-650 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Malone \u00e4r ocks\u00e5 en v\u00e4lk\u00e4nd takr\u00e4cketillverkare och Malones standardtakr\u00e4cke passar Cayenne, men denna upps\u00e4ttning \u00e4r tillverkad av st\u00e5l, vilket inneb\u00e4r att den \u00e4r betydligt tyngre j\u00e4mf\u00f6rt med Porsche- och Thule-systemen, men den kostar betydligt mindre p\u00e5 cirka 130-220 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Yakima TimberLine Car Roof Rack-l\u00f6sningen f\u00f6r 400-500 dollar \u00e4r ocks\u00e5 ganska popul\u00e4r hos en massa Cayenne-\u00e4gare eftersom den erbjuder en maximal st\u00e5ngspridning p\u00e5 40 tum, aluminiumkonstruktion och en maximal lastkapacitet p\u00e5 75 kg (165 pund).<\/p>\n\n\n\n

Att d\u00f6ma av priserna, byggkvaliteten, den maximala lastkapaciteten och vikten verkar Porsche Tequipment takr\u00e4cke verkligen vara det b\u00e4sta alternativet om du letar efter ett standardtakr\u00e4cke. Men om du vill ha en specifik typ av takr\u00e4cke b\u00f6r du r\u00e5dg\u00f6ra med en Porsche-\u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare f\u00f6r ytterligare instruktioner.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Transporationsmoduler<\/h2>\n\n\n\n

OEM Porsches huvudsakliga takr\u00e4cksystem \u00e4r konkurrenskraftigt prissatt f\u00f6r SUV-versionen. Coupe-versionen kostar visserligen lite mer, men eftermarknadsalternativen \u00e4r ganska begr\u00e4nsade eftersom Cayenne Coupe fortfarande \u00e4r en ganska ny modell.<\/p>\n\n\n\n

Men den st\u00f6rsta f\u00f6rdelen med OEM Porsche takr\u00e4cket \u00e4r m\u00f6jligheten att dra nytta av ett g\u00e4ng Porsche OEM transportmoduler. Vissa av dessa moduler som cykelh\u00e5llare\/b\u00e4rare \u00e4r ocks\u00e5 ganska prisv\u00e4rda, men andra som takboxalternativen kan kosta upp\u00e5t 1000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Priserna och tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r liknande mellan Coupe- och SUV Cayenne-modellerna, men Coupe-modellerna \u00e4r fortfarande alldeles f\u00f6r nya f\u00f6r att det ska uppst\u00e5 n\u00e5gra problem med h\u00e5llbarhet och tillf\u00f6rlitlighet. Genom att v\u00e4lja ett Porsche OEM-system \u00e4r du ganska s\u00e4ker p\u00e5 att veta att du verkligen anv\u00e4nder en del av Porsches konstruerade utrustning.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om vissa tillverkare som Thule erbjuder konkurrenskraftigt prissatta och ganska tillf\u00f6rlitliga system, kan ingen av dessa erbjuda samma grad av trygghet som ett \u00e4kta Porsche-transporttillbeh\u00f6r g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Beh\u00f6ver jag verkligen ett takr\u00e4cke till en Porsche Cayenne?<\/h4>\n\n\n\n

Om du s\u00f6ker efter dessa artiklar beh\u00f6ver du f\u00f6rmodligen ett takr\u00e4cke \u00e4ven om lastutrymmet i Cayenne \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r de flesta. Om du vill ha ett takr\u00e4cke av estetiska sk\u00e4l \u00e4r en Porsche Cayenne inte den typ av bil som l\u00e4mpar sig f\u00f6r en s\u00e5dan look eftersom detta trots allt \u00e4r en lyxig premium-SUV.<\/p>\n\n\n\n

Om du bryr dig om utrymmet b\u00f6r du ocks\u00e5 \u00f6verv\u00e4ga SUV:n i st\u00e4llet f\u00f6r coup\u00e9n, eftersom Cayenne coup\u00e9 erbjuder ett begr\u00e4nsat last- och passagerarutrymme j\u00e4mf\u00f6rt med den vanliga SUV-versionen.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r saker att t\u00e4nka p\u00e5 n\u00e4r du k\u00f6per ett takr\u00e4cke till din bil?<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rst och fr\u00e4mst b\u00f6r du korshandla s\u00e5 mycket som m\u00f6jligt eftersom det finns m\u00e5nga olika takr\u00e4cken och vissa av dem \u00e4r b\u00e4ttre prissatta \u00e4n andra. Aluminiumkonstruktion kommer troligen att vara lite l\u00e4ttare j\u00e4mf\u00f6rt med st\u00e5lkonstruktion, men st\u00e5lkonstruktion \u00e4r vanligtvis den robustare.<\/p>\n\n\n\n

Ett takr\u00e4cke kommer verkligen att p\u00e5verka din br\u00e4nsleekonomi, och det vindbrus som ett takr\u00e4cke genererar kan vara ganska tr\u00f6ttsamt, s\u00e5 f\u00f6rs\u00f6k alltid att v\u00e4lja ett takr\u00e4cke med l\u00e5g profil om m\u00f6jligt. Du b\u00f6r ocks\u00e5 undvika takr\u00e4cken som har plastkonstruktion.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r ett takr\u00e4cke ett b\u00e4ttre alternativ f\u00f6r transport av cyklar \u00e4n ett bakre monterat cykelst\u00e4ll?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 n\u00e5gra olika aspekter. Ett takr\u00e4cke p\u00e5verkar din br\u00e4nsleeffektivitet mer, och det \u00e4r ocks\u00e5 mycket bullrigare j\u00e4mf\u00f6rt med ett bakre monterat cykelst\u00e4ll. Ett takmonterat cykelst\u00e4ll kan vanligtvis transportera fler cyklar samtidigt, och det hindrar inte din sikt bak\u00e5t eller dina registreringsskylt- och parkeringssensorer\/kameror.<\/p>\n\n\n\n

Om du kan hitta ett bakmonterat rack med l\u00e5g profil som inte hindrar din sikt, inte heller din registreringsskylt eller parkeringssensorer\/kameror, \u00e4r ett bakmonterat rack vanligtvis det du ska v\u00e4lja f\u00f6r cykeltransport.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche Cayenne SUV \u00e4r Porsches SUV-flaggskepp som erbjuds som standard i SUV- eller coup\u00e9form. Denna SUV har funnits till f\u00f6rs\u00e4ljning i 3 generationer nu och \u00e4r en av de mest<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":952,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/951"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=951"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/951\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/952"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=951"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=951"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=951"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}