{"id":911,"date":"2021-05-27T11:12:47","date_gmt":"2021-05-27T11:12:47","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=911"},"modified":"2021-05-27T11:12:47","modified_gmt":"2021-05-27T11:12:47","slug":"basta-kupeer-for-langa-personer-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-kupeer-for-langa-personer-2\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta kup\u00e9er f\u00f6r l\u00e5nga personer"},"content":{"rendered":"\n

Coup\u00e9bilar \u00e4r inte vad de brukade vara. En coup\u00e9 var ursprungligen en tv\u00e5d\u00f6rrars bil, men numera har \u00e4ven fyrd\u00f6rrars bilar kup\u00e9beteckningen, och till och med vissa SUV:er heter ocks\u00e5 kup\u00e9er.<\/p>\n\n\n\n

En \u00e4kta coupe \u00e4r dock en tv\u00e5d\u00f6rrars bil med lutande tak, och anledningen till att s\u00e5 m\u00e5nga olika bilar kallas coupe beror p\u00e5 att coup\u00e9er \u00e4r coola igen. Om du vill ha en mindre coup\u00e9 p\u00e5 instegsniv\u00e5 \u00e4r Hyundai Genesis Coupe, BMW 2-serien eller Infiniti Q60 bra alternativ.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en sportig premiumcoup\u00e9 ligger BMW 4-serien och Ford Mustang i toppen av coup\u00e9marknaden. B\u00e5da dessa erbjuder gott om utrymme och ikonisk status, slagkraftiga motoralternativ och ett g\u00e4ng teknikfunktioner.<\/p>\n\n\n\n

Men om du vill ha de mest avancerade kup\u00e9erna d\u00e4r ute \u00e4r det en Bentley Continental GT, Mercedes Benz S-klass Coup\u00e9 och BMW 8-serie du ska g\u00e5 till. Allra h\u00f6gst upp i matkedjan f\u00f6r lyxkup\u00e9er sitter Rolls Royce Wraith, men det uppseendev\u00e4ckande priset \u00e4r verkligen obevekligt.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta mindre kup\u00e9er p\u00e5 instegsniv\u00e5 f\u00f6r l\u00e5nga f\u00f6rare<\/h2>\n\n\n\n

En instegscoup\u00e9 kanske inte verkar s\u00e5 premium vid f\u00f6rsta anblicken, men det finns m\u00e5nga bra alternativ i det h\u00e4r segmentet. Hyundai Genesis erbjuder 39,2 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 44,1 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, vilket g\u00f6r den till en av de rymligaste kup\u00e9erna som finns.<\/p>\n\n\n\n

Samma sak g\u00e4ller f\u00f6r Infiniti G80, G80 \u00e4r ganska prisv\u00e4rd begagnad och den erbjuder en motor fr\u00e5n Mercedes. Dessutom erbjuder G80 39,4 tum av f\u00f6rarens huvudutrymme och 43,8 tum av f\u00f6rarens benutrymme vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r alla upp till 1,80 meter.<\/p>\n\n\n\n

En BMW 2-serie kan helt enkelt vara den b\u00e4sta mindre coup\u00e9 som finns eftersom den erbjuder ett fantastiskt chassi som \u00e4r otroligt roligt att k\u00f6ra, och m\u00e5nga anser faktiskt att BMW M2 \u00e4r den mest dynamiskt tillfredsst\u00e4llande BMW M-bilen p\u00e5 senare \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Kombinera det med 40,1 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 41,5 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, s\u00e5 verkar 2-serien vara ett bra k\u00f6p. Dessutom \u00e4r BMW 2-serien inte heller s\u00e5 dyr eftersom du f\u00e5r alla de tekniska funktioner som vanligtvis f\u00f6rknippas med de dyrare bilarna i 3- och 4-serien.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta sportiga premiumkup\u00e9er p\u00e5 mellanniv\u00e5 f\u00f6r l\u00e5nga f\u00f6rare<\/h2>\n\n\n\n

Om du planerar att spendera lite mer pengar j\u00e4mf\u00f6rt med en Genesis eller en Infiniti finns det m\u00e5nga alternativ att v\u00e4lja mellan, och alla dessa \u00e4r mer \u00e4n rymliga nog f\u00f6r att bekv\u00e4mt rymma vem som helst.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang GT erbjuder den b\u00e4sta motorn av alla bilar som listas h\u00e4r. En 5.0L Coyote V8 som kan paras ihop med en manuell v\u00e4xell\u00e5da verkar vara en sj\u00e4lvklarhet. Mustang erbjuder ocks\u00e5 37,6 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 44,5 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, vilket \u00e4r bra f\u00f6r alla upp till 1,80 meter.<\/p>\n\n\n\n

BMW 4-serien \u00e4r en av, om inte den mest popul\u00e4ra mellanstora coup\u00e9n p\u00e5 marknaden, och det \u00e4r inte sv\u00e5rt att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r. 4-serien erbjuder ett fantastiskt utseende och m\u00e5nga h\u00e4lsosamma motoralternativ som s\u00e4kert kommer att tillfredsst\u00e4lla \u00e4ven de mest kr\u00e4vande entusiasterna.<\/p>\n\n\n\n

Kombinera det med 39,8 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 42,2 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren, 4-serien kan ocks\u00e5 bekv\u00e4mt rymma alla som \u00e4r mindre \u00e4n 1,80 meter. Men om du ber\u00f6var de bakre passagerarna deras sittplatsutrymme kan \u00e4ven en l\u00e4ngre person bekv\u00e4mt k\u00f6ra 4-serien.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta lyxiga kup\u00e9er i toppklass f\u00f6r l\u00e5nga f\u00f6rare<\/h2>\n\n\n\n

Kup\u00e9er \u00e4r gjorda f\u00f6r att se exklusiva, snabba och \u00e5tr\u00e5v\u00e4rda ut. Och alla dessa kup\u00e9er i den h\u00f6gre prisklassen \u00e4r just det. De \u00e4r bekv\u00e4ma nog f\u00f6r resor \u00f6ver kontinenten och snabba nog f\u00f6r de flesta racerbanor. Och oavsett vilken av dessa du f\u00f6redrar \u00e4r det verkligen sv\u00e5rt att g\u00f6ra fel val.<\/p>\n\n\n\n

Bentley Continental GT \u00e4r en definitiv brittisk lyxbil. GT \u00e4r h\u00f6ljd i l\u00e4der och erbjuder antingen en W12- eller en V8-motor som b\u00e5da \u00e4r tillr\u00e4ckligt bra f\u00f6r uppemot 550 h\u00e4stkrafter. F\u00f6rarens huvudutrymme m\u00e4ts till 40,1 tum och f\u00f6rarens benutrymme \u00e4r ocks\u00e5 ganska rymligt f\u00f6r 99 procent av m\u00e4nniskorna d\u00e4r ute.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-klass Coupe \u00e4r ocks\u00e5 en ganska konkurrenskraftig lyxcoup\u00e9. Skillnaden mellan Mercedes och Bentley \u00e4r det faktum att Continental fortfarande tillverkas, medan S-klass inte g\u00f6r det. Vilket g\u00f6r S-klassen till ett fynd j\u00e4mf\u00f6rt med Continental, och de erbjuder dessutom n\u00e4stan identiskt stort inredningsutrymme.<\/p>\n\n\n\n

BMW 8-serie Coupe \u00e4r lite mer kompakt j\u00e4mf\u00f6rt med S-klass och Bentley, men 8-serien \u00e4r lika imponerande och rymlig nog f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare. Och den h\u00f6gsta kup\u00e9n p\u00e5 marknaden idag \u00e4r Rolls Royce Wraith som ocks\u00e5 \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt stor f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare, men priset b\u00f6rjar vid 332 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en mindre eller st\u00f6rre coup\u00e9?<\/h3>\n\n\n\n

Storleksskillnaderna mellan kup\u00e9er \u00e4r inte som storleksskillnaderna i vissa andra bilsegment. Det inneb\u00e4r att en st\u00f6rre coup\u00e9 inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis inneb\u00e4r mer tillg\u00e4ngligt utrymme eftersom vissa kup\u00e9er \u00e4r otroligt stora, men de erbjuder inte s\u00e5 mycket utrymme.<\/p>\n\n\n\n

Storleken \u00e4r i viss m\u00e5n f\u00f6rknippad med stilen, och stilen \u00e4r verkligen viktig om du vill k\u00f6pa en coup\u00e9. Dessutom \u00e4r praktiska egenskaper, lyx och komfort egenskaper som vanligtvis \u00e4r f\u00f6rbeh\u00e5llna st\u00f6rre kup\u00e9er. Men om du vill ha en sportbil \u00e4r en mindre coup\u00e9 r\u00e4tt v\u00e4g att g\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en cabriolet eller en coup\u00e9?<\/h3>\n\n\n\n

Om du bor i ett milt klimat som g\u00f6r att du kan l\u00e4gga ner taket och njuta av den mer \u00e4n bara n\u00e5gra f\u00e5 g\u00e5nger per \u00e5r, v\u00e4lj en cabriolet. Det finns egentligen inte s\u00e5 m\u00e5nga skillnader mellan coup\u00e9er och cabrioleter f\u00f6rutom sj\u00e4lva taket, och dessa tv\u00e5 delar brukar dela m\u00e5nga delar.<\/p>\n\n\n\n

En coup\u00e9 \u00e4r b\u00e4ttre f\u00f6r mindre karosserirullning och ett styvare chassi, vilket inneb\u00e4r att kup\u00e9n b\u00f6r hantera kurvor b\u00e4ttre. S\u00e5 om du vill ha en dynamisk sportig upplevelse ska du v\u00e4lja en coup\u00e9, men om du f\u00f6redrar att cruisa med taket nedf\u00e4llt ska du v\u00e4lja en cabriolet.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r en coup\u00e9 den s\u00e4msta biltypen f\u00f6r en l\u00e5ng person?<\/h4>\n\n\n\n

Det kan det vara. \u00c4ven om alla kup\u00e9er som listas h\u00e4r har gott om utrymme f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare, \u00e4r en kup\u00e9 det s\u00e4msta valet om du ofta planerar att transportera flera passagerare samtidigt. Kup\u00e9er har vanligtvis en l\u00e4gre taklinje som ber\u00f6var en stor del av huvudutrymmet i baks\u00e4tet.<\/p>\n\n\n\n

Om du dessutom v\u00e4ljer en tv\u00e5d\u00f6rrars coup\u00e9 med l\u00e4gre k\u00f6rh\u00f6jd m\u00e5ste du st\u00e4ndigt kliva ur bilen f\u00f6r att n\u00e5gon ska kunna anv\u00e4nda baks\u00e4tet. Om du \u00e4r yngre \u00e4r detta kanske inte ett problem, men om du \u00e4r \u00e4ldre \u00e4r det b\u00e4ttre att v\u00e4lja en SUV.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Coup\u00e9bilar \u00e4r inte vad de brukade vara. En coup\u00e9 var ursprungligen en tv\u00e5d\u00f6rrars bil, men numera har \u00e4ven fyrd\u00f6rrars bilar kup\u00e9beteckningen, och till och med vissa SUV:er heter ocks\u00e5 kup\u00e9er.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/911"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=911"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/911\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=911"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=911"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=911"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}