{"id":905,"date":"2021-05-27T11:10:41","date_gmt":"2021-05-27T11:10:41","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=905"},"modified":"2021-05-27T11:10:41","modified_gmt":"2021-05-27T11:10:41","slug":"de-basta-cabrioleterna-for-langa-forare","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/de-basta-cabrioleterna-for-langa-forare\/","title":{"rendered":"De b\u00e4sta cabrioleterna f\u00f6r l\u00e5nga f\u00f6rare"},"content":{"rendered":"\n

Det finns en vanlig missuppfattning om att l\u00e5nga personer och cabrioleter inte passar ihop. \u00c4ven om vissa mindre kompakta tv\u00e5sitsiga cabrioleter faktiskt \u00e4r alldeles f\u00f6r kompakta f\u00f6r personer \u00f6ver 1,80 meter, s\u00e5 klarar sig andra utm\u00e4rkt.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en mindre 4-sitsig cabriolet \u00e4r en Chevy Camaro, Ford Mustang eller en BMW 4-serie n\u00e5gra av de mest popul\u00e4ra 4-sitsiga cabrioleterna p\u00e5 marknaden. Alla dessa tre \u00e4r tillr\u00e4ckligt rymliga f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare utan att offra baks\u00e4tet f\u00f6r mycket.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en 2-sitsig konvertibel sportbil erbjuder en Porsche 911 Targa cabriolet i stort sett samma inredningsutrymme som sin coup\u00e9version, med undantag f\u00f6r i baks\u00e4tet. Om du v\u00e4ljer en superbil erbjuder McLaren 650S o\u00f6vertr\u00e4ffat benutrymme och hyfsat huvudutrymme ocks\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Fullstora lyxiga cabrioleter som Mercedes Benz S-klass, Bentley Continental GTC eller Rolls Royce Dawn erbjuder den h\u00f6gsta komforten och lyxen p\u00e5 cabrioletmarknaden. De \u00e4r rymliga, snygga och otroligt bekv\u00e4ma.<\/p>\n\n\n\n

Mindre 4-sitsiga cabrioleter f\u00f6r l\u00e4ngre personer<\/h2>\n\n\n\n

Cabrioletvarianter av Chevy Camaro, Ford Mustang, BMW 4-serie anses inte vara sm\u00e5, men i v\u00e4rlden av lyxiga cabrioleter verkar de verkligen som s\u00e5dana. Det betyder inte att de inte kommer att erbjuda tillr\u00e4ckligt med utrymme. Tv\u00e4rtom \u00e4r alla tre mer \u00e4n rymliga nog.<\/p>\n\n\n\n

Chevy Camaro<\/h4>\n\n\n\n

Chevy Camaro Convertible erbjuder 38,4 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren med taket p\u00e5 plats och ett ganska groteskt benutrymme p\u00e5 44 tum f\u00f6r f\u00f6raren. \u00c4ven om Camaro kan verka liten p\u00e5 insidan beror det mest p\u00e5 siktbegr\u00e4nsningarna, och Camaro \u00e4r fortfarande ett bra val f\u00f6r en cabriolet.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang<\/h3>\n\n\n\n

Ford Mustang \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra bilarna p\u00e5 planeten, och det \u00e4r inte sv\u00e5rt att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r. En V8:a med topp nedf\u00e4lld, 37,6 tum huvudutrymme och 44,5 tum benutrymme \u00e4r verkligen en bra kombination. Det \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4rt att n\u00e4mna att Mustang erbjuder mer utrymme f\u00f6r de bakre passagerarna \u00e4n en Camaro.<\/p>\n\n\n\n

BMW 4-serien<\/h4>\n\n\n\n

BMW 4-Series cabriolet erbjuder 40,6 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och n\u00e4stan 42 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren. Om du v\u00e4rdes\u00e4tter ny teknik och effektiva motorval verkar den toppmoderna BMW 4-Series vara ett bra k\u00f6p.<\/p>\n\n\n\n

Tv\u00e5sitsiga sportbilar f\u00f6r l\u00e5nga personer<\/h2>\n\n\n\n

En tv\u00e5sitsig sportkonvertibel \u00e4r f\u00f6rmodligen det mest logiska valet f\u00f6r en cabriolet. N\u00e4r allt kommer omkring ska en cabriolet ocks\u00e5 vara en bil som \u00e4r dynamiskt kapabel och lika snygg som en sportbilscoupe.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 Targa<\/h3>\n\n\n\n

Och det \u00e4r precis vad den nya serien Porsche 911 Targa erbjuder. En 911 Targa kombinerar Porsche-arvet med praktiska egenskaper om du inte anv\u00e4nder din bil f\u00f6r att transportera bakre passagerare. 911 Targa \u00e4r utan tvekan till och med snyggare \u00e4n den vanliga 911:an. Och innerutrymmet \u00e4r n\u00e4stan identiskt och mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r l\u00e5nga personer.<\/p>\n\n\n\n

McLaren 650S Spyder<\/h4>\n\n\n\n

Men vad h\u00e4nder om du vill ha n\u00e5got lite mer seri\u00f6st, och inte ens 911 erbjuder den sp\u00e4nningsniv\u00e5 som kr\u00e4vs f\u00f6r att du ska k\u00f6pa en cabriolet? D\u00e5 b\u00f6r du titta p\u00e5 en McLaren 650S Spyder eftersom McLaren 650S Spyder erbjuder 38,4 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 44,2 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes SL-klass<\/h4>\n\n\n\n

Ett annat bra alternativ \u00e4r Mercedes SL-klass. SL erbjuder ocks\u00e5 en cabriolet med fast tak precis som 650S och 911 Targa g\u00f6r. SL har 39,1 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och 43 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta lyxiga cabrioleter i full storlek<\/h2>\n\n\n\n

Alla dessa ovan n\u00e4mnda cabrioleter \u00e4r snygga, lyxiga och hyfsat bekv\u00e4ma, utom kanske 650S. Men om du \u00e4r kr\u00e4sen med dina lyxbilsval och dessutom har de ekonomiska f\u00f6ruts\u00e4ttningarna f\u00f6r det finns det n\u00e5gra \u00e4nnu b\u00e4ttre val.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S-klass cabriolet<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes S-klass cabriolet \u00e4r, som ordet antyder, en S-klass utan tak. Och Mercedes sparade inte p\u00e5 n\u00e5got n\u00e4r de gjorde cabrioletversionen, vilket ocks\u00e5 framh\u00e4vs av priset. Den lyxiga S-klass cabriolet erbjuder gott om plats f\u00f6r upp till fyra passagerare.<\/p>\n\n\n\n

Bentley Continental GTC<\/h3>\n\n\n\n

Bentley Continental GTC erbjuder en \u00e4nnu lyxigare interi\u00f6r och h\u00f6gkvalitativa material. GTC har 38 tum huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren och n\u00e4stan 42 tum benutrymme f\u00f6r f\u00f6raren. Det finns ocks\u00e5 en hyfsad m\u00e4ngd utrymme kvar f\u00f6r de bakre passagerarna, vilket inneb\u00e4r att GTC \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4cklig f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare.<\/p>\n\n\n\n

Rolls Royce Wraith\/Drophead<\/h3>\n\n\n\n

Men om du vill ha den allra h\u00f6gsta niv\u00e5n av modern lyx \u00e4r de postopulenta Rolls Royce Wraith\/Drophead-modellerna de mest lyxiga r\u00f6rliga objekten p\u00e5 fyra hjul hittills. Priset f\u00f6r en Rolls Royce kan tyckas vara helt ov\u00e4ntat, men om du k\u00f6per en s\u00e5dan kan du vara s\u00e4ker p\u00e5 att du verkligen kommer att f\u00e5 njuta av det allra b\u00e4sta en lyxbil har att erbjuda.<\/p>\n\n\n\n

Vanliga fr\u00e5gor om att v\u00e4lja en cabriolet<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en cabriolet med mjukt tak eller en cabriolet med h\u00e5rt tak?<\/h3>\n\n\n\n

Att v\u00e4lja mellan en hardtop eller softtop \u00e4r irrelevant eftersom det enda som spelar roll \u00e4r bilen i fr\u00e5ga, inte takmekanismen. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att en soft-top vanligtvis \u00e4r lite l\u00e4ttare och att den ocks\u00e5 stj\u00e4l mindre bagageutrymme.<\/p>\n\n\n\n

Men en hardtop erbjuder en hardtop-upplevelse, vilket inneb\u00e4r en tystare k\u00f6rning och f\u00f6r vissa en snyggare bil. Men dessa \u00e4r inte huggna i sten eftersom n\u00e4stan alla Rolls Royce- och Bentley-modeller \u00e4r soft-tops, men \u00e4nd\u00e5 \u00e4r de de tystaste cabrioleterna som finns.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r skillnaden mellan en cabriolet och en coup\u00e9?<\/h4>\n\n\n\n

S\u00e5 gott som alla bilar som listas h\u00e4r kan k\u00f6pas i antingen coup\u00e9 eller cabriolet. Skillnaderna \u00e4r fr\u00e4mst estetiska eller har att g\u00f6ra med kompromisser n\u00e4r det g\u00e4ller dynamik och praktiska egenskaper.<\/p>\n\n\n\n

Cabrioleter \u00e4r vanligtvis inte lika raffinerade som kup\u00e9er, de \u00e4r inte lika styva och de upplever mer flex i chassit. De \u00e4r inte heller lika dynamiska, tysta eller praktiska. Men alla dessa kompromisser bleknar i j\u00e4mf\u00f6relse med en toppl\u00f6s k\u00f6rupplevelse en h\u00e4rlig v\u00e5rkv\u00e4ll.<\/p>\n\n\n\n

Minskar vissa cabrioleter utrymmet f\u00f6r bakre passagerare?<\/h4>\n\n\n\n

De flesta g\u00f6r det eftersom cabrioleter vanligtvis byggs f\u00f6r tv\u00e5sitsiga plattformar, men inte alla g\u00f6r det. Dessutom har cabrioleter ocks\u00e5 s\u00e4rskilt utformade vindskydd som vanligtvis sitter bakom de tv\u00e5 fr\u00e4mre passagerarna.
Modeller som Porsche 911 Targa, Bentley GTC och Mercedes S-klass cabriolet tar visserligen bort utrymmet f\u00f6r baks\u00e4tet, men detta \u00e4r ocks\u00e5 en rimlig f\u00f6rv\u00e4ntan n\u00e4r man k\u00f6per en cabriolet.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Det finns en vanlig missuppfattning om att l\u00e5nga personer och cabrioleter inte passar ihop. \u00c4ven om vissa mindre kompakta tv\u00e5sitsiga cabrioleter faktiskt \u00e4r alldeles f\u00f6r kompakta f\u00f6r personer \u00f6ver 1,80<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/905"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=905"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/905\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=905"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=905"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=905"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}