{"id":802,"date":"2021-05-17T11:52:26","date_gmt":"2021-05-17T11:52:26","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=802"},"modified":"2021-05-17T11:52:26","modified_gmt":"2021-05-17T11:52:26","slug":"de-mest-palitliga-europeiska-bilarna-genom-tiderna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/de-mest-palitliga-europeiska-bilarna-genom-tiderna\/","title":{"rendered":"De mest p\u00e5litliga europeiska bilarna genom tiderna"},"content":{"rendered":"\n

N\u00e4r det g\u00e4ller p\u00e5litliga bilar och bilar som h\u00e5ller sig p\u00e5 v\u00e4garna i m\u00e5nga \u00e5r kan du inte sl\u00e5 en europeisk bil. \u00c4ven om bilar tillverkade i andra delar av v\u00e4rlden kan vara h\u00f6gteknologiska och effektiva, h\u00e5ller de ofta inte lika l\u00e4nge som ett europeiskt tillverkat fordon. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r m\u00e4nniskor som bor i Nordamerika och andra delar av v\u00e4rlden medvetet v\u00e4ljer ett fordon som \u00e4r tillverkat n\u00e5gonstans i Europa. Dessa bilar \u00e4r mycket v\u00e4lgjorda och byggda med betoning p\u00e5 l\u00e5ng livsl\u00e4ngd, s\u00e5 folk \u00e4lskar dem och f\u00f6redrar dem framf\u00f6r andra bilar och lastbilar.
Om du \u00e4r nyfiken p\u00e5 europeiska bilar som \u00e4r de mest p\u00e5litliga i bilhistorien finns det dussintals av dem som sticker ut bland de andra. F\u00f6ljande bilar \u00e4r verkligen n\u00e5gra av de mest p\u00e5litliga europeiska bilarna genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

1. Porsche 911 Carrera<\/h2>\n\n\n\n

Porsche-bilar har ett v\u00e4lf\u00f6rtj\u00e4nt rykte f\u00f6r b\u00e5de snabbhet och bra hantering, men det finns fortfarande m\u00e4nniskor som inte inser hur p\u00e5litlig och tillf\u00f6rlitlig den h\u00e4r bilen \u00e4r. L\u00e5t oss ta en titt p\u00e5 ett exempel: Porsche 911 Carrera \u00e4r det enda fordonet som f\u00e5tt ett perfekt betyg p\u00e5 10 av 10 i tillf\u00f6rlitlighetsstudier utf\u00f6rda av J.D. Powers & Associates. Och eftersom J.D. Powers & Associates har sitt eget fantastiska rykte kan du lita p\u00e5 att denna studie ger dig resultat som \u00e4r viktiga.
En del av anledningen till att det h\u00e4r fordonet \u00e4r s\u00e5 p\u00e5litligt \u00e4r dess egenskaper som inkluderar ett styrsystem som har en fantastisk k\u00e4nsla och som har en kvalitet som \u00e4r n\u00e4st intill o\u00f6vertr\u00e4ffad, bromsar som aldrig sviker dig och b\u00e5de en motor och en v\u00e4xell\u00e5da som ger den den kraft och livsl\u00e4ngd som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av m\u00e4rket Porsche.<\/p>\n\n\n\n

2. Mercedes-Benz W124<\/h2>\n\n\n\n

I b\u00f6rjan tillverkade Mercedes-Benz fordon som kunde g\u00e5 500 000 mil eller mer och endast drabbas av mindre mekaniska problem. Mercedes W124 tillverkades fr\u00e5n 1985 till 1995 och ger en liknande tillf\u00f6rlitlighet. N\u00e4r du bet\u00e4nker att detta ocks\u00e5 \u00e4r en mycket lyxig bil som erbjuder b\u00e5de p\u00e5litlighet och m\u00e5nga h\u00f6gklassiga, h\u00f6gteknologiska funktioner som kr\u00e4sna bilk\u00f6pare \u00e4lskar, f\u00f6rst\u00e5r du varf\u00f6r s\u00e5 m\u00e5nga m\u00e4nniskor \u00e4lskar Mercedes-Benz-bilar.
W124-bilarna \u00e4r utrustade med en turboladdad 3,0-liters inline-sex dieselmotor som har visat sig vara en av de tuffaste motorerna som Mercedes n\u00e5gonsin tillverkat. Och fler av dessa fordon \u00e4n du tror finns fortfarande p\u00e5 v\u00e4garna idag. \u00c4ven om inte alla har 500 000 miles p\u00e5 sig har m\u00e5nga 300 000 miles eller mer, vilket g\u00f6r dem verkligen till mycket p\u00e5litliga fordon.<\/p>\n\n\n\n

3. BMW 3-serien<\/h2>\n\n\n\n

BMW tillverkade 3-serien E30-modellerna fr\u00e5n 1981 till 1984, n\u00e4r m\u00e5nga fordon var p\u00e5 toppen av sin tillf\u00f6rlitlighet, och dessa fordon betraktas fortfarande som legendariska BMW:er idag. E30 3-seriebilarna var uppdaterade versioner av BMW E21, bara de hade uppgraderad stil och design och mycket b\u00e4ttre fj\u00e4dring. Under den h\u00e4r tidsramen s\u00e5ldes 3-serien som antingen sedan och coup\u00e9, \u00e4ven om fler karossvarianter s\u00e5 sm\u00e5ningom tillverkades under senare \u00e5r. Idag finns m\u00e5nga av dessa fordon fortfarande kvar p\u00e5 v\u00e4garna, inklusive 1984 \u00e5rs modell, som var mycket p\u00e5litlig men inte s\u00e4rskilt snygg och d\u00e4rf\u00f6r inte lika popul\u00e4r som de andra modellerna.
Det \u00e4r inte f\u00f6rv\u00e5nande att ett fordon tillverkat av BMW skulle finnas med p\u00e5 en lista \u00f6ver de mest p\u00e5litliga bilarna som n\u00e5gonsin tillverkats, och m\u00e4nniskor som \u00e4ger BMW \u00e4r glada att de k\u00f6pte dem.<\/p>\n\n\n\n

4. Acura MDX<\/h2>\n\n\n\n

M\u00e5nga m\u00e4nniskor kan bli f\u00f6rv\u00e5nade \u00f6ver att hitta en bil tillverkad av Acura p\u00e5 den h\u00e4r listan, men eftersom f\u00f6retaget gick ut\u00f6ver det vanliga n\u00e4r de utvecklade och designade MDX, blir det ingen \u00f6verraskning f\u00f6r m\u00e4nniskor som k\u00f6per en av dessa bilar. I J.D. Power & Associates tillf\u00f6rlitlighetsstudie \u00e5tnj\u00f6t Acura MDX ett betyg p\u00e5 8 av 10, och i kategorin S\u00e4kerhet gav samma f\u00f6retag detta fordon ett perfekt betyg p\u00e5 10. Och med b\u00e5de s\u00e4kerhet och tillf\u00f6rlitlighet n\u00e4rvarande i MDX \u00e4r det s\u00e4kert att du aldrig blir besviken om du k\u00f6per en av dessa bilar.
Det h\u00e4r fordonet var redan en av Acuras mest s\u00e5lda SUV:er, och nu har det blivit \u00e4nnu b\u00e4ttre. Andra f\u00f6rdelar med att k\u00f6pa MDX \u00e4r massor av tekniskt avancerade funktioner och ett innovativt s\u00e4kerhetssystem, samt en mycket gener\u00f6s garanti som t\u00e4cker 4 \u00e5r\/50 000 miles, utan tvekan en av de mest gener\u00f6sa p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

5. Volkswagen Passat<\/h2>\n\n\n\n

Den tyska ingenj\u00f6rskonstens kvalitet visas i detta fantastiska fordon. Passat har f\u00e5tt betyget 9 av 10 i den tillf\u00f6rlitlighetsstudie som genomf\u00f6rts av J.D. Power & Associates, och de personer som har k\u00f6rt detta fordon i flera \u00e5r eller till och med decennier kan intyga dess fantastiska p\u00e5litlighet. De har tillverkat Passat under l\u00e5ng tid nu, \u00e4ven om de tog ett \u00e5r ledigt 2011, s\u00e5 det finns m\u00e5nga av dessa fordon kvar p\u00e5 v\u00e4garna idag.
F\u00f6rutom att vara ett mycket p\u00e5litligt fordon \u00e4r Volkswagen Passat k\u00e4nd f\u00f6r sin s\u00e4kerhet ocks\u00e5, och har till och med f\u00e5tt IIHS Top Safety pick f\u00f6r mellanstora bilar. Passat \u00e4r ocks\u00e5 en mycket sportig bil som \u00e4r mycket rolig att k\u00f6ra, vilket g\u00f6r den till ett mycket popul\u00e4rt fordon f\u00f6r alla typer av kunder. Att den dessutom \u00e4r s\u00e5 prisv\u00e4rd \u00e4r gr\u00e4dde p\u00e5 moset, som man s\u00e4ger.<\/p>\n\n\n\n

6. Volvo 850<\/h2>\n\n\n\n

Att v\u00e4lja en Volvo \u00e4r aldrig en d\u00e5lig id\u00e9, och 850:an som tillverkades 1993 \u00e4r en av de mest p\u00e5litliga bilarna n\u00e5gonsin. N\u00e4r de f\u00f6rst utformades ville Volvo ha ett mindre ”boxigt” utseende \u00e4n 240:orna, och den h\u00e4r kom med en femcylindrig tv\u00e4rg\u00e5ende motor och finns i antingen en fyrd\u00f6rrars- eller en femd\u00f6rrarsvariant. I dag finns m\u00e5nga av dessa fordon fortfarande kvar p\u00e5 v\u00e4garna och fungerar utm\u00e4rkt. \u00c4ven om Volvo konstruerar alla sina bilar f\u00f6r att h\u00e5lla i stort sett f\u00f6r evigt har 850:an bevisat sitt v\u00e4rde genom att fortfarande g\u00e5 bra s\u00e5 h\u00e4r m\u00e5nga \u00e5r senare, till \u00e4garens stora gl\u00e4dje. En annan intressant notering om Volvo 850 \u00e4r att det \u00e4r det f\u00f6rsta fordonet som Volvo tillverkade med en framhjulsdesign.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u00e4r det g\u00e4ller p\u00e5litliga bilar och bilar som h\u00e5ller sig p\u00e5 v\u00e4garna i m\u00e5nga \u00e5r kan du inte sl\u00e5 en europeisk bil. \u00c4ven om bilar tillverkade i andra delar av<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/802"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=802"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/802\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=802"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=802"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=802"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}