{"id":795,"date":"2021-05-17T11:47:54","date_gmt":"2021-05-17T11:47:54","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=795"},"modified":"2021-05-17T11:47:54","modified_gmt":"2021-05-17T11:47:54","slug":"vilken-ar-den-tystaste-och-smidigaste-bilen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilken-ar-den-tystaste-och-smidigaste-bilen\/","title":{"rendered":"Vilken \u00e4r den tystaste och smidigaste bilen?"},"content":{"rendered":"\n

N\u00e4r du s\u00e4tter dig i en bil vill du naturligtvis att den ska vara b\u00e5de smidig och tyst. Om dessa faktorer \u00e4r viktiga f\u00f6r dig \u00e4r du inte ensam. S\u00e4rskilt p\u00e5 l\u00e5nga resor eller resor i viss oj\u00e4mn terr\u00e4ng vill du naturligtvis k\u00f6ra eller \u00e5ka i en bil som inte blir guppig och som \u00e4r tyst under hela resan. Precis som med allt annat som har med bilar att g\u00f6ra finns det m\u00e5nga rapporter tryckta om de tystaste och tystaste bilarna, men eftersom de alla anv\u00e4nder olika kriterier f\u00f6r att komma fram till ”vinnarna” \u00e4r det sv\u00e5rt f\u00f6r n\u00e5gon av dessa studier att komma fram till en bil som definitivt \u00e4r den tystaste och tystaste bilen.
Med det sagt finns det en handfull bilar som tenderar att dyka upp p\u00e5 varenda en av dessa listor, helt enkelt f\u00f6r att de \u00e4r s\u00e5 bra p\u00e5 att ge en s\u00e5 smidig och tyst k\u00f6rning. I den h\u00e4r artikeln ska vi ta en titt p\u00e5 tre av dessa fordon.<\/p>\n\n\n\n

2020 Mercedes-Benz S-klass (94 250 dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Om din bilbudget \u00e4r obegr\u00e4nsad och du vill ha n\u00e5got super tyst och super smidigt \u00e4r detta bilen att \u00f6verv\u00e4ga. Det \u00e4r vanligtvis den dyraste bilen p\u00e5 dessa listor, och det med r\u00e4tta. N\u00e4r det g\u00e4ller lyx \u00e4r det f\u00e5 bilar som \u00e4r mer lyxiga eller \u00f6verd\u00e5diga, vilket \u00e4r en av anledningarna till att den alltid finns med p\u00e5 listorna \u00f6ver superlyxbilar, till exempel den som U.S. News & World Report tar fram varje \u00e5r. N\u00e5gra av dess m\u00e5nga extraordin\u00e4ra egenskaper \u00e4r en uts\u00f6kt kup\u00e9 som till och med har loungeliknande sittplatser, banbrytande s\u00e4kerhetsfunktioner, l\u00e4derkl\u00e4dsel, ett panoramasoltak, elektriska d\u00f6rrar med mjukst\u00e4ngning och till och med ett stereosystem med surroundljud, f\u00f6r att n\u00e4mna n\u00e5gra.
Den har ocks\u00e5 ett 12,3-tums infotainmentsystem, integrering av smartphoneappar, tr\u00e5dl\u00f6s laddning f\u00f6r alla dina enheter, uppv\u00e4rmda s\u00e4ten och en elektrisk solskyddssk\u00e4rm f\u00f6r bakrutan. Med alla dessa funktioner f\u00f6rv\u00e4ntar du dig att den ocks\u00e5 ska vara super smidig och tyst – och du g\u00f6r r\u00e4tt i att tro det. En av anledningarna till att det \u00e4r s\u00e5 \u00e4r att bilen \u00e4r mer aerodynamiskt utformad \u00e4n m\u00e5nga andra fordon, \u00e4ven andra lyxbilar. Denna utformning inneb\u00e4r att den g\u00e5r l\u00e5ngt f\u00f6r att h\u00e5lla varje k\u00f6rning mycket smidig och extremt tyst, n\u00e5got som alla bil\u00e4gare verkligen uppskattar, s\u00e4rskilt om de reser mycket.<\/p>\n\n\n\n

2020 Tesla Model S (79 990 dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Anledningen till att den h\u00e4r bilen alltid finns med p\u00e5 de h\u00e4r listorna \u00e4r att den \u00e4r b\u00e5de supertyst p\u00e5 insidan och p\u00e5 utsidan, det vill s\u00e4ga under huven, tack vare sin helt elektriska drivlina. Med tanke p\u00e5 att det \u00e4r en mycket stor lyxbil som ocks\u00e5 \u00e4r ett elfordon \u00e4r Tesla Model S mycket rimligt prissatt. Detta \u00e4r s\u00e4rskilt sant n\u00e4r man beaktar alla dess funktioner, som inkluderar snabb acceleration som \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n m\u00e5nga andra lyxbilar, en fyrhjulsdrift, \u00f6verl\u00e4gsen komfort, en n\u00e4st b\u00e4sta hantering och en r\u00e4ckvidd p\u00e5 upp till 402 miles, vilket \u00e4r otroligt f\u00f6r en elbil.
Faktum \u00e4r att kapaciteten p\u00e5 402 mil \u00e4r n\u00e4stan dubbelt s\u00e5 l\u00e5ng som m\u00e5nga elbilar erbjuder, och en av anledningarna till att den \u00e4r s\u00e5 tyst \u00e4r att den inte har n\u00e5gon standardmotor som g\u00f6r alla vanliga bil- och v\u00e4gljud. Ut\u00f6ver allt detta har Model S en snygg interi\u00f6r med plats f\u00f6r fem personer, mycket lastutrymme och banbrytande teknik som g\u00f6r att den k\u00e4nns som framtidens bil. N\u00e4r du ser en lista \u00f6ver de b\u00e4sta lyxiga hybrid- och elbilarna finns Model S alltid med d\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

2021 Subaru Outback (26 795 dollar)<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4ven om det h\u00e4r fordonet \u00e4r en vagn kan det konkurrera med vilken kompakt SUV som helst. Den har fyrhjulsdrift, ger dig en j\u00e4mn och balanserad k\u00f6rning, har god terr\u00e4ngf\u00f6rm\u00e5ga och hanterar sig b\u00e4ttre \u00e4n vad m\u00e5nga f\u00f6rv\u00e4ntar sig av den h\u00e4r typen av bil. Den har ocks\u00e5 en fantastisk insida som inkluderar tv\u00e5 rader rymliga s\u00e4ten, h\u00f6gkvalitativa material, mycket lastutrymme och ett ton av tekniska funktioner. N\u00e4r det g\u00e4ller krocktestbetyg erbjuder den n\u00e5gra av de starkaste betygen som finns.
Subaru Outback kommer med anslutning till smartphoneappar, n\u00e5gra ganska coola avancerade f\u00f6rarassistanssystem och till och med en p\u00e5minnelse f\u00f6r baks\u00e4tet. N\u00e4r du bet\u00e4nker att den h\u00e4r bilen ocks\u00e5 har exklusiva egenskaper som l\u00e4derkl\u00e4dsel, uppv\u00e4rmda s\u00e4ten fram och bak, ett Rockford Fosgate-ljudljudsystem, en handsfree power liftgate och ventilerade frams\u00e4ten f\u00f6rst\u00e5r du varf\u00f6r den f\u00e5r s\u00e5 h\u00f6ga betyg p\u00e5 m\u00e5nga olika omr\u00e5den, inte bara n\u00e4r det g\u00e4ller hur tyst och smidig den k\u00f6rs.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r \u00e4r de h\u00e4r bilarna s\u00e5 tysta?<\/h2>\n\n\n\n

Det finns m\u00e5nga faktorer som bidrar till att lyxbilar \u00e4r tystare \u00e4n sina vanliga motsvarigheter. F\u00f6r det f\u00f6rsta \u00e4r motorerna i dessa fordon normalt sett st\u00f6rre \u00e4n vanligt, vilket ger en kraftfullare k\u00f6rning och \u00e4ven en tystare k\u00f6rning. F\u00f6r det andra ger en st\u00f6rre kup\u00e9 f\u00f6rare och passagerare mycket mer utrymme, vilket ocks\u00e5 bidrar till fordonets tystnad. Slutligen bidrar kvaliteten p\u00e5 funktionerna, som redan \u00e4r avancerade, till en mycket j\u00e4mnare och tystare k\u00f6rning. Intressant nog, som du kan se genom att granska de tre ovanst\u00e5ende fordonen, beh\u00f6ver du inte n\u00f6dv\u00e4ndigtvis k\u00f6pa ett dyrt lyxfordon bara f\u00f6r att f\u00e5 en tyst och smidig k\u00f6rning.
M\u00e5nga vanliga biltillverkare (t.ex. den Subaru som n\u00e4mndes tidigare) tillverkar nu bilar som lovar en mjuk och tyst k\u00f6rning. Detta inneb\u00e4r att du inte l\u00e4ngre beh\u00f6ver betala 50 000 dollar eller mer bara f\u00f6r att f\u00e5 en bil som \u00e4r bekv\u00e4m och inte bullrar. P\u00e5 tal om bilar beh\u00f6ver du inte heller k\u00f6pa en sportig bil bara f\u00f6r att f\u00e5 en lyxbil. Lyxbilar kan vara sedans, sportbilar, vagnar och SUV:er. Det viktigaste \u00e4r att g\u00f6ra din due diligence och g\u00f6ra lite research s\u00e5 att du kan hitta den bil som \u00e4r rimligt prissatt och vars beskrivning l\u00e5ter dig veta att det \u00e4r ett tyst och smidigt fordon som du kommer att njuta av fr\u00e5n och med d\u00e5.
Kontrollera bara fordonets funktioner, s\u00e4rskilt de h\u00f6gteknologiska funktionerna, s\u00e5 att du hamnar p\u00e5 en bil som tillfredsst\u00e4ller ditt behov av en smidig och supertyst bil i slut\u00e4ndan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u00e4r du s\u00e4tter dig i en bil vill du naturligtvis att den ska vara b\u00e5de smidig och tyst. Om dessa faktorer \u00e4r viktiga f\u00f6r dig \u00e4r du inte ensam. S\u00e4rskilt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5,10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/795"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=795"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/795\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=795"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=795"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=795"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}