{"id":755,"date":"2021-05-17T11:31:44","date_gmt":"2021-05-17T11:31:44","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=755"},"modified":"2021-05-17T11:31:44","modified_gmt":"2021-05-17T11:31:44","slug":"bmw-vs-infiniti-tillforlitlighet-vilken-ar-bast","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bmw-vs-infiniti-tillforlitlighet-vilken-ar-bast\/","title":{"rendered":"BMW vs. Infiniti tillf\u00f6rlitlighet – vilken \u00e4r b\u00e4st?"},"content":{"rendered":"\n

Trots den vanliga missuppfattningen att japanska bilar \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n tyska bilar f\u00e5r de flesta Infiniti-modeller som Q70, Q50 och QX60 endast 2,5 av 5 i J.D. Power-betyget f\u00f6r tillf\u00f6rlitlighet, vilket \u00e4r under genomsnittet och s\u00e4mre \u00e4n de flesta BMW:er. BMW X6 f\u00e5r till exempel ett gediget betyg p\u00e5 4,5 av 5, vilket g\u00f6r den dubbelt s\u00e5 p\u00e5litlig som Infiniti. Andra BMW-modeller som 2-serien, 3-serien och X5 fick alla 4 av 5.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW verkligen mer p\u00e5litlig \u00e4n Infiniti?<\/h2>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighetsbetyg i sig inneb\u00e4r inte allt om ett fordonsm\u00e4rke. Varje enskild bilmodell fr\u00e5n varje m\u00e4rke har ett annat tillf\u00f6rlitlighetsbetyg och olika vanliga problem. F\u00f6r att g\u00f6ra en b\u00e4ttre j\u00e4mf\u00f6relse, f\u00f6rutom det generella tillf\u00f6rlitlighetsbetyget, ska vi ta en titt p\u00e5 n\u00e5gra av de vanligaste klagom\u00e5len fr\u00e5n \u00e4gare om de tv\u00e5 m\u00e4rkena.<\/p>\n\n\n\n

Mest problematiska Infiniti-modeller<\/h4>\n\n\n\n

Av de 362 klagom\u00e5l som hittades p\u00e5 carcomplaints.com, avseende Infiniti-fordon, hade de mest problematiska modellerna fler gemensamma problem \u00e4n vad man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig.
Mest problematiska Infiniti-modeller:
\u25cf 2000 Infiniti G35
\u25cf 2014 Infiniti Q50
\u25cf 2015 Infiniti Q50
\u25cf 2017 Infiniti Q60
\u25cf 2002 Infiniti QX4
\u25cf 2009 Infiniti G37<\/p>\n\n\n\n

Vanligaste Infiniti-problemen<\/h4>\n\n\n\n

De vanligaste problemen bland dessa fordon som rapporterades av gemenskapen var:<\/p>\n\n\n\n

  1. Kontroll av f\u00f6rars\u00e4tet:
    M\u00e5nga anv\u00e4ndare har rapporterat att de f\u00f6rlorat kontrollen \u00f6ver f\u00f6rars\u00e4tet genom att det blev platt och inte \u00e5tergick till sitt normala l\u00e4ge. Detta kr\u00e4ver ett totalt utbyte av standards\u00e4tet vilket resulterar i en kostnad p\u00e5 cirka 1 500 dollar.<\/li>
  2. Sprucken kylare och kylarl\u00e4ckage:
    Spruckna kylare och radiatorl\u00e4ckor rapporterades oftast i QX56 Infiniti-bilar och kan sluta med att transmissionsv\u00e4tska l\u00e4cker ut och skadar bilens v\u00e4xell\u00e5da. I det h\u00e4r fallet beh\u00f6ver du troligen reparera b\u00e5de v\u00e4xell\u00e5da och kylare, vilket kostar dig en hemsk summa p\u00e5 4 000 dollar.<\/li>
  3. Felande differential:
    Detta problem rapporterades oftast av f\u00f6rare av 2007 Infiniti QX57. Kostnaden f\u00f6r att byta ut en differential \u00e4r cirka 2 000 dollar, beroende p\u00e5 ditt land eller din stat. Detta kan vara det vanligaste problemet med drivlinan hos Infiniti-bilar.<\/li>
  4. Luftkuddsensor som fungerar d\u00e5ligt:
    Infiniti G37 2011-modeller har rapporterat fel p\u00e5 krockkuddsensorn mer \u00e4n en g\u00e5ng. Vissa f\u00f6rare h\u00e4vdar att alla G37 f\u00f6re 2011 har detta problem. Detta problem \u00e4r, trots att det inte l\u00e5ter som n\u00e5got mycket br\u00e5dskande att \u00e5tg\u00e4rda, en ganska stor sak eftersom du kan skada en passagerare om du har oturen att r\u00e5ka ut f\u00f6r en olycka. Den genomsnittliga kostnaden f\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda krockkuddsn\u00e4sor ligger mellan 5 000 och 6 000 dollar.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Mest problematiska BMW-modeller<\/h4>\n\n\n\n

    N\u00e4r vi surfade \u00f6ver carcomplaints.com hittade vi totalt 767 BMW-klagom\u00e5l, vilket g\u00f6r dem dubbelt s\u00e5 m\u00e5nga som Infinitis. Om man \u00e5 andra sidan j\u00e4mf\u00f6r Infinitis 20 000 s\u00e5lda fordon under 2019 med BMW:s 2,17 miljoner s\u00e5 l\u00e5ter det som att f\u00f6rh\u00e5llandet lutar kraftigt till BMW:s f\u00f6rdel.
    Priset f\u00f6r den s\u00e4msta BMW-modellen med flest klagom\u00e5l g\u00e5r till 2013 \u00e5rs BMW X5. BMW X5 fr\u00e5n 2011 ska inte heller underskattas n\u00e4r det g\u00e4ller att g\u00e5 s\u00f6nder ov\u00e4ntat och kosta dig en massa pengar att reparera.
    De s\u00e4mre modellerna med l\u00e4gst rapporterad tillf\u00f6rlitlighet och flest problem \u00e4r:
    \u25cf 2011 BMW X5
    \u25cf 2007 BMW 335i
    \u25cf 2013 BMW X3
    \u25cf 2008 BMW 335i
    \u25cf 2013 BMW X5
    De allvarligaste problemen med drivlinan som alla dessa har gemensamt \u00e4r att de stannar av under k\u00f6rning, att motorerna n\u00e5r h\u00f6ga temperaturer och att motorn g\u00e5r s\u00f6nder.<\/p>\n\n\n\n

    Vanligaste BMW-problem<\/h4>\n\n\n\n

    Andra mycket vanliga problem som f\u00f6rare har upplevt med sina BMW:er \u00e4r bl.a. f\u00f6ljande:<\/p>\n\n\n\n

    1. Vatten l\u00e4cker in i interi\u00f6ren
      Detta har intr\u00e4ffat mest frekvent i 2008 \u00e5rs BMW X5 och kostar hela 10 000 dollar att \u00e5tg\u00e4rda. Och \u00e4ven om detta inte \u00e4r den mest frekventa reparationen, listas det h\u00e4r som en av de mest besv\u00e4rliga eftersom det kan skada inredningen, vilket g\u00f6r att reparationskostnaderna stiger kraftigt f\u00f6r varje dag som l\u00e4mnas obem\u00e4rkt.<\/li>
    2. Felaktig elektronik
      Eftersom BMW ofta f\u00f6rnyar sig n\u00e4r det g\u00e4ller elektronik och funktioner upplever du ofta fel. Till exempel rapporterar vissa modeller ofta att elektriska f\u00f6nsterrutor inte g\u00e5r att st\u00e4nga eller \u00f6ppna. Det f\u00f6rsta du ska kontrollera om n\u00e5got s\u00e5dant h\u00e4nder med din BMW \u00e4r bilens s\u00e4kringsl\u00e5da. Reparationskostnaderna varierar kraftigt.<\/li>
    3. Ber\u00f6mt kylsystem
      BMW:s kylv\u00e4tskesystem \u00e4r \u00f6k\u00e4nt f\u00f6r sina h\u00f6ga krav. Om du inte anv\u00e4nder det rekommenderade frostskyddet kan du med st\u00f6rsta sannolikhet f\u00f6rkorta din bils livsl\u00e4ngd med h\u00e4lften. M\u00e5nga undviker att k\u00f6ra BMW utanf\u00f6r garantin av samma anledning.
      Om ditt kylsystem g\u00e5r s\u00f6nder medan du \u00e4r p\u00e5 v\u00e4g kommer du med st\u00f6rsta sannolikhet att f\u00e5 v\u00e4nta d\u00e4r l\u00e4nge. Dessa problem uppst\u00e5r vanligtvis med fordon som k\u00f6rts mer \u00e4n 80 000 mil och kan kosta mellan 750 dollar f\u00f6r mindre l\u00e4ckor och 1 500 dollar f\u00f6r st\u00f6rre problem.<\/li>
    4. Oljel\u00e4ckage och l\u00e4ckande oljefilterpackningar
      Trots att detta inte \u00e4r en s\u00e4rskilt kostsam reparation (endast n\u00e5gra hundra dollar) kan detta vara det vanligaste du kommer att r\u00e5ka ut f\u00f6r om du h\u00e5ller dig till en BMW i mer \u00e4n 100 000 mil. Ventilerna och locken \u00e4r tillverkade av plast vilket leder till att de spricker vid h\u00f6ga temperaturer och s\u00e5 sm\u00e5ningom l\u00e4cker.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

      Slutomd\u00f6me<\/h2>\n\n\n\n

      I slutet av dagen f\u00e5r du v\u00e4lja. BMW:s reparationer \u00e4r n\u00e5got dyrare \u00e4n Infinitis och b\u00e5da bilarna har ett \u00f6k\u00e4nt rykte om tillf\u00f6rlitlighet. M\u00e5nga s\u00e4ger att de inte vill k\u00f6ra en tysk bil om den \u00e4r utanf\u00f6r garantin, men det beror i h\u00f6g grad p\u00e5 modellerna, eftersom det finns vissa BMW som regelbundet k\u00f6rs i mer \u00e4n 200 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

      FAQ<\/h2>\n\n\n\n

      \u00c4r Infiniti-bilar b\u00e4ttre \u00e4n Lexus och BMW?<\/h4>\n\n\n\n

      B\u00e5de Lexus och BMW tenderar att vara n\u00e5got mer p\u00e5litliga \u00e4n Infiniti. \u00c5 andra sidan har Infiniti en fantastisk design och en lyxig k\u00e4nsla. Om tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r den fr\u00e5ga som hindrar dig fr\u00e5n att k\u00f6pa fordonet, satsa p\u00e5 en modell med bepr\u00f6vad erfarenhet, som FX35.<\/p>\n\n\n\n

      Kommer Infiniti-produktionen att h\u00e5lla i l\u00e4ngden?<\/h4>\n\n\n\n

      Det finns m\u00e5nga spekulationer om att det Nissan\u00e4gda varum\u00e4rket Infiniti kommer att g\u00e5 i konkurs i b\u00f6rjan av 2030 eftersom de nyligen har f\u00f6rlorat mer \u00e4n 10 procent av sin f\u00f6rs\u00e4ljning p\u00e5 den amerikanska marknaden. Bara under 2019 levererade de f\u00e4rre \u00e4n 20 000 fordon v\u00e4rlden \u00f6ver, j\u00e4mf\u00f6rt med BMW:s fantastiska \u00f6ver 2 miljoner s\u00e5lda bilar.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      Trots den vanliga missuppfattningen att japanska bilar \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n tyska bilar f\u00e5r de flesta Infiniti-modeller som Q70, Q50 och QX60 endast 2,5 av 5 i J.D. Power-betyget f\u00f6r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":756,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[24],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/755"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=755"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/755\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/756"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=755"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=755"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=755"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}