{"id":751,"date":"2021-05-17T11:30:07","date_gmt":"2021-05-17T11:30:07","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=751"},"modified":"2021-05-17T11:30:07","modified_gmt":"2021-05-17T11:30:07","slug":"finns-det-en-bmw-cabriolet-med-fyra-dorrar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/finns-det-en-bmw-cabriolet-med-fyra-dorrar\/","title":{"rendered":"Finns det en BMW cabriolet med fyra d\u00f6rrar?"},"content":{"rendered":"\n

Det finns f\u00f6r n\u00e4rvarande inga 4-d\u00f6rrars BMW cabrioleter i produktion och den sista tillverkades 1939-1941, BMW 335 2-t\u00fcrig Kabriolett.
Huvudsk\u00e4let till att det inte finns n\u00e5gra 4-d\u00f6rrars BMW cabrioleter \u00e4r att fordonens chassi ansvarar f\u00f6r att h\u00e5lla ihop bilen. Utan det \u00f6vre taket tenderar l\u00e4ngre fordon att bli instabila, s\u00e5 de flesta tillverkare tenderar numera att satsa p\u00e5 tv\u00e5d\u00f6rrars cabrioleter.<\/p>\n\n\n\n

Den st\u00f6rsta BMW cabriolet: M850i xDrive Cabriolet<\/h2>\n\n\n\n

Trots att M850i inte \u00e4r en 4-d\u00f6rrars cabriolet \u00e4r den st\u00f6rsta cabrioletbilen som f\u00f6r n\u00e4rvarande tillverkas av BMW. 8-serien \u00e4r flaggskeppet f\u00f6r BMW:s teknik och f\u00e5r alltid de f\u00f6rsta innovativa funktionerna f\u00f6rst innan de g\u00e5r vidare i kedjan i BMW-serien.
Med imponerande 523 h\u00e4stkrafter under huven, ett monstru\u00f6st vridmoment p\u00e5 553 lb-ft och en l\u00e4ngd p\u00e5 191 tum \u00e4r BMW M850i xDrive Convertible den st\u00f6rsta cabriolet som BMW f\u00f6r n\u00e4rvarande producerar. Med en bredd p\u00e5 53 tum och en h\u00f6jd p\u00e5 111 tum \u00e4r den ganska rymlig och ger tillr\u00e4ckligt med benutrymme f\u00f6r alla passagerare.
Vindavvisaren g\u00f6r ett fantastiskt jobb med att h\u00e5lla vinden borta, \u00e4ven i motorv\u00e4gshastigheter. En annan god \u00f6verraskning \u00e4r att bilen \u00e4r mycket stabil, trots att den saknar en stor del av karossen, j\u00e4mf\u00f6rt med de flesta andra cabrioleter.<\/p>\n\n\n\n

BMW M850i: Motor och v\u00e4xell\u00e5da<\/h4>\n\n\n\n

M850i Convertible \u00e4r utrustad med en 4,4 l twin-turbo V8 bensinmotor och har 523 h\u00e4stkrafter under huven och n\u00e5r fr\u00e5n 0 till 62 miles per timme p\u00e5 bara 3,5 sekunder och passerar en kvarts-mil p\u00e5 11,8 sekunder, vilket g\u00f6r den till en av de snabbaste BMW:erna som finns.
Sportl\u00e4ge finns tillg\u00e4ngligt och till v\u00e5r f\u00f6rv\u00e5ning f\u00f6rblir k\u00f6rningen mjuk, \u00e4ven i de h\u00e5rdaste kurvorna, guppen och groparna.
F\u00f6rutom den 4,4-liters M850i finns det andra motoralternativ f\u00f6r 8-serie cabriolet, till exempel BMW 840i, 3,0 L B58 l6 och 3,0 L B57 l6 dieselmotor med turboladdning. Alla motoralternativ levereras med 8-stegs automatisk v\u00e4xell\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i: Interi\u00f6r<\/h4>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren i BMW 850i \u00e4r, som man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig, elegant och snygg och mycket mindre dramatisk \u00e4n fordonets skarpa exteri\u00f6r. Instrumentpanelen i l\u00e4der \u00e4r exakt sydd och omgiven av vackra kromdetaljer som passar fint in i interi\u00f6rens atmosf\u00e4r.
Infotainmentsystemet \u00e4r den fantastiska standardiserade 10,3-tums peksk\u00e4rmen som levereras med den senaste generationen iDrive. Det \u00e4r inte bara extremt intuitivt och l\u00e4tt att anv\u00e4nda, utan det har ocks\u00e5 m\u00f6jlighet att till\u00e5ta geststyrning och r\u00f6ststyrning. P\u00e5 s\u00e5 s\u00e4tt kan du p\u00e5 ett s\u00e4kert s\u00e4tt styra funktionerna i din bil, \u00e4ven under k\u00f6rning.
Apple CarPlay ing\u00e5r med en ett\u00e5rig prenumeration efter k\u00f6pet, men Android Auto \u00e4r fortfarande inte tillg\u00e4ngligt.
BMW 850i har en l\u00e5g sittst\u00e4llning f\u00f6r f\u00f6raren, vilket g\u00f6r att du \u00e4r ganska bekv\u00e4m p\u00e5 v\u00e4gen, oavsett hastighet. Detta g\u00f6r det mycket behagligt att k\u00f6ra fort, men begr\u00e4nsar ditt synf\u00e4lt p\u00e5 mer \u00e4n ett s\u00e4tt.
Huvudutrymmet och benutrymmet framtill \u00e4r mycket gott, \u00e4ven f\u00f6r st\u00f6rre personer och l\u00e4ngre vuxna. I baks\u00e4tet f\u00e5r tv\u00e5 personer plats, men det ger dem inte det benutrymme de f\u00f6rmodligen skulle vilja ha. Den l\u00e4mpar sig mer f\u00f6r ett par resv\u00e4skor \u00e4n f\u00f6r passagerare, om jag ska vara \u00e4rlig. Men \u00e4r inte de flesta cabrioleter s\u00e5 d\u00e4r?
BMW 850i har ett st\u00f6rre bagageutrymme \u00e4n de flesta cabrioleter, som l\u00e4tt kan rymma ett par sm\u00e5 resv\u00e4skor, men den skulle troligen f\u00e5 sv\u00e5righeter att b\u00e4ra n\u00e5got st\u00f6rre.<\/p>\n\n\n\n

BMW 850i Cabriolet: Priss\u00e4ttning och slutomd\u00f6me<\/h3>\n\n\n\n

J\u00e4mf\u00f6rt med modeller fr\u00e5n konkurrerande m\u00e4rken i segmentet stora lyxiga cabrioleter \u00e4r BMW 850i relativt sett billigare \u00e4n Mercedes S-klass Cabriolet och Bentley Continental GTC. Det \u00e4r ungef\u00e4r samma pris som Porsche 911.
Ett \u00e4rligt omd\u00f6me skulle vara att placera BMW i mitten av paketet. Den ger mer k\u00f6rgl\u00e4dje \u00e4n Bentley och Mercedes, men mindre \u00e4n Porsche.
P\u00e5 tal om lyx hamnar den bakom S-klassens och Bentley Continentals interi\u00f6r, men vissa skulle h\u00e4vda att BMW 850i leder Porsche i detta avseende.
Den \u00e5ker lite h\u00e5rt f\u00f6r att vara en lyxig cabriolet och ger inte det bakre utrymme som du skulle f\u00e5 fr\u00e5n en vanlig bil, men den kommer med en solid byggkvalitet och ett infotainmentsystem som \u00e4r ledande i v\u00e4rldsklass.<\/p>\n\n\n\n

Finns det n\u00e5gra 4-d\u00f6rrars cabrioleter som tillverkas f\u00f6r n\u00e4rvarande?<\/h2>\n\n\n\n

Det vanligaste 4-d\u00f6rrars cabrioletfordonet i USA under de senaste \u00e5ren har varit Jeep Wrangler Unlimited, som tog bort sitt plasttak 2006. Hummer erbjuder en stor SUV utan tak. Men om du letar efter en mindre bil av konsumenttyp producerar Chrysler 300 C 2010 en bra cabriolet med fyra d\u00f6rrar.<\/p>\n\n\n\n

BMW Cabriolet FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den billigaste BMW cabriolet?<\/h4>\n\n\n\n

Den billigaste BMW cabriolet att k\u00f6pa helt ny \u00e4r 2020 \u00e5rs BMW 2-serie, som b\u00f6rjar p\u00e5 cirka 40 000 kronor. Den n\u00e4st billigaste \u00e4r BMW 4-serien, som s\u00e4ljs till ett ungef\u00e4rligt pris p\u00e5 54 000 dollar. Den delar andraplatsen med BMW Z4 som varierar mellan 48 000 och 52 000 dollar i pris.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de mest p\u00e5litliga BMW cabrioleterna?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e5gra av de mest tillf\u00f6rlitliga BMW cabrioleterna som n\u00e5gonsin har producerats \u00e4r 2020 \u00e5rs BMW 2-serie cabrioleter och BMW 4-serie cabrioleter. De anv\u00e4nder en elektriskt utdragbar hardtop, ist\u00e4llet f\u00f6r ett mjukt tak, vilket g\u00f6r att de ser v\u00e4ldigt naturliga ut och \u00e4r betydligt mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n de flesta bilar i segmentet p\u00e5 grund av sin mer solida kaross.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de b\u00e4sta BMW cabrioleterna som du kan k\u00f6pa?<\/h4>\n\n\n\n

Under \u00e5rens lopp har m\u00e5nga recensenter delat med sig av att BMW 507 och BMW Z3 \u00e4r utrustade med skotts\u00e4kra motorer och har h\u00e5llit i m\u00e5nga mil efter garantin. Dessutom \u00e4r F12 BMW M3 och E46 BMW M3 b\u00e5da mycket ofta ber\u00f6mda av sina \u00e4gare f\u00f6r att prestera med liten eller ingen os\u00e4kerhet. BMW Z8 roadster \u00e4r en annan bil att \u00f6verv\u00e4ga, som f\u00e5tt m\u00e5nga utm\u00e4rkelser f\u00f6r \u00e5rets snyggaste bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Det finns f\u00f6r n\u00e4rvarande inga 4-d\u00f6rrars BMW cabrioleter i produktion och den sista tillverkades 1939-1941, BMW 335 2-t\u00fcrig Kabriolett.Huvudsk\u00e4let till att det inte finns n\u00e5gra 4-d\u00f6rrars BMW cabrioleter \u00e4r att<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":752,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/751"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=751"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/751\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/752"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=751"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=751"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=751"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}