{"id":734,"date":"2021-05-13T09:39:46","date_gmt":"2021-05-13T09:39:46","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=734"},"modified":"2021-05-13T09:39:46","modified_gmt":"2021-05-13T09:39:46","slug":"bmw-328i-vs-320i-vilken-ar-bast","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bmw-328i-vs-320i-vilken-ar-bast\/","title":{"rendered":"BMW 328i vs. 320i – vilken \u00e4r b\u00e4st?"},"content":{"rendered":"\n

BMW 320i med en 2,0 L-motor genererar 180 h\u00e4stkrafter och \u00e4r cirka 20 procent billigare \u00e4n BMW 328i, som \u00e4r utrustad med en 2,0 L-motor som toppar p\u00e5 240 h\u00e4stkrafter. B\u00e5da fordonen har m\u00f6jlighet att v\u00e4lja mellan en 8-v\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da och en sexv\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da. Om du inte \u00e4r sugen p\u00e5 kraft \u00e4r 320i mer v\u00e4rdefull f\u00f6r priset.<\/p>\n\n\n\n

BMW 320i \u00e4r mer v\u00e4rdefull f\u00f6r pengarna<\/h2>\n\n\n\n

Oavsett om du v\u00e4ljer en 320i eller en 328i \u00e4r det osannolikt att en slumpm\u00e4ssig person p\u00e5 v\u00e4gen med blotta \u00f6gat kan skilja mellan dessa tv\u00e5 modeller. De har m\u00f6jlighet att komma med samma hjul, f\u00e4rger och dekorativa element.
320i \u00e4r den billigaste lyxsedanen som BMW tillverkar och 328i \u00e4r en av de mest s\u00e5lda i serien. Men vilken \u00e4r ett b\u00e4ttre val f\u00f6r dig?<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4mf\u00f6relse av motor och v\u00e4xell\u00e5da<\/h2>\n\n\n\n

B\u00e5da dessa fordon \u00e4r utrustade med en 2,0 L motor, men 328i \u00e4r kraftfullare \u00e4n sin 320i-konkurrent. Samtidigt har 320i f\u00f6rdelen av att ha ett SPORT-l\u00e4ge som kan optimera man\u00f6vrar, sv\u00e4ngar och aggressiv kurvtagning vid h\u00f6ga hastigheter.<\/p>\n\n\n\n

BMW 328i \u00e4r en klar vinnare i kategorin motorj\u00e4mf\u00f6relse eftersom den producerar ett vridmoment p\u00e5 258 pound-feet, j\u00e4mf\u00f6rt med BMW 320is vridmoment p\u00e5 200 pound-feet. Endast f\u00f6raren kan avg\u00f6ra om den extra kraften \u00e4r v\u00e4rd det extra priset.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e5da bilarna erbjuder en STEPTRONIC automatl\u00e5da, liksom den sexv\u00e4xlade manuella v\u00e4xell\u00e5dan som du kan v\u00e4lja mellan. N\u00e4r det g\u00e4ller br\u00e4nsleekonomi \u00e4r 320i en s\u00e4ker vinnare. Den ger 23 miles per gallon i stadstrafik och 35 miles per gallon p\u00e5 motorv\u00e4gen, medan BMW 328i hamnar efter med en mpg i varje kategori, vilket g\u00f6r den mindre effektiv.<\/p>\n\n\n\n

Prisj\u00e4mf\u00f6relse<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r du tittar p\u00e5 tv\u00e5 fordon som konkurrerar om dina pengar b\u00f6r du ha i \u00e5tanke hur mycket varje bil kostar och om det h\u00f6gre priset p\u00e5 en av dem ger ett b\u00e4ttre v\u00e4rde f\u00f6r k\u00f6paren. BMW 320i kostar i genomsnitt mellan 34 000 och 36 000 dollar. Medan BMW 328i s\u00e4ljs runt 42 000 dollar. \u00c4r prisskillnaden v\u00e4rd det?
Om du v\u00e4ljer att satsa p\u00e5 320i helt ny, sparar du i genomsnitt cirka 5 000 dollar j\u00e4mf\u00f6rt med 328i. Om du k\u00f6per den begagnad kan du f\u00e5 ett erbjudande som bara \u00e4r 3 000 dollar mindre \u00e4n priset p\u00e5 en 328i.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6r och funktioner<\/h2>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren i b\u00e5da bilarna \u00e4r mycket likartad med sm\u00e5 eller inga skillnader. B\u00e5da bilarna \u00e4r utrustade med den typiska elektriska s\u00e4tesjusteringen f\u00f6r f\u00f6raren hos BMW. De har ocks\u00e5 avancerat nyckelminne, vilket g\u00f6r att du kan memorera mer \u00e4n en sittplats f\u00f6r f\u00f6raren.
B\u00e5da bilarna har samma SensaTec-kl\u00e4dsel p\u00e5 alla s\u00e4ten, som i h\u00f6g grad motst\u00e5r n\u00f6tning, fl\u00e4ckar och de flesta former av skador.
\u00c5 andra sidan \u00e4r s\u00e4tena i b\u00e5da bilarna utformade f\u00f6r k\u00f6rgl\u00e4dje och inte f\u00f6r l\u00e5nga resor. M\u00e5nga konsumenter har recenserat dem som ganska obekv\u00e4ma p\u00e5 b\u00e5da fordonen.
Den enda f\u00f6rdelen med att betala n\u00e5gra tusenlappar extra f\u00f6r att f\u00e5 BMW 328i h\u00e4r \u00e4r tillg\u00e5ngen till flera till\u00e4ggsalternativ som gl\u00e4nsande metallinl\u00e4gg, inredning i askgrav tr\u00e4 och Dakota originall\u00e4der, som inte \u00e4r tillg\u00e4ngliga f\u00f6r BMW 320i.
Ljudanl\u00e4ggningen i 320i \u00e4r en premium Hi-Fi som g\u00e5r hela v\u00e4gen upp till 205 watt och fungerar direkt med en HD Radio och en SiriusXM Satellite radio. Men om du \u00e4r en musikentusiast kommer BMW 328i f\u00f6rmodligen att tilltala dig mer, eftersom den kommer med ett n\u00e5got b\u00e4ttre ljudsystem \u00e4n 320is Harman Kardon.
Andra f\u00f6rdelar med 328i \u00e4r n\u00e5got mer avancerade tekniska funktioner som en b\u00e4ttre banbrytande GPS, med en pekplatta i st\u00e4llet f\u00f6r en peksk\u00e4rm som 320is. B\u00e5da bilarna \u00e4r utrustade med en mycket intelligent start-stopp-teknik f\u00f6r att f\u00f6rb\u00e4ttra mpg i staden.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW 320i eller 328i b\u00e4ttre f\u00f6r dig?<\/h2>\n\n\n\n

BMW 328i tillf\u00f6r n\u00e5gra extra funktioner, men den ser precis ut som 320i p\u00e5 utsidan och de flesta skulle bara skilja den \u00e5t genom att titta p\u00e5 texten p\u00e5 baksidan. Om du \u00e4r ute efter den extra kraften och k\u00e4nner dig bekv\u00e4m med att spendera n\u00e5gra extra tusenlappar f\u00f6r att f\u00e5 den, \u00e4r 328i det b\u00e4ttre alternativet f\u00f6r dig.
\u00c5 andra sidan anv\u00e4nder 320i helt enkelt en n\u00e5got avskalad motor av 328i och f\u00e5r dra nytta av all den teknik som den medf\u00f6r. Om du v\u00e4ljer 320i xDrive f\u00e5r du en fantastisk fyrhjulsdriven lyxsedan till ett bra pris och en mycket b\u00e4ttre k\u00f6rstr\u00e4cka per gallon b\u00e5de i stadstrafik och p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Hur tillf\u00f6rlitlig \u00e4r en BMW 328i?<\/h4>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitlighetsbetyget f\u00f6r en BMW 328i \u00e4r 2,5 av 5, vilket placerar den p\u00e5 30:e plats av totalt 32 bilar. En begagnad BMW 328i kan ge en stor rabatt p\u00e5 originalpriset, men kan ocks\u00e5 komma med extra problem att \u00e5tg\u00e4rda, vilket resulterar i h\u00f6gre \u00e4gandekostnader p\u00e5 grund av reparationer och underh\u00e5ll.
Den genomsnittliga reparationskostnaden f\u00f6r modellen \u00e4r 750 dollar och varierar beroende p\u00e5 k\u00f6rstr\u00e4cka, \u00e5lder och det problem du upplever.<\/p>\n\n\n\n

Hur p\u00e5litlig \u00e4r en BMW 320i?<\/h4>\n\n\n\n

BMW 320i har f\u00e5tt betyget 3 av 5 av J.D. Power, vilket g\u00f6r den n\u00e5got mer tillf\u00f6rlitlig \u00e4n BMW 328i. Trots att BMW 320i \u00e4r en instegsmodell p\u00e5 marknaden f\u00f6r lyxsedaner kan den h\u00e5lla hela v\u00e4gen upp till 150 000 eller till och med 200 000 mil om den servas och underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Har BMW 320i och 328i paketet xDrive som tillval?<\/h4>\n\n\n\n

B\u00e5de BMW 320i och BMW 328i erbjuder m\u00f6jligheten att l\u00e4gga till ett xDrive-paket till bilen. BMW:s intelligenta system f\u00f6r fyrhjulsdrift g\u00f6r att du kan k\u00f6ra s\u00e4kert p\u00e5 hala v\u00e4gbanor och i kallare klimat.
Till\u00e4gget av BMW xDrive-paketet kan vara kostsamt f\u00f6r vissa, men det ger extra s\u00e4kerhet samt en snabbare acceleration fr\u00e5n 0-20 mph, eftersom dina d\u00e4ck \u00e4r mindre ben\u00e4gna att snurra utan friktion n\u00e4r kraften f\u00f6rdelas ordentligt.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 320i med en 2,0 L-motor genererar 180 h\u00e4stkrafter och \u00e4r cirka 20 procent billigare \u00e4n BMW 328i, som \u00e4r utrustad med en 2,0 L-motor som toppar p\u00e5 240 h\u00e4stkrafter.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":735,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/734"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=734"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/734\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/735"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=734"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=734"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=734"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}