{"id":692,"date":"2021-05-12T09:25:57","date_gmt":"2021-05-12T09:25:57","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=692"},"modified":"2021-05-12T09:25:57","modified_gmt":"2021-05-12T09:25:57","slug":"vilka-ar-de-dyraste-tyska-bilarna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilka-ar-de-dyraste-tyska-bilarna\/","title":{"rendered":"Vilka \u00e4r de dyraste tyska bilarna?"},"content":{"rendered":"\n

Tyska bilar \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sin h\u00f6ga kvalitet och lyx, f\u00f6r att inte tala om sina h\u00f6ga prislappar. Faktum \u00e4r att med mer \u00e4n en miljon medborgare som arbetar inom bilindustrin \u00e4r det en av de mest betydande och lukrativa industrierna i hela landet. Folk \u00e4lskar att h\u00f6ra om dyra bilar, s\u00e4rskilt de av oss som aldrig kommer att k\u00f6ra en s\u00e5dan, och nedan finns 10 av de dyraste tyska bilarna i mars 2021. (Alla priser \u00e4r i amerikanska dollar.)<\/p>\n\n\n\n

Audi e-Tron Spyder (2,7 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Den h\u00e4r smala och eleganta bilen debuterade 2010 p\u00e5 bilsalongen i Paris. Den har en 290 BHP twin turbo TDI 3,0-liters V6-dieselmotor med dubbelturbo som driver bakhjulen och tv\u00e5 elmotorer som sk\u00f6ter framhjulen. Den har f\u00f6rm\u00e5gan att g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 bara 4,4 sekunder, och den har en topphastighet p\u00e5 155 MPH, vilket \u00e4r ganska mycket f\u00f6r en hybridbil med elmotorer. Det h\u00e4r \u00e4r ett skarpt fordon som vanligtvis avbildas i f\u00e4rger som silver, men f\u00f6retaget visade upp en p\u00e5 Las Vegas Consumer Electronics Show 2011 som var knallr\u00f6d, och den var verkligen ett blickf\u00e5ng.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen W12 (3 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Det h\u00e4r fordonet, som \u00e4ven kallas Volkswagen Nardo, kan komma upp till 62 MPH p\u00e5 bara 3,5 sekunder och har en topphastighet p\u00e5 ungef\u00e4r 222 MPH. Volkswagen W12 designades av Charlie Adair och var ett av de snabbaste sportbilskoncepten p\u00e5 planeten och v\u00e4ger 2 646 lbs, vilket g\u00f6r den l\u00e4ttviktig j\u00e4mf\u00f6rt med m\u00e5nga andra fordon p\u00e5 v\u00e4gen. P\u00e5 Tokyo Motor Show 2001 visade f\u00f6retaget upp ett av dessa fordon i en ljusorange f\u00e4rg, vilket v\u00e4ckte stor uppm\u00e4rksamhet.<\/p>\n\n\n\n

BMW Nazca C2 (3 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4ven kallad Italdesign Nazca C2 var detta en konceptsportbil fr\u00e5n 1992 som har en topphastighet p\u00e5 193 MPH. N\u00e5gra av dess m\u00e5nga egenskaper \u00e4r bland annat halva m\u00e5svingard\u00f6rrar, en hel glasskiva och en konstruktion gjord av kolfiberf\u00f6rst\u00e4rkt polymer. Den \u00e4r i huvudsak en uppgradering av Nazca M12 fr\u00e5n 1991. Fordonets frontlinje ser ut som en vanlig BMW, och den kan g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 bara 3,7 sekunder. Den v\u00e4ger ocks\u00e5 2 425 lbs, vilket inneb\u00e4r att den anses vara ett l\u00e4ttviktsfordon.<\/p>\n\n\n\n

Audi Rosemeyer (3 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Audi Rosemeyer var endast en konceptbil och byggdes d\u00e4rf\u00f6r aldrig. I hela Europa \u00e5r 2000 debuterade den p\u00e5 m\u00e5nga bilutst\u00e4llningar. Den kan skryta med en W16-motor med stor deplacement och mittmonterad motor som skapar hela 700 h\u00e4stkrafter och en quattro-ram med permanent fyrhjulsdrift. Bilen kunde g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 bara 3,6 sekunder och hade en topphastighet p\u00e5 217 MPH. Den hade ocks\u00e5 en elegant design som gjorde den lika attraktiv som den var funktionell.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz Concept IAA (4 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

IAA producerades som en konceptbil 2015 och st\u00e5r f\u00f6r ”Intelligent Aerodynamic Automobile”. I september 2015 presenterades den p\u00e5 bilsalongen i Frankfurt, och den har grundl\u00e4ggande linjer som f\u00e5r den att se ut som en bil fr\u00e5n framtiden. Den g\u00e5r fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 5,5 sekunder och har en toppfart p\u00e5 cirka 155 MPH. Den har ocks\u00e5 en motor p\u00e5 274 h\u00e4stkrafter och v\u00e4ger 3 968 lbs. Men sj\u00e4lvklart \u00e4r det utseendet som m\u00e5nga m\u00e4nniskor sannolikt skulle k\u00f6pa den f\u00f6r eftersom den \u00e4r snygg, sportig och har snygga hjul.<\/p>\n\n\n\n

Porsche Mission E (4 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Med mer \u00e4n 600 h\u00e4stkrafter kan Porsche Mission E g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 3,5 sekunder och fr\u00e5n 0 till 124 MPH p\u00e5 bara 12 sekunder. Med en topphastighet p\u00e5 155 MPH v\u00e4ger den ocks\u00e5 mer \u00e4n 4 400 pund och \u00e4r ett elegant, aerodynamiskt utformat fordon som garanterat kommer att dra till sig uppm\u00e4rksamhet var du \u00e4n g\u00e5r. Den \u00e4r liten och kompakt och \u00e4r ett mycket sportigt fordon som har ett mycket futuristiskt utseende.<\/p>\n\n\n\n

Audi Le Mans Quattro (5 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Le Mans Quattro presenterades p\u00e5 bilsalongen i Frankfurt 2003 och har en topphastighet p\u00e5 214 MPH och kan g\u00e5 fr\u00e5n 0 till 62 MPH p\u00e5 3,6 sekunder. Str\u00e5lkastarna och till och med d\u00f6rrarna \u00e4r unikt formade och ser eleganta ut, och den har en vikt p\u00e5 3 373 lbs. Audi kom med tv\u00e5 andra liknande bilar f\u00f6re den h\u00e4r, Pikes Peak Quattro och Nuvolari Quattro, och Le Mans Quattro har \u00e4nnu snyggare detaljer och ett n\u00e4stan exotiskt utseende. Detta var den tredje och sista konceptbilen som Audi erbj\u00f6d 2003, och dess stil och tekniska detaljer kommer s\u00e4kert att anv\u00e4ndas \u00e4ven i framtida modeller.<\/p>\n\n\n\n

Maybach Exelero (8 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Exelero tillverkades 2004 och erbjuder en motor med 700 h\u00e4stkrafter och en topphastighet p\u00e5 218 MPH. Den kan komma upp till 62 MPH p\u00e5 4,4 sekunder och dess design \u00e4r h\u00e4mtad fr\u00e5n en av de tyska sportbilar som fanns p\u00e5 1930-talet. Man m\u00e4rker s\u00e5 fort man tittar p\u00e5 den hur unik den \u00e4r, och de svarta och orange f\u00e4rgerna som anv\u00e4nds i bilen \u00e4r lika unika som dess design. Den h\u00e4r fyrsitsiga bilen har ocks\u00e5 en V12-motor med dubbelturbo som tillverkades p\u00e5 beg\u00e4ran av Fulda Tires, som \u00e4r Goodyears tyska avdelning.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes McLaren SLR 999 Red Gold Dream (10 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

I en vacker r\u00f6dgul f\u00e4rg och en fantastisk aerodynamisk design har den h\u00e4r bilen en topphastighet p\u00e5 211 MPH, vilket \u00e4r mycket imponerande. Den kan ocks\u00e5 komma till 62 MPH p\u00e5 en h\u00e4pnadsv\u00e4ckande tre sekunder, vilket ocks\u00e5 \u00e4r imponerande. Det \u00e4r ett mycket sportigt fordon som \u00e4r t\u00e4ckt med 25 lager r\u00f6d f\u00e4rg och 11 pund guld som ger den en otrolig design, och det tog 35 m\u00e4n, 30 000 arbetstimmar och mer \u00e4n 4,8 miljoner dollar att ta fram detta extraordin\u00e4ra fordon. Ingen tvekan om att alla som k\u00f6per det kommer att bli imponerade av det.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes-Benz 300 SLR (W196S) (43,5 miljoner dollar)<\/h2>\n\n\n\n

Den h\u00e4r bilen finns inte l\u00e4ngre, men den var helt p\u00e5 modet 1955. Den hade en topphastighet p\u00e5 186 MPH och var en tv\u00e5sitsig sportbilsracer som till och med vann det \u00e5rets World Sportscar Championship. Den kom till 62 MPH p\u00e5 bara 6,5 sekunder och var superl\u00e4tt med en vikt p\u00e5 endast 1 984 lbs. Dessutom hade den en BHP-vikt p\u00e5 344 BHP per ton. Detta var en fantastiskt snygg vit sportbil som troligen skulle ha varit v\u00e4rd \u00e4nnu mer pengar i dag.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tyska bilar \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r sin h\u00f6ga kvalitet och lyx, f\u00f6r att inte tala om sina h\u00f6ga prislappar. Faktum \u00e4r att med mer \u00e4n en miljon medborgare som arbetar inom<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[5,10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/692"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=692"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/692\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=692"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=692"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=692"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}