{"id":674,"date":"2021-05-11T10:46:29","date_gmt":"2021-05-11T10:46:29","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=674"},"modified":"2021-05-11T10:46:29","modified_gmt":"2021-05-11T10:46:29","slug":"basta-bmw-for-en-kvinna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-bmw-for-en-kvinna\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta BMW f\u00f6r en kvinna"},"content":{"rendered":"\n

Kvinnor gillar stil, komfort och sk\u00f6nhet. Om du letar efter en bil att k\u00f6ra i stadstrafik ger vi dig BMW i3, en femd\u00f6rrars hatchback med bakhjul som drivs av en elektrisk BMW eDrive synkron magnetrotor p\u00e5 125 kW. Med en genomsnittlig r\u00e4ckvidd p\u00e5 150 mil per batteriladdning och kompakta B-segmentets dimensioner kan den h\u00e4r bilen passa bra.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta BMW f\u00f6r kvinnor som stadsbil – BMW i3<\/h2>\n\n\n\n

BMW i3 \u00e4r s\u00e4rskilt utformad f\u00f6r stadsk\u00f6rning. Den saknar mycket bagageutrymme men ger tillr\u00e4ckligt med utrymme f\u00f6r att b\u00e4ra dina matvaror, v\u00e4skor eller portf\u00f6lj. Den har en hjulbas p\u00e5 101 tum, en l\u00e4ngd p\u00e5 157 tum (4 meter) och en bredd p\u00e5 70 tum (1,75 meter), vilket g\u00f6r den relativt l\u00e4tt att parkera med.
BMW i3 \u00e4r ganska h\u00f6g och mycket smal, s\u00e5 fj\u00e4dringen m\u00e5ste vara ganska fast f\u00f6r att h\u00e5lla den stabil p\u00e5 v\u00e4gen, vilket den \u00e4r. Du kommer att m\u00e4rka st\u00f6tar p\u00e5 v\u00e4gen men det \u00e4r en hanterbar k\u00f6rning. N\u00e4r det g\u00e4ller hanteringen erbjuder den h\u00e4r lilla BMW:n en j\u00e4mn styrning med bra kontroll \u00f6ver fordonet. Inte bara det, utan den har ocks\u00e5 en liten v\u00e4ndcirkel, vilket g\u00f6r den perfekt f\u00f6r stadstrafik.
Vid h\u00f6gre hastigheter k\u00e4nns BMW i3 d\u00e4remot ganska nerv\u00f6s och ger mindre grepp \u00e4n vad man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig av en BMW. Det h\u00e4r fordonet rekommenderas inte starkt f\u00f6r resor utanf\u00f6r staden.
Broms- och gaspedalerna \u00e4r b\u00e5da mycket lyh\u00f6rda. En annan f\u00f6rdel \u00e4r att den h\u00e4r bilen \u00e4r ganska l\u00e4tt att k\u00f6ra med den s\u00e5 kallade ”enpedalstekniken” som automatbil i staden.
P\u00e5 tal om d\u00e4mpning av yttre buller \u00e4r elmotorn tyst, men det finns en del fj\u00e4dringsproducerade ljud som du ofta kan h\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

BMW i3 motor och v\u00e4xell\u00e5da<\/h3>\n\n\n\n

BMW i3 kan trots att den \u00e4r en stadsbil vara ganska snabb eftersom den n\u00e5r fr\u00e5n 0 till 62 miles per timme p\u00e5 bara 7,3 sekunder. Och i3s, den kraftfullare versionen g\u00f6r det p\u00e5 6,9 sekunder.
I3s har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 175 mil och den vanliga i3:an klarar 181 mil. Detta \u00e4r vad vi hittade i dokumenten, men den verkliga r\u00e4ckvidden per batteriladdning \u00e4r troligen snarare 150 miles.
Om du ofta reser utanf\u00f6r stan p\u00e5 l\u00e4ngre resor ska du inte k\u00f6pa i3:an eftersom den har en kortare r\u00e4ckvidd \u00e4n de flesta helt eldrivna fordon.<\/p>\n\n\n\n

BMW i3 interi\u00f6r och funktioner<\/h4>\n\n\n\n

K\u00f6rst\u00e4llningen i BMW i3 \u00e4r fantastisk. Elektrisk s\u00e4tesjustering finns d\u00e4r som man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig, och ratten kan ocks\u00e5 manipuleras f\u00f6r att hitta en perfekt passform f\u00f6r alla f\u00f6rare. Tyv\u00e4rr finns det inget justerbart l\u00e4ndryggsst\u00f6d, vilket kan leda till en del klagom\u00e5l om du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att \u00e5ka p\u00e5 en l\u00e5ng resa. I en BMW i3 har du smala sidokolonner och ett h\u00f6gt synf\u00e4lt b\u00e5de framf\u00f6r och p\u00e5 sidorna.
I motsats till vad m\u00e5nga tror har BMW i3 gott om utrymme framtill, utrustad med en fantastisk mittkonsol. Mycket av det beror p\u00e5 v\u00e4xelv\u00e4ljarens placering, som \u00e4r placerad n\u00e4ra rattst\u00e5ngen i st\u00e4llet f\u00f6r att vara i den ursprungliga positionen, mellan s\u00e4tena. Benutrymmet \u00e4r ocks\u00e5 stabilt, och det finns inga problem med huvudutrymmet i framkabinen.
\u00c5 andra sidan \u00e4r baks\u00e4tena mycket sm\u00e5 och personer \u00f6ver 1,80 meter rekommenderas inte att \u00e5ka l\u00e4nge i baks\u00e4tet p\u00e5 en BMW i3 eftersom de kommer att f\u00e5 problem med ryggen i l\u00e4ngden p\u00e5 grund av att de sitter n\u00e5got v\u00e4lvda. Dessutom \u00e4r pelarna i baks\u00e4tet mycket tjocka och kan orsaka klaustrofobiska k\u00e4nslor hos b\u00e5de barn och vuxna.
Det finns bara tv\u00e5 platser i bilens baks\u00e4te ist\u00e4llet f\u00f6r tre, vilket \u00e4r f\u00f6rst\u00e5eligt med tanke p\u00e5 dimensionerna. Det som kommer som en \u00f6verraskning \u00e4r att man m\u00e5ste \u00f6ppna framd\u00f6rrarna f\u00f6r att kunna \u00f6ppna bakd\u00f6rrarna ocks\u00e5.
Den digitala sk\u00e4rmen ligger n\u00e4ra ratten och \u00e4r ganska intuitiv att anv\u00e4nda. Parkeringssensorer \u00e4r det standardalternativ som ing\u00e5r. Frontsensorer, en automatisk sj\u00e4lvparkeringsfunktion och en backkamera \u00e4r alla tillg\u00e4ngliga i det s\u00e5 kallade Park Assist-paketet.
Infotainment \u00e4r en 10,25-tums standardsk\u00e4rm och den levereras med USB, Bluetooth och DAB-radio. Systemet \u00e4r intuitivt l\u00e4tt att anv\u00e4nda och erbjuder m\u00e5nga genv\u00e4gar f\u00f6r att inte distrahera f\u00f6raren fr\u00e5n v\u00e4gen. Navigationen i BMW i3 har utformats s\u00e4rskilt f\u00f6r att peka ut de elektriska laddningspunkter som finns tillg\u00e4ngliga i n\u00e4rheten av dig s\u00e5 att du inte f\u00e5r slut p\u00e5 batteriet.
Tyv\u00e4rr finns inte Android Auto tillg\u00e4ngligt och du m\u00e5ste ha en iPhone f\u00f6r att ansluta den till Apple CarPlay p\u00e5 fordonet. P\u00e5 det hela taget \u00e4r fordonet v\u00e4lgjort och skulle passa perfekt f\u00f6r en aff\u00e4rskvinnas behov, som ofta k\u00f6r runt p\u00e5 stan.<\/p>\n\n\n\n

Mer information om BMW<\/h2>\n\n\n\n

Har BMW en helt elektrisk SUV?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, BMW presenterade nyligen iX SUV:n som kommer att ha en uppskattad imponerande r\u00e4ckvidd p\u00e5 300 mil. De f\u00f6rsta producerade enheterna f\u00f6rv\u00e4ntas komma till USA 2022, medan produktionen kommer att starta 2021.
BMW iX3 \u00e4r en helt elektrisk SUV som du kan k\u00f6pa redan nu, med en r\u00e4ckvidd p\u00e5 285 mil.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW i3 en helt elektrisk bil?<\/h4>\n\n\n\n

BMW i3 anses vara en helt elektrisk bil, men har \u00e4ven m\u00f6jlighet att inkludera en gasgenerator som i viss m\u00e5n f\u00f6rl\u00e4nger bilens r\u00e4ckvidd i n\u00f6dfall. Gastanken inneh\u00e5ller mellan 7 och 9 liter eller 4 gallon br\u00e4nsle som g\u00f6r att du kan n\u00e5 n\u00e4rmaste laddnings- eller bensinstation.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r den b\u00e4sta BMW SUV:n f\u00f6r en kvinna?<\/h4>\n\n\n\n

Den b\u00e4sta BMW SUV som en kvinna kan tycka om att k\u00f6ra \u00e4r BMW X1, ett ganska p\u00e5litligt fordon med inte \u00f6verv\u00e4ldigande stora dimensioner, men \u00e4nd\u00e5 mycket tillfredsst\u00e4llande att k\u00f6ra och som ger stil. BMW X1 \u00e4r rolig att k\u00f6ra b\u00e5de i stadstrafik och p\u00e5 l\u00e5nga bilresor. Den har en sportig framtoning, tillr\u00e4ckligt med bagageutrymme och mycket p\u00e5litliga parkeringshj\u00e4lpmedel, vilket g\u00f6r den till ett bra val f\u00f6r de flesta kvinnor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kvinnor gillar stil, komfort och sk\u00f6nhet. Om du letar efter en bil att k\u00f6ra i stadstrafik ger vi dig BMW i3, en femd\u00f6rrars hatchback med bakhjul som drivs av en<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":675,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=674"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/675"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=674"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=674"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=674"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}