{"id":666,"date":"2021-05-11T10:44:03","date_gmt":"2021-05-11T10:44:03","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=666"},"modified":"2021-05-11T10:44:03","modified_gmt":"2021-05-11T10:44:03","slug":"basta-bmw-for-langa-personer","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-bmw-for-langa-personer\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta BMW f\u00f6r l\u00e5nga personer"},"content":{"rendered":"\n

BMW 7-serien efter 2016 \u00e4r extremt rymliga lyxsedaner med gott om benutrymme och bekv\u00e4ma f\u00f6rars\u00e4ten, \u00e4ven f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare. En sj\u00e4tte generationens BMW 7-serie G11 kan passa bra f\u00f6r en l\u00e4ngre f\u00f6rare. Med en l\u00e4ngd p\u00e5 207 tum och en bredd p\u00e5 75 tum ger det h\u00e4r fordonet mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt med utrymme f\u00f6r alla passagerare, inklusive f\u00f6raren.<\/p>\n\n\n\n

BMW 7-serien G11<\/h2>\n\n\n\n

BMW G11 var det f\u00f6rsta BMW-fordonet som antog en CLAR-plattform (Cluster architecture). Med ett chassi av kolfiberf\u00f6rst\u00e4rkt polymer \u00e4r G11 extremt h\u00e5llbar och solid, trots sin l\u00e4ngd, bredd och en vikt p\u00e5 n\u00e4stan 5 000 lbs, vilket faktiskt \u00e4r mycket l\u00e4ttare \u00e4n f\u00f6rv\u00e4ntat f\u00f6r ett s\u00e5 stort fordon, tack vare de kolfibrer som anv\u00e4nds.
G11 \u00e4r en fullstor lyxig 4-d\u00f6rrars sedan, som finns med bakhjulsdrift och fyrhjulsdrift xDrive. Det \u00e4r ett fordon som skriker status och betydelse vid varje h\u00e4ndelse och m\u00e5nga ser det som motsvarigheten till att kliva ut ur en limousin.
Tyv\u00e4rr f\u00f6r vissa m\u00e5ste man vara i en ytterst lyckosam ekonomisk situation f\u00f6r att ha r\u00e5d med denna sk\u00f6nhet. Den h\u00e4r limousinen \u00e4r en bil f\u00f6r aff\u00e4rsm\u00e4n som inte tycker om att bli k\u00f6rda runt utan som ist\u00e4llet \u00e4lskar att ta ratten och ha lite kul med fordonet sj\u00e4lva.
BMW 7-serien \u00e5ker n\u00e5got k\u00e4nsligare \u00e4n vad man skulle kunna f\u00f6rv\u00e4nta sig. I l\u00e4gre hastigheter kommer du med st\u00f6rsta sannolikhet att k\u00e4nna av kloakluckor \u00f6ver hela v\u00e4gen. Men 7-serien \u00e4r konstruerad f\u00f6r att k\u00f6ra snabbt. Vid h\u00f6gre hastigheter hj\u00e4lper luftfj\u00e4dringen bilen och det k\u00e4nns som om den sv\u00e4var \u00f6ver ofullkomliga ytor, s\u00e4rskilt n\u00e4r den \u00e4r i komfortl\u00e4ge.
Sportl\u00e4get \u00e4r tillg\u00e4ngligt f\u00f6r dem, som vill ha mer kontroll \u00f6ver fordonet och det h\u00e5ller bilens kaross nere, utan att minska din komfort f\u00f6r mycket. Det \u00e4r en hyfsad l\u00e5ngdistanskryssare som n\u00e4stan ingen skulle tacka nej till, om m\u00f6jligheten gavs.<\/p>\n\n\n\n

BMW G11 Motoralternativ<\/h3>\n\n\n\n

Det mest popul\u00e4ra motorvalet \u00e4r V8-motorn p\u00e5 4,4 liter, och det finns en anledning till det. BMW:s 4,4 L N63 bensinmotorer har ett skotts\u00e4kert rykte n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet och prestanda. Bortsett fr\u00e5n den finns det ytterligare 6 bensinalternativ och 4 dieselalternativ. Alla motoralternativ levereras med en automatisk 8-v\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da.
Som tillval finns en uppgradering av xDrive med fyrhjulsdrift som finns tillg\u00e4nglig f\u00f6r alla modeller i 7-serien, liksom en elmotor, som ska paras ihop med bensinmotorn 2,0 L B48. Med sina 523 h\u00e4stkrafter n\u00e5r 4,4 L V8 fr\u00e5n 0 till 62 miles per timme p\u00e5 bara 4,1 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

Alternativ f\u00f6r bensinmotorer:
\u25cf 2.0 L B488 l4 Turbo, 255 hk.
\u25cf Elmotor med 2,0 L B48 l4 Turbo, 389 hk.
\u25cf 3,0 L B58 l6 turbo, 322 hk.
\u25cf 4,4 L N63 V8 twin-turbo, 523 hk (redakt\u00f6rens val).
\u25cf 6,6 L N74 V12 twin-turbo, 577 hk
\u25cf 4,4 L N63 twin-turbo Alpina, 599 hk<\/p>\n\n\n\n

Dieselmotoralternativ:
\u25cf 2,0 L B47 l4 turbo, 228 hk
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 261 hk
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 315 hk
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 394 hk.<\/p>\n\n\n\n

BMW 7 Series G11 interi\u00f6r och funktioner<\/h4>\n\n\n\n

BMW 7 Series G11:s interi\u00f6r handlar helt och h\u00e5llet om f\u00f6raren. Det finns elektriska s\u00e4tes- och elektriska rattjusteringar, vilket g\u00f6r det enkelt f\u00f6r en l\u00e4ngre f\u00f6rare att st\u00e4lla in sin perfekta k\u00f6rst\u00e4llning. Inte nog med det, s\u00e4tesinst\u00e4llningen kan sparas i minnet i din bil, s\u00e5 att du inte beh\u00f6ver justera den igen n\u00e4r n\u00e5gon annan har k\u00f6rt den. Den g\u00e5r tillbaka till dina \u00f6nskade inst\u00e4llningar efter att du bara trycker p\u00e5 en knapp.
Interi\u00f6ren \u00e4r helt och h\u00e5llet plyschig och l\u00e4der, med inslag av tr\u00e4 och metall. Det \u00e4r allt du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av en vacker high-end BMW.
Med ett fordon p\u00e5 207 tum (\u00f6ver 5 meter) kan du beh\u00f6va all hj\u00e4lp du kan f\u00e5 n\u00e4r det g\u00e4ller parkering, om du inte \u00e4r en ganska erfaren f\u00f6rare. Men oroa dig inte, alla modeller har som standard en BMW Parkeringsassistent med bakre parkeringssensorer, backningsassistent, sj\u00e4lvparkeringssystem och omgivande kameravisning.
Infotainmentsystemet \u00e4r fantastiskt. BMW tar det ett steg l\u00e4ngre genom att ha implementerat en personlig AI-assistent som aktiveras precis som Siri, om du s\u00e4ger ”Hey BMW”. Naturligtvis kan du byta namn p\u00e5 din bil och anv\u00e4nda ett annat namn f\u00f6r att v\u00e4cka den personliga assistenten. Det \u00e4r en fantastisk funktion som g\u00f6r att du kan styra infotainment, kontroller, GPS, allt utan att flytta ett finger fr\u00e5n ratten, vilket \u00e4r ganska s\u00e4kert och bekv\u00e4mt.
Det finns ocks\u00e5 sk\u00e4rmar i baks\u00e4tet, s\u00e5 att passagerarna kan njuta av en film eller en s\u00e4ndning. Och med det tillg\u00e4ngliga wi-fi-paketet g\u00f6r detta den till ett utm\u00e4rkt familjefordon, eftersom den kan h\u00e5lla barnen sysselsatta medan du njuter av v\u00e4gen med din make\/maka i frams\u00e4tena.<\/p>\n\n\n\n

Vanliga fr\u00e5gor om 7-serien<\/h2>\n\n\n\n

Vilka andra BMW-modeller \u00e4r l\u00e4mpliga f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare?<\/h4>\n\n\n\n

De avancerade BMW SUV:erna som BMW X5 och X7 erbjuder ocks\u00e5 gott om ben- och huvudutrymme f\u00f6r f\u00f6raren. F\u00f6rutom det har alla BMW-modeller i 5 och 7-serien en elektroniskt justerbar ratt och f\u00f6rarstol som g\u00f6r att f\u00f6raren kan anpassa sitt utrymme efter sina behov.<\/p>\n\n\n\n

Kan den nya BMW 7-serien k\u00f6ra sig sj\u00e4lv autonomt?<\/h4>\n\n\n\n

Under 2019 avsl\u00f6jade BMW sin autonoma teknik p\u00e5 niv\u00e5 4, som g\u00f6r att BMW 7-serien kan k\u00f6ra sig sj\u00e4lv under n\u00e4stan alla f\u00f6rh\u00e5llanden, utan hj\u00e4lp och uppm\u00e4rksamhet fr\u00e5n en f\u00f6rare. Systemet g\u00f6r det m\u00f6jligt f\u00f6r bilen att p\u00e5 egen hand komma fram d\u00e4r f\u00f6raren \u00e4r och senare m\u00e5ste f\u00f6raren autentisera sig via en mobilapp.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW 7-serien v\u00e4ldigt dyr att underh\u00e5lla?<\/h4>\n\n\n\n

BMW 7-serien \u00e4r en av de dyraste BMW:erna att underh\u00e5lla. Om du inte har tagit v\u00e4l hand om fordonet kan en reparation i genomsnitt kosta mer \u00e4n 8 000 dollar, och om det \u00e4r en st\u00f6rre komponent i drivlinan som beh\u00f6ver repareras kan det g\u00e5 \u00e4nnu l\u00e4ngre.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r den nya BMW 7-serien b\u00e4ttre \u00e4n Mercedes-Benz S-klass?<\/h4>\n\n\n\n

I segmentet f\u00f6r ultra-lyxiga sedans har BMW 7-serien alltid varit silvermedalj\u00f6ren till Mercedes-Benz S-klass coup\u00e9. De nya modellerna har dock klarat alla tester och \u00e4r imponerande stadiga och smidiga, trots den enorma kraften under huven. I slut\u00e4ndan \u00e4r det f\u00f6rarens val och preferenser som g\u00e4ller.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 7-serien efter 2016 \u00e4r extremt rymliga lyxsedaner med gott om benutrymme och bekv\u00e4ma f\u00f6rars\u00e4ten, \u00e4ven f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare. En sj\u00e4tte generationens BMW 7-serie G11 kan passa bra f\u00f6r en<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":667,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[20],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/666"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=666"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/666\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/667"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=666"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=666"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=666"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}