{"id":6408,"date":"2023-04-29T05:02:03","date_gmt":"2023-04-29T05:02:03","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6408"},"modified":"2023-04-29T05:02:06","modified_gmt":"2023-04-29T05:02:06","slug":"vanliga-problem-med-bmw-320i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-bmw-320i\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med BMW 320i"},"content":{"rendered":"\n

BMW 320i \u00e4r en av de b\u00e4sta mellanstora lyxsedanerna p\u00e5 marknaden. Till skillnad fr\u00e5n andra avancerade BMW 3-serie-modeller \u00e4r den h\u00e4r bilen n\u00e5got billigare och br\u00e4nslesn\u00e5lare. \u00c4nd\u00e5 har den ocks\u00e5 flera problem som intresserade k\u00f6pare b\u00f6r k\u00e4nna till. Men vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW 320i?<\/p>\n\n\n\n

N\u00e5gra av de vanligaste problemen med BMW 320i \u00e4r transmissionsproblem, elektriska problem, problem med styrkedjan och rostproblem. Dessutom rapporterade vissa \u00e4gare att de upplevde k\u00e4nslig karossf\u00e4rg, problem med vibrerande rattst\u00e5ng, oljel\u00e4ckage och snabbt slitage av bromsskivor.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW 320i?<\/h2>\n\n\n\n

\u00d6verf\u00f6ringsproblem<\/h3>\n\n\n\n

Detta \u00e4r ett av de vanligaste problemen i hela BMW 3-serien. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som \u00e4gare av BMW 320i ocks\u00e5 har klagat p\u00e5 transmissionsproblem. Observera att de flesta transmissionsproblem i den h\u00e4r bilen orsakas av l\u00e5ga niv\u00e5er av transmissionsv\u00e4tska eller l\u00e4ckage. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det viktigt att se till att du inte bara spolar den d\u00e5liga v\u00e4tskan utan ocks\u00e5 har r\u00e4tt och idealisk v\u00e4tskeniv\u00e5 hela tiden.<\/p>\n\n\n\n

Problem med styrkedjan<\/h4>\n\n\n\n

Ett annat vanligt problem som anv\u00e4ndare har rapporterat om \u00e4r en d\u00e5lig styrkedja eller tandrem. Problem med tandremmen \u00e4r vanliga efter att ha k\u00f6rt bilen i flera kilometer. Anv\u00e4ndare har rapporterat att tandremmen lossnar, vilket g\u00f6r att den hoppar \u00f6ver en tand p\u00e5 kugghjulet och g\u00f6r att motorn g\u00e5r d\u00e5ligt.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda detta problem m\u00e5ste du sp\u00e4nna eller byta ut den d\u00e5liga kugghjulskedjan eller kugghjulremmen om den \u00e4r skadad.<\/p>\n\n\n\n

Oljel\u00e4ckage<\/h4>\n\n\n\n

Oljel\u00e4ckage \u00e4r ocks\u00e5 mycket vanligt med BMW 320i. N\u00e4r din bil l\u00e4gger p\u00e5 sig flera mil kommer olika delar att bli sk\u00f6ra, till exempel oljefilterhusets packning. Om detta h\u00e4nder kan det leda till att oljan l\u00e4cker. Den goda nyheten \u00e4r att denna del kan bytas ut och f\u00f6rhindra ytterligare oljel\u00e4ckage.<\/p>\n\n\n\n

Elektriska problem<\/h4>\n\n\n\n

Flera anv\u00e4ndare av BMW 320i har ocks\u00e5 rapporterat att de har upplevt elektriska problem. N\u00e5gra av de vanligaste elproblemen som rapporterats \u00e4r en felaktig motorstyrningsmodul, ett felande centrall\u00e5s och fel p\u00e5 bakljuset. Innan du \u00e5tg\u00e4rdar ett elektriskt problem \u00e4r det viktigt att uppt\u00e4cka det underliggande problemet.<\/p>\n\n\n\n

Om till exempel motorstyrmodulen \u00e4r felaktig m\u00e5ste du byta ut den. Om \u00e5 andra sidan bakljuset inte fungerar m\u00e5ste du byta ut anslutningspluggen i bakljuset.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4nslig karosserif\u00e4rg<\/h4>\n\n\n\n

Det h\u00e4r \u00e4r ett annat vanligt problem i BMW 3-serien. BMW 320i har ocks\u00e5 detta problem. \u00c4gare av den h\u00e4r bilen har klagat p\u00e5 att karosserif\u00e4rgen p\u00e5 deras bil flagnar snabbt och l\u00e4tt, vilket tvingar dem att applicera en annan f\u00e4rg snabbare \u00e4n ber\u00e4knat. Detta \u00e4r n\u00e5got som tillverkaren b\u00f6r arbeta med.<\/p>\n\n\n\n

Rostproblem<\/h4>\n\n\n\n

Rost \u00e4r ett annat vanligt problem som \u00e4gare av denna bil b\u00f6r vara beredda att hantera. Detta problem \u00e4r dock vanligt i \u00e4ldre BMW 320i-modeller. Rost kan finnas runt d\u00f6rrtr\u00f6sklar, p\u00e5 hjulhusen och p\u00e5 bilens undersida. Det \u00e4r viktigt att ta itu med detta problem snabbare innan det tar \u00f6verhanden och orsakar strukturella skador.<\/p>\n\n\n\n

Snabbt slitage av bromsskivor<\/h3>\n\n\n\n

Ett annat problem som m\u00e5nga BMW 320i-anv\u00e4ndare har klagat p\u00e5 \u00e4r det snabbare slitaget p\u00e5 bromsskivorna. \u00d6verraskande nog \u00e4r detta en av de f\u00f6rsta delarna som du m\u00e5ste byta ut eftersom bromsskivorna p\u00e5 den h\u00e4r bilen inte \u00e4r s\u00e4rskilt h\u00e5llbara.<\/p>\n\n\n\n

Om du misslyckas med att byta ut bromsskivorna i tid kommer du att m\u00e4rka den minskade f\u00f6rm\u00e5gan att bromsa bilen och det kommer att uppst\u00e5 vibrationer genom bromspedalen.<\/p>\n\n\n\n

Vibrerande rattst\u00e5ngsproblem<\/h3>\n\n\n\n

Sist men inte minst \u00e4r problem med rattst\u00e5ngen ocks\u00e5 vanliga med denna BMW 3-serie. M\u00e5nga anv\u00e4ndare har klagat p\u00e5 att de har upplevt en bullrig och vibrerande rattst\u00e5ng vid l\u00e5ga hastigheter mellan 35 och 45 mph. Trots detta \u00e4r det ganska dyrt att \u00e5tg\u00e4rda detta problem.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW 320i en bra bil?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 vad du letar efter. Om du \u00e4r ute efter en lyxig, h\u00f6gpresterande, avancerad och snygg bil \u00e4r BMW 320i en exceptionell bil f\u00f6r dig. Om du d\u00e4remot \u00f6nskar en underh\u00e5llsfattig, prisv\u00e4rd och billigare bil \u00e4r detta inte bilen f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r det dyrt att underh\u00e5lla BMW 320i?<\/h3>\n\n\n\n

Sj\u00e4lvklart, ja! Att underh\u00e5lla BMW 320i \u00e4r inte billigt eftersom reservdelar och servicekostnader ligger l\u00e5ngt \u00f6ver genomsnittet f\u00f6r mellanstora lyxbilar. I genomsnitt m\u00e5ste anv\u00e4ndaren dela med sig av mer \u00e4n 770 dollar p\u00e5 \u00e5rsbasis. Detta \u00e4r mer \u00e4n genomsnittet p\u00e5 cirka 750 dollar f\u00f6r lyxbilar.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den mest tillf\u00f6rlitliga motorn i BMW 3-serien?<\/h4>\n\n\n\n

BMW 3-serien har flera motorer, bland annat en 1,5-liters inline-3 turbomotor, en 1,6-liters inline-4 turbomotor och en 3,0-liters inline-6 turbomotor. En av de b\u00e4sta och mest p\u00e5litliga BMW 3-serie motorerna \u00e4r dock den 2,0-liters TwinPower turbo inline-4-cylindriga motorn.<\/p>\n\n\n\n

Observera att 2,0-liters inline-4-motorn inte bara finns i BMW 3-serie-modellerna, utan \u00e4ven i BMW 4-serie, X1 och 5-serie. Det \u00e4r en av de mest kraftfulla och p\u00e5litliga BMW-motorerna p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge h\u00e5ller BMW 320i?<\/h4>\n\n\n\n

Trots att BMW \u00e4r en av de minst p\u00e5litliga bilarna p\u00e5 marknaden \u00e4r BMW 320i fortfarande ganska p\u00e5litlig. Med god sk\u00f6tsel och underh\u00e5ll kan BMW 320i h\u00e5lla mellan 200 000 och 250 000 mil. F\u00f6r att bilen ska h\u00e5lla s\u00e5 l\u00e4nge m\u00e5ste \u00e4garna dock f\u00f6lja BMW:s rekommenderade schemalagda underh\u00e5llsservice.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r BMW 320i br\u00e4nsleeffektiv?<\/h3>\n\n\n\n

Ja, BMW 320i \u00e4r en av de mest br\u00e4nslesn\u00e5la sedans i sin klass. Den \u00e4r ocks\u00e5 en av de mest effektiva modellerna i BMW 3-serie 6:e generationen. Den har en kombinerad br\u00e4nsleeffektivitet p\u00e5 28 mpg i staden\/p\u00e5 landsv\u00e4gen. P\u00e5 samma s\u00e4tt har den 24 mpg i staden och 35 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

Slutgiltiga tankar<\/h2>\n\n\n\n

Nu n\u00e4r du k\u00e4nner till n\u00e5gra av de vanligaste problemen med BMW 320i \u00e4r det viktigt att ta v\u00e4l hand om din bil om du vill att den ska h\u00e5lla l\u00e4nge. De flesta av de problem som vi har diskuterat kan undvikas om \u00e4garen f\u00f6ljer BMW:s rekommenderade underh\u00e5llsservice.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r BMW 320i en enast\u00e5ende mellanstor lyxsedan med enast\u00e5ende moderna och lyxiga egenskaper. Den \u00e4r dessutom br\u00e4nslesn\u00e5l och mycket praktisk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 320i \u00e4r en av de b\u00e4sta mellanstora lyxsedanerna p\u00e5 marknaden. Till skillnad fr\u00e5n andra avancerade BMW 3-serie-modeller \u00e4r den h\u00e4r bilen n\u00e5got billigare och br\u00e4nslesn\u00e5lare. \u00c4nd\u00e5 har den ocks\u00e5<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6409,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6408"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6408"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6408\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6410,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6408\/revisions\/6410"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6409"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6408"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6408"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6408"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}