{"id":6380,"date":"2023-04-16T11:10:43","date_gmt":"2023-04-16T11:10:43","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6380"},"modified":"2023-04-16T11:10:47","modified_gmt":"2023-04-16T11:10:47","slug":"overraskande-fakta-om-vw-id-5","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/overraskande-fakta-om-vw-id-5\/","title":{"rendered":"\u00d6verraskande fakta om VW ID.5"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen ID 5 \u00e4r baserad p\u00e5 ID 4, men n\u00e5gra anm\u00e4rkningsv\u00e4rda skillnader mellan dem f\u00e5r m\u00e5nga att v\u00e4lja ID 5. Den viktigaste skillnaden \u00e4r stilen, eftersom ID 5 \u00e4r en coup\u00e9version av ID 4. Hur som helst, ID 5 ser ut att bli en riktigt popul\u00e4r och framg\u00e5ngsrik bil f\u00f6r VW vilket ocks\u00e5 \u00e4r anledningen till att vi nu ska g\u00e5 igenom alla \u00f6verraskande fakta om VW ID 5.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e5gra av dessa kommer garanterat att p\u00e5verka dig att antingen k\u00f6pa ID 5 eller v\u00e4gra att k\u00f6pa en, s\u00e5 du b\u00f6r konsultera dig sj\u00e4lv med den h\u00e4r artikeln om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en ID 5. Om du vill veta mer om ID 5, vad som \u00e4r s\u00e5 bra med den och vad den saknar, se till att l\u00e4sa den h\u00e4r artikeln!<\/p>\n\n\n\n

Den mest hala VW:n som n\u00e5gonsin tillverkats<\/h2>\n\n\n\n

I elbilsv\u00e4rlden spelar m\u00e4rkena st\u00e4ndigt tom trumf med saker som r\u00e4ckvidd, effekt, teknik och accelerationstider. Men p\u00e5 senare \u00e5r har m\u00e4rkena ocks\u00e5 b\u00f6rjat t\u00e4vla med varandra n\u00e4r det g\u00e4ller hur hala deras bilar \u00e4r. Om din bil \u00e4r riktigt hal kommer den trots allt att gynnas av mer r\u00e4ckvidd, mer kraft och b\u00e4ttre accelerationstider tillsammans!<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5 \u00e4r VW:s mest effektiva bil n\u00e4r det g\u00e4ller aerodynamik eftersom den har en imponerande dragkoefficient p\u00e5 0,27, vilket \u00e4r i niv\u00e5 med n\u00e5gra av de mest hala crossoverna\/SUV-bilarna i branschen.<\/p>\n\n\n\n

Fantastisk teknikpalett<\/h2>\n\n\n\n

ID 5 \u00e4r f\u00f6r n\u00e4rvarande den toppspecifika dyraste VW ID-modellen som finns till f\u00f6rs\u00e4ljning innan den blir \u00f6verk\u00f6rd av modeller som ID 6, ID 7 och ID 8. Som s\u00e5dan erbjuder ID 5 en imponerande upps\u00e4ttning tekniska l\u00f6sningar som \u00e4r utformade f\u00f6r att g\u00f6ra din dagliga pr\u00f6vning bekv\u00e4mare, s\u00e4krare och mycket mer underh\u00e5llande.<\/p>\n\n\n\n

ID 5 f\u00e5r VW:s nyaste infotainmentsystem, h\u00e4ftiga omgivningsljus, alla m\u00f6jliga trollkonster p\u00e5 k\u00f6ravdelningen och ett fantastiskt ljudsystem. Det b\u00e4sta av allt \u00e4r dock att VW \u00e4r inst\u00e4lld p\u00e5 att uppdatera ID 5 konsekvent varje g\u00e5ng ny programvara kommer ut, vilket inneb\u00e4r att ID 5 aldrig kommer att k\u00e4nnas daterad.<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5 GTX<\/h2>\n\n\n\n

VW ID 5 GTX \u00e4r den toppspecifika versionen av VW ID-serien med toppspecifikationer. Den har en hel del kraft d\u00e5 den klarar av att g\u00f6ra 0-60mph p\u00e5 mindre \u00e4n 6 sekunder tack vare 300hk, men det b\u00e4sta \u00e4r att \u00e4ven med s\u00e5 mycket prestanda klarar den av att ha en r\u00e4ckvidd p\u00e5 330 miles.<\/p>\n\n\n\n

ID 5 GTX kostar cirka 50 000 dollar, vilket verkligen \u00e4r mycket pengar, men ID 5 GTX \u00e4r en bekv\u00e4m vardagsf\u00f6rare med f\u00f6rstklassig teknik samtidigt som den \u00e4r ganska rolig att k\u00f6ra och anv\u00e4nda som vardagsf\u00f6rare, \u00e4ven j\u00e4mf\u00f6rt med n\u00e5gra mer seri\u00f6sa tyska SUV:er med coup\u00e9 och prestanda.<\/p>\n\n\n\n

Praktiska egenskaper \u00e4r utm\u00e4rkta<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r du h\u00f6r orden crossover-coupe-SUV kanske du t\u00e4nker att ID 5 \u00e4r tr\u00e5ng i baks\u00e4tet och att den saknar huvudutrymme. Det har trots allt varit fallet \u00e4ven med n\u00e5gra mycket st\u00f6rre coup\u00e9-SUV:ar som Mercedes GLE Coupe.<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5:s praktiska egenskaper har dock inte hindrats av den l\u00e5ga taklinjen, vilket verkligen \u00e4r fantastiskt med tanke p\u00e5 hur bilen ser ut. Dessutom \u00e4r bilens bagageutrymme ocks\u00e5 fantastiskt med en l\u00e4tt lastkaj och mycket tillg\u00e4ngligt utrymme.<\/p>\n\n\n\n

Den f\u00f6rb\u00e4ttrar VW ID 4<\/h2>\n\n\n\n

VW ID 5 \u00e4r inte bara en ombyggd ID 4, utan den har ocks\u00e5 n\u00e5gra knep i rock\u00e4rmen som g\u00f6r att dessa tv\u00e5 bilar skiljer sig \u00e5t p\u00e5 andra omr\u00e5den, inte bara i fr\u00e5ga om designen. ID 4 b\u00f6rjar med ett mindre 52 kWh-batteri som inte \u00e4r idealiskt f\u00f6r bilens storlek medan ID 5 endast kan f\u00e5s med ett 77 kWh-batteri som l\u00f6ser detta problem omedelbart.<\/p>\n\n\n\n

ID 5 ser b\u00e4ttre ut, den \u00e4r l\u00e4ngre, mer aerodynamisk, har b\u00e4ttre utrustningsalternativ och \u00e4r mycket mer \u00e5tr\u00e5v\u00e4rd som helhet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vad \u00e4r bra med VW ID 5?<\/h4>\n\n\n\n

Om du inte har n\u00e5gon erfarenhet av elbilar kan bilar som ID 5 introducera dig till elbilarnas v\u00e4rld p\u00e5 ett s\u00e5 trevligt s\u00e4tt som m\u00f6jligt. VW har sett till att ID 5 ska k\u00e4nnas som en elbil, men de har inte f\u00f6rs\u00f6kt uppfinna hjulet p\u00e5 nytt, vilket inneb\u00e4r att de som \u00e4r bekanta med ”vanliga” VW:s kommer att k\u00e4nna sig hemma i ID 5.<\/p>\n\n\n\n

Andra f\u00f6rdelar \u00e4r att ID 5 verkar h\u00e5lla sitt v\u00e4rde under de f\u00f6rsta \u00e5ren mycket b\u00e4ttre \u00e4n ID 4, samtidigt som den \u00e4r den snyggaste i familjen. GTX-modellen l\u00e4gger till flera stylingprylar som garanterat kommer att f\u00e5 din ID 5 att sticka ut p\u00e5 f\u00f6retagets parkeringsplats. Slutligen m\u00e5ste vi ocks\u00e5 n\u00e4mna att ID 5 f\u00e5r VW:s b\u00e4sta teknik.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r d\u00e5ligt med VW ID 5?<\/h4>\n\n\n\n

M\u00e5nga anser att hela VW ID-serien har f\u00f6rs\u00e4mrat VW:s materialkvalitet avsev\u00e4rt. H\u00e5rdplast \u00e4r vanligare \u00e4n n\u00e5gonsin och det \u00e4r s\u00e4rskilt ett problem f\u00f6r en bil som ID 5 eftersom det \u00e4r den dyraste nuvarande ID-produkten p\u00e5 marknaden. Dessutom k\u00e4nns ID 5 lite f\u00f6r mycket som en leksak.<\/p>\n\n\n\n

Det inneb\u00e4r att den saknar karakt\u00e4r och \u00e4r egentligen inte den typ av bil som en bilentusiast n\u00e5gonsin skulle l\u00e4ngta efter. GTX-modellen \u00e4r inte tillr\u00e4ckligt sportig, \u00e5tminstone inte s\u00e5 l\u00e5ngt som de flesta tror. 300 hk \u00e4r inte en liten siffra, men det \u00e4r det n\u00e4r man j\u00e4mf\u00f6r det med att vissa elektriska SUV:er p\u00e5 marknaden erbjuder uppemot 1000 hk under din h\u00f6gra fot.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket avst\u00e5nd har ID5?<\/h4>\n\n\n\n

VW ID 5 har 314 mil med modellen med 299 hk medan de l\u00e4ngsta ID 5-modellerna har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 330 mil. Med en snabbladdare kan ID 5 fylla p\u00e5 r\u00e4ckvidden f\u00f6r 200 miles p\u00e5 cirka 30 minuter, vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r din dagliga pendling.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen ID 5 \u00e4r baserad p\u00e5 ID 4, men n\u00e5gra anm\u00e4rkningsv\u00e4rda skillnader mellan dem f\u00e5r m\u00e5nga att v\u00e4lja ID 5. Den viktigaste skillnaden \u00e4r stilen, eftersom ID 5 \u00e4r en<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6381,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6380"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6380"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6380\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6382,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6380\/revisions\/6382"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6381"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6380"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6380"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6380"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}