{"id":6346,"date":"2023-04-12T12:53:33","date_gmt":"2023-04-12T12:53:33","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6346"},"modified":"2023-04-12T12:53:36","modified_gmt":"2023-04-12T12:53:36","slug":"allt-om-elbilen-bmw-i4-edrive35","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-elbilen-bmw-i4-edrive35\/","title":{"rendered":"Allt om elbilen BMW i4 eDrive35"},"content":{"rendered":"\n
Elbilen BMW i4 eDrive35 fr\u00e5n 2023 \u00e4r det senaste tillskottet till den helt elektriska BMW i4-bilen i mellanstorlek. Till skillnad fr\u00e5n eDrive40 och M50 kommer eDrive35 att vara mycket billigare men med mindre effekt och r\u00e4ckvidd. S\u00e5 personer som letar efter en prisv\u00e4rd men lyxig helelektrisk sedan kommer att \u00e4lska den.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen BMW i4 eDrive35 kommer att vara 4 000 dollar billigare \u00e4n eDrive40 och 15 000 dollar billigare \u00e4n prestandavarianten M50. H\u00e4r \u00e4r allt du beh\u00f6ver veta innan du investerar i 2023 \u00e5rs BMW i4 eDrive35 elbil.<\/p>\n\n\n\n
BMW i4 \u00e4r en batterielektrisk kompakt ledarbil som tillverkas av BMW. Bilen har varit i produktion fr\u00e5n 2021 till idag. Trots detta tillverkade BMW endast varianterna eDrive40 och M50 ensamma. Tidigare i \u00e5r meddelade BMW att man kommer att b\u00f6rja producera den billigare eDrive35-varianten senare i \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 kommer att ha samma funktioner som sina f\u00f6reg\u00e5ngare, men prestandan kommer att variera. Detta beror p\u00e5 att den kommer att vara utrustad med ett 66,0 kWh-batteri, i st\u00e4llet f\u00f6r det kraftfulla 81,5 kWh-batteriet.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 ser spektakul\u00e4r ut b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan. Den ser mer tilltalande ut \u00e4n de flesta av sina konkurrenter och den \u00e4r mycket avancerad. Dimensionerna kommer ocks\u00e5 att f\u00f6rbli of\u00f6r\u00e4ndrade eftersom den kommer att ha en hjulbas p\u00e5 112,4 tum, en l\u00e4ngd p\u00e5 188,4 tum, en bredd p\u00e5 72,9 tum och en h\u00f6jd p\u00e5 57,0 tum.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om k\u00f6parna kommer att njuta av samma niv\u00e5 av komfort och funktioner i eDrive40 och M50 kommer de inte att f\u00e5 samma prestanda. Detta beror p\u00e5 att elbilsutrustningen eDrive35 kommer att vara utrustad med en enda bakre monterad motor som levererar 281 hk och 295 lb-ft vridmoment. \u00c5 andra sidan \u00e4r syskonen utrustade med en fyrhjulsdriven motor med dubbla motorer med maximalt 335 hk f\u00f6r eDrive40 och 536 hk f\u00f6r M50-trimmarna.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om 2023 \u00e5rs BMW i4 eDrive35 inte kommer att ha samma effekt och r\u00e4ckvidd som de andra tv\u00e5 trimmarna kommer den att ha samma funktioner och design. D\u00e4rf\u00f6r kommer den att erbjuda en rymlig och bekv\u00e4m kup\u00e9. Den kommer ocks\u00e5 att ha gott om bagageutrymme, vilket g\u00f6r den till en mycket praktisk bil.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen BMW i4 eDrive35 \u00e4r mycket s\u00e4ker och trygg. Den levereras med flera anv\u00e4ndbara s\u00e4kerhetsfunktioner, s\u00e5som varning f\u00f6r kollisioner fram\u00e5t, k\u00f6rf\u00e4ltsvarning, automatisk n\u00f6dbromsning, adaptiv farth\u00e5llare och k\u00f6rf\u00e4ltsassistans.<\/p>\n\n\n\n
Eftersom den h\u00e4r trimbilen \u00e4r utrustad med ett batteri p\u00e5 66,0 kWh har den en kortare r\u00e4ckvidd p\u00e5 upp till 260 miles och den n\u00e5r max vid en laddningshastighet p\u00e5 180 kWh. Tv\u00e4rtom har BMW eDrive40 trim med 81,5 kWh en utm\u00e4rkt r\u00e4ckvidd p\u00e5 upp till 300 miles. Dessutom n\u00e5r den sitt maximum vid en laddningshastighet p\u00e5 200 kWh.<\/p>\n\n\n\n
Den helelektriska BMW i4 eDrive35 kommer att vara mycket effektiv. Den h\u00e4r bilen kommer att vara effektivare \u00e4n BMW i4 eDrive40, som f\u00f6r n\u00e4rvarande kan skryta med 109 mpge i staden och 108 mpge p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n
Den helelektriska bilen BMW i4 eDrive35 fr\u00e5n 2023 kommer att vara en av de billigaste lyxiga elbilarna p\u00e5 marknaden. Det uppskattas att den h\u00e4r bilen kommer att kosta omkring 51 400 dollar. Det inneb\u00e4r att den kommer att vara billigare \u00e4n Mercedes-Benz EQE och Audi e-Tron. Trots detta kommer den att vara n\u00e5got dyrare \u00e4n Polestar 2 och Tesla Model 3.<\/p>\n\n\n\n
BMW kommer att ge k\u00f6parna av 2023 \u00e5rs elbil BMW i4 eDrive35 en begr\u00e4nsad garanti p\u00e5 50 000 mil eller fyra \u00e5r, en drivlinjegaranti p\u00e5 100 000 mil eller \u00e5tta \u00e5r och gratis underh\u00e5ll i 36 000 mil eller tre \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
2023 BMW i4 eDrive35 elbil m\u00e5 vara en elegant, lyxig, effektiv och p\u00e5litlig lyxig mellanstor sedan, men den har mycket konkurrens. N\u00e5gra av dess fr\u00e4msta konkurrenter \u00e4r Tesla Model 3, Mercedes-Benz EQE sedan och Polestar 2. De flesta av dess konkurrenter \u00e4r kraftfullare med b\u00e4ttre r\u00e4ckvidd. De flesta av dem \u00e4r dock mycket dyrare \u00e4n BMW i4 eDrive35.<\/p>\n\n\n\n
Ja, elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 kommer att vara en mycket p\u00e5litlig bil. Tack vare elmotorn som kommer med f\u00e5 r\u00f6rliga delar, till skillnad fr\u00e5n sina bensindrivna syskon. Dessutom \u00e4r det ocks\u00e5 billigt att underh\u00e5lla den h\u00e4r bilen, men reservdelarna \u00e4r fortfarande dyra. S\u00e5 om tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r vad du letar efter \u00e4r BMW i4 eDrive35 elbil ett bra alternativ.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 har en enmotorig bakre motor som levererar upp till 281 hk och 295 lb-ft vridmoment. Eftersom den h\u00e4r motorn inte \u00e4r s\u00e4rskilt kraftfull f\u00e5r anv\u00e4ndaren bara en topphastighet p\u00e5 118 mph. Bilen kan ocks\u00e5 accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 bara 5,8 sekunder, vilket \u00e4r ganska l\u00e5ngsamt j\u00e4mf\u00f6rt med de 3,3 sekunder som M50 ger.<\/p>\n\n\n\n
BMW:s elbilar \u00e4r mycket p\u00e5litliga och registrerar endast ett f\u00e5tal problem. Elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 kommer inte att vara n\u00e5got undantag. N\u00e5gra av de problem som \u00e4garna kan uppleva kan likna de problem som har varit \u00f6k\u00e4nda f\u00f6r de tidigare modellerna. N\u00e5gra av dem \u00e4r bristen p\u00e5 batterikrockkuddar, \u00f6verf\u00f6ringsproblem, bromsproblem, bristen p\u00e5 laddningsstationer och l\u00e5ngsam laddning.<\/p>\n\n\n\n
Nej, det blir inte dyrt att underh\u00e5lla 2023 BMW i4 eDrive35 elbil. Detta beror p\u00e5 att det \u00e4r en helt elektrisk bil, allts\u00e5 kommer den med n\u00e5gra f\u00e5 r\u00f6rliga delar. Om inga st\u00f6rre reparationer beh\u00f6vs kommer du till slut att spendera v\u00e4ldigt lite f\u00f6r att underh\u00e5lla denna lyxiga elbilssedan.<\/p>\n\n\n\n
Du kan ladda din 2023 BMW i4 eDrive35 elbil p\u00e5 m\u00e5nga olika s\u00e4tt. Det f\u00f6rsta s\u00e4ttet \u00e4r att anv\u00e4nda BMW Wallbox f\u00f6r bekv\u00e4m laddning hemma. Den h\u00e4r enheten laddar din bil fr\u00e5n 0 till 100 p\u00e5 10 timmar. Den andra metoden \u00e4r genom att anv\u00e4nda Electrify America. Detta \u00e4r det st\u00f6rsta \u00f6ppna DC-snabbladdningsn\u00e4tverket i USA. Du kan njuta av tv\u00e5 \u00e5rs kostnadsfria 30-minuters laddningssessioner.<\/p>\n\n\n\n
Elbilen 2023 BMW i4 eDrive35 \u00e4r inte bara p\u00e5litlig och effektiv, utan ocks\u00e5 mycket prisv\u00e4rd. Det \u00e4r en av de billigaste tyska lyxiga elbilarna p\u00e5 marknaden. Trots detta \u00e4r den mycket lyxig, snabb, s\u00e4ker och rolig att k\u00f6ra med utm\u00e4rkt hantering. De enda bristerna som den har \u00e4r mindre effekt och en kortare r\u00e4ckvidd.<\/p>\n\n\n\n
Generellt sett \u00e4r det en utm\u00e4rkt bil f\u00f6r personer som \u00f6nskar en effektiv och lyxig mellanstor elbil till ett \u00f6verkomligt pris.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Elbilen BMW i4 eDrive35 fr\u00e5n 2023 \u00e4r det senaste tillskottet till den helt elektriska BMW i4-bilen i mellanstorlek. Till skillnad fr\u00e5n eDrive40 och M50 kommer eDrive35 att vara mycket billigare<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6347,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6346"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6346"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6346\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6348,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6346\/revisions\/6348"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6347"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6346"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6346"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6346"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}