{"id":6328,"date":"2023-03-27T13:17:59","date_gmt":"2023-03-27T13:17:59","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6328"},"modified":"2023-03-27T13:18:02","modified_gmt":"2023-03-27T13:18:02","slug":"bilar-som-liknar-hyundai-palisade","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bilar-som-liknar-hyundai-palisade\/","title":{"rendered":"Bilar som liknar Hyundai Palisade"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Palisade \u00e4r en fullstor sju-sitsig familje-SUV som \u00e4r utformad f\u00f6r att vara bekv\u00e4m, tyst, rymlig och p\u00e5litlig. Den f\u00f6rsta Palisade introducerades 2020 och den konkurrerar med en hel del fullstora SUV:er eftersom detta segment \u00e4r riktigt popul\u00e4rt p\u00e5 marknader som den nordamerikanska marknaden. Det finns dock m\u00e5nga bilar som liknar Hyundai Palisade, varav vissa \u00e4r b\u00e4ttre i vissa avseenden.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r detta \u00e4mnet f\u00f6r den h\u00e4r artikeln. Vi kommer att lista alla SUV:er som konkurrerar med Palisade och ber\u00e4tta n\u00e5got om var och en av dem. Vi kommer att fokusera p\u00e5 vad var och en av dessa SUV:er g\u00f6r b\u00e4ttre \u00e4n den andra f\u00f6r att skapa en bredare f\u00f6rst\u00e5else f\u00f6r vilken SUV som \u00e4r n\u00e5got f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Den SUV som \u00e4r mest lik Hyundai Palisade \u00e4r Kia Telluride eftersom den delar ganska m\u00e5nga delar med Palisade. Vi kommer ocks\u00e5 att n\u00e4mna Ford Explorer som \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra USA-tillverkade stora SUV:erna sedan decennier tillbaka, l\u00e5ngt innan Palisade ens fanns tillg\u00e4nglig.<\/p>\n\n\n\n

Andra liknande SUV:er \u00e4r Honda Pilot och Subaru Ascent eftersom dessa tv\u00e5 ocks\u00e5 \u00e4r riktigt popul\u00e4ra i detta segment.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Palisade<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Palisade b\u00f6rjar p\u00e5 35 000 dollar medan toppmodellerna Calligraphy g\u00e5r f\u00f6r 49 000 dollar. Palisade anv\u00e4nder sig av en 3,8L V6-motor som ger 291 hk och \u00e4r n\u00e5got av en motor av den gamla skolan eftersom en 3,6L cylindervolym egentligen inte \u00e4r s\u00e5 vanlig i dagens bilindustri. Palisade kommer med en FWD-upps\u00e4ttning fr\u00e5n standard, men du kan f\u00e5 en med AWD ocks\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Palisade ser verkligen imponerande ut fr\u00e5n utsidan vilket \u00e4r vad de flesta vill ha i detta segment. Den \u00e4r inte lika p\u00e5litlig som Santa Fe eller Tucson, men den lyckas \u00e4nd\u00e5 vara mer p\u00e5litlig \u00e4n de flesta andra SUV:er h\u00e4r. Interi\u00f6ren \u00e4r riktigt snyggt utformad och Palisade verkar verkligen vara en mer polerad produkt \u00e4n de flesta SUV:er i sitt segment.<\/p>\n\n\n\n

Kia Telluride<\/h2>\n\n\n\n

Kia Telluride b\u00f6rjar p\u00e5 34 725 dollar och priset g\u00e5r upp till 44 625 dollar f\u00f6r toppmodellen. Telluride \u00e4r den SUV som \u00e4r mest lik Hyundai Palisade eftersom dessa verkligen \u00e4r lika stora, de rymmer samma antal passagerare, de har samma dragkraft p\u00e5 5 000 pund, utm\u00e4rkta s\u00e4kerhetsbetyg och en lika effektiv V6-motor.<\/p>\n\n\n\n

Kia Telluride verkar dock vara en mer h\u00f6gklassig produkt eftersom den anv\u00e4nder b\u00e4ttre interi\u00f6rmaterial och den k\u00e4nns lite mysigare och b\u00e4ttre isolerad. Lastutrymmet \u00e4r ocks\u00e5 n\u00e5got rymligare medan \u00e4ven instegsmodellerna f\u00e5r massor av standardfunktioner f\u00f6r s\u00e4kerhetsassistans.<\/p>\n\n\n\n

Ford Explorer<\/h2>\n\n\n\n

Ford Explorer b\u00f6rjar p\u00e5 35 510 dollar medan toppmodellerna kostar runt 53 000 dollar vilket \u00e4r en rej\u00e4l uppgradering j\u00e4mf\u00f6rt med b\u00e5de Palisade och Telluride. Ford Explorer har bra motorer till hands och den 3,0 l dubbelturboladdade hybrid-V6:an med 400 hk \u00e4r det b\u00e4sta valet. Den h\u00e4r motorn ger till och med b\u00e4ttre br\u00e4nsleekonomi \u00e4n de i b\u00e5de Telluride och Palisade, \u00e4ven med s\u00e5dana effekt\u00f6kningar.<\/p>\n\n\n\n

Explorer hamnar dock lite efter Telluride och Palisade p\u00e5 kvalitetsavdelningen eftersom interi\u00f6rmaterialen inte \u00e4r lika avancerade. Den tredje s\u00e4tesraden \u00e4r ocks\u00e5 tr\u00e5ng j\u00e4mf\u00f6rt med de andra tv\u00e5, s\u00e4rskilt Telluride som erbjuder mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt med plats f\u00f6r alla i varje s\u00e4te.<\/p>\n\n\n\n

Honda Pilot<\/h2>\n\n\n\n

Det \u00e4r sv\u00e5rt att prata om n\u00e5gon Hyundaimodell utan att n\u00e4mna en Honda som konkurrerar med den head-to-head. I det h\u00e4r fallet \u00e4r det Honda Pilot som kostar mellan 38 080 och 51 870 dollar. VTEC V6:an i Honda erbjuder 280 hk vilket g\u00f6r att den verkligen liknar dem i Palisade och Telluride. Pilot kan ocks\u00e5 dra 5 000lbs och MPG \u00e4r ocks\u00e5 mer eller mindre samma.<\/p>\n\n\n\n

Men d\u00e4r Pilot skiljer sig \u00e4r att den f\u00e5r fler standardfunktioner \u00f6ver hela linjen, vilket delvis \u00e4r anledningen till att den har en h\u00f6gre prislapp. Pilot \u00e4r dock inte lika p\u00e5litlig som Palisade och erbjuder inte heller samma niv\u00e5 av sittplatser p\u00e5 tredje raden.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Ascent<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Ascent kostar fr\u00e5n 32 795 till 45 945 dollar vilket g\u00f6r den till den billigaste fullstora SUV:n h\u00e4r. Det som \u00e4r bra med Ascent \u00e4r att den kommer med AWD som standard och att Subaru AWD \u00e4r ett av de b\u00e4sta AWD-systemen p\u00e5 marknaden. Den f\u00e5r ocks\u00e5 massor av teknik- och s\u00e4kerhetsfunktioner i alla trimniv\u00e5er, s\u00e5 mycket att den sl\u00e5r alla SUV:er h\u00e4r utom Pilot.
Det d\u00e5liga med Ascent \u00e4r dock att den ocks\u00e5 erbjuder en tr\u00e5ng tredje s\u00e4tesrad, en relativt bullrig drivlina och en liten brist p\u00e5 kvalitet p\u00e5 insidan. Hur som helst, om du vill ha en SUV som \u00e4ven kan g\u00e5 i terr\u00e4ng \u00e4r Ascent mycket b\u00e4ttre \u00e4n alla andra SUV:er p\u00e5 den h\u00e4r listan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Palisade den b\u00e4sta SUV:n i sin klass?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Palisade \u00e4r en av de b\u00e4sta SUV:erna i sin klass, men den brister i vissa avseenden. Till att b\u00f6rja med \u00e4r den dyrare \u00e4n de flesta SUV:er h\u00e4r och den \u00e4r inte den modernaste SUV:n h\u00e4r. Kia Telluride ser utan tvekan b\u00e4ttre ut medan Subaru Ascent kan ta sig till platser som Palisade helt enkelt inte kan.<\/p>\n\n\n\n

Ford Explorer erbjuder den b\u00e4sta motorn medan Honda CR-V har de b\u00e4sta funktionerna fr\u00e5n standard.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Palisade en lyxig SUV?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Palisade \u00e4r inte en lyxig SUV och det \u00e4r ganska uppenbart s\u00e5 fort du tar en titt p\u00e5 den. En lyxig SUV fr\u00e5n det h\u00e4r segmentet erbjuder mycket mer \u00e4n vad n\u00e5gon av dessa g\u00f6r och de b\u00e4sta exemplen p\u00e5 fullstora lyxiga SUV:er \u00e4r Range Rover Vogue, Mercedes GLS och BMW X7.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r fullstora SUV:er de b\u00e4sta SUV:erna p\u00e5 marknaden?<\/h4>\n\n\n\n

K\u00f6pare av fullstora SUV:er tenderar att vara familjeorienterade, vilket inneb\u00e4r att de f\u00f6redrar fullstora SUV:er p\u00e5 grund av \u00f6kad praktisk anv\u00e4ndbarhet och \u00f6verl\u00e4gsen s\u00e4kerhet. De flesta moderna mellanstora SUV:er erbjuder dock liknande utrymme och b\u00e4ttre motorer och \u00e4r inte alls lika dyra som fullstora SUV:er.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Santa Fe ser till exempel b\u00e4ttre ut \u00e4n Palisade, \u00e4r billigare, har en snyggare interi\u00f6r och har b\u00e4ttre motorer med b\u00e4ttre MPG-resultat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Palisade \u00e4r en fullstor sju-sitsig familje-SUV som \u00e4r utformad f\u00f6r att vara bekv\u00e4m, tyst, rymlig och p\u00e5litlig. Den f\u00f6rsta Palisade introducerades 2020 och den konkurrerar med en hel del<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6093,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6328"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6328"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6328\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6329,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6328\/revisions\/6329"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6093"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6328"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6328"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6328"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}