{"id":6316,"date":"2023-03-22T14:56:45","date_gmt":"2023-03-22T14:56:45","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6316"},"modified":"2023-03-22T14:56:48","modified_gmt":"2023-03-22T14:56:48","slug":"overraskande-fakta-om-vw-t-roc","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/overraskande-fakta-om-vw-t-roc\/","title":{"rendered":"\u00d6verraskande fakta om VW T-Roc"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen T-Roc \u00e4r en av de mer popul\u00e4ra VW crossoverna\/SUV:erna p\u00e5 marknaden eftersom den \u00e4r relativt prisv\u00e4rd att k\u00f6pa samtidigt som den ing\u00e5r i det mest popul\u00e4ra bilsegmentet just nu. Den \u00e4r placerad mellan den st\u00f6rre VW Tiguan och den minsta nya VW T-Cross. Den f\u00f6rsta generationen av T-Roc kom ut 2017 och VW har omdesignat den inf\u00f6r modell\u00e5ret 2022.<\/p>\n\n\n\n

I den h\u00e4r artikeln kommer vi att n\u00e4mna de mest \u00f6verraskande fakta om VW T-Roc som s\u00e4kerligen kommer att p\u00e5verka framtida VW T-Roc-k\u00f6pare p\u00e5 ett eller annat s\u00e4tt. S\u00e5 om du vill veta mer om T-Roc, vad som g\u00f6r den speciell och vad som g\u00f6r den lite konstig, se till att l\u00e4sa den h\u00e4r artikeln!<\/p>\n\n\n\n

Anpassning<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen har t\u00e4nkt sig att T-Roc ska vara en mer anpassningsbar VW \u00e4n de flesta andra p\u00e5 marknaden. Du kan till exempel v\u00e4lja mellan en hel massa f\u00e4rger, varav de flesta inte g\u00e5r att f\u00e5 med andra VW-modeller. F\u00f6r det andra kan du till och med best\u00e4mma dig f\u00f6r att m\u00e5la taket och resten av bilen i en annan f\u00e4rg f\u00f6r att g\u00f6ra din T-Roc mer unik och autentisk.<\/p>\n\n\n\n

Du kan v\u00e4lja mellan standard T-Roc, T-Roc Style, T-Roc Sport och T-Roc R-Line. Fyra olika panelf\u00e4rger och val mellan tyg, l\u00e4der och mocka finns ocks\u00e5 f\u00f6r att hj\u00e4lpa dig att g\u00f6ra din T-Roc mer efter din personliga smak. Du kan till och med m\u00e5la vissa av inredningsdetaljerna i bilens karossf\u00e4rg vilket inte \u00e4r n\u00e5got du kan g\u00f6ra med i stort sett alla andra VW.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 en cabriolet<\/h2>\n\n\n\n

T-Roc var t\u00e4nkt som en sportig crossover\/coupe SUV, men du skulle bli f\u00f6rv\u00e5nad om du visste att du ocks\u00e5 kan k\u00f6pa den som en cabriolet. VW vill att du ska tro att den nya T-Roc kan vara ett modeuttryck lika mycket som en bil, vilket \u00e4r anledningen till att du kan k\u00f6pa en crossover\/SUV\/coupe\/konvertibel-modell, vilket \u00e4r n\u00e4stan ok\u00e4nt, med undantag f\u00f6r Range Rover Evoque.<\/p>\n\n\n\n

Sju motorer<\/h2>\n\n\n\n

De flesta biltillverkare i dag f\u00f6rs\u00f6ker g\u00f6ra sitt utbud s\u00e5 l\u00e4ttbegripligt och s\u00e5 sammanh\u00e4ngande som m\u00f6jligt, men det verkar som om VW vill ha raka motsatsen med T-Roc. Vi har redan n\u00e4mnt att du kan anv\u00e4nda en ut\u00f6kad upps\u00e4ttning autentiska alternativ och trims, men VW T-Roc kan ocks\u00e5 f\u00e5s med sju olika motorval.<\/p>\n\n\n\n

Ing\u00e5ngsmotorer inkluderar sm\u00e5 diesel- och bensinenheter som 108 hk 1.0L TSI eller 113 hk 2.0L TDI. Toppmodellen \u00e4r 2.0L TSI med 300 hk, som s\u00e4kert f\u00e5r T-Roc att k\u00e4nnas som en Golf R p\u00e5 styltor.<\/p>\n\n\n\n

Teknik<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen har ocks\u00e5 sett till att T-Roc \u00e4r packad med de allra senaste och b\u00e4sta VW-tekniska funktionerna som finns tillg\u00e4ngliga. Den f\u00e5r en helt digitaliserad interi\u00f6r med VW:s senaste Virtual Cockpit-display, en stor peksk\u00e4rm i mittkonsolen och en hel rad imponerande funktioner som avancerad r\u00f6stigenk\u00e4nning och omgivande belysning.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller s\u00e4kerhet och bekv\u00e4mlighet f\u00e5r T-Roc saker som Front Assist, Jam Assist, Pedestrian Warning, Auto Lights, Rear Traffic Alert, Lane Keep Assist, Park Assist, Adaptive Cruise Control, IQ Drive Assist och alla n\u00f6dv\u00e4ndiga sviter f\u00f6r navigation, Apple CarPlay och Android Auto.<\/p>\n\n\n\n

Pris<\/h2>\n\n\n\n

Med s\u00e5 h\u00f6ga niv\u00e5er av anpassning, teknik, s\u00e4kerhet och till och med utrymme skulle man kunna tro att T-Roc \u00e4r en ganska dyr bil, men det \u00e4r inte precis fallet. Med sina 30 000 dollar \u00e4r det inte den billigaste crossover-SUV:n, men den konkurrerar med bilar som Audi Q3, och Q3 f\u00e5r egentligen inte fler funktioner \u00e4n vad T-Roc f\u00e5r, trots att den kostar mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

Motorerna som erbjuds i Q3 och T-Roc \u00e4r ocks\u00e5 ganska lika, vilket \u00e4ven g\u00e4ller AWD-systemet och v\u00e4xell\u00e5dan. Plattformen \u00e4r densamma, k\u00f6rst\u00e4llningen \u00e4r densamma. Visst, Q3 \u00e4r mer premium och det kan man k\u00e4nna, men skillnaden \u00e4r egentligen inte s\u00e5 stor.<\/p>\n\n\n\n

Popularitet<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen lyckades s\u00e4lja mer \u00e4n en miljon av dessa under de f\u00f6rsta fem \u00e5ren sedan T-Roc b\u00f6rjade tillverkas, vilket \u00e4r ett oerh\u00f6rt stort antal. Detta bekr\u00e4ftar bara ytterligare det faktum att T-Roc \u00e4r en av de mer popul\u00e4ra VW-modellerna hittills, s\u00e4rskilt eftersom den kombinerar i stort sett allt du kan \u00f6nska dig av en modern stads- och l\u00e5ngdistansdrivrutin f\u00f6r vardagsbruk.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vad \u00e4r bra med VW T-Roc?<\/h3>\n\n\n\n

Det finns m\u00e5nga f\u00f6rdelar med T-Roc, varav de viktigaste \u00e4r att det \u00e4r en crossover-SUV och att den \u00e4r fylld med all den senaste tekniken som VW har att erbjuda. Den erbjuder ocks\u00e5 en hyfsad m\u00e4ngd utrymme vilket inneb\u00e4r att den inte \u00e4r f\u00f6r stor eller klumpig att k\u00f6ra samtidigt som den kan transportera flera vuxna utan alltf\u00f6r stora bekymmer. Slutligen \u00e4r bagageutrymmet i bagageluckan l\u00e4tt\u00e5tkomligt och rymmer en hel del saker.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste n\u00e4mna att T-Roc ocks\u00e5 har f\u00e5tt ett s\u00e4kerhetsbetyg p\u00e5 5 av 5 stj\u00e4rnor vilket ytterligare bidrar till tillf\u00e4llet. Slutligen representerar T-Roc helt m\u00f6jligtvis den s\u00f6ta punkten i hela VW:s utbud av f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorer f\u00f6r dem som inte \u00e4r ute efter s\u00e5 mycket utrymme som m\u00f6jligt. Det \u00e4r en bra allroundbil, och f\u00f6rs\u00e4ljningen bevisar det s\u00e4kert.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r d\u00e5ligt med VW T-Roc?<\/h4>\n\n\n\n

Ingen bil \u00e4r perfekt och d\u00e4rf\u00f6r kommer vi att n\u00e4mna n\u00e5gra VW T-Roc nackdelar ocks\u00e5. F\u00f6r det f\u00f6rsta erbjuder T-Roc inte den b\u00e4sta sikten tack vare sin lutande taklinje och det bakre huvudutrymmet skulle kunna vara b\u00e4ttre bara om taket inte smalnade av s\u00e5 mycket som det g\u00f6r. F\u00f6r det andra ser T-Roc lite ut som VW Polo p\u00e5 insidan, vilket \u00e4r bra att s\u00e4ga om Polo, men inte om T-Roc.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 till\u00e4gga att T-Roc inte \u00e4r en s\u00e4rskilt karakt\u00e4rsfull bil att k\u00f6ra. Den \u00e4r utformad f\u00f6r att vara en bra allroundbil, och det \u00e4r den ocks\u00e5, men den saknar lite karakt\u00e4r. Visst, T-Roc R Sport 300hp \u00e4r lite annorlunda, men den bilen kostar mer \u00e4n 50 000 dollar, vilket \u00e4r mycket pengar f\u00f6r en liten crossover p\u00e5 instegsniv\u00e5.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen T-Roc \u00e4r en av de mer popul\u00e4ra VW crossoverna\/SUV:erna p\u00e5 marknaden eftersom den \u00e4r relativt prisv\u00e4rd att k\u00f6pa samtidigt som den ing\u00e5r i det mest popul\u00e4ra bilsegmentet just nu.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4599,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6316"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6316"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6316\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6317,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6316\/revisions\/6317"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4599"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6316"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6316"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6316"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}