{"id":6285,"date":"2023-03-14T13:55:30","date_gmt":"2023-03-14T13:55:30","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6285"},"modified":"2023-03-14T13:55:32","modified_gmt":"2023-03-14T13:55:32","slug":"bilar-som-liknar-hyundai-ioniq-6","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bilar-som-liknar-hyundai-ioniq-6\/","title":{"rendered":"Bilar som liknar Hyundai IONIQ 6"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Ioniq 6 h\u00e5ller p\u00e5 att bli en riktigt popul\u00e4r bil eftersom den ser riktigt cool ut och erbjuder mycket r\u00e4ckvidd utan att kosta en massa pengar. Ett s\u00e5 sl\u00e5ende formspr\u00e5k ser man inte ofta p\u00e5 bilar som kommer med en s\u00e5 \u00f6verkomlig prislapp, vilket s\u00e4kert kommer att locka k\u00f6pare fr\u00e5n alla prisklasser. Ioniq 6 \u00e4r dock inte den enda bilen i det h\u00e4r segmentet som kan erbjuda dig mycket.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4rf\u00f6r kommer vi att n\u00e4mna bilar som liknar Hyundai Ioniq 6 och ber\u00e4tta vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av varje bil. Tesla Model 3 \u00e4r dess naturliga rival eftersom den sannolikt \u00e4r den mest popul\u00e4ra relativt prisv\u00e4rda elektriska fyrd\u00f6rrars sedanen. Polestar 2 st\u00e4lls ocks\u00e5 ofta mot Ioniq 6 och dessa tre el-sedaner \u00e4r alla relativt lika varandra.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 n\u00e4mna den nyligen avsl\u00f6jade Volkswagen ID. Aero som i princip \u00e4r VWs syn p\u00e5 hur framtidens elektriska familjedrivna sedan ska se ut. Det finns n\u00e5gra dyrare el-sedaner d\u00e4r ute som Mercedes EQE eller Audi e-Tron, men dessa \u00e4r lyxiga elbilar medan Ioniq 6 inte \u00e4r det.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4rf\u00f6r kommer vi att g\u00e5 p\u00e5 djupet med alla fyra och f\u00f6rs\u00f6ka f\u00e5 dig att f\u00f6rst\u00e5 varf\u00f6r den ena \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n den andra. S\u00e5 om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en eldriven familjebil kommer du troligen att gilla detta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 kommer sannolikt att b\u00f6rja n\u00e5gonstans mellan 45 000 och 60 000 dollar beroende p\u00e5 modell, trimniv\u00e5 och drivlina. Ioniq 6 erbjuds med tv\u00e5 batterialternativ, ett mindre 53 kWh-batteri med 220 mils r\u00e4ckvidd eller det st\u00f6rre 77 kWh-batteriet med uppskattningsvis 320 mils r\u00e4ckvidd. Det mest anm\u00e4rkningsv\u00e4rda med Ioniq 6 \u00e4r dock utseendet, det attraktiva priset och den ganska stora r\u00e4ckvidden.<\/p>\n\n\n\n

Vissa kommer inte att gilla den \u00f6verdrivet digitaliserade f\u00f6rarupplevelsen eftersom den kanske inte \u00e4r l\u00e4tt att f\u00f6rst\u00e5 f\u00f6r alla. Ioniq 6 \u00e4r ocks\u00e5 mindre praktisk j\u00e4mf\u00f6rt med sin billigare bror Ioniq 5. I huvudsak \u00e4r det en Ioniq 5 inlindad i gl\u00e4nsande papper med mer stil och f\u00f6rhoppningsvis mer substans.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3<\/h2>\n\n\n\n

Tesla Model 3 b\u00f6rjar p\u00e5 cirka 48 000 dollar medan toppmodellen Performance b\u00f6rjar p\u00e5 65 000 dollar. Du kan k\u00f6pa Model 3 med batteristorlekar som str\u00e4cker sig fr\u00e5n 52 kWh till 82 kWh d\u00e4r den f\u00f6rstn\u00e4mnda har 200 mils r\u00e4ckvidd medan den sistn\u00e4mnda modellen med st\u00f6rre batteri erbjuder upp till 310 mils r\u00e4ckvidd, vilket b\u00e5da \u00e4r v\u00e4ldigt lika Ioniq 6.<\/p>\n\n\n\n

Model 3 \u00e4r den roligaste att k\u00f6ra av alla dessa, s\u00e4rskilt i sin Performance-trim. Det \u00e4r ocks\u00e5 en av de mest tekniskt avancerade bilarna h\u00e4r med \u00f6verl\u00e4gsen teknik f\u00f6r autonom k\u00f6rning och det b\u00e4sta infotainmentsystemet fr\u00e5n fabriken. Passform och finish kunde vara b\u00e4ttre och interi\u00f6ren kunde vara lite mer ordin\u00e4r och rolig.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r 50 000 dollar kan du k\u00f6pa instegsmodellen Polestar 2 medan toppmodellerna g\u00e5r f\u00f6r \u00f6ver 75 000 dollar vilket g\u00f6r Polestar 2 till den dyraste bilen h\u00e4r. Detta \u00e4r i viss m\u00e5n f\u00f6rst\u00e5eligt eftersom Polestar 2 anv\u00e4nder de mest h\u00f6gkvalitativa materialen h\u00e4r och k\u00e4nns mest lyxig. Med sitt 75 kWh-batteri klarar Polestar 2 270 mil vilket \u00e4r ett riktigt bra resultat.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 hanterar st\u00f6tar riktigt bra och har en riktigt fin finish p\u00e5 interi\u00f6ren. R\u00e4ckvidden kunde vara lite b\u00e4ttre och AWD \u00e4r att v\u00e4nta med ett s\u00e5 h\u00f6gt ing\u00e5ngspris. Det \u00e4r rimligt att f\u00f6rv\u00e4nta sig att ingen annan bil h\u00e4r k\u00e4nns lika lyxig som Polestar 2, men m\u00e5nga av dem \u00e4r b\u00e4ttre elbilar.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen ID. AERO<\/h2>\n\n\n\n

Den sista bilen vi ska n\u00e4mna h\u00e4r \u00e4r den kommande VW ID. Aero som kan vara den b\u00e4sta av alla om allt som VW s\u00e4ger faktiskt blir verklighet. Till att b\u00f6rja med \u00e4r ID. Aero kan l\u00e4tt b\u00f6rja under 37 000 dollar vilket skulle g\u00f6ra den till den billigaste bilen h\u00e4r. Toppmodellerna kan ocks\u00e5 b\u00f6rja p\u00e5 runt 50 000 dollar, vilket ocks\u00e5 \u00e4r imponerande.<\/p>\n\n\n\n

Med sitt batteri p\u00e5 77 kWh s\u00e4ger VW att ID. Aero kan k\u00f6ra 385 mil p\u00e5 en enda laddning, vilket skulle g\u00f6ra den till den b\u00e4sta bilen h\u00e4r. Utrymmesm\u00e4ssigt \u00e4r ID. Aero skulle ocks\u00e5 kunna stj\u00e4la kronan och vara den mest rymliga av alla bilar i sitt segment. Det ser bra ut f\u00f6r ID. Aero, men vi f\u00e5r v\u00e4nta och se hur det g\u00e5r om n\u00e5gra m\u00e5nader n\u00e4r de f\u00f6rsta testbilarna b\u00f6rjar g\u00e5 ut p\u00e5 v\u00e4garna.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Ioniq 6 den b\u00e4sta bilen i sitt segment?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 \u00e4r verkligen en riktigt intressant bil med m\u00e5nga f\u00f6rdelar. Till att b\u00f6rja med ser Ioniq 6 bra ut b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt och har massor av teknik. Model 3 Performance kommer dock troligen att vara den mest popul\u00e4ra bilen i detta segment ett tag och den \u00e4r ocks\u00e5 roligast att k\u00f6ra med den b\u00e4sta hanteringen.<\/p>\n\n\n\n

VW ID. Aero \u00e4r den billigaste bilen h\u00e4r och f\u00f6rhoppningsvis den med b\u00e4st r\u00e4ckvidd. Polestar 2 \u00e4r troligen den lyxigaste bilen vilket inneb\u00e4r att alla fyra bilarna \u00e4r fantastiska och att v\u00e4lja en som ska ta kronan \u00e4r om\u00f6jligt.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Ioniq 6 en lyxbil?<\/h4>\n\n\n\n

Vid en f\u00f6rsta anblick kan Ioniq 6 se ut som en riktig lyxbil, vilket \u00e4r en riktigt bra sak, men i verkligheten kan den inte riktigt r\u00f6ra sig mot ”riktiga” lyxelbilar. Detta \u00e4r uppenbart s\u00e5 fort du tar en titt p\u00e5 dess pris och det faktum att Hyundai inte riktigt \u00e4r ett lyxbilsm\u00e4rke.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r kan jag k\u00f6pa Hyundai Ioniq 6?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai s\u00e4ger att du kan best\u00e4lla din Ioniq 6 fr\u00e5n och med november 2022 medan de allra f\u00f6rsta bilarna ska rulla ut n\u00e5gon g\u00e5ng i b\u00f6rjan av 2023. Det \u00e4r \u00e4nnu inte klart hur l\u00e5nga v\u00e4ntelistorna kommer att bli, men det \u00e4r rimligt att r\u00e4kna med att man ska v\u00e4nta 6 m\u00e5nader p\u00e5 en Ioniq 6 om leveranstiderna f\u00f6r Ioniq 5 \u00e4r n\u00e5got att g\u00e5 efter.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Ioniq 6 h\u00e5ller p\u00e5 att bli en riktigt popul\u00e4r bil eftersom den ser riktigt cool ut och erbjuder mycket r\u00e4ckvidd utan att kosta en massa pengar. Ett s\u00e5 sl\u00e5ende<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5972,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6285"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6285"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6285\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6286,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6285\/revisions\/6286"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5972"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6285"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6285"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6285"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}