{"id":6232,"date":"2023-02-26T07:29:22","date_gmt":"2023-02-26T07:29:22","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6232"},"modified":"2023-02-26T07:29:24","modified_gmt":"2023-02-26T07:29:24","slug":"bilar-som-liknar-hyundai-i20","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/bilar-som-liknar-hyundai-i20\/","title":{"rendered":"Bilar som liknar Hyundai i20"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i20 presenterades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2008 och har tillverkats kontinuerligt sedan dess. Den senaste generationen av i20 avsl\u00f6jades redan 2020, vilket ocks\u00e5 gjorde den mer konkurrenskraftig \u00e4n n\u00e5gonsin. I20 ligger i segmentet f\u00f6r kompakta hatchbacks som \u00e4r riktigt popul\u00e4rt p\u00e5 vissa globala marknader men helt fr\u00e5nvarande p\u00e5 andra.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan kommer vi att n\u00e4mna bilar som liknar Hyundai i20 n\u00e4r det g\u00e4ller dessa specifika marknader. I20 \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra bilarna som Hyundai tillverkar, men den har h\u00e5rd konkurrens. Dessa inkluderar Kia Rio som \u00e4r den bil som \u00e4r mest lik i i20 eftersom dessa tv\u00e5 delar m\u00e5nga delar med varandra. Andra rivaler inkluderar Toyota Yaris som ocks\u00e5 \u00e4r en av de mest popul\u00e4ra bilarna i detta segment.<\/p>\n\n\n\n

Vi kommer ocks\u00e5 att n\u00e4mna Ford Fiesta som \u00e4r den mest popul\u00e4ra USA-tillverkade kompakta halvkombi och VW Polo som \u00e4r den mest popul\u00e4ra europeiska kompakta halvkombi med det mest premiumm\u00e4rkta m\u00e4rket h\u00e4r. Allt som allt \u00e4r dessa sm\u00e5 hatchbacks verkligen n\u00e4ra varandra, vilket inneb\u00e4r att det inte kommer att bli l\u00e4tt att utse en vinnare.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4rf\u00f6r \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en liten hatchback som kan g\u00f6ra allt du beg\u00e4r av den \u00e4r dessa fem bilar n\u00e5got f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 kostar mellan 19 035 och 23 880 pund beroende p\u00e5 trimniv\u00e5, motor och dess tillvalsutrustning. Du kan v\u00e4lja mellan tv\u00e5 motorer, en bensinmotor p\u00e5 1,0 liter eller en n\u00e5got st\u00f6rre bensinmotor p\u00e5 1,2 liter med 83-120 hk, vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r en s\u00e5 liten bil. Man kan ocks\u00e5 v\u00e4lja mellan en 5-v\u00e4xlad manuell v\u00e4xell\u00e5da och en 6-v\u00e4xlad automatisk v\u00e4xell\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt har den senaste i20 ocks\u00e5 anammat Hyundais mer v\u00e5gade formspr\u00e5k vilket inte var fallet f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan d\u00e5 Hyundai mest gjorde tr\u00e5kiga bilar. I20 ser nu riktigt attraktiv ut och \u00e4r dessutom p\u00e5litlig och v\u00e4lutrustad. Som s\u00e5dan \u00e4r det verkligen sv\u00e5rt att konkurrera med en bil som erbjuder s\u00e5 mycket som i20 g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Kia Rio<\/h2>\n\n\n\n

Den bil som \u00e4r mest lik Hyundai i20 \u00e4r Kia Rio som kostar mellan 16 150 och 21 800 pund beroende p\u00e5 motor, trimniv\u00e5 och utrustning. De \u00e4r byggda p\u00e5 samma plattform vilket inneb\u00e4r att de anv\u00e4nder samma allm\u00e4nna arkitektur som inkluderar motorer, v\u00e4xell\u00e5da och olika delar av drivlinan.<\/p>\n\n\n\n

Kia Rio \u00e4r lite tyngre och har b\u00e4ttre s\u00e4kerhetsegenskaper medan i20 \u00e4r roligare att k\u00f6ra och ger b\u00e4ttre MPG-resultat. P\u00e5 det hela taget \u00e4r dessa tv\u00e5 verkligen lika varandra och de st\u00f6rsta skillnaderna mellan dem beror p\u00e5 att Rio \u00e4r lite tyngre och att i20 \u00e4r n\u00e5got b\u00e4ttre utrustad. I20 erbjuder ocks\u00e5 ett n\u00e5got st\u00f6rre bagageutrymme \u00e4n Rio.<\/p>\n\n\n\n

Ford Fiesta<\/h2>\n\n\n\n

Du kan r\u00e4kna med att betala mellan 20 080 och 22 530 pund f\u00f6r nya Ford Fiesta, vilket placerar den direkt mot Kia Rio och Hyundai i20. Dessa tre bilar \u00e4r sannolikt de mest popul\u00e4ra kompakta hatchbacks i Storbritannien och representerar en stor del av hela marknaden. Fiesta erbjuder liknande motorer, liknande utrustning och liknande s\u00e4kerhetsreferenser.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4r dessa tv\u00e5 skiljer sig \u00e5t \u00e4r praktiska egenskaper eftersom i20 \u00e4r mer praktisk, i20 \u00e4r ocks\u00e5 mer p\u00e5litlig och lite mer dynamisk. I den allra h\u00f6gsta niv\u00e5n \u00e4r i20 N och Ford Fiesta ST b\u00e5da fantastiska sm\u00e5 heta hatchbacks, men jag skulle ge mina pengar till Hyundai eftersom den k\u00e4nns bara lite mer speciell.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Yaris<\/h2>\n\n\n\n

Toyota Yaris b\u00f6rjar p\u00e5 21 460 pund vilket \u00e4r mer \u00e4n de flesta bilar h\u00e4r, men dess toppspecifika varianter uppg\u00e5r till 26 625 pund vilket ocks\u00e5 \u00e4r mer \u00e4n konkurrenterna. Yaris \u00e4r den mest ekonomiska bilen h\u00e4r med den b\u00e4sta br\u00e4nslef\u00f6rbrukningen och en hybriddrivlina som kommer att kompensera dessa initiala kostnader genom l\u00e4gre driftskostnader.<\/p>\n\n\n\n

Den kommer endast med en CVT-automatisk v\u00e4xell\u00e5da vilket ocks\u00e5 \u00e4r en f\u00f6rdel f\u00f6r de flesta eftersom den \u00e4r otroligt l\u00e4tt att leva med. Den \u00e4r inte lika praktisk som i20 som erbjuder mer utrymme i alla kategorier, men toppmodellen Toyota GR Yaris \u00e4r en b\u00e4ttre prestandabilar \u00e4n i20 N, Fiesta ST eller Polo GTI.<\/p>\n\n\n\n

VW Polo<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6r dem som vill ha en mer premiumm\u00e4rkt bil utan stora pris\u00f6kningar \u00e4r VW Polo f\u00f6r 19 030 till 24 675 pund den r\u00e4tta. Polo f\u00e5r en mindre och svagare motor med instegsmodellen samtidigt som den \u00e4r mindre ekonomisk. \u00c5 andra sidan k\u00e4nns den nya Polo som en produkt av h\u00f6gre kvalitet med b\u00e4ttre teknik, b\u00e4ttre material och mer utrymme \u00f6verlag.<\/p>\n\n\n\n

I20 N \u00e4r p\u00e5 samma niv\u00e5 som Polo GTI, och dessa tv\u00e5 \u00e4r verkligen n\u00e4ra j\u00e4mb\u00f6rdiga n\u00e4r det g\u00e4ller n\u00f6je. Jag skulle s\u00e4ga att Polo \u00e4r en produkt av h\u00f6gre kvalitet medan i20 sl\u00e5r den n\u00e4r det g\u00e4ller effektivitet, effekt och pris.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai i20 den b\u00e4sta bilen i sitt segment?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai i20 har verkligen m\u00e5nga saker som talar f\u00f6r den. Den ser h\u00e4ftig ut b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt och den f\u00e5r riktigt bra utrustning \u00f6ver hela linjen. Du kan k\u00f6pa en i20 f\u00f6r bara vanlig pendling och du kan k\u00f6pa en prestandamodell ”N” som k\u00e4nns riktigt bra att k\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Jag skulle s\u00e4ga att i20 verkligen \u00e4r en av de b\u00e4sta bilarna i sitt segment, men GR Yaris \u00e4r den b\u00e4ttre prestandabilen medan nya VW Polo k\u00e4nns lite h\u00f6gre i tak.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai i20 en rymlig bil?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai i20 \u00e4r en kompakt hatchback vilket inneb\u00e4r att den fr\u00e4mst \u00e4r utformad f\u00f6r en eller tv\u00e5 personer \u00e5t g\u00e5ngen. Du kan f\u00e5 plats med fyra personer i i20, men det \u00e4r inte precis vad den \u00e4r gjord f\u00f6r. Som s\u00e5dan \u00e4r i20 obevekligt rymlig f\u00f6r sitt segment, men i allm\u00e4nhet \u00e4r det verkligen tr\u00e5ngt.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r kommer den nya Hyundai i20 ut?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai har sagt att den uppfr\u00e4schade modellen av den nuvarande generationen av Hyundai i20 kommer att komma n\u00e5gon g\u00e5ng under 2023. Det s\u00e4gs att n\u00e4sta i20 kommer att f\u00e5 ventilerade s\u00e4ten vilket \u00e4r en nyhet i detta segment. Hur som helst kan du f\u00f6rv\u00e4nta dig att f\u00e5 se den uppfr\u00e4schade i20 \u00e5r 2023 medan f\u00f6rs\u00e4ljningen ska b\u00f6rja n\u00e5gon g\u00e5ng 2023\/24.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i20 presenterades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2008 och har tillverkats kontinuerligt sedan dess. Den senaste generationen av i20 avsl\u00f6jades redan 2020, vilket ocks\u00e5 gjorde den mer konkurrenskraftig \u00e4n n\u00e5gonsin. I20<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5419,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6232"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6232"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6232\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6233,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6232\/revisions\/6233"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5419"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6232"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6232"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6232"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}