{"id":6168,"date":"2023-02-09T13:22:16","date_gmt":"2023-02-09T13:22:16","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=6168"},"modified":"2023-02-09T13:22:20","modified_gmt":"2023-02-09T13:22:20","slug":"vad-ar-ford-tremor-package","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vad-ar-ford-tremor-package\/","title":{"rendered":"Vad \u00e4r Ford Tremor Package?"},"content":{"rendered":"\n

Fords SUV:er och lastbilar har alltid haft en svaghet f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning och \u00f6kenk\u00f6rning. Detta beror p\u00e5 att de flesta kunder \u00e4lskar k\u00e4nslan av en robust SUV\/lastbil, ibland till och med mer \u00e4n dess f\u00f6rm\u00e5ga att ta sig an offroadsp\u00e5r och utmanande terr\u00e4ng. Det har ocks\u00e5 att g\u00f6ra med att m\u00e5nga som k\u00f6per dessa lastbilar\/SUV:er anv\u00e4nder dem i arbetssyfte, vilket ofta inneb\u00e4r att man m\u00e5ste ta sig igenom sv\u00e5r terr\u00e4ng.<\/p>\n\n\n\n

Ford vet detta och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r du kan f\u00e5 de flesta Ford SUV:er\/lastbilar i n\u00e5gon form av terr\u00e4ngpaket. Ford Bronco Raptor \u00e4r till exempel den dyraste och mest kapabla versionen av den alltmer popul\u00e4ra Bronco, men den \u00e4r \u00e4nd\u00e5 n\u00e4stan helt inriktad p\u00e5 offroadf\u00f6rm\u00e5ga och \u00f6kenk\u00f6rning. Tremor-paketet \u00e4r liknande, men \u00e4r inte alls lika sammanh\u00e4ngande som Raptor-paketet, s\u00e5 vad \u00e4r Ford Tremor-paketet?<\/p>\n\n\n\n

Ford Tremor-paketet \u00e4r n\u00e5got du kan hitta i lastbilar som den nya Ford Maverick, F-150, Ranger och de flesta lastbilar som finns i Ford Super Duty-serien. Tremor-paketet inneh\u00e5ller en m\u00e4ngd uppgraderingar, som alla har till uppgift att g\u00f6ra din lastbil mer kapabel i terr\u00e4ng och samtidigt \u00f6ka dess robusthet tiofalt.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ett paket som de flesta Ford-kunder \u00e4lskar p\u00e5 grund av dess utseende, \u00e4ven om m\u00e5nga inte anv\u00e4nder dessa f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning utan snarare f\u00f6r daglig k\u00f6rning. P\u00e5 det hela taget \u00e4r Tremor-paketet mer \u00e4n vad som m\u00f6ter \u00f6gat, s\u00e5 vi kommer att g\u00e5 p\u00e5 djupet om vad paketet faktiskt inneb\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r Ford Tremor-paketet?<\/h2>\n\n\n\n

Ford Tremor-paketet representerar ett av Fords mer f\u00f6rnuftiga tillvalspaket f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning f\u00f6r vissa av sina fordon. Ford Tremor-paketet inneh\u00e5ller saker som en \u00f6kning av bredden med en tum, st\u00f6rre och mycket mer robusta 18-tums hjul, knubbiga 33-tums offroad-d\u00e4ck och n\u00e5gra extra mjukvarupaket som garanterat kommer att h\u00f6ja ditt offroad-spel rej\u00e4lt.<\/p>\n\n\n\n

Det h\u00e4r paketet kommer ocks\u00e5 med \u00f6kad fj\u00e4dringsl\u00e4ngd f\u00f6r en b\u00e4ttre upplevelse av bergskl\u00e4ttring och terr\u00e4ngk\u00f6rning i h\u00f6g hastighet. En biffigare drivlinjemateriel ing\u00e5r ocks\u00e5 medan en valbar l\u00e5sbar bakdifferential ocks\u00e5 ing\u00e5r. Om du v\u00e4ljer Tremor-paketet kan du ocks\u00e5 uppgradera det \u00e4nnu mer genom att v\u00e4lja en fr\u00e4mre Torsen-differential med begr\u00e4nsad glidning som g\u00f6r lastbilen\/SUV:n \u00e4nnu mer kapabel.<\/p>\n\n\n\n

Allt detta inkluderar \u00e4ven vissa visuella uppgraderingar vilket inneb\u00e4r nya f\u00e4rger, vissa dekaler och nya kl\u00e4dmaterial.<\/p>\n\n\n\n

Vilka mjukvarufunktioner ing\u00e5r i Ford Tremor Package?<\/h2>\n\n\n\n

Ford gjorde sin heml\u00e4xa n\u00e4r de utvecklade Tremor-paketet genom att \u00e4ven inkludera n\u00e5gra ytterligare mjukvarufunktioner som g\u00f6r hela paketet mycket mer anv\u00e4ndbart. Dessa inkluderar en s\u00e4rskild Trail Control-funktion som fungerar som en adaptiv farth\u00e5llare f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning och hj\u00e4lper dig att k\u00f6ra \u00f6ver oj\u00e4mnare underlag genom att l\u00e5ta bilen g\u00f6ra alla accelerationer och bromsningar.<\/p>\n\n\n\n

Ford 1 Pedal Drive-funktionen hittar ocks\u00e5 sin v\u00e4g in i Tremor-utrustade fordon och den g\u00f6r att du kan k\u00f6ra bilen som om den vore en elbil. Det inneb\u00e4r att du bara kan anv\u00e4nda gaspedalen f\u00f6r att k\u00f6ra bilen eftersom bilen b\u00f6rjar bromsa s\u00e5 fort du tar bort foten fr\u00e5n gaspedalen.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen hj\u00e4lper Trail Turn Assist-funktionen dig att minska din v\u00e4ndradie genom att bromsa de inre hjulen, vilket g\u00f6r att du kan rotera runt din axel mycket l\u00e4ttare. Detta g\u00f6r en stor skillnad n\u00e4r det g\u00e4ller st\u00f6rre Ford-lastbilar som har blivit s\u00e5 stora att det n\u00e4stan \u00e4r om\u00f6jligt att ta med dem till de flesta offroadsp\u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Tremor-paketet v\u00e4rt det?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Tremor-paketet \u00e4r inte billigt, men det \u00e4r v\u00e4rt det om du vill ta med din lastbil p\u00e5 terr\u00e4ngk\u00f6rning eftersom det verkligen g\u00f6r den mer kapabel. Om du bara gillar utseendet p\u00e5 Tremor-paketet \u00e4r det b\u00e4ttre att g\u00e5 via eftermarknadsv\u00e4gen och s\u00e4tta en serie dekaler, ett lyftkit och ett par snygga hjul sj\u00e4lv.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot har Tremor-paketet kommer din lastbil att bli mer konkurrenskraftig p\u00e5 andrahandsmarknaden och kommer d\u00e4rmed att beh\u00e5lla sitt v\u00e4rde b\u00e4ttre. S\u00e5 \u00e4ven om de initiala kostnaderna f\u00f6r Tremor-paketet inte \u00e4r billiga kan du f\u00e5 tillbaka en del av dina pengar n\u00e4r det \u00e4r dags att s\u00e4lja lastbilen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Hur mycket kostar Ford Tremor-paketet?<\/h4>\n\n\n\n

F\u00f6r Ford Maverick h\u00f6jer Tremor-paketet slutpriset med 3 000 dollar, medan det ”utseende”-paket som finns tillg\u00e4ngligt om du v\u00e4ljer det f\u00f6rstn\u00e4mnda paketet kostar ytterligare 1 500 dollar. Tremor-paketet p\u00e5 Ford F150 kostar dock s\u00e5 mycket som 13 455 dollar extra ut\u00f6ver normalpriset, vilket g\u00f6r att det ligger relativt n\u00e4ra den toppspecificerade Raptor.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r det bara vettigt att satsa p\u00e5 det h\u00e4r paketet om du gillar utseendet och verkligen vill anv\u00e4nda den till det som den var t\u00e4nkt att anv\u00e4ndas till. Detta inneb\u00e4r att lastbilar som k\u00f6rs dagligen inte beh\u00f6ver enorma lyftsatser, enorma h\u00f6gljudda d\u00e4ck och en hel massa dekaler eftersom allt detta bara f\u00f6rst\u00f6r lastbilens dagliga k\u00f6rf\u00f6rm\u00e5ga.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Ford Raptor b\u00e4ttre \u00e4n Ford Tremor?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Raptor \u00e4r top daddy av alla Offroad-paket fr\u00e5n Ford eftersom Raptor-lastbilar tenderar att ha kraftfullare, helt andra motorer och \u00e4r anm\u00e4rkningsv\u00e4rt annorlunda \u00e4n vanliga lastbilar under skinnet. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r en Raptor-utrustad lastbil n\u00e5gra niv\u00e5er h\u00f6gre \u00e4n en Tremor-utrustad lastbil.<\/p>\n\n\n\n

Detta kommer ocks\u00e5 med en enorm pris\u00f6kning, en Ford F150 Raptor kostar 14 000 dollar mer \u00e4n en Ford F150 Raptor, men de flesta som k\u00f6per Raptor \u00e4r mer \u00e4n n\u00f6jda med vad den erbjuder.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r skillnaden mellan Ford Tremor och Ford XLT?<\/h4>\n\n\n\n

Ford XLT-paketet \u00e4r vad Ford kallar sitt lyxpaket, vilket inneb\u00e4r att XLT-paketet helt enkelt inneb\u00e4r en vanlig Ford-lastbil, men med extra lyxfunktioner som massor av krom, elektrisk baklucka, sekretessglas, k\u00f6rf\u00e4ltsassistent, mattor, silverhjul, uppv\u00e4rmda och elstyrda ytterbackspeglar, dimljus och en massa annat.<\/p>\n\n\n\n

XLT-paketet brukar kosta cirka 7 000-8 000 dollar mer f\u00f6r F150, vilket inneb\u00e4r att instegsmodellen XL kostar cirka 34 000 dollar, men XLT kostar 7 000-8 000 dollar mer.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Fords SUV:er och lastbilar har alltid haft en svaghet f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning och \u00f6kenk\u00f6rning. Detta beror p\u00e5 att de flesta kunder \u00e4lskar k\u00e4nslan av en robust SUV\/lastbil, ibland till och med<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5484,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6168"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6168"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6168\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6169,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6168\/revisions\/6169"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5484"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6168"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6168"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6168"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}