{"id":5982,"date":"2023-01-09T12:38:30","date_gmt":"2023-01-09T12:38:30","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5982"},"modified":"2023-01-09T12:38:33","modified_gmt":"2023-01-09T12:38:33","slug":"2024-hyundai-ioniq-7-vad-du-kan-se-fram-emot","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/2024-hyundai-ioniq-7-vad-du-kan-se-fram-emot\/","title":{"rendered":"2024 Hyundai Ioniq 7 – Vad du kan se fram emot"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Ioniq 7 kommer att bli den tredje Ioniq-modellen som kommer ut, vilket b\u00f6r avsluta den f\u00f6rsta eran av helt elektrifierade Ioniq-modeller. Det kommer att bli en mellanstor elektrisk SUV som ska vara den mest futuristiska serietillverkade bilen som Hyundai n\u00e5gonsin gjort. Ioniq 5 har varit ute ett tag och Ioniq 6 kommer ut p\u00e5 marknaden om n\u00e5gra m\u00e5nader.<\/p>\n\n\n\n

I den h\u00e4r artikeln kommer vi att ber\u00e4tta allt om Hyundai Ioniq 7 2024 – Vad du kan se fram emot och vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av en av de allra f\u00f6rsta uppn\u00e5eliga mellanstora elektriska SUV:erna som garanterat kommer att bli en succ\u00e9 om de tv\u00e5 f\u00f6rsta Ioniq-modellerna \u00e4r n\u00e5got att g\u00e5 efter. Ioniq 5 \u00e4r dock planerad att avsl\u00f6jas n\u00e5gon g\u00e5ng under 2023 medan f\u00f6rs\u00e4ljningen inte kommer att g\u00e5 ig\u00e5ng f\u00f6rr\u00e4n om ett \u00e5r till.<\/p>\n\n\n\n

Det betyder att 2024 f\u00f6rmodligen \u00e4r \u00e5ret d\u00e5 dessa kommer att b\u00f6rja g\u00e5 ut till kunderna. Det finns egentligen inte s\u00e5 mycket data om Ioniq 7 just nu, men vi har samlat s\u00e5 mycket information som m\u00f6jligt i en enda artikel s\u00e5 att du kan f\u00e5 en b\u00e4ttre f\u00f6rst\u00e5else f\u00f6r vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget kommer Ioniq 7 definitivt att bli en bra bil om dessa f\u00f6rsta prognoser st\u00e4mmer. Som s\u00e5dan har du mycket att se fram emot.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – storlek och plattform<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 s\u00e4gs vara en mellanstor familje-SUV, men den kommer att finnas tillg\u00e4nglig med upp till sju platser. Det betyder att Hyundai siktar p\u00e5 en imponerande rymdhantering d\u00e4r de inte beh\u00f6ver g\u00f6ra en j\u00e4ttelik SUV f\u00f6r att den ska f\u00e5 plats med sju personer. Som s\u00e5dan kommer Ioniq 7 sannolikt att bli en elektrifierad rival till den befintliga Hyundai Palisade.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 7 bygger p\u00e5 Hyundais E-GMP-plattform som erbjuder en 800-volts batteriinfrastruktur som hanterar v\u00e4rme och stress b\u00e4ttre \u00e4n det normala 400-voltsystemet som finns i de flesta bilar nuf\u00f6rtiden. Detta inneb\u00e4r ocks\u00e5 att Ioniq 7 b\u00f6r f\u00e5 den maximala DC-snabbladdningshastigheten p\u00e5 350 kW som kan ladda befintliga E-GMP-modeller p\u00e5 mindre \u00e4n 20 minuter.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Design och specialfunktioner<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller den yttre designen s\u00e4gs Ioniq 7 se v\u00e4ldigt n\u00e4ra den befintliga konceptbilen Ioniq 7, men som vi alla vet s\u00e5 hamnar konceptbilar aldrig riktigt p\u00e5 v\u00e4garna vilket ocks\u00e5 var fallet med Ioniq 5 och Ioniq 6. Hur som helst \u00e4r Ioniq 7-konceptet inte lika radikalt som de tv\u00e5 tidigare konceptbilarna var, s\u00e5 det finns en chans att den riktiga Ioniq 7 inte kommer att vara alltf\u00f6r annorlunda.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 7 kommer att ha mer \u00e4n 700 parametriska pixlar som bland annat kommer att visa laddningstillst\u00e5ndet fr\u00e5n utsidan och som \u00e4ven kommer att utg\u00f6ra bilens yttre belysning. Ioniq 7 s\u00e4gs ocks\u00e5 ha n\u00e4sta generations interi\u00f6rbelysning, anv\u00e4ndning av avancerade och \u00e5tervunna material i hela bilen och e-ASD som st\u00e5r f\u00f6r electric active sound design.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Specifikationer<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4nk p\u00e5 att dessa specifikationer \u00e4nnu inte \u00e4r huggna i sten vilket inneb\u00e4r att det finns en stor chans att n\u00e5gra av dessa kommer att \u00e4ndras l\u00e4ngre fram. De flesta kommer dock sannolikt att f\u00f6rbli desamma. Ioniq 7 kommer troligen att vara cirka 196 tum i l\u00e4ngd och cirka 82 tum i bredd, och 70 tum i h\u00f6jd med en hjulbas p\u00e5 126 tum.<\/p>\n\n\n\n

Det f\u00f6rv\u00e4ntas att Ioniq 7 kommer att finnas tillg\u00e4nglig med b\u00e5de FWD och AWD f\u00f6r toppmodellerna. Toppmodellen har sannolikt ett batteri p\u00e5 \u00f6ver 100 kW, effekten kommer att ligga p\u00e5 \u00f6ver 300 hk och EPA:s uppskattade r\u00e4ckvidd f\u00f6rv\u00e4ntas ligga p\u00e5 300 miles +. Vi har redan n\u00e4mnt att Ioniq 7 har en 800-voltsarkitektur och en snabbladdningshastighet p\u00e5 350 kW.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 – Avancerad teknik<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller autonom k\u00f6rning kommer Ioniq 7 sannolikt att bygga vidare p\u00e5 den befintliga tekniken som finns i Ioniq 5 och Ioniq 6. Detta inneb\u00e4r att den kommer att f\u00e5 en autonominiv\u00e5 p\u00e5 niv\u00e5 3, vilket b\u00f6r g\u00f6ra det m\u00f6jligt f\u00f6r den att ”hantera s\u00e4kerhetsfunktioner under vissa f\u00f6rh\u00e5llanden, men f\u00f6raren f\u00f6rv\u00e4ntas ta \u00f6ver n\u00e4r han eller hon blir varnad”.<\/p>\n\n\n\n

Den autonoma RSPA2-parkeringspilotfunktionen kommer troligen ocks\u00e5 att debutera med Ioniq 7, vilket inneb\u00e4r fj\u00e4rrparkering. Ett nytt infotainmentsystem kommer sannolikt ocks\u00e5 att debutera med Ioniq 7 och en ny ”digital nyckel” ocks\u00e5. Ioniq 7 b\u00f6r ocks\u00e5 kunna str\u00f6mf\u00f6rs\u00f6rja externa enheter, till och med ditt hus, vilket \u00e4r fallet med Ford F150 Lighting.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avdelning<\/h2>\n\n\n\n

Kommer Hyundai Ioniq 7 att komma med gratis laddning?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai USA har uppgett att kunder till Hyundai Ioniq 7 kommer att f\u00e5 ett specialerbjudande som g\u00f6r att de kan ladda sina Ioniq 7-modeller gratis i s\u00e5 l\u00e4nge som tv\u00e5 \u00e5r med hj\u00e4lp av Electrify America-laddningar. Det s\u00e4gs att dina laddningssessioner kommer att begr\u00e4nsas till 30 minuter \u00e5t g\u00e5ngen, vilket \u00e4r tillr\u00e4ckligt f\u00f6r att ladda batteriet upp till 80 % med en 350 kW-laddare.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket kommer Hyundai Ioniq 7 att kosta?<\/h3>\n\n\n\n

Det finns f\u00e5 eller inga uppgifter om hur mycket Ioniq 7 kommer att kosta n\u00e4r den s\u00e5 sm\u00e5ningom rullar ut fr\u00e5n fabriken, men enligt vissa uppskattningar ligger startpriset f\u00f6r Ioniq 7 p\u00e5 cirka 55 000 dollar. Det \u00e4r ett rej\u00e4lt steg upp fr\u00e5n till och med den toppspecificerade Hyundai Palisade som kostar mindre \u00e4n 50 000 dollar fr\u00e5n nytillverkning.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Hyundai att erbjuda Hyundai Ioniq 7 ”N”?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 7 N kommer troligen att finnas tillg\u00e4nglig n\u00e5gon g\u00e5ng efter det att Hyundai Ioniq 7 har sl\u00e4ppts f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen. N-modellen b\u00f6r ha mer \u00e4n 500 hk eftersom det \u00e4r fallet med den kommande Hyundai Ioniq 6 N och den befintliga Kia EV6 GT. Detta \u00e4r dock \u00e4nnu inte 100 procent bekr\u00e4ftat, s\u00e5 vi f\u00e5r v\u00e4nta och se.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Ioniq 7 kommer att bli den tredje Ioniq-modellen som kommer ut, vilket b\u00f6r avsluta den f\u00f6rsta eran av helt elektrifierade Ioniq-modeller. Det kommer att bli en mellanstor elektrisk SUV<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5983,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5982"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5982"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5982\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5984,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5982\/revisions\/5984"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5983"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5982"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5982"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5982"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}