{"id":5971,"date":"2023-01-08T09:24:23","date_gmt":"2023-01-08T09:24:23","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5971"},"modified":"2023-01-08T09:24:25","modified_gmt":"2023-01-08T09:24:25","slug":"allt-om-2023-hyundai-ioniq-6","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-hyundai-ioniq-6\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Hyundai IONIQ 6"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai \u00e4r en av de mest sp\u00e4nnande elbilstillverkarna just nu eftersom deras Ioniq-serie h\u00e5ller p\u00e5 att bli b\u00e5de riktigt snygg och otroligt anv\u00e4ndbar. Hyundai s\u00e4ger att de \u00e4r beredda att investera uppemot 60 miljarder dollar i elektrifieringen av sina bilar, vilket garanterat kommer att leda till n\u00e5gra verkligt fantastiska ELECTRIC CARs l\u00e4ngre fram.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4sta stora produkt med Hyundai-m\u00e4rke \u00e4r den kommande Hyundai Ioniq 6 fr\u00e5n 2023. Denna eleganta sportcoup\u00e9 grand tourer kommer s\u00e4kerligen att g\u00f6ra ett stort intryck n\u00e4r den \u00e4ntligen kommer ut p\u00e5 gatorna. I den h\u00e4r artikeln kommer vi att ber\u00e4tta allt om 2023 Hyundai Ioniq 6 som inkluderar elbilar om bland annat drivlinan, designen, k\u00f6rupplevelsen, potentiell tillf\u00f6rlitlighet, praktiska egenskaper och v\u00e4rde.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 6 kommer att dela sina grundstommar med den befintliga Ioniq 5 med n\u00e5gra justeringar f\u00f6r att g\u00f6ra den mer konkurrenskraftig och speciell. Med en s\u00e5dan snygg design har Hyundai inte bara achielectric care imponerande utseende, utan ocks\u00e5 en otroligt slimmad aerodynamisk profil som g\u00f6r Ioniq 6 till en av de mest aerodynamiska bilarna som finns.<\/p>\n\n\n\n

Detta gynnar r\u00e4ckvidden, ljudisoleringen och prestandan, som alla \u00e4r viktiga f\u00f6r en sportig grand tourer. Den kommer att kosta mer \u00e4n Ioniq 5 samtidigt som den inte \u00e4r lika praktisk, men det \u00e4r priset man f\u00e5r betala f\u00f6r en s\u00e5 snygg exteri\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Ioniq 6 f\u00e5r tv\u00e5 olika batteristorlekar, det mindre \u00e4r 53 kWh-batteriet medan det st\u00f6rre batteriet har en kapacitet p\u00e5 77 kWh. Den mindre batterimodellen r\u00e4cker till cirka 225 mil p\u00e5 en full laddning medan 77kWh-modellen ska klara n\u00e4rmare 370 mil vilket \u00e4r en fantastisk siffra f\u00f6rvisso. Du kan f\u00e5 Ioniq 6 som antingen en FWD- eller AWD-bil medan effekten \u00e4r ber\u00e4knad till 325 hk f\u00f6r toppmodellen.<\/p>\n\n\n\n

Howelectric carer, det verkar som om Ioniq 6 ocks\u00e5 kommer att finnas tillg\u00e4nglig i Hyundais sportiga ”N”-form vilket b\u00f6r ge den den drivlina som nu finns tillg\u00e4nglig med Kia ELECTRIC CAR6 GT med uppemot 500 hk. Snabb DC-laddning \u00e4r ber\u00e4knad till 350 kW vilket r\u00e4cker f\u00f6r att fylla p\u00e5 batteriet fr\u00e5n 29 % till 80 % p\u00e5 mindre \u00e4n 20 minuter. Du kan allts\u00e5 f\u00f6rv\u00e4nta dig att f\u00e5 upp till 100 miles p\u00e5 bara 10 minuters laddning.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e5ngsam v\u00e4xelstr\u00f6msladdning tar mellan 6 och 9 timmar. P\u00e5 det hela taget kommer Ioniq 6 s\u00e4kert att bli en riktigt konkurrenskraftig bil eftersom den f\u00e5r en riktigt konkurrenskraftig plattform genomg\u00e5ende.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Den mest attraktiva aspekten av Hyundai Ioniq 6 \u00e4r troligen dess design som l\u00e5nar sina ledtr\u00e5dar fr\u00e5n b\u00e5de framtiden och det f\u00f6rflutna. Med sin fantastiska lutande taklinje som p\u00e5minner om den ursprungliga Mercedes CLS andas Ioniq 6 elegans, futurism och det f\u00f6rflutna i en enda produkt som ser helt perfekt ut. Interi\u00f6ren \u00e4r minimalistisk, men verkligen v\u00e4lutrustad med bra ergonomi och massor av teknik.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen skiljer sig avsev\u00e4rt fr\u00e5n Ioniq 5 som den \u00e4r baserad p\u00e5. En l\u00e4gre tyngdpunkt i kombination med en otroligt glidande luftmotst\u00e5ndskoefficient p\u00e5 bara 0,21 inneb\u00e4r att Ioniq 6 sk\u00e4r genom luften som en kniv genom sm\u00f6r. N-modellen kommer sannolikt att bli den mest dynamiska Hyundai-modellen du kan k\u00f6pa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 \u00e4r inte ute \u00e4nnu vilket inneb\u00e4r att vi inte riktigt kan bed\u00f6ma om det \u00e4r en p\u00e5litlig bil eller inte. Howelectric carer, om Ioniq 5 \u00e4r n\u00e5got att g\u00e5 p\u00e5 kan Ioniq 6 potentiellt f\u00e5 problem med bromsarna och styrsystemet.<\/p>\n\n\n\n

Det finns helt enkelt inga rapporter om Hyundai Ioniq 6 vid denna tidpunkt. Vi f\u00e5r v\u00e4nta ett \u00e5r eller tv\u00e5 innan vi kan bed\u00f6ma om Ioniq \u00e4r en p\u00e5litlig bil eller inte.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Startpriset f\u00f6r Ioniq 6 kommer sannolikt att ligga n\u00e5gonstans mellan 45 000 och 55 000 dollar vilket \u00e4r ett rej\u00e4lt pris f\u00f6r en Hyundai, men detta \u00e4r ingen vanlig Hyundai. Ioniq 6 verkar ha samlat p\u00e5 sig mycket intresse varf\u00f6r den troligen kommer att h\u00e5lla sitt v\u00e4rde riktigt bra, \u00e5tminstone innan marknaden blir helt m\u00e4ttad vilket troligen inte kommer att ske p\u00e5 n\u00e5gra \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken kan vara lite av ett fr\u00e5getecken p\u00e5 grund av dess aggressivt sluttande taklinje som garanterat kommer att \u00e4ta upp huvudutrymmet bak\u00e5t. Howelectric carer, Hyundai s\u00e4ger att de gjort sitt b\u00e4sta f\u00f6r att hantera det inre utrymmet s\u00e5 bra som m\u00f6jligt s\u00e5 det borde inte vara s\u00e5 illa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r b\u00f6rjar Hyundai Ioniq 6 s\u00e4ljas?<\/h4>\n\n\n\n

Ioniq 6 \u00e4r planerad att b\u00f6rja s\u00e4ljas i b\u00f6rjan av 2023, vilket inneb\u00e4r att vi b\u00f6r kunna se dem p\u00e5 v\u00e4garna f\u00f6re slutet av f\u00f6rsta kvartalet 2023. Visst, marknadsutgivningen av Ioniq 6 f\u00f6rsenades n\u00e5gra g\u00e5nger p\u00e5 grund av alla m\u00f6jliga st\u00f6rningar som h\u00e4rjar i den globala ekonomin just nu, men b\u00f6rjan av 2023 \u00e4r troligen r\u00e4tt tidpunkt.<\/p>\n\n\n\n

Vi kan f\u00f6rv\u00e4nta oss att Ioniq 6 kommer att s\u00e4lja riktigt bra eftersom den verkligen erbjuder n\u00e5got nytt och n\u00e5got speciellt till elbilsmarknaden p\u00e5 samma s\u00e4tt som Ioniq 5 gjorde. Med en s\u00e5dan cool exteri\u00f6r och sp\u00e4nnande k\u00f6rdynamik kommer Ioniq 6 garanterat att bli en succ\u00e9.<\/p>\n\n\n\n

Vilka bilar konkurrerar med Hyundai Ioniq 6?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 kommer sannolikt att konkurrera med bilar som BMW i4, Tesla Model 3 och Volkswagen ID. AERO och Polestar 2. BMW i4 b\u00f6r vara dess fr\u00e4msta konkurrent n\u00e4r det g\u00e4ller k\u00f6rupplevelsen medan Model 3 b\u00f6r vara dess fr\u00e4msta konkurrent n\u00e4r det g\u00e4ller popularitet, r\u00e4ckvidd och teknik.<\/p>\n\n\n\n

ID. AERO har alltid nyligen sl\u00e4ppts och det \u00e4r ocks\u00e5 en riktigt imponerande bil. Polestar 2 har funnits ute ett bra tag vilket inneb\u00e4r att vi sannolikt kommer att f\u00e5 se den uppdateras under de kommande \u00e5ren.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Ioniq 6 b\u00e4ttre \u00e4n Ioniq 5?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 \u00e4r s\u00e4kert annorlunda \u00e4n Ioniq 5 eftersom den erbjuder en helt annan inst\u00e4llning till design och k\u00f6rning. Ioniq 5 kan fortfarande f\u00f6rbli den b\u00e4ttre familjebilen mellan de tv\u00e5, men Ioniq 5 har l\u00e4ngre r\u00e4ckvidd, \u00e4r snyggare, har nyare teknik och \u00e4r den mer bekv\u00e4ma av de tv\u00e5.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai \u00e4r en av de mest sp\u00e4nnande elbilstillverkarna just nu eftersom deras Ioniq-serie h\u00e5ller p\u00e5 att bli b\u00e5de riktigt snygg och otroligt anv\u00e4ndbar. Hyundai s\u00e4ger att de \u00e4r beredda att<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5972,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5971"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5971"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5971\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5973,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5971\/revisions\/5973"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5972"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5971"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5971"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5971"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}