{"id":5931,"date":"2023-01-04T12:47:45","date_gmt":"2023-01-04T12:47:45","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5931"},"modified":"2023-01-04T12:47:48","modified_gmt":"2023-01-04T12:47:48","slug":"allt-om-vws-elektriska-modeller-2023","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-vws-elektriska-modeller-2023\/","title":{"rendered":"Allt om VW:s elektriska modeller 2023"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen \u00e4r ett av de m\u00e4rken som \u00e4r villiga att investera mycket pengar i elektrifiering av bilar, vilket \u00e4r mycket logiskt av tv\u00e5 sk\u00e4l. Det f\u00f6rsta ligger VW mycket varmt om hj\u00e4rtat p\u00e5 grund av hela ”Dieselgate”-skandalen som kostade f\u00f6retaget miljarder och \u00e5ter miljarder dollar. Det andra sk\u00e4let \u00e4r att elbilar \u00e4r framtiden och VW vill skapa framtiden.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r h\u00e4r som VW ID:s bilsortiment kommer in eftersom det \u00e4r fyllt med intressanta elbilar f\u00f6r alla. Om du vill veta allt om 2023 \u00e5rs VW-elmodeller ska du se till att stanna kvar eftersom det \u00e4r just det som \u00e4r \u00e4mnet f\u00f6r dagens artikel. Det handlar bland annat om VW ID.3, VW ID.4, VW ID.5, VW ID. Aero, och VW ID. Buzz.<\/p>\n\n\n\n

Snart kommer VW att introducera nya ID.-modeller som kommer att komplettera VW:s elbilslinje. Dessa inkluderar ID.6, ID.7 och ID.8. En stor SUV med tre rader, en stor familjeledare och en mellanstor familjeledare.<\/p>\n\n\n\n

Nu \u00e4r det dags att g\u00e5 p\u00e5 djupet med alla tillg\u00e4ngliga ID.-modeller och ber\u00e4tta vad som \u00e4r speciellt med var och en av dem. Detta kommer att ge dig en bredare f\u00f6rst\u00e5else f\u00f6r vad du f\u00e5r om du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att k\u00f6pa en av VWs ID-bilar.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.3<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.3 kostar runt 35 000 dollar, men den kommer inte till USA. Anledningen till att den inte g\u00f6r det \u00e4r att sm\u00e5 hatchbacks inte riktigt \u00e4r en grej i USA lika mycket som p\u00e5 andra marknader. Du kan f\u00e5 ID.3 med tre olika batteristorlekar. Standard ID.3 f\u00e5r en liten 150 hk elmotor kopplad till ett 45 kWh-batteri som klarar 218 mil p\u00e5 en full laddning.<\/p>\n\n\n\n

Mellanmodellen f\u00e5r ett 58 kWh-batteri, upp till 204 hk och cirka 264 mils r\u00e4ckvidd. Toppmodellen med 77 kWh batteri f\u00e5r ocks\u00e5 204 hk men klarar 344 mil p\u00e5 en full laddning. ID.3 \u00e4r den minsta och mest prisv\u00e4rda ID-modellen, vilket \u00e4r anledningen till att den \u00e4r den mest popul\u00e4ra modellen som \u00e4r en av de mest s\u00e5lda elbilarna i Europa.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 och ID.5<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 \u00e4r en mellanstor elektrisk crossover\/hatchback som kostar 38 000 dollar f\u00f6r instegsmodellen Pure som f\u00e5r ett mindre 52 kWh-batteri med upp till 170 hk och en r\u00e4ckvidd p\u00e5 214 mil. Modellerna Pro, Pro S och Pro S Plus f\u00e5r det st\u00f6rre 77kWh-batteriet som \u00e4nd\u00e5 \u00e4r det enda valet i USA. Dessa ger upp till 300 hk och en r\u00e4ckvidd p\u00e5 upp till 323 mil.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 \u00e4r den r\u00e4tta om du vill ha en fantastisk elektrisk familjebil med VW-m\u00e4rke. Den \u00e4r mycket st\u00f6rre och bekv\u00e4mare \u00e4n ID.3, vilket definitivt \u00e4r vad du vill ha om du har en familj. Den \u00e4r lika s\u00e4ker och n\u00e4stan lika effektiv som ID.3 samtidigt som den f\u00e5r en hel del extra funktioner som inte finns tillg\u00e4ngliga med ID.3. ID.5 \u00e4r i princip bara en ombyggd och snyggare version av ID.4 med en prislapp p\u00e5 cirka 41 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID. Aero<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID. Aero \u00e4r det nyaste tillskottet i ID.-familjen och den representerar en ny riktning f\u00f6r VW ID.-serien. VW ID. Aero kommer troligen att b\u00f6rja p\u00e5 cirka 40 000 dollar och kommer att erbjuda det v\u00e4lbekanta 77 kWh-batteriet. Detta b\u00f6r r\u00e4cka f\u00f6r en r\u00e4ckvidd p\u00e5 385 mil enligt VW eftersom ID. Aero \u00e4r en mycket mer aerodynamisk bil \u00e4n resten av ID-serien.<\/p>\n\n\n\n

Den ska ocks\u00e5 erbjuda 340 hk \u00e5tminstone vilket g\u00f6r den till den mest kraftfulla ID.-modellen som n\u00e5gonsin har kommit ut. Om allt detta \u00e4r n\u00e5got att g\u00e5 efter, kommer ID. Aero troligen bli den mest popul\u00e4ra och b\u00e4sta VW ID. elbilen du kan k\u00f6pa, \u00e5tminstone innan ID.7 s\u00e5 sm\u00e5ningom ser dagens ljus.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID. Buzz<\/h2>\n\n\n\n

Den troligen mest udda och coolaste ID-bilen som finns \u00e4r VW ID. Buzz som \u00e4r en hyllning till 60-talets gamla VW camper-hippiemobil. ID. Buzz v\u00e4ntas b\u00f6rja p\u00e5 cirka 50 000 dollar, vilket \u00e4r en rej\u00e4l premie j\u00e4mf\u00f6rt med de befintliga VW ID-modellerna, men det \u00e4r v\u00e4ntat eftersom ID. Buzz \u00e4r ikonisk i alla bem\u00e4rkelser av ordet.<\/p>\n\n\n\n

Du f\u00e5r ett 77 kWh-batteri som kan ge dig en verklig r\u00e4ckvidd p\u00e5 cirka 210 miles n\u00e4r ID. Buzz \u00e4r inte riktigt aerodynamisk eller l\u00e4tt. Den \u00e4r utformad f\u00f6r att vara en n\u00f6jesmobil, vilket \u00e4r anledningen till att de flesta m\u00e4nniskor inte kommer att anv\u00e4nda den f\u00f6r att pendla till och fr\u00e5n jobbet, utan snarare f\u00f6r helger och semestrar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den b\u00e4sta VW ID-bilen?<\/h4>\n\n\n\n

Den nyligen presenterade VW ID. Aero \u00e4r den b\u00e4sta ID-bilen som VW erbjuder eftersom den \u00e4r den nyaste, snyggaste och troligen den mest eftertraktade. VW har \u00e4ntligen erbjudit en bil som konkurrerar med Tesla Model 3, och med 385 mil p\u00e5 en full laddning och 340 hk kommer denna elektriska sedan s\u00e4kerligen att bli riktigt popul\u00e4r \u00f6ver hela v\u00e4rlden.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som ID. Aero \u00e4r en global VW-bil, den enda f\u00f6rutom ID.4 vilket inneb\u00e4r att den kommer att s\u00e4ljas p\u00e5 alla marknader. F\u00f6rutom ID. Aero \u00e4r ID.5 ocks\u00e5 riktigt cool eftersom den ser ut som en SUV i coup\u00e9form, en stilriktning som \u00e4r otroligt popul\u00e4r nuf\u00f6rtiden.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r kommer VW att erbjuda ID.6, ID.7 och ID.8?<\/h4>\n\n\n\n

Volkswagen ID.6 har redan debuterat i Kina, men vi \u00e4r inte alltf\u00f6r s\u00e4kra p\u00e5 om den n\u00e5gonsin kommer att komma till Europa eller USA. Eftersom det \u00e4r en SUV med tre rader kan den kanske komma till USA, men det \u00e4r inte troligt att den kommer till Europa. ID.7 \u00e4r inte alltf\u00f6r l\u00e5ngt ifr\u00e5n att avsl\u00f6jas, det \u00e4r samma historia med ID.8. Vi kommer troligen att f\u00e5 v\u00e4nta till 2023 innan vi f\u00e5r se dessa i k\u00f6tt och blod.<\/p>\n\n\n\n

G\u00f6r VW bra elbilar?<\/h4>\n\n\n\n

Volkswagens elbilar \u00e4r verkligen konkurrenskraftiga och vissa s\u00e4ljer som galningar \u00f6ver hela v\u00e4rlden, s\u00e4rskilt ID.4. Detta r\u00e4cker f\u00f6r att s\u00e4ga att VW faktiskt g\u00f6r bra elbilar eftersom de ser coola ut, de \u00e4r v\u00e4lutrustade och erbjuder anst\u00e4ndiga batteristorlekar och respektive maxr\u00e4ckvidder.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen \u00e4r ett av de m\u00e4rken som \u00e4r villiga att investera mycket pengar i elektrifiering av bilar, vilket \u00e4r mycket logiskt av tv\u00e5 sk\u00e4l. Det f\u00f6rsta ligger VW mycket varmt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5929,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5931"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5931"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5931\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5932,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5931\/revisions\/5932"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5929"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5931"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5931"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5931"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}