{"id":5928,"date":"2023-01-04T12:35:34","date_gmt":"2023-01-04T12:35:34","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5928"},"modified":"2023-01-04T12:35:37","modified_gmt":"2023-01-04T12:35:37","slug":"allt-om-2023-vw-id-4-modeller","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-vw-id-4-modeller\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 VW ID 4 modeller"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen ID.4 \u00e4r f\u00f6r n\u00e4rvarande VW:s fr\u00e4msta elbil och VW:s b\u00e4sta elbil hittills. ID.4 introducerades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen redan 2020 och folk var snabba med att p\u00e5st\u00e5 att ID.4 \u00e4r den nya Golf f\u00f6r elbilar. Dessa anledningar till varf\u00f6r beror p\u00e5 hur praktisk ID.4 \u00e4r, hur bekv\u00e4m den \u00e4r, hur balanserad den \u00e4r och hur rymlig kup\u00e9n \u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa den nya ID.4 kommer vi att ber\u00e4tta allt om 2023 VW ID 4-modellerna, hur de \u00e4r j\u00e4mf\u00f6rbara och vad du f\u00e5r med varje modell. Alla modeller f\u00f6r modell\u00e5ret 2023 kommer med ett 82 kWh-batteri eller ett 52 kWh-batteri. Modellen med 52kWh-batteri kallas ”Pure”. Ing\u00e5ngsmodellen ID.4 med ett 82kWh-batteri \u00e4r trimmodellen ”Pro” som f\u00e5r det mesta du beh\u00f6ver dagligen.<\/p>\n\n\n\n

Den f\u00f6rstn\u00e4mnda modellen klarar 245 miles p\u00e5 en full laddning och kan laddas p\u00e5 48 minuter med en snabb DC 50kW-laddare medan den sistn\u00e4mnda modellen klarar 214 miles och kan laddas p\u00e5 35 minuter med en snabb DC 100kW-laddare. N\u00e4r du ska v\u00e4lja vilken utrustningsniv\u00e5 av ID.4 som \u00e4r r\u00e4tt f\u00f6r dig m\u00e5ste du balansera dina behov och \u00f6nskem\u00e5l.<\/p>\n\n\n\n

PRO-modellen \u00e4r troligen den som de flesta kommer att v\u00e4lja eftersom den \u00e4r billigast och lika kapabel, medan de h\u00f6gre modellerna fr\u00e4mst kommer att k\u00f6pas av teknikintresserade och de som vill ha den allra b\u00e4sta ID.4-produkten som VW f\u00f6r n\u00e4rvarande har att erbjuda.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID 4 Pure och Pro<\/h2>\n\n\n\n

Instegsmodellen ID.4 Pure f\u00e5r saker som LED-str\u00e5lkastare, 19-tums hjul och automatiska torkar vilket inte \u00e4r n\u00e5got man ofta f\u00e5r med de flesta instegsmodeller av n\u00e5gon bil. Pure-modellen f\u00e5r ocks\u00e5 en 10-tums peksk\u00e4rm med vilken du kan styra den nya VW MY-VW-infotainmentsk\u00e4rmen som \u00e4r l\u00e4tt att f\u00f6rst\u00e5 men lite kladdig att anv\u00e4nda p\u00e5 grund av alla pekk\u00e4nsliga knappar.<\/p>\n\n\n\n

Kl\u00e4dkl\u00e4dsel och elektriska frams\u00e4ten \u00e4r standard medan en tr\u00e5dl\u00f6s laddare finns som tillval. ID.4 Pro har i stort sett samma utrustning som Pure-modellen och den skiljer sig bara fr\u00e5n den genom att den f\u00e5r det st\u00f6rre 82 kWh-batteriet. Prism\u00e4ssigt kan du r\u00e4kna med att Pure-modellen b\u00f6rjar p\u00e5 38 000 dollar medan Pro-modellen b\u00f6rjar p\u00e5 43 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Mellan dessa tv\u00e5 skulle jag v\u00e4lja Pro-modellen eftersom den f\u00e5r det st\u00f6rre 82kWh-batteriet som \u00e4r mycket b\u00e4ttre \u00e4n den mindre 52kWh-enheten i Pure-modellen. \u00c5 andra sidan, om du kan ladda ditt ID. 4 i garaget \u00f6ver natten och du bara anv\u00e4nder den f\u00f6r korta dagliga pendlingsresor kan du spara lite pengar och v\u00e4lja Pure-modellen.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 Pro S och Pro Plus<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 Pro S \u00e4r den verkligt h\u00f6gre ID.4-modellen eftersom den f\u00e5r saker som elutomatiskt f\u00e4llbara speglar, signaturbelysning, ett stort panoramaglastak, en upplyst VW-grill framtill och speciella exteri\u00f6rf\u00e4rger som Dusk Blue till exempel. En st\u00f6rre 12-tumssk\u00e4rm \u00e4r standard i ID.4 Pro S med 30-f\u00e4rgad omgivande belysning.<\/p>\n\n\n\n

Kl\u00e4dseln \u00e4r nu gjord av h\u00e5llbart l\u00e4der, s\u00e4tena \u00e4r 12-v\u00e4gs elektriskt justerbara med massage och s\u00e4tesminne. N\u00e4r det g\u00e4ller praktiska egenskaper har Pro S \u00e4ven armst\u00f6d i baks\u00e4tet och delbart f\u00e4llbara s\u00e4ten med skidgenomg\u00e5ng i mitten.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 Pro S kostar 48 000 dollar och \u00e4r enligt min mening det b\u00e4sta alternativet i serien. Den h\u00f6gsta normala ID.4-modellen \u00e4r Pro Plus-modellen som l\u00e4gger till saker som tv\u00e5f\u00e4rgad f\u00e4rg med svart tak, 20-tums l\u00e4ttmetallf\u00e4lgar, silverm\u00e5lade takr\u00e4cken och stylingaccenter samt andra sm\u00e5 detaljer h\u00e4r och d\u00e4r. Pro Plus kommer att kosta dig 50 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 GTX<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 GTX \u00e4r det verkliga flaggskeppet i serien, men du kan inte k\u00f6pa den i USA, inte \u00e4n \u00e5tminstone. GTX ID.4 kostar n\u00e4rmare 54 000 euro i Tyskland. GTX-modellerna erbjuder samma 82 kWh-batteri, men effekten h\u00f6js till 299 hk, vilket ocks\u00e5 \u00e4r toppsiffran f\u00f6r alla VW ID.4-produkter d\u00e4r ute.<\/p>\n\n\n\n

GTX f\u00e5r allt som du f\u00e5r med toppmodellen Pro S, men med extra stilistiska detaljer i linje med GTX-filosofin. Dessa inkluderar nya hjul, specialf\u00e4rger, speciella detaljer runt om i exteri\u00f6ren, GTX-badging i interi\u00f6ren och sportstolar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Vilken utrustningsniv\u00e5 av VW ID.4 \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Den b\u00e4sta modellen av ID.4 att k\u00f6pa \u00e4r ID.4 Pro S eftersom den erbjuder alla lyxfunktioner du vill ha, men \u00e4r inte lika meningsl\u00f6s som Pro S Plus-modellen. Missf\u00f6rst\u00e5 mig inte, ID.4 Pro S Plus f\u00e5r visserligen h\u00e4ftiga hjul och f\u00e4rger, men de \u00e4r inte riktigt n\u00e5got som \u00e4r v\u00e4rt att betala mer pengar f\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 Pro S \u00e4r den perfekta balansen eftersom den f\u00e5r alla de saker som folk vanligtvis vill ha, utan alla on\u00f6diga saker som du f\u00e5r med Pro S Plus. Slutligen \u00e4r GTX den i s\u00e4rklass coolaste ID.4, men den \u00e4r verkligen inte s\u00e5 prestandabilliknande, varf\u00f6r jag bara skulle hoppa \u00f6ver den och fokusera p\u00e5 att f\u00e5 mer r\u00e4ckvidd i st\u00e4llet f\u00f6r n\u00e5gra extra h\u00e4star.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r finns VW ID.4 GTX inte i USA?<\/h3>\n\n\n\n

Vi \u00e4r inte 100 % s\u00e4kra p\u00e5 varf\u00f6r GTX inte finns i USA, men det \u00e4r inget st\u00f6rre problem eftersom GTX-paketet i f\u00f6rsta hand \u00e4r ett stylingpaket och det \u00e4ndrar inte alls hur bilen k\u00f6rs. Visst vore det h\u00e4ftigt om USA kunde f\u00e5 allt, men s\u00e5 \u00e4r ocks\u00e5 fallet med massor av USA-tillverkade bilar som aldrig hittar till Europa.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r VW ID.4 en ny VW Golf?<\/h4>\n\n\n\n

I vissa delar av v\u00e4rlden, till exempel Europa, \u00e4r VW Golf en bil f\u00f6r alla. Det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r som s\u00e5 m\u00e5nga j\u00e4mf\u00f6r ID.4 med Golf eftersom alla vill ha en elektrisk version av VW Golf eftersom det automatiskt skulle g\u00f6ra den till en fantastisk bil. Vi \u00e4r \u00e4nnu inte s\u00e4kra p\u00e5 att ID.4 kommer att bli den nya Golf av elbilar, men det \u00e4r bara tiden som f\u00e5r utvisa det.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen ID.4 \u00e4r f\u00f6r n\u00e4rvarande VW:s fr\u00e4msta elbil och VW:s b\u00e4sta elbil hittills. ID.4 introducerades f\u00f6r f\u00f6rsta g\u00e5ngen redan 2020 och folk var snabba med att p\u00e5st\u00e5 att ID.4 \u00e4r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5929,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5928"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5928"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5928\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5930,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5928\/revisions\/5930"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5929"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5928"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5928"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5928"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}