{"id":5889,"date":"2022-12-31T11:06:49","date_gmt":"2022-12-31T11:06:49","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5889"},"modified":"2022-12-31T11:06:51","modified_gmt":"2022-12-31T11:06:51","slug":"ar-peugeot-2008-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-peugeot-2008-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r Peugeot 2008 en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 2008 avsl\u00f6jades redan 2013 och har sedan dess varit en riktigt konkurrenskraftig subkompakt crossover-SUV som syftar till att kombinera k\u00f6rupplevelsen hos en SUV med den relativa \u00f6verkomligheten och storleken hos en mer kompakt bil. Detta har gjort 2008 till en ganska popul\u00e4r bil i Europa eftersom den forts\u00e4tter att s\u00e4lja riktigt bra. S\u00e5 \u00e4r Peugeot 2008 en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 har sina upp- och nedg\u00e5ngar, vilket inte kommer som n\u00e5gon \u00f6verraskning eftersom det \u00e4r att v\u00e4nta med alla bilar nuf\u00f6rtiden. Peugeot 2008 har relativt p\u00e5litliga, men \u00e4nd\u00e5 sofistikerade, effektiva och tysta motorer. Transmissionen \u00e4r ocks\u00e5 bra, men den kunde vara b\u00e4ttre eftersom den ibland upplever n\u00e5gra problem som vi kommer att n\u00e4mna nedan.<\/p>\n\n\n\n

Designen p\u00e5 2008 har f\u00e5tt en uppfr\u00e4schning \u00e5r 2022 vilket har gjort att 2008 ser riktigt attraktiv ut b\u00e5de inifr\u00e5n och ut. Det \u00e4r en sportig modernt utf\u00f6rande crossover-SUV som kombinerar olika aspekter i en och samma bil. K\u00f6rupplevelsen \u00e4r inget speciellt medan tillf\u00f6rlitligheten kunde vara lite b\u00e4ttre eftersom 2008 inte \u00e4r den mest tillf\u00f6rlitliga bilen som finns.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4rdem\u00e4ssigt f\u00e5r du verkligen mycket v\u00e4rde f\u00f6r pengarna med 2008, s\u00e4rskilt den senaste iterationen. Slutligen \u00e4r den praktiska aspekten bra eftersom 2008 erbjuder hyfsat utrymme inuti, den \u00e4r l\u00e4tt att k\u00f6ra, har m\u00e5nga inv\u00e4ndiga utrymmen och erbjuder god sikt runtomkring.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller bensinmotorer kan du f\u00e5 2008 med en enda 1,2 liter PureTech 3-cylindrig motor i tre steg. PureTech 100 ger 102 hk, PureTech 130 ger 130 hk och PureTech 155 ger 155 hk med 2008 GT-trimniv\u00e5n. Det finns ocks\u00e5 en enda dieselmotor, 1,5L BlueHDi, med antingen 100 hk, 110 hk eller 130 hk.<\/p>\n\n\n\n

De mest intressanta motorkonfigurationerna finns s\u00e4kert p\u00e5 EV-sidan d\u00e4r e-2008 erbjuder ett 50 kWh-batteri med 136 hk. Denna drivlina \u00e4r en v\u00e4lk\u00e4nd Stellantis-upps\u00e4ttning som anv\u00e4nds p\u00e5 m\u00e5nga Stellantis-\u00e4gda bilar. Du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig upp till 200 miles med denna motor medan 100kW DC-snabbladdning b\u00f6r ladda bilen fr\u00e5n 20 % till 80 % p\u00e5 cirka 25 minuter.<\/p>\n\n\n\n

De mest effektiva bensinmodellerna kan i b\u00e4sta fall ge upp till 50MPG medan BlueHDi-dieselmodellerna kan ge 65MPG. 2008 \u00e4r en renodlad FWD-bil, men du kan f\u00e5 den med en automatisk v\u00e4xell\u00e5da som ing\u00e5r i den toppspecificerade GT-modellen.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt har 2008 f\u00e5tt en rej\u00e4l uppfr\u00e4schning redan \u00e5r 2022 d\u00e5 Peugeot uppdaterade 2008 f\u00f6r att se modern ut i alla delar. Fronten pr\u00e4glas nu av den riktigt attraktiva sabel-tandbelysningsgruppen medan bakpartiet betonar ett futuristiskt f\u00f6rh\u00e5llningss\u00e4tt. Tillsammans med en snygg exteri\u00f6rf\u00e4rg \u00e4r 2008 utan tvekan den snyggaste bilen i sin klass.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4r Peugeot verkligen gjort ett bra jobb \u00e4r interi\u00f6ren eftersom 2008 ser sportig ut och n\u00e4stan liknar ett v\u00e4lk\u00e4nt tyskt m\u00e4rke med fyra ringar n\u00e4r det g\u00e4ller interi\u00f6rdesign. K\u00f6rupplevelsen \u00e5 andra sidan \u00e4r inte n\u00e5got speciellt eftersom 2008 k\u00f6rs som vilken subkompakt crossover-SUV som helst.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 2008 skulle kunna vara lite mer p\u00e5litlig eftersom den inte \u00e4r i niv\u00e5 med vissa andra bilar i sitt segment, s\u00e4rskilt j\u00e4mf\u00f6rt med vissa asiatiska v\u00e4lk\u00e4nda m\u00e4rken. De vanligaste problemen med 2008 \u00e4r f\u00f6rknippade med att v\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r h\u00e5rd och v\u00e4xell\u00e5dans st\u00e4lldon, motorn och fj\u00e4dringen som ingick i flera \u00e5terkallelser sedan bilen kom ut.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 n\u00e4mna DPF-problem som kan kosta en massa pengar att \u00e5tg\u00e4rda och potentiella elektriska problem, varav vissa \u00e4r milda besv\u00e4r medan andra kan s\u00e4tta hela bilen i brand. Hur som helst \u00e4r det b\u00e4sta du kan g\u00f6ra att vara uppm\u00e4rksam p\u00e5 din 2008, ta v\u00e4l hand om den och den b\u00f6r tj\u00e4na dig v\u00e4l.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Du kan r\u00e4kna med att betala 24 295 – 31 045 pund f\u00f6r 2008, vilket ocks\u00e5 \u00e4r i niv\u00e5 med de flesta av dess konkurrenter. Begagnade pre-faceliftade 2008 har skrivits ned en hel del, men erbjuder fortfarande en riktigt liknande upplevelse som den faceliftade modellen. D\u00e4rf\u00f6r b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga \u00e4ven dessa, s\u00e4rskilt om du vet hur man k\u00f6per en begagnad bil.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r okej eftersom 2008 har plats f\u00f6r upp till fyra personer, men inte p\u00e5 det mest bekv\u00e4ma s\u00e4ttet. Bagageutrymmet \u00e4r okej, bilen har m\u00e5nga inv\u00e4ndiga sk\u00e5putrymmen och sikten \u00e4r riktigt bra. Du kan ocks\u00e5 enkelt montera f\u00f6rankringspunkter f\u00f6r barnstolar och bilen \u00e4r verkligen l\u00e4tt att kliva in och ut ur tack vare sin h\u00f6gre tyngdpunkt.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Peugeot e-2008 b\u00e4ttre \u00e4n den vanliga 2008?<\/h4>\n\n\n\n

Med tanke p\u00e5 vem som vanligtvis k\u00f6per bilar av den h\u00e4r typen kan e-2008 vara ett b\u00e4ttre alternativ eftersom den har en hyfsad r\u00e4ckvidd, men \u00e4nd\u00e5 \u00e4r mer tillf\u00f6rlitlig, billigare att \u00e4ga och l\u00e4ttare att leva i tr\u00e5nga st\u00e4der. Om du \u00e4r n\u00e5gon som vanligtvis pendlar till jobbet och tillbaka med bilen och har en plats att ladda den p\u00e5 kommer du att uppskatta e-2008 mer.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e5 andra sidan beh\u00f6ver en bil som kan g\u00f6ra l\u00e5ngv\u00e4ga resor mer konsekvent och inte gillar r\u00e4ckvidds\u00e5ngest, ja d\u00e5 \u00e4r en av dieslarna eller bensin 2008 det b\u00e4ttre valet f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Peugeot 2008 en SUV?<\/h4>\n\n\n\n

Peugeot 2008 klassas som en subkompakt crossover-SUV, vilket inneb\u00e4r att den l\u00e5nar vissa egenskaper fr\u00e5n SUV-v\u00e4rlden, men lutar ocks\u00e5 \u00e5t hatchback-segmentet. 2008 \u00e4r ingen terr\u00e4ngbil p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt eftersom den inte erbjuder AWD eller n\u00e5got extra skydd.<\/p>\n\n\n\n

De enda verkliga SUV-f\u00f6rdelarna som 2008 har \u00e4r en h\u00f6gre k\u00f6rst\u00e4llning och n\u00e5got b\u00e4ttre infarts- och avg\u00e5ngsvinkel, vilket kan vara till hj\u00e4lp vid branta uppfarter och kantstenar.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Peugeot 2008 den minsta SUV:n fr\u00e5n Peugeot?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, 2008 \u00e4r den minsta SUV som Peugeot tillverkar, vilket inneb\u00e4r att den ligger under den lika stora 3008. Det \u00e4r en bil som \u00e4r utformad f\u00f6r att huvudsakligen k\u00f6ras i staden, men den klarar \u00e4ven l\u00e5ngdistansresor utan problem.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 2008 avsl\u00f6jades redan 2013 och har sedan dess varit en riktigt konkurrenskraftig subkompakt crossover-SUV som syftar till att kombinera k\u00f6rupplevelsen hos en SUV med den relativa \u00f6verkomligheten och storleken<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5806,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[60],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5889"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5890,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889\/revisions\/5890"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5806"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5889"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5889"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5889"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}