{"id":5846,"date":"2022-12-23T08:46:41","date_gmt":"2022-12-23T08:46:41","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5846"},"modified":"2022-12-23T08:46:44","modified_gmt":"2022-12-23T08:46:44","slug":"allt-om-2023-peugeot-e-traveller","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-peugeot-e-traveller\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Peugeot E-Traveller"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot Traveller\/Jumpy \u00e4r en av Peugeots mest popul\u00e4ra sk\u00e5pbilar\/MPV:er eftersom den \u00e4r stor, men inte \u00f6verdrivet stor, vilket inneb\u00e4r att den inte \u00e4r alltf\u00f6r sv\u00e5r att leva med. Den f\u00f6rsta generationen av Traveller introducerades redan 1994 medan den senaste generationen introducerades 2016. Elversionen e-Traveller kom ut tre \u00e5r senare, 2019.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e5 om du vill veta allt om 2023 Peugeot e-Traveller, se till att stanna kvar och ta reda p\u00e5 det. F\u00f6r modell\u00e5ret 2023 kommer Peugeot f\u00f6rhoppningsvis att komma ut med en ny eller reviderad version av e-Traveller, men det \u00e4r inte 100 % s\u00e4kert eftersom de redan erbjuder Traveller i EV-form medan vissa modeller fortfarande inte kommer med hybrid-, och elmotorer.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot gick nyligen ut och sa att alla deras modeller kommer att vara elektrifierade p\u00e5 ett eller annat s\u00e4tt till \u00e5r 2023, vilket ocks\u00e5 inneb\u00e4r att dieselmotorer f\u00f6rsvinner f\u00f6r gott. Hur som helst ser e-Traveller fortfarande ganska hyfsad ut b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt, vilket inneb\u00e4r att den inte ser \u00f6verdrivet daterad ut.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r mycket b\u00e4ttre j\u00e4mf\u00f6rt med den vanliga Travellern eftersom elbilar i sig \u00e4r mer tillf\u00f6rlitliga. Traveller-utbudet \u00e4r ocks\u00e5 konkurrenskraftigt prissatt samtidigt som praktiska egenskaper \u00e4r s\u00e5 bra som du n\u00e5gonsin kan \u00f6nska dig eftersom det h\u00e4r \u00e4r en sk\u00e5pbil med plats f\u00f6r upp till nio personer och massor av saker att packa i baks\u00e4tet.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Traveller – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-Traveller anv\u00e4nder exakt samma drivlina som du hittar i n\u00e5gra andra MPV:er i sin klass eftersom plattformen har utvecklats av Stellantis som \u00e4ger Peugeot, Citroen, Vauxhall och n\u00e5gra andra m\u00e4rken. Denna drivlina best\u00e5r av tv\u00e5 olika batteristorlekar. Den mindre har en kapacitet p\u00e5 50 kWh medan den st\u00f6rre har en kapacitet p\u00e5 75 kWh.<\/p>\n\n\n\n

Detta r\u00e4cker till cirka 110 mils r\u00e4ckvidd i verkligheten f\u00f6r det mindre batteriet och upp till 165 mils r\u00e4ckvidd f\u00f6r det st\u00f6rre batteriet. Peugeot kommer troligen att beh\u00e5lla dessa tv\u00e5 batterier tills vidare, men de kommer troligen ocks\u00e5 att ut\u00f6ka r\u00e4ckvidden med b\u00e4ttre mjukvara och energihantering.<\/p>\n\n\n\n

Motorn erbjuder 134 hk och 192 lb-ft vridmoment vilket \u00e4r hyfsat f\u00f6r sin klass. Snabbladdning m\u00f6jligg\u00f6rs upp till 100 kW vilket r\u00e4cker f\u00f6r att ladda e-Traveller fr\u00e5n 20 % till 80 % p\u00e5 cirka 26 minuter f\u00f6r 50kWh-modellen och 38 minuter f\u00f6r 75kWh-modellen.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r det troligt att drivlinan f\u00f6rblir densamma f\u00f6r 2023 \u00e5rs modell, men med vissa effektivitetsuppgraderingar och b\u00e4ttre energihantering.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Traveller – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Som vi n\u00e4mnde i b\u00f6rjan introducerades den nuvarande modellen av e-Traveller f\u00f6r modell\u00e5ret 2016, vilket \u00e4r ganska l\u00e4nge sedan. e-Traveller kom ut tre \u00e5r senare, men den s\u00e5g inte s\u00e5 annorlunda ut j\u00e4mf\u00f6rt med den vanliga Travellern. Med det sagt ser e-Traveller inte s\u00e4rskilt daterad ut fr\u00e5n utsidan, men den skulle beh\u00f6va en uppfr\u00e4schning.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren \u00e4r i stort sett densamma. Allt \u00e4r d\u00e4r man f\u00f6rv\u00e4ntar sig att det ska vara och byggmaterialen \u00e4r fina. Det \u00e4r lite uppfriskande att kliva in i en bil med normalstora sk\u00e4rmar, men det \u00e4r inte trenden nuf\u00f6rtiden, vilket inneb\u00e4r att vi kan f\u00f6rv\u00e4nta oss att n\u00e4sta generations Traveller kommer att ha st\u00f6rre sk\u00e4rmar.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen \u00e4r inget speciellt alls eftersom detta trots allt \u00e4r en sk\u00e5pbil. Den g\u00e5r som en sk\u00e5pbil g\u00f6r, det vill s\u00e4ga inte dynamisk, och \u00e4r relativt stel.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Traveller – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet kommer 2023 e-Traveller sannolikt att f\u00f6rbli densamma som sina tidigare iterationer vilket inneb\u00e4r att den b\u00f6r vara hyfsat tillf\u00f6rlitlig f\u00f6r det mesta. e-Traveller hade en del problem med h\u00f6gsp\u00e4nningsledningarna medan vissa ocks\u00e5 p\u00e5pekade att l\u00e5ngsam laddning var ett problem.<\/p>\n\n\n\n

Det finns dock inte s\u00e5 mycket uppgifter p\u00e5 n\u00e4tet om hur tillf\u00f6rlitlig e-Traveller \u00e4r vilket inneb\u00e4r att folk inte klagade s\u00e5 mycket p\u00e5 e-Traveller.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Traveller – v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller v\u00e4rdet kostar 2022 e-Traveller 49 100 pund f\u00f6r 50kWh-modellen medan 75kWh-modellen kostar n\u00e5gra tusen pund mer. Detta \u00e4r ett h\u00f6gt pris att betala f\u00f6r en sk\u00e5pbil, men elektriska sk\u00e5pbilar har en premie j\u00e4mf\u00f6rt med sina smutsigare ICE-motsvarigheter.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r utm\u00e4rkt med plats f\u00f6r upp till nio personer och gott om utrymme f\u00f6r allt annat. Det fr\u00e4mre \u00f6verh\u00e4nget \u00e4r n\u00e4stan obefintligt vilket ger dig en ganska bra uppfattning om var de fr\u00e4mre h\u00f6rnen \u00e4r, vilket g\u00f6r parkeringen s\u00e5 enkel som den kan vara.<\/p>\n\n\n\n

FAQ avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa 2023 Peugeot e-Traveller?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r ute efter en stor, men inte \u00f6verdrivet stor sk\u00e5pbil som kan ta hand om alla dina kommersiella och personliga behov \u00e4r e-Traveller verkligen ett riktigt konkurrenskraftigt alternativ. Det skulle vara en bra id\u00e9 att v\u00e4nta p\u00e5 att 2023 \u00e5rs modell kommer ut eftersom den troligen kommer att vara hyggligt f\u00f6rb\u00e4ttrad j\u00e4mf\u00f6rt med 2022 \u00e5rs modell.<\/p>\n\n\n\n

Men om du inte \u00e4r ett fan av sk\u00e5pbilar och om du egentligen inte beh\u00f6ver en sk\u00e5pbil \u00e4r en SUV eller en sedan ett b\u00e4ttre val eftersom dessa tenderar att vara effektivare, se b\u00e4ttre ut, vara bekv\u00e4mare och mycket lyxigare, s\u00e4rskilt i den h\u00e4r prisklassen.<\/p>\n\n\n\n

Vilka bilar konkurrerar med Peugeot e-Traveller?<\/h4>\n\n\n\n

De st\u00f6rsta konkurrenterna till Peugeot e-Traveller \u00e4r andra Stellantis-\u00e4gda elbilar med samma drivlina. Dessa inkluderar Citroen e-Dispatch, Vauxhall e-Vivaro och Toyota Proace VERSO, som alla anv\u00e4nder samma plattform. Toyota \u00e4gs inte av Stellantis, men de lyckades f\u00e5 tag p\u00e5 plattformen f\u00f6r att g\u00f6ra sin egen version av en eldriven sk\u00e5pbil.<\/p>\n\n\n\n

Kommer den nya Peugeot e-Traveller ut \u00e5r 2023?<\/h4>\n\n\n\n

Det \u00e4r inte 100 % s\u00e4kert att den nya e-Travellern kommer att debutera n\u00e4sta \u00e5r eftersom Peugeot verkligen \u00e4r upptagen med att elektrifiera alla sina befintliga modeller och eftersom e-Travellern fortfarande \u00e4r ganska konkurrenskraftig p\u00e5 grund av en allm\u00e4n brist p\u00e5 elektriska sk\u00e5pbilar p\u00e5 marknaden. Vi kan f\u00f6rv\u00e4nta oss att den nya e-Traveller sl\u00e4pps antingen 2023 eller 2024.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot Traveller\/Jumpy \u00e4r en av Peugeots mest popul\u00e4ra sk\u00e5pbilar\/MPV:er eftersom den \u00e4r stor, men inte \u00f6verdrivet stor, vilket inneb\u00e4r att den inte \u00e4r alltf\u00f6r sv\u00e5r att leva med. Den f\u00f6rsta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5847,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[60],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5846"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5846"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5846\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5848,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5846\/revisions\/5848"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5847"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5846"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5846"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5846"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}