{"id":5838,"date":"2022-12-22T13:42:23","date_gmt":"2022-12-22T13:42:23","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5838"},"modified":"2022-12-22T13:42:27","modified_gmt":"2022-12-22T13:42:27","slug":"allt-om-2023-peugeot-e-2008","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-peugeot-e-2008\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Peugeot e-2008"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot e-2008 \u00e4r utformad som en mer upphaussad version av den subkompakta hattbilen e-208 som \u00e4r en instegsmodell. 2023 e-2008 kommer att ha ett relativt stort batteri f\u00f6r en s\u00e5 liten SUV, vilket ska vara samma batteri som du hittar i den nuvarande e-308. Peugeot gjorde \u00e4ven detta f\u00f6r den minsta e-208 vilket inneb\u00e4r att alla instegs-Peotgeots EV:er i instegsutf\u00f6rande b\u00f6r ha samma teknik.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa e-2008 kommer vi att ber\u00e4tta allt om 2023 Peugeot e-2008, vad du ska h\u00e5lla utkik efter och vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig. e-2008 kommer att avsl\u00f6jas i december 2022, vilket inneb\u00e4r att vi \u00e4r riktigt n\u00e4ra att se hur 2023 e-2008 kommer att se ut i verkligheten. Interi\u00f6ren kommer inte att f\u00f6r\u00e4ndras s\u00e5 mycket fr\u00e5n den tidigare modellen, vilket inte alls \u00e4r d\u00e5ligt.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen kommer att vara n\u00e5got annorlunda j\u00e4mf\u00f6rt med bensinmodellen eftersom den h\u00e4r kommer att vara tyngre och snabbare. Tillf\u00f6rlitligheten borde inte vara n\u00e5got st\u00f6rre problem eftersom elektriska Peugeotbilar verkar vara ganska p\u00e5litliga, vilket \u00e4r v\u00e4ntat eftersom elbilar faktiskt \u00e4r mer p\u00e5litliga \u00e4n bensinbilar.<\/p>\n\n\n\n

Priset f\u00f6rv\u00e4ntas g\u00e5 upp j\u00e4mf\u00f6rt med 2022 \u00e5rs modell, men inga st\u00f6rre f\u00f6r\u00e4ndringar f\u00f6rv\u00e4ntas h\u00e4r. Praktiken \u00e4r bra f\u00f6r sin klass, men inget att skryta om eftersom detta segment av bilar inte riktigt \u00e4r utformat f\u00f6r att transportera m\u00e4nniskor s\u00e5 ofta.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-2008 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 kommer att finnas tillg\u00e4nglig med ett n\u00e5got st\u00f6rre 51kWh-batteri som du redan hittar i e-308, vilket inneb\u00e4r runt 230-250 mil p\u00e5 en full laddning i b\u00e4sta fall. Detta \u00e4r inte precis s\u00e5 mycket nuf\u00f6rtiden eftersom vissa elbilar kan g\u00e5 till och med dubbelt s\u00e5 l\u00e5ngt, men f\u00f6r det segment som e-2008 befinner sig i \u00e4r detta verkligen ett riktigt bra resultat.<\/p>\n\n\n\n

Du kan ladda e-2008 med hj\u00e4lp av standardladdaren p\u00e5 11 kW som b\u00f6r fylla p\u00e5 batteriet p\u00e5 n\u00e5gra timmar, vilket \u00e4r mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt f\u00f6r dem som laddar sina bilar \u00f6ver natten. Om du d\u00e4remot lyckas hitta en 100 kW-laddare kommer e-2008 att fylla p\u00e5 80 procent av sitt batteri p\u00e5 bara 25 minuter.<\/p>\n\n\n\n

Den enda motorn \u00f6ver framhjulen har 156 hk, vilket r\u00e4cker f\u00f6r att e-2008 ska n\u00e5 60 mph p\u00e5 under 9 sekunder. P\u00e5 det hela taget skulle drivlinan kunna beh\u00f6va n\u00e5gra extra h\u00e4stkrafter, men e-2008 \u00e4r utformad f\u00f6r att vara en bekv\u00e4m vardagsf\u00f6rare, inte en EV-pojksracer.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-2008 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

De senaste \u00e5ren har Peugeot kommit med n\u00e5gra riktigt sl\u00e5ende bilar, vilket verkligen \u00e4r en bra \u00f6verraskning eftersom Peugeot aldrig varit ett m\u00e4rke k\u00e4nt f\u00f6r att g\u00f6ra snygga bilar. Detta g\u00e4ller s\u00e4rskilt p\u00e5 insidan d\u00e4r e-2008 ser riktigt futuristisk och cool ut. Exteri\u00f6ren f\u00e5r n\u00e5gra designnyheter f\u00f6r att skilja den fr\u00e5n sin bensinmottagare, vilket inkluderar en ny grill, n\u00e5gra kontrasterande karossdelar, nya hjul och n\u00e5gra m\u00e4rken h\u00e4r och d\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen kommer troligen att vara densamma som i 2022 \u00e5rs modell, vilket inneb\u00e4r att e-2008 b\u00f6r k\u00f6ra riktigt bekv\u00e4mt och inte vara s\u00e5 dynamisk. Du kommer att k\u00e4nna av den extra vikten fr\u00e5n den elektriska drivlinan, men inte f\u00f6r mycket f\u00f6r att det ska g\u00f6ra n\u00e5gon skillnad i vardagliga till\u00e4mpningar.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-2008 – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 var en del av en ganska stor \u00e5terkallelse nyligen d\u00e4r Peugeot \u00e5terkallade alla sina modeller p\u00e5 grund av problem med batteriet vilket ocks\u00e5 kan vara anledningen till att b\u00e5de e-2008 och e-208 f\u00e5r viss batteriteknik fr\u00e5n e-308. F\u00f6rutom dessa problem har folk klagat p\u00e5 laddningsproblem och vissa mjukvaruproblem som inte \u00e4r s\u00e5 stora problem.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rutom dessa \u00e4r e-2008 verkligen p\u00e5litlig, vilket man kan f\u00f6rv\u00e4nta sig eftersom elbilar lyckas vara mer p\u00e5litliga \u00e4n sina motsvarigheter med motor med ICE-teknik p\u00e5 grund av f\u00e4rre r\u00f6rliga delar och f\u00e4rre komponenter som kan g\u00e5 fel.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-2008 – v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 kostar 35 150 – 39 400 pund f\u00f6r 2022 \u00e5rs modell medan 2023 \u00e5rs modell b\u00f6r vara mer eller mindre densamma. Praktiken kommer ocks\u00e5 att f\u00f6rbli densamma vilket inneb\u00e4r att tv\u00e5 personer l\u00e4tt kommer att vara bekv\u00e4ma i e-2008 medan flera passagerare kan bli lite tr\u00e5ngt.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget erbjuder e-2008 god sikt, den \u00e4r verkligen l\u00e4tt att kliva in och ut ur och den har en m\u00e4ngd anv\u00e4ndbara funktioner som USB-portar, f\u00f6rvaringsutrymmen och muggh\u00e5llare f\u00f6r alla passagerare.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa 2023 Peugeot e-2008?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en liten elektrisk crossover-SUV \u00e4r e-2008 verkligen ett riktigt bra val. Den erbjuder visserligen en relativt hygglig r\u00e4ckvidd, men det finns b\u00e4ttre alternativ i samma prisklass. e-2008 \u00e4r en subkompakt crossover-SUV som tenderar att vara extremt popul\u00e4r nuf\u00f6rtiden, s\u00e4rskilt med en elektrisk drivlina.<\/p>\n\n\n\n

Det betyder att Peugeot hoppas kunna s\u00e4lja massor av dessa fram\u00f6ver och de flesta som funderar p\u00e5 e-208 eller e-2008 kommer troligen att v\u00e4lja e-2008 eftersom den \u00e4r coolare, st\u00f6rre, rymligare och roligare att k\u00f6ra tack vare en upph\u00f6jd k\u00f6rst\u00e4llning.<\/p>\n\n\n\n

Vilka bilar konkurrerar med Peugeot e-2008?<\/h4>\n\n\n\n

Som n\u00e4mndes i f\u00f6reg\u00e5ende stycke \u00e4r v\u00e4rlden av subkompakta elektriska crossover-SUV:er fylld av otaliga fantastiska alternativ, som alla har n\u00e5got som g\u00f6r dem unika. e-2008 konkurrerar med bland annat Hyundai Kona EV, Kia Niro EV och Citroen e-C4.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha n\u00e5got liknande i storlek, men mycket lyxigare, \u00e4r Mercedes EQA sannolikt ditt val.<\/p>\n\n\n\n

Har Peugeot e-2008 tillr\u00e4cklig r\u00e4ckvidd?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 fr\u00e5n 2022 brukade erbjuda cirka 220 mils r\u00e4ckvidd, men m\u00e5nga rapporterade att den faktiskt fick runt 180 i verkligheten. Om den nya e-2008 \u00e4r n\u00e5got att g\u00e5 efter kommer den f\u00f6rhoppningsvis att erbjuda en r\u00e4ckvidd p\u00e5 230-250 mil, eftersom Peugeot sa att deras nyare elbilar kommer att kunna klara fler mil utan alltf\u00f6r stora mekaniska skillnader.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att mjukvarukalibrationer och b\u00e4ttre effektivitetsprogram kommer att kunna pressa fram fler mil f\u00f6r e-2008 ocks\u00e5.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot e-2008 \u00e4r utformad som en mer upphaussad version av den subkompakta hattbilen e-208 som \u00e4r en instegsmodell. 2023 e-2008 kommer att ha ett relativt stort batteri f\u00f6r en s\u00e5<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5839,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[60],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5838"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5838"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5838\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5840,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5838\/revisions\/5840"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5839"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5838"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5838"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5838"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}