{"id":5802,"date":"2022-12-17T08:08:37","date_gmt":"2022-12-17T08:08:37","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5802"},"modified":"2022-12-17T08:08:40","modified_gmt":"2022-12-17T08:08:40","slug":"allt-om-2023-mercedes-amg-sl63","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-mercedes-amg-sl63\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Mercedes-AMG SL63"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes SL-klass \u00e4r en av de \u00e4ldsta Mercedes-modellerna som str\u00e4cker sig tillbaka till mitten av 1950-talet med 190 SL som var den allra f\u00f6rsta SL-modellen som kom ut. Sedan dess har Mercedes varit upptagen med att g\u00f6ra den ena SL-modellen efter den andra fram till 2016 d\u00e5 de upph\u00f6rde med SL p\u00e5 grund av bristande efterfr\u00e5gan p\u00e5 marknaden. Mercedes tog dock tillbaka SL som den enda AMG-modellen f\u00f6r mode\u00e5ret 2023.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att nya SL \u00e4r den enda AMG-produkten som omfamnar prestanda, smidighet och sp\u00e4nning. SL 63 AMG \u00e4r toppen av n\u00e4ringskedjan, vilket inneb\u00e4r mycket kraft, mycket vridmoment och mycket pengar. I den h\u00e4r artikeln kommer vi att ber\u00e4tta allt om 2023 Mercedes-AMG SL63 och varf\u00f6r du borde \u00f6verv\u00e4ga en s\u00e5dan som ditt n\u00e4sta k\u00f6p.<\/p>\n\n\n\n

SL63 finns endast som en cabriolet med mjukt tak vilket \u00e4r f\u00f6rsta g\u00e5ngen Mercedes gjorde det. De gjorde detta f\u00f6r att spara vikt och f\u00f6r att uppmuntra SL-k\u00f6pare att k\u00f6ra bilen med taket nedf\u00e4llt. SL63 f\u00e5r den v\u00e4lbekanta 4,0L BiTurbo V8:an med mycket kraft och ett Mercedes 4MATIC AWD-system f\u00f6r optimal kraft\u00f6verf\u00f6ring.<\/p>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt ser SL63 riktigt attraktiv och exotisk ut. Den \u00e4r inte billig p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt, men det kan man f\u00f6rv\u00e4nta sig av en bil som erbjuder s\u00e5 mycket kraft som SL63 g\u00f6r. Det \u00e4r en strikt tv\u00e5sitsig bil vilket inneb\u00e4r att det inte \u00e4r den b\u00e4sta familjebilen som finns.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG SL63 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes SL63 kommer med en v\u00e4lk\u00e4nd 4,0L BiTurbo V8 som erbjuder 577hp och 590lb-ft vridmoment. Den h\u00e4r motorn kan driva SL63 fr\u00e5n 0 till 60mph p\u00e5 bara 3,5 sekunder medan toppfarten \u00e4r begr\u00e4nsad till 155mph. Den h\u00e4r motorn \u00e4r kopplad till en 9-v\u00e4xlad Mercedes vridmomentomvandlarv\u00e4xell\u00e5da som v\u00e4xlar s\u00f6ml\u00f6st.<\/p>\n\n\n\n

EPA:s br\u00e4nslev\u00e4rden \u00e4r 16MPG kombinerat, 14MPG i staden och 21MPG p\u00e5 motorv\u00e4gen. SL63 AMG \u00e4r nu utrustad med Mercedes egenutvecklade 4MATIC AWD-system, vilket \u00e4r en nyhet f\u00f6r SL-klassen i allm\u00e4nhet. P\u00e5 det hela taget \u00e4r SL63 AMG en bil som erbjuder en motor som alla AMG-fans k\u00e4nner till och \u00e4lskar.<\/p>\n\n\n\n

Tack och lov har Mercedes inte g\u00e5tt igenom downsizingv\u00e4gen med nya SL som de gjorde med nya C63 som bokstavligen erbjuder h\u00e4lften av denna motor. Som s\u00e5dan \u00e4r drivlinan i SL63 ett av dess st\u00f6rsta partytrick eftersom den erbjuder mycket kraft och l\u00e5ter fantastiskt.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG SL63 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller designen h\u00e4mtar den nya SL inspiration fr\u00e5n det befintliga Mercedes-sortimentet eftersom dess fr\u00e4mre str\u00e5lkastare liknar dem p\u00e5 den nya A-klassen och den nya CLS-klassen. SL63 \u00e4r dock en Roadster vilket inneb\u00e4r att den kommer med en enorm fronthuv som var fallet med AMG GT Roadster. Interi\u00f6ren \u00e4r o\u00f6vertr\u00e4ffad eftersom nya SL f\u00e5r den allra senaste Mercedes-tekniken.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r en stor mittsk\u00e4rm med en otroligt avancerad virtuell cockpit i kombination med h\u00f6gkvalitativa material, AMG-stolar och fantastisk omgivande belysning. K\u00f6rupplevelsen \u00e4r inst\u00e4lld p\u00e5 prestanda, vilket inte alls \u00e4r n\u00e5gon \u00f6verraskning, men S63 beh\u00e5ller \u00e4nd\u00e5 kvaliteter som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av en \u00f6verl\u00e4gsen Grand Tourer-bil.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att SL63 f\u00e5r en ganska styv fj\u00e4dringskonfiguration, men dess d\u00e4mpning \u00e4r inst\u00e4lld s\u00e5 att den inte bryter ryggen p\u00e5 dig. Som s\u00e5dan kan du \u00e4ndra hur SL63 k\u00e4nns att k\u00f6ra med hj\u00e4lp av Mercedes v\u00e4lk\u00e4nda teknik f\u00f6r k\u00f6rl\u00e4gesval, som nu \u00e4r lika avancerad som den n\u00e5gonsin varit med m\u00f6jlighet att \u00e4ndra m\u00e5nga parametrar och st\u00e4lla in SL exakt som du vill ha den.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG SL63 – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

2023 SL63 \u00e4r fortfarande alldeles f\u00f6r f\u00e4rsk f\u00f6r att vi ska kunna bed\u00f6ma ordentligt hur tillf\u00f6rlitlig den \u00e4r, vilket inneb\u00e4r att vi m\u00e5ste v\u00e4nta n\u00e5gra \u00e5r innan vi kan dra en fullst\u00e4ndig slutsats. Det finns dock vissa problem som \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att pl\u00e5ga 4,0L BiTurbo-motorn som finns i nya SL63.<\/p>\n\n\n\n

Dessa inkluderar problem med injektorerna och eventuellt problem med turboladdaren. Hur som helst kan 4,0L V8-motorn st\u00e5 emot tidens tand utan problem om du tar hand om den p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

2023 Mercedes-AMG SL63 – v\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Utg\u00e5ngspriset f\u00f6r nya SL63 AMG \u00e4r ber\u00e4knat till cirka 180 000 dollar, vilket \u00e4r en hel del pengar och mycket mer \u00e4n den tidigare SL:an. Det \u00e4r dock att v\u00e4nta eftersom den nya SL \u00e4r ett komplett paket. Den f\u00e5r den senaste tekniken som Mercedes har att erbjuda f\u00f6rutom de b\u00e4sta lyxfunktionerna och den b\u00e4sta motorn.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r hur d\u00e5lig som helst eftersom SL bara f\u00e5r tv\u00e5 sittplatser och ett relativt stort bagageutrymme. Det \u00e4r inte en bil som \u00e4r gjord f\u00f6r familjer, det \u00e4r en bil som du tar med dig p\u00e5 helgerna f\u00f6r att k\u00e4nna dig n\u00f6jd med dig sj\u00e4lv.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa 2023 \u00e5rs Mercedes SL63 AMG?<\/h4>\n\n\n\n

Om du gillar snabba tv\u00e5sitsiga bilar finns det verkligen inte s\u00e5 m\u00e5nga bilar som kan konkurrera med nya SL63 eftersom denna AMG-produkt syftar till att tillfredsst\u00e4lla dem som vill k\u00f6pa en fantastisk cruiserbil och en fantastisk sportbil. Med en s\u00e5dan fantastisk motor kommer SL63 aldrig att k\u00e4nnas tr\u00e5kig och m\u00e5nga skulle v\u00e4lja den framf\u00f6r Porsche 911.<\/p>\n\n\n\n

Men om det praktiska \u00e4r viktigt f\u00f6r dig och om du inte kan leva med en tv\u00e5sitsig bil \u00e4r SL63 ett h\u00e5rt slag f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r finns den nya Mercedes SL63 endast med mjuk topp?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes SL var tidigare k\u00e4nd f\u00f6r sin h\u00e5rda cabriolet-topp eftersom det var det b\u00e4ttre valet. Nu erbjuder Mercedes bara SL med mjuk topp f\u00f6r att spara vikt och uppmuntra folk att k\u00f6ra med taket nere.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes s\u00e4ger ocks\u00e5 att den nya mjuka toppen \u00e4r lika tyst som den h\u00e5rda toppen, men att den inte \u00e4r lika komplicerad eller tung som den h\u00e5rda toppen.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r nya Mercedes SL63 b\u00e4ttre \u00e4n Porsche 911?<\/h4>\n\n\n\n

Porsche 911 har alltid varit (enligt min \u00e5sikt) mycket b\u00e4ttre \u00e4n alla SL-modeller som n\u00e5gonsin kommit ut. Men med den senaste SL63 \u00e4r dessa tv\u00e5 verkligen j\u00e4mna mellan varandra. 911 \u00e4r den mer dynamiska bilen och k\u00e4nns mycket mer planterad, fr\u00e4mst p\u00e5 grund av att det \u00e4r en RWD-bil och \u00e4r mycket l\u00e4ttare.<\/p>\n\n\n\n

Jag antar att ditt k\u00f6pbeslut kommer att baseras p\u00e5 m\u00e4rkeslojalitet och hur mycket du vill \u00e4ga en 4.0L BiTurbo AMG-motor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes SL-klass \u00e4r en av de \u00e4ldsta Mercedes-modellerna som str\u00e4cker sig tillbaka till mitten av 1950-talet med 190 SL som var den allra f\u00f6rsta SL-modellen som kom ut. Sedan dess<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5803,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5802"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5802"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5802\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5804,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5802\/revisions\/5804"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5803"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5802"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5802"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5802"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}