{"id":5799,"date":"2022-12-17T06:48:10","date_gmt":"2022-12-17T06:48:10","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5799"},"modified":"2022-12-17T06:48:14","modified_gmt":"2022-12-17T06:48:14","slug":"allt-om-bmw-z4-roadster-2023","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-bmw-z4-roadster-2023\/","title":{"rendered":"Allt om BMW Z4 Roadster 2023"},"content":{"rendered":"\n
BMW Z4 Roadster \u00e4r den mest s\u00e5lda modellen i sin klass. \u00c4ven om den har n\u00e4ra konkurrenter som Mercedes-Benz SLC, Porsche 718 Boxster och Toyota Supra GR \u00e4r BMW Z4 Roadster \u00e4lskad p\u00e5 grund av sitt utseende, sin drop-top-avslappning och sin k\u00f6rgl\u00e4dje.<\/p>\n\n\n\n
Om du \u00e4r intresserad av att skaffa 2023 BMW Z4 n\u00e4r den sl\u00e4pps senare i \u00e5r \u00e4r det viktigt att veta vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig av denna lyxiga cabriolet.<\/p>\n\n\n\n
BMW Z4 Roadster \u00e4r en lyxig cabriolet som tillverkas av BMW. Denna bil har varit i produktion fr\u00e5n 1989 till idag. Z st\u00e5r f\u00f6r Zukunft och den har producerats i fyra olika serier med sex generationer. Den har olika karosseristilar, bland annat en coup\u00e9, roadster, sportbil och konceptvarianter.<\/p>\n\n\n\n
Det \u00e4r ocks\u00e5 viktigt att notera att den nuvarande BMW Z4 Roadster anv\u00e4nder BMW:s inline-six och att dess plattform ligger till grund f\u00f6r den nuvarande Toyota Supra.<\/p>\n\n\n\n
BMW Z4 Roadster ser elegant ut med ett attraktivt yttre. Tack vare funktioner som njurgrillen med ett honungskaksm\u00f6nster, adaptiva LED-str\u00e5lkastare och 18-tumsf\u00e4lgar. F\u00f6rutom att ha ett trevligt yttre \u00e4r interi\u00f6ren ocks\u00e5 h\u00e4rlig med avancerade funktioner. Interi\u00f6ren kommer med lyxiga material, enast\u00e5ende kontrollplacering och utm\u00e4rkt panelpassning.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e4r det g\u00e4ller prestanda finns BMW Z4 Roadster med tv\u00e5 trimalternativ. Basutrustningsalternativet, som \u00e4r sDrive30i kommer med en 2,0-liters fyrcylindrig motor som levererar upp till 255 hk och 295 lb-ft vridmoment. Den kraftfullare trimvarianten, M40i, \u00e4r utrustad med en 3,0-liters sexcylindrig motor som ger upp till 382 hk och 369 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n
Generellt sett \u00e4r Z4 Roadster l\u00e4tt att hantera och ger en j\u00e4mn k\u00f6rning. Den \u00e4r ocks\u00e5 snabb eftersom den kan accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 3,9 sekunder med en toppfart p\u00e5 155 mph.<\/p>\n\n\n\n
BMW Z4 Roadster m\u00e5 vara kompakt, men den \u00e4r n\u00e5got l\u00e4ngre och rymligare \u00e4n de flesta av sina konkurrenter. Den h\u00e4r tv\u00e5sitsiga bilen kan bekv\u00e4mt rymma de som \u00e4r l\u00e4ngre \u00e4n 1,80 meter. Dessutom har den en av de b\u00e4sta interi\u00f6rerna i sin klass. Och med ett bagageutrymme p\u00e5 10 kubikmeter \u00e4r den h\u00e4r bilen perfekt f\u00f6r en helgpicknick.<\/p>\n\n\n\n
BMW ser alltid till att tillhandah\u00e5lla s\u00e4kra bilar. BMW Z4 Roadster \u00e4r inget undantag eftersom den har flera h\u00f6gklassiga s\u00e4kerhetsfunktioner. N\u00e5gra av dem \u00e4r adaptiv farth\u00e5llare, uppt\u00e4ckt av fram\u00e5triktad kollision, \u00f6vervakning av d\u00f6da vinkeln och mycket mer.<\/p>\n\n\n\n
Trots att BMW Z4 Roadster \u00e4r en br\u00e4nsleslukare \u00e4r den en av de mest effektiva bilarna i sin klass. Basmodellen, som \u00e4r sDrive30i, f\u00e5r ett EPA-v\u00e4rde p\u00e5 25 mpg i staden, 32 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och ett kombinerat 28 mpg. M40i kommer d\u00e4remot att vara mindre effektiv med ett betyg p\u00e5 22 mpg i staden, 29 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen och ett kombinerat 25 mpg.<\/p>\n\n\n\n
BMW Z4 Roadster \u00e4r ingen billig bil. Detta beror p\u00e5 att basutrustningen f\u00f6r BMW Z4 Roadster g\u00e5r f\u00f6r 53 795 dollar, medan M40i-trimningen g\u00e5r f\u00f6r 66 295 dollar. Detta \u00e4r dock billigare \u00e4n Porsche 718 Boxster som g\u00e5r f\u00f6r cirka 76 070 dollar men dyrare \u00e4n Toyota GR Supra som g\u00e5r f\u00f6r cirka 44 635 dollar.<\/p>\n\n\n\n
BMW ger en begr\u00e4nsad garanti f\u00f6r de f\u00f6rsta 50 000 milen eller fyra \u00e5r, en garanti f\u00f6r drivlinan f\u00f6r 50 000 mil eller fyra \u00e5r och gratis planerat underh\u00e5ll f\u00f6r 36 000 mil eller tre \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
2023 BMW Z4 Roadster kommer fortfarande att ha m\u00e5nga konkurrenter p\u00e5 marknaden. Trots detta kommer de h\u00e5rdaste att vara 2023 \u00e5rs Porsche 718 Boxster, Porsche 718 Cayman, Toyota GR Supra och Chevrolet Corvette. Porsche 718 Boxster \u00e4r inte bara kraftfullare och snabbare \u00e4n BMW Z4 Roadster, utan den \u00e4r ocks\u00e5 dyrare.<\/p>\n\n\n\n
BMW Z4 kommer att ha en tillf\u00f6rlitlighet som ligger \u00f6ver genomsnittet. I likhet med de flesta av sina f\u00f6reg\u00e5ngare b\u00f6r 2023 \u00e5rs BMW Z4 ha ett tillf\u00f6rlitlighetsbetyg som ligger \u00f6ver genomsnittet. Detta beror p\u00e5 att det ocks\u00e5 \u00e4r mycket troligt att 2023 BMW Z4 kommer att ha l\u00e5ga \u00e4gandekostnader. Anv\u00e4ndarna kan beh\u00f6va spendera minst 900 dollar f\u00f6r att underh\u00e5lla bilen \u00e5rligen, vilket \u00e4r mer \u00e4n genomsnittet f\u00f6r lyxiga cabrioleter.<\/p>\n\n\n\n
2023 BMW Z4 \u00e4r utrustad med tv\u00e5 motorer. S\u00e5 om du vill ha snabbhet och enast\u00e5ende prestanda m\u00e5ste du \u00f6verv\u00e4ga den kraftfullare BMW M40i-trimningen. Utrustad med den turboladdade 3,0-liters sexcylindriga motorn levererar den h\u00e4r bilen upp till 382 hk och 369 lb-ft vridmoment. Den kan ocks\u00e5 accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 3,9 sekunder och har en toppfart p\u00e5 155 mph.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om BMW Z4 b\u00f6r betraktas som p\u00e5litlig kommer den \u00e4nd\u00e5 att ha vissa problem som intresserade anv\u00e4ndare b\u00f6r vara beredda att hantera. N\u00e5gra av de problem som har drabbat tidigare BMW Z4:or \u00e4r kylarf\u00f6rlust, klunkande ratt, oljel\u00e4ckage, fel fungerande cabriolettak, motorfel och defekt taksystem.<\/p>\n\n\n\n
Ja, 2023 BMW Z4 Roadster kommer att vara kostsam att underh\u00e5lla. Precis som sina f\u00f6reg\u00e5ngare kan 2023 BMW Z4 kosta n\u00e5got \u00f6ver 13 999 dollar f\u00f6r underh\u00e5ll och reparationer under de f\u00f6rsta 10 \u00e5ren av \u00e4gande. Detta \u00e4r st\u00f6rre \u00e4n branschgenomsnittet f\u00f6r lyxiga cabrioleter med drygt 1 678 dollar.<\/p>\n\n\n\n
Liksom de flesta BMW Z4-modeller ska 2023 BMW Z4 Roadster h\u00e5lla i mer \u00e4n 200 000 mil med r\u00e4tt sk\u00f6tsel och underh\u00e5ll. Dessutom har vissa modeller till och med h\u00e5llit i mer \u00e4n 250 000 mil. F\u00f6r att Z4:an ska h\u00e5lla s\u00e5 l\u00e4nge b\u00f6r \u00e4garen ocks\u00e5 ut\u00f6va goda k\u00f6rvanor.<\/p>\n\n\n\n
2023 \u00e5rs BMW Z4 kommer att komma med f\u00f6rb\u00e4ttrade funktioner och ett mer raffinerat och aggressivt utseende. Som v\u00e4ntat kommer den fortfarande att vara en av de b\u00e4st presterande bilarna i sin klass. Icke desto mindre b\u00f6r intresserade k\u00f6pare vara beredda att spendera pengar om de vill att den h\u00e4r bilen ska h\u00e5lla l\u00e4nge eftersom den inte \u00e4r billig att underh\u00e5lla som sina f\u00f6reg\u00e5ngare. P\u00e5 det hela taget kommer den fortfarande att vara en av de finaste roadsterna p\u00e5 marknaden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW Z4 Roadster \u00e4r den mest s\u00e5lda modellen i sin klass. \u00c4ven om den har n\u00e4ra konkurrenter som Mercedes-Benz SLC, Porsche 718 Boxster och Toyota Supra GR \u00e4r BMW Z4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5800,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5799"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5799"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5799\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5801,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5799\/revisions\/5801"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5800"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5799"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5799"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5799"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}