{"id":5720,"date":"2022-12-04T07:45:14","date_gmt":"2022-12-04T07:45:14","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5720"},"modified":"2022-12-04T07:45:17","modified_gmt":"2022-12-04T07:45:17","slug":"basta-aret-for-audi-tt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-aret-for-audi-tt\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Audi TT"},"content":{"rendered":"\n

Audi TT \u00e4r en kompakt tv\u00e5sitsig sportbil f\u00f6r dem som vill njuta av en premiumupplevelse i en kompakt formfaktor. TT har funnits ett bra tag nu, den \u00e4r kanske inte lika popul\u00e4r som den en g\u00e5ng var, men andrahandsmarknaden \u00e4r fortfarande full av ett g\u00e4ng begagnade TT-modeller som v\u00e4ntar p\u00e5 att ryckas upp av sina nya \u00e4gare.<\/p>\n\n\n\n

Man kan lugnt s\u00e4ga att TT har haft en riktigt st\u00f6kig livsl\u00e4ngd eftersom alla TT-modeller inte \u00e4r lika. Vissa av dem \u00e4r betydligt s\u00e4mre \u00e4n andra p\u00e5 grund av olika \u00e5terkallelser, klagom\u00e5l och l\u00e5ga kundn\u00f6jdhetsresultat. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r den b\u00e4sta Audi TT du kan k\u00f6pa begagnad 2015 \u00e5rs modell eftersom det \u00e4r en nyare TT-modell, den \u00e4r riktigt p\u00e5litlig och den underskrider de senaste TT-modellerna i pris.<\/p>\n\n\n\n

Den n\u00e4st b\u00e4sta Audi TT-modellen du kan k\u00f6pa \u00e4r 2014 \u00e5rs modell eftersom den \u00e4r mer eller mindre likadan som 2015 \u00e5rs modell. \u00c5rsmodellen 2014 verkar vara n\u00e5got mindre p\u00e5litlig, men inte s\u00e4rskilt mycket. Slutligen b\u00f6r du ocks\u00e5 \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa 2020 \u00e5rs Audi TT eftersom 2020 \u00e5rs modell fick en rej\u00e4l uppfr\u00e4schning utan att f\u00f6rlora n\u00e5got p\u00e5 tillf\u00f6rlitlighetsavdelningen.<\/p>\n\n\n\n

Oavsett vilken TT du v\u00e4ljer m\u00e5ste du komma ih\u00e5g att dessa bilar \u00e4r komplexa och kr\u00e4ver ett noggrant underh\u00e5ll i r\u00e4tt tid. Se d\u00e4rf\u00f6r till att alltid g\u00f6ra en inspektion f\u00f6re k\u00f6pet eftersom det \u00e4r viktigt n\u00e4r det g\u00e4ller att k\u00f6pa en bil fr\u00e5n andrahandsmarknaden.<\/p>\n\n\n\n

B\u00e4sta Audi TT \u00e5r<\/h2>\n\n\n\n

1. 2015 Audi TT<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT-modellen fr\u00e5n 2015 \u00e4r en modell av den andra generationen av TT-modellen och \u00e4r det allra sista TT-modell\u00e5ret av den andra generationen. Anledningen till att 2015 \u00e4r den b\u00e4sta Audi TT att k\u00f6pa beror p\u00e5 priset och tillf\u00f6rlitligheten. B\u00e5de 2014 och 2015 TT \u00e5terkallades aldrig eftersom de tillverkades korrekt direkt fr\u00e5n fabriken.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att de \u00f6vergripande kundn\u00f6jdhetsresultaten som de tv\u00e5 har \u00e4r mer \u00e4n tillfredsst\u00e4llande. Tillf\u00f6rlitlighetsm\u00e4ssigt lider TT inte av alltf\u00f6r m\u00e5nga problem, men den har n\u00e5gra f\u00e5 vilket \u00e4r f\u00f6rst\u00e5eligt f\u00f6r alla bilar, s\u00e4rskilt en som \u00e4r 7 \u00e5r gammal. Bilen har dock minskat i v\u00e4rde ganska mycket sedan den f\u00f6rst kom ut vilket inneb\u00e4r att du kan k\u00f6pa en till ett riktigt uppn\u00e5eligt pris.<\/p>\n\n\n\n

2015 \u00e5rs modell f\u00e5r allt du beh\u00f6ver fr\u00e5n en premium lyxsportbil, f\u00f6rutom den allra senaste Audi-tekniken som egentligen inte \u00e4r en n\u00f6dv\u00e4ndighet f\u00f6r de flesta.<\/p>\n\n\n\n

2. 2014 Audi TT<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT fr\u00e5n 2014 \u00e4r mer eller mindre samma som 2015 \u00e5rs modell med undantag f\u00f6r n\u00e5got fler problem. Detta \u00e4r inget att oroa sig f\u00f6r eftersom dessa l\u00e4tt kan bero p\u00e5 s\u00e4mre underh\u00e5ll j\u00e4mf\u00f6rt med 2015 \u00e5rs modell. Du b\u00f6r ocks\u00e5 t\u00e4nka p\u00e5 att 2014 \u00e5rs modell \u00e4r \u00e4nnu billigare \u00e4n 2015 \u00e5rs modell.<\/p>\n\n\n\n

2014 \u00e5rs modell \u00e5terkallades heller aldrig och den f\u00e5r hyfsade kundn\u00f6jdhetsresultat eftersom de flesta som k\u00f6pte 2014 \u00e5rs TT fr\u00e5n ny \u00e4r\/var n\u00f6jda med bilen. Bilens design \u00e5ldras ganska bra b\u00e5de inifr\u00e5n och ut, men 2014 \u00e5rs modell saknar den nyaste Audi-tekniken.<\/p>\n\n\n\n

Den fr\u00e4msta anledningen till att man b\u00f6r \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa 2014 \u00e5rs Audi TT \u00e4r priset eftersom man verkligen f\u00e5r mycket f\u00f6r pengarna. Det underskrider de senaste Audi TT-modellerna med n\u00e4stan 50 %, vilket \u00e4r en enorm besparing som kan spenderas b\u00e4ttre p\u00e5 exemplar med l\u00e5ga miltal och riktigt bra utrustningsniv\u00e5er.<\/p>\n\n\n\n

3. 2020 Audi TT<\/h4>\n\n\n\n

Audi TT 2020 representerar den faceliftade modellen som f\u00e5r i stort sett allt du vill ha av en premium Audi-produkt. Det inneb\u00e4r att 2020-modellen f\u00e5r Audis h\u00e4rliga Virtual Cockpit-display som fortfarande \u00e4r ganska o\u00f6vertr\u00e4ffad av n\u00e5gon annan bil fr\u00e5n det segmentet.<\/p>\n\n\n\n

2020:an ser ocks\u00e5 mycket mer aggressiv och meningsfull ut vilket gjorde att TT k\u00e4ndes lite mer som en racerbil ist\u00e4llet f\u00f6r en fris\u00f6rbil. Interi\u00f6ren \u00e4r v\u00e4lutrustad med allt du beh\u00f6ver och tillf\u00f6rlitligheten verkar h\u00e5lla sig riktigt bra.<\/p>\n\n\n\n

Priset \u00e4r kanske inte lika lockande som f\u00f6r 2014- och 2015-modellerna, men du f\u00e5r fortfarande mycket f\u00f6r pengarna. Audi TT 2020 \u00e4r en sann toppmodern Audi 2-sitsig sportbil som erbjuder k\u00f6rsp\u00e4nning, lyx och stil b\u00e4ttre \u00e4n vad 2014 och 2015 \u00e5rs modeller g\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Audi TT?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av 2-sitsiga sportbilar som ocks\u00e5 \u00e4r lyxiga, snygga och relativt bekv\u00e4ma b\u00f6r Audi TT finnas p\u00e5 din radar. Andra bilar fr\u00e5n detta segment \u00e4r BMW 2-serien, Porsche 718 Cayman och Mercedes SLC Roadster. 2-serien \u00e4r den mer f\u00f6rarfokuserade bilen, men den \u00e4r inte lika lyxig som TT.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S \u00e4r den mest sp\u00e4nnande att k\u00f6ra, men den kostar mycket mer pengar \u00e4n TT. Slutligen \u00e4r SLC den billigaste av alla, men de flesta anser att SLC \u00e4r en bil som helt enkelt inte \u00e4r p\u00e5 samma niv\u00e5 som dessa tre andra bilar. Som s\u00e5dan har TT definitivt sin plats h\u00e4r, och den kan vara den b\u00e4sta av dem alla.<\/p>\n\n\n\n

Vilken Audi TT-modell \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Om du vill ha en TT-modell som \u00e4r sp\u00e4nnande, men \u00e4nd\u00e5 relativt f\u00f6ljsam, \u00e4r 40 TFSI 200 hk-modellen den r\u00e4tta, eftersom den balanserar effektivitet, sofistikering och prestanda riktigt bra. Det g\u00e5r dock inte att komma ifr\u00e5n att TT RS \u00e4r den obestridda m\u00e4staren i hela TT-sortimentet eftersom den f\u00e5r en h\u00e4rlig femcylindrig motor.<\/p>\n\n\n\n

TT RS l\u00e5ter som en baby Audi R8 och \u00e4r den som sannolikt kommer att beh\u00e5lla sitt v\u00e4rde otroligt bra.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r upph\u00f6r Audi med TT?<\/h4>\n\n\n\n

Enligt de senaste rapporterna ska Audi dumpa TT helt och h\u00e5llet vilket inneb\u00e4r att TT f\u00f6rsvinner efter mer \u00e4n 20 \u00e5rs kontinuerlig produktion. Anledningen till att Audi skippar TT \u00e4r att de har f\u00e5tt en annan bil som sannolikt kommer att ta dess plats.<\/p>\n\n\n\n

Verkligheten \u00e4r att bilar som TT inte \u00e4r lika popul\u00e4ra som de en g\u00e5ng var eftersom SUV:er och crossovers styr marknaderna. Om du kombinerar det med att elbilar ocks\u00e5 g\u00f6r ett uppsving finns det helt enkelt inget utrymme kvar f\u00f6r bilar som TT.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TT \u00e4r en kompakt tv\u00e5sitsig sportbil f\u00f6r dem som vill njuta av en premiumupplevelse i en kompakt formfaktor. TT har funnits ett bra tag nu, den \u00e4r kanske inte<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4974,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5720"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5721,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720\/revisions\/5721"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4974"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5720"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5720"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5720"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}