{"id":5682,"date":"2022-11-20T09:25:42","date_gmt":"2022-11-20T09:25:42","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5682"},"modified":"2022-11-20T09:25:44","modified_gmt":"2022-11-20T09:25:44","slug":"allt-om-bmw-xm-2023","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-bmw-xm-2023\/","title":{"rendered":"Allt om BMW XM 2023"},"content":{"rendered":"\n
BMW \u00e4r popul\u00e4rt f\u00f6r att g\u00f6ra n\u00e5gra av de b\u00e4sta h\u00f6gpresterande bilarna p\u00e5 marknaden. 2023 BMW XM kommer inte bara att prestera enast\u00e5ende, utan den kommer ocks\u00e5 att vara mycket avancerad med m\u00e5nga lyxiga funktioner. Den kommer att konkurrera med s\u00e5dana som Lamborghini Urus och Ferrari Purosangue.<\/p>\n\n\n\n
BMW XM \u00e4r en plug-in hybrid-elektrisk fullstor crossover-SUV som tillverkas av BMW under dotterbolaget BMW M. BMW kommer att starta produktionen av denna bil i slutet av 2022 vid BMW US Manufacturing Companys fabrik i Greer, South Carolina.<\/p>\n\n\n\n
BMW XM \u00e4r den andra bilen som tillverkas helt och h\u00e5llet av BMW M efter BMW M1 1978. Denna bil kommer ocks\u00e5 att ha fem d\u00f6rrar och en frontmotor med fyrhjulsdrift. Observera att den \u00e4r baserad p\u00e5 plattformen Cluster Architecture.<\/p>\n\n\n\n
Trots att BMW XM har en kraftfull motor med utm\u00e4rkta k\u00f6regenskaper ser den inte s\u00e5 tilltalande ut. Oavsett det kommer folk \u00e4nd\u00e5 att k\u00f6pa den eftersom den ger mer \u00e4n bara utseende. Dessutom har den n\u00e5gra fascinerande yttre egenskaper, som en \u00f6verdimensionerad grill, adaptiva LED-str\u00e5lkastare och ett stort panoramasoltak.<\/p>\n\n\n\n
Interi\u00f6ren \u00e4r lyxig och kan skryta med funktioner som merinol\u00e4der, en b\u00f6jd display, skulpturell innertaket i Alcantara, nappal\u00e4der och fiberoptiska ljusledare med 100 lysdioder. 2023 BMW XM har en hjulbas p\u00e5 122,2 tum, en l\u00e4ngd p\u00e5 201,2 tum, en bredd p\u00e5 87,0 tum och en h\u00f6jd p\u00e5 69,1 tum.<\/p>\n\n\n\n
Med en turboladdad 4,4-liters V8-gasmotor och en elmotor producerar den h\u00e4r bilen 483 hk och arbetar med en 194 hk stark elmotor. Basmodellen kommer med maximalt 644 hk och 590 lb-ft vridmoment. Tv\u00e4rtom producerar den avancerade trimmen (XM Label Red) upp till 735 hk och 735 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n
2023 BMW XM kan ocks\u00e5 accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph p\u00e5 bara 3,5 sekunder och med en toppfart p\u00e5 168 mph.<\/p>\n\n\n\n
BMW XM:s kup\u00e9 kommer att utstr\u00e5la lyx och komfort. Till skillnad fr\u00e5n sitt n\u00e4rmaste syskon kommer BMW XM dock inte att ha en sjub\u00e4ddsvagn, utan en fyrb\u00e4ddsvagn. Detta f\u00f6r att s\u00e4kerst\u00e4lla att passagerarna f\u00e5r stor komfort. Den kommer ocks\u00e5 att ha en raffinerad interi\u00f6r med lyxiga funktioner.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e4r den h\u00e4r artikeln skrevs hade inget n\u00e4mnts om storleken p\u00e5 lastutrymmet. Icke desto mindre b\u00f6r denna bil vara praktisk med ett anst\u00e4ndigt lastutrymme.<\/p>\n\n\n\n
Som vanligt kommer BMW XM att ha avancerade s\u00e4kerhetsfunktioner som normalt f\u00f6rknippas med BMW. N\u00e5gra av de grundl\u00e4ggande s\u00e4kerhetsfunktioner som den kommer att ha \u00e4r k\u00f6rf\u00e4ltsvarning, k\u00f6rf\u00e4ltsassistent, automatisk n\u00f6dbromsning med fotg\u00e4ngardetektion och adaptiv farth\u00e5llare.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om BMW XM \u00e4r en PHEV har den inte en utm\u00e4rkt r\u00e4ckvidd. Det s\u00e4gs att BMW XM:s 25,7 kWh-batteripaket ger upp till 30 miles el enbart per laddning. Dessutom kan XM:s inbyggda laddare ladda batteriet upp till 7,4 kW och ska ladda batteriet helt inom 3 timmar.<\/p>\n\n\n\n
F\u00f6r n\u00e4rvarande har EPA \u00e4nnu inte sl\u00e4ppt uppskattningarna f\u00f6r 2023 \u00e5rs BMW XM. Vi b\u00f6r dock f\u00f6rv\u00e4nta oss att den kommer att ligga n\u00e4ra Lamborghini Urus och Audi RS Q8-klassningarna. Lamborghini Urus kommer med ett EPA-betyg p\u00e5 14 mpg i staden och 19 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen. Audi RS Q8 har tv\u00e4rtom ett betyg p\u00e5 13 mpg i staden och 19 mpg p\u00e5 motorv\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n
Som v\u00e4ntat kommer BMW XM inte att vara s\u00e5 billig. Basvarianten kommer att g\u00e5 f\u00f6r 159 995 dollar, medan den avancerade varianten kommer att g\u00e5 f\u00f6r cirka 185 995 dollar. Det inneb\u00e4r att den kommer att vara billigare \u00e4n Lamborghini Urus som g\u00e5r f\u00f6r cirka 230 000 dollar, men dyrare \u00e4n Audi RS Q8 som g\u00e5r f\u00f6r cirka 123 995 dollar.<\/p>\n\n\n\n
BMW ger en bra begr\u00e4nsad och drivlinjegaranti som st\u00f6ds av ett kostnadsfritt schemalagt underh\u00e5ll som ligger \u00f6ver genomsnittet. Dessa inkluderar en begr\u00e4nsad garanti som t\u00e4cker 50 000 miles eller 4 \u00e5r, en drivlinjegaranti som t\u00e4cker 50 000 miles eller 4 \u00e5r och gratis underh\u00e5ll som t\u00e4cks i 36 000 miles eller 3 \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n
2023 BMW XM \u00e4r en fullstor lyxig crossover SUV. N\u00e5gra av dess n\u00e4rmaste konkurrenter \u00e4r Lamborghini Urus, Audi RS Q8 och Mercedes-AMG G 63. N\u00e4r det g\u00e4ller kraft och prestanda \u00e4r AMG G 63 det som ligger n\u00e4rmast BMW XM.<\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven om BMW XM \u00e4nnu inte har sl\u00e4ppts \u00e4r det mycket sv\u00e5rt att tro att den kommer att vara en av de mest p\u00e5litliga bilarna i sin klass. Detta beror p\u00e5 att BMW som varum\u00e4rke presterar d\u00e5ligt n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. S\u00e5 intresserade k\u00f6pare ska inte f\u00f6rv\u00e4nta sig att den h\u00e4r bilen kommer att vara s\u00e4rskilt tillf\u00f6rlitlig \u00e4n de flesta av sina rivaler.<\/p>\n\n\n\n
Utrustad med en 4,4-liters V8-motor med dubbelturboaggregat kommer 2023 BMW XM att vara en av de snabbaste. Det uppskattas att denna lyxiga SUV kommer att ha en topphastighet p\u00e5 168 mph och det kommer att ta 3,5 sekunder att accelerera fr\u00e5n 0 till 60 mph. D\u00e4rf\u00f6r kommer den att konkurrera med Lamborghini Urus och Porsche Cayenne Turbo S.E-Hybrid.<\/p>\n\n\n\n
Som med alla andra bilar kommer 2023 BMW XM ocks\u00e5 att ha problem. Och det b\u00e4sta s\u00e4ttet att hantera detta \u00e4r att veta vilka problem som sannolikt kommer att m\u00f6ta \u00e4garna. Eftersom BMW XM \u00e4r n\u00e4ra besl\u00e4ktad med BMW X7 \u00e4r det troligt att den kommer att ha liknande problem. N\u00e5gra av dem kan vara transmissionsproblem, problem med fj\u00e4dringen och elektriska problem.<\/p>\n\n\n\n
Ja, det blir dyrt att underh\u00e5lla 2023 BMW XM. Precis som andra avancerade BMW SUV:er, till exempel X6 och X7, kommer BMW XM att kosta mycket att underh\u00e5lla. F\u00f6rutom att vara en lyxig SUV kommer BMW XM:s reservdelar ocks\u00e5 att vara dyra, vilket \u00e4r n\u00e5got som BMW-\u00e4gare \u00e4r vana vid.<\/p>\n\n\n\n
Liksom de flesta BMW SUV:er b\u00f6r \u00e4gare av BMW XM r\u00e4kna med att deras bil h\u00e5ller i minst 150 000 mil. Men f\u00f6r att detta ska kunna ske kr\u00e4vs r\u00e4tt sk\u00f6tsel och underh\u00e5ll. Dessutom b\u00f6r \u00e4garen ha goda k\u00f6rvanor och f\u00f6lja tillverkarens rekommenderade schemalagda underh\u00e5llsservice.<\/p>\n\n\n\n
BMW XM kommer att bli en av de finaste BMW SUV:erna som produceras. Tack vare dess exceptionella och kraftfulla prestanda, avancerade teknik, lyxiga funktioner och exceptionella komfort. Icke desto mindre kommer denna bil att kosta mycket att f\u00f6rv\u00e4rva och att underh\u00e5lla den kommer inte att vara billigt. Den kommer ocks\u00e5 bara att b\u00e4ra upp till fyra personer f\u00f6r att ge utm\u00e4rkt komfort.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
BMW \u00e4r popul\u00e4rt f\u00f6r att g\u00f6ra n\u00e5gra av de b\u00e4sta h\u00f6gpresterande bilarna p\u00e5 marknaden. 2023 BMW XM kommer inte bara att prestera enast\u00e5ende, utan den kommer ocks\u00e5 att vara mycket<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5683,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5682"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5682"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5682\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5684,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5682\/revisions\/5684"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5683"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5682"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5682"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5682"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}