{"id":5655,"date":"2022-11-17T15:07:15","date_gmt":"2022-11-17T15:07:15","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5655"},"modified":"2022-11-17T15:07:18","modified_gmt":"2022-11-17T15:07:18","slug":"allt-om-2023-ford-f-350","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-ford-f-350\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Ford F-350"},"content":{"rendered":"\n

Ford F-350 Super Duty \u00e4r en av de mest kapabla och tuffaste Ford-modellerna som n\u00e5gonsin har kommit ut, vilket \u00e4r anledningen till att den perfekt skildrar Fords produktionsfilosofi och \u00e4r en riktigt popul\u00e4r modell f\u00f6r Fords varum\u00e4rkesimage. F-350 anv\u00e4nds b\u00e5de f\u00f6r privat och kommersiellt bruk \u00f6ver hela kontinenten och de flesta som \u00e4ger F-350 \u00e4r inte s\u00e4rskilt sugna p\u00e5 att byta modell.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r 2023 \u00e5rs Ford F-350 mer en uppdatering \u00e4n en fullst\u00e4ndig \u00f6versyn, men den f\u00e5r en hel del f\u00f6r\u00e4ndringar som kommer att lyfta F-350 till nya h\u00f6jder. I den h\u00e4r artikeln kommer vi att ber\u00e4tta allt om 2023 Ford F-350, vad du kan se fram emot och vad du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig. Ford kommer att f\u00f6rnya drivlinjesortimentet genom att g\u00f6ra 6,8 liter till en ny standard samtidigt som man erbjuder en ny dieselmotor.<\/p>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt har F-350 en ny avskalad grill med renare designlinjer, nya LED-str\u00e5lkastare, nya LED-bakljus och en hel del f\u00f6r\u00e4ndringar i interi\u00f6ren. Ny teknik kommer nu ocks\u00e5 att vara en del av hela Super Duty-sortimentet och g\u00f6r dessa lastbilar mycket l\u00e4ttare att leva med.<\/p>\n\n\n\n

Den kommer att g\u00e5 upp medan den praktiska anv\u00e4ndbarheten f\u00f6rblir mer eller mindre densamma. P\u00e5 det hela taget kommer 2023 \u00e5rs F-350 att bli en v\u00e4lf\u00f6rtj\u00e4nt uppgradering j\u00e4mf\u00f6rt med den tidigare modellen med sm\u00e5 och stora uppdateringar h\u00e4r och d\u00e4r som alla knyter ihop sig riktigt bra.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-350 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Den nya F-350 kommer nu att b\u00f6rja med 6,8L-motorn med mer vridmoment och kraft \u00e4n n\u00e5gonsin tidigare, vilket fr\u00e4mst beror p\u00e5 att vissa F-350-\u00e4gare klagade p\u00e5 bristande acceleration som p\u00e5verkade hur l\u00e4tt du kan g\u00e5 ihop p\u00e5 en motorv\u00e4g. 7.3L-motorn f\u00e5r ocks\u00e5 en effektf\u00f6rst\u00e4rkning och Ford s\u00e4ger att denna motor nu erbjuder den b\u00e4sta effekten av alla motorer i denna klass.<\/p>\n\n\n\n

Power Stroke-motorn med 6,7 l dieselmotor kan nu g\u00e5 l\u00e4ngre utan oljebyte och Ford s\u00e4ger att \u00e4ven den h\u00e4r motorn f\u00e5r en effekt\u00f6kning. Men en ny version av V8-dieselmotorn kommer ocks\u00e5 att debutera med speciella turbos, uppgraderade avgasr\u00f6r och ny tuning som syftar till att erbjuda klassledande prestanda.<\/p>\n\n\n\n

Alla motorer \u00e4r kopplade till den v\u00e4lbekanta 10-v\u00e4xlade automatl\u00e5dan som v\u00e4xlar utan problem. MPG-siffror har inte sl\u00e4ppts och kommer inte heller att sl\u00e4ppas eftersom dessa lastbilar \u00e4r s\u00e5 tunga och t\u00f6rstiga att regeringen inte ens vill veta.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-350 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Designen \u00e4r d\u00e4r m\u00e5nga uppgraderingar bor med 2023 F-350 som nu har en ny frontgrill med renare linjer, smalare och snyggare C-formade LED-lampor, nya bakljus och sm\u00e5 designuppgraderingar \u00f6verallt. Interi\u00f6ren har nu en ny infotainmentsk\u00e4rm och en snyggare m\u00e4tarklusterupps\u00e4ttning, som b\u00e5da g\u00f6r att interi\u00f6ren ser mycket coolare och modernare ut.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen skiljer sig inte s\u00e4rskilt mycket fr\u00e5n de tidigare modellerna eftersom F-350 fortfarande \u00e4r lika tung som tidigare. De som \u00e4ger dessa lastbilar vet dock exakt hur de tenderar att k\u00f6ras, och de har inte ett dugg n\u00e5got emot det.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-350 – Teknik<\/h2>\n\n\n\n

Ford har best\u00e4mt sig f\u00f6r att g\u00f6ra nya 2023 F-350 till ett bokstavligt tekniskt hus med otaliga uppgraderingar \u00f6ver hela linjen. F\u00f6rst och fr\u00e4mst f\u00e5r F-350 nya assistansfunktioner som sl\u00e4pvagnsassistans, 360-graders kameror, head-up-displayer, en ombordv\u00e5g med funktionalitet f\u00f6r smarta dragkrokar, assistansfunktioner f\u00f6r d\u00f6da vinkeln f\u00f6r sl\u00e4pvagnar och en ny bakluckekamera som g\u00f6r backning mycket enklare.<\/p>\n\n\n\n

Andra fr\u00e5gor \u00e4r bland annat system f\u00f6r att undvika kollisioner fram och bak, navigering f\u00f6r sl\u00e4pvagnar som f\u00f6resl\u00e5r rutter som \u00e4r b\u00e4st f\u00f6r sl\u00e4pvagnsdragning, intelligent adaptiv farth\u00e5llare och en helt ny 5G-internethotspot som kan ansluta upp till 10 enheter samtidigt.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-350 – Priss\u00e4ttning<\/h2>\n\n\n\n

2023 Ford F-350 kommer att kosta fr\u00e5n cirka 37 500 dollar f\u00f6r de l\u00e4gre trims och med n\u00e4stan ingenting n\u00e4r det g\u00e4ller extra utrustade medan toppmodeller med Power Stroke i Platinum, King Ranch och andra avancerade trimniv\u00e5er kommer att kosta n\u00e4rmare 100 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

Det positiva \u00e4r att F-350 inte hoppar i pris lika mycket som vissa andra nya modeller fr\u00e5n Ford. Visst, F-350 kanske inte \u00e4r s\u00e5 ny som vissa skulle hoppas p\u00e5, men den f\u00e5r en hel del uppgraderingar, varav de flesta \u00e4r riktigt bra.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Ford F-350 2023 b\u00e4ttre \u00e4n F-350 2022?<\/h4>\n\n\n\n

Ford F-350 2023 \u00e4r en betydande uppgradering j\u00e4mf\u00f6rt med 2022 \u00e5rs modell, vilket g\u00f6r den mycket b\u00e4ttre. 2023-modellen \u00e4r l\u00e4ttare att leva med eftersom den nu har f\u00e5tt m\u00e5nga assistansfunktioner som g\u00f6r en natt och dag-skillnad p\u00e5 vissa omr\u00e5den, t.ex. vid dragning av sl\u00e4pvagnar. Om det \u00e4r n\u00e5got som intresserar dig \u00e4r 2023:an ett m\u00e5ste!<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot bara vill ha en modern lastbil med all funktionalitet, men inte \u00e4r alltf\u00f6r intresserad av de h\u00f6gsta effektutg\u00e5ngarna och den moderna tekniken, \u00e4r 2022-modellen fortfarande mer \u00e4n kapabel till i stort sett allt.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r kan jag k\u00f6pa 2023 \u00e5rs Ford F-350?<\/h4>\n\n\n\n

Ford b\u00f6rjar ta emot best\u00e4llningar f\u00f6r den kommande 2023 F-350 i slutet av oktober 2022, vilket inneb\u00e4r att vi sannolikt inte kommer att se m\u00e5nga av dessa p\u00e5 v\u00e4garna f\u00f6re 2023. Med tanke p\u00e5 det nuvarande l\u00e4get 1av den globala ekonomin som orsakas av chipbrist kommer 2023 F-350 inte att produceras lika snabbt som tidigare.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r det vettigt att v\u00e4nta p\u00e5 den nya F-350 eftersom den nu \u00e4r en riktigt bra bil f\u00f6r b\u00e5de arbete och n\u00f6je.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Ford F-350 b\u00e4ttre \u00e4n Ford F-250?<\/h3>\n\n\n\n

Den st\u00f6rsta skillnaden mellan Ford F-250 och Ford F-350 \u00e4r den maximala nyttolasten. F-250 kan b\u00e4ra 4 270 pund vilket inte \u00e4r n\u00e5gon liten bedrift, men F-350 kan b\u00e4ra 7 850 pund vilket \u00e4r n\u00e4stan dubbelt s\u00e5 mycket som F-250 kan. F-350 har ocks\u00e5 mer kraft \u00e4n F-250 med h\u00f6gre effekt och vridmoment i hela skalan.<\/p>\n\n\n\n

F-350:s dragkapacitet \u00e4r ber\u00e4knad till 32 000 pund medan F-250:s dragkapacitet \u00e4r ”bara” 18 500 i j\u00e4mf\u00f6relse.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford F-350 Super Duty \u00e4r en av de mest kapabla och tuffaste Ford-modellerna som n\u00e5gonsin har kommit ut, vilket \u00e4r anledningen till att den perfekt skildrar Fords produktionsfilosofi och \u00e4r<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5656,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5655"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5655"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5655\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5657,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5655\/revisions\/5657"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5656"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5655"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5655"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5655"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}