{"id":5653,"date":"2022-11-17T14:43:06","date_gmt":"2022-11-17T14:43:06","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5653"},"modified":"2022-11-17T14:43:09","modified_gmt":"2022-11-17T14:43:09","slug":"hyundai-tucson-vs-subaru-forester-vilken-ar-bast","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/hyundai-tucson-vs-subaru-forester-vilken-ar-bast\/","title":{"rendered":"Hyundai Tucson vs Subaru Forester – Vilken \u00e4r b\u00e4st?"},"content":{"rendered":"\n

Den kompakta crossover-v\u00e4rlden \u00e4r full av dussintals och \u00e5ter dussintals olika alternativ och det kan ofta vara sv\u00e5rt att best\u00e4mma sig f\u00f6r vilken man ska k\u00f6pa. B\u00e5de Hyundai Tucson<\/a> och Subaru Forester ligger i toppen av detta segment eftersom dessa tenderar att s\u00e4lja riktigt bra p\u00e5 de flesta marknader. S\u00e5 Hyundai Tucson vs Subaru Forester – vilken \u00e4r b\u00e4st?<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller motorval levererar b\u00e5da dessa m\u00e4rken, men Subaru brister i vissa avseenden som vi kommer att n\u00e4mna i den h\u00e4r artikeln. AWD kommer som standard p\u00e5 alla Forester-modeller vilket \u00e4r ett stort plus j\u00e4mf\u00f6rt med Tucsons standard FWD. Designm\u00e4ssigt \u00e4r det egentligen ingen j\u00e4mf\u00f6relse alls eftersom Tucson verkar vara den mer sammanh\u00e4ngande och attraktiva upplevelsen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen \u00e4r v\u00e4ldigt olika mellan dessa tv\u00e5, men b\u00e5da levererar n\u00e4r det g\u00e4ller vad en daglig f\u00f6rare beh\u00f6ver g\u00f6ra b\u00e4st. Tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r utm\u00e4rkt med b\u00e5da dessa, men den ena \u00e4r \u00e4nd\u00e5 b\u00e4ttre \u00e4n den andra. N\u00e4r det g\u00e4ller priss\u00e4ttning \u00e4r dessa tv\u00e5 verkligen lika genomg\u00e5ende. Praktiska egenskaper \u00e4r en blandad kompott eftersom Tucson \u00e4r b\u00e4ttre i vissa avseenden medan Forester tar hem det i andra.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r de h\u00e4r tv\u00e5 verkligen n\u00e4ra j\u00e4mb\u00f6rdiga, men jag skulle ge en avsev\u00e4rd f\u00f6rdel till Tucson eftersom den p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt b\u00e4ttre skildrar bilden av vad en modern crossover-SUV b\u00f6r vara. Om du vill veta mer, se till att l\u00e4sa den h\u00e4r artikeln och ta reda p\u00e5 det!<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Tucson<\/h2>\n\n\n\n

Med ett utg\u00e5ngspris p\u00e5 runt 27 000 dollar verkar Tucson vara en riktigt prisv\u00e4rd SUV. V\u00e4lutrustade modeller kommer troligen att kosta dig runt 10 000 dollar eller mer, men dessa kommer med en hel del godsaker. Motorerna \u00e4r begr\u00e4nsade till tv\u00e5, en bensindriven 1,6L fyrcylindrig motor med 150 hk eller en hybridversion med samma 1,6L motor, men med mellan 230 och 265 hk.<\/p>\n\n\n\n

FWD \u00e4r standard f\u00f6r Tucson, och det \u00e4r ocks\u00e5 den 8-stegade automatl\u00e5dan p\u00e5 de flesta marknader i v\u00e4rlden. Designen \u00e4r det omr\u00e5de d\u00e4r Tucson verkligen gjorde skillnad i detta segment eftersom den introducerade n\u00e5got som vi inte riktigt sett tidigare. Med sl\u00e5ende pittoreska karosslinjer, extremt futuristiska lampor och en snygg interi\u00f6r \u00e4r det verkligen sv\u00e5rt att klandra Tucson f\u00f6r hur den ser ut b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten f\u00e5r betyget 88\/100 av J.D. Power vilket inneb\u00e4r att Tucson \u00e4r utm\u00e4rkt i det avseendet, n\u00e4stan klassledande f\u00f6r att vara exakt. Tucson f\u00f6rs\u00f6ker inte vara en terr\u00e4ngbil eller en sportbil vilket inneb\u00e4r att den k\u00f6rs s\u00e4kert, problemfritt och riktigt f\u00f6ruts\u00e4gbart. Den f\u00e5r i stort sett all den senaste tekniken och anses av m\u00e5nga vara ett riktm\u00e4rke i detta segment.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r stor eftersom den erbjuder en av de st\u00f6rsta bagageluckorna i det h\u00e4r segmentet medan sittplatsutrymmet \u00e4r bra. Sikten \u00e4r bra, Tucson f\u00e5r m\u00e5nga familjev\u00e4nliga funktioner och 1,6L kan ge upp till 29MPG medan hybridmodellen kan ge upp till 40MPG kombinerat.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Forester<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Forester b\u00f6rjar p\u00e5 cirka tusen dollar eller mer \u00e4n Tucson, men v\u00e4lutrustade modeller \u00e4r billigare \u00e4n v\u00e4lutrustade Tucson-modeller. F\u00f6r detta pris kan du v\u00e4lja mellan en 2,0L 4-cylindrig hybridmodell med 150 hk och maximalt 35MPG eller ett par 4-cylindriga Boxermotorer med upp till 254 hk och 27MPG.<\/p>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt ser Forester inte ut som n\u00e5got speciellt eftersom den f\u00f6ljer ett v\u00e4lk\u00e4nt Subaru-designspr\u00e5k. Bilen \u00e4r inte uppseendev\u00e4ckande vilket inneb\u00e4r att den \u00e4r relativt konservativt utformad. Interi\u00f6ren \u00e4r lite mer v\u00e5gad, men inget att vara s\u00e4rskilt stolt \u00f6ver. Forester k\u00f6r dock riktigt bra tack vare AWD-systemet som \u00e4r standard och CVT-transmissionen.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten bed\u00f6ms till 80\/100 vilket \u00e4r n\u00e5got efter Tucson, men fortfarande f\u00f6re de flesta bilar d\u00e4r ute. Praktiken \u00e4r riktigt bra eftersom Forester ligger p\u00e5 en j\u00e4mf\u00f6rbar niv\u00e5 med Tucson. Bagageutrymmet \u00e4r dock begr\u00e4nsat till 70 kubikfot vilket \u00e4r mindre \u00e4n Tucson.<\/p>\n\n\n\n

Forester \u00e4r en mycket b\u00e4ttre bil i terr\u00e4ng eftersom den ocks\u00e5 anv\u00e4nder en mer utilitaristisk strategi. Forester kan g\u00e5 ner och smutsa ner mycket b\u00e4ttre \u00e4n Tucson vilket g\u00f6r den till en trov\u00e4rdig vinterbil.<\/p>\n\n\n\n

Bed\u00f6mning – Hyundai Tucson \u00e4r b\u00e4ttre<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6rst och fr\u00e4mst f\u00e5r Tucson mer sofistikerade, gr\u00f6nare och effektivare motorer som passar mycket b\u00e4ttre f\u00f6r den h\u00e4r typen av bilar. \u00c4ven om du m\u00e5ste betala extra f\u00f6r ett AWD-system erbjuder Tucson en mer lovande drivlina\/drivlina. Designm\u00e4ssigt tar Tucson det med l\u00e4tthet eftersom den faktiskt ser riktigt attraktiv ut, vilket inte ofta \u00e4r fallet med de flesta crossovers.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen \u00e4r b\u00e4ttre med Forester eftersom det \u00e4r en mycket mer kapabel bil, men de flesta bryr sig inte om det. Forester erbjuder mer huvudutrymme fram, men mindre huvudutrymme bak. Benutrymmet \u00e4r b\u00e4ttre med Tucson bak\u00e5t medan Forester tar hem det med b\u00e4ttre benutrymme framtill.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r b\u00e4ttre med Tucson, tekniken \u00e4r b\u00e4ttre med Tucson och familjev\u00e4nligheten \u00e4r ocks\u00e5 b\u00e4ttre med Tucson. Hur man \u00e4n v\u00e4nder och vrider p\u00e5 det verkar Tucson vara den b\u00e4ttre bilen totalt sett.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Tucson s\u00e4krare \u00e4n Subaru Forester?<\/h3>\n\n\n\n

B\u00e5da dessa bilar har tilldelats IIHS utm\u00e4rkelser ”Top Safety Pick Plus” eftersom de erbjuder genomg\u00e5ende bra passiva och aktiva s\u00e4kerhetssystem. En del av dessa uppgifter tyder p\u00e5 att Forester \u00e4r n\u00e5got b\u00e4ttre n\u00e4r det g\u00e4ller krockskydd, men inte s\u00e5 mycket att det \u00e4r en v\u00e4sentlig skillnad.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Tucson bekv\u00e4mare \u00e4n Subaru Forester?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai Tucson \u00e4r n\u00e5got bekv\u00e4mare \u00e4n Subaru Forester tack vare b\u00e4ttre ljudisolering. Det betyder inte att Forester inte \u00e4r bekv\u00e4m, men de h\u00e4r tv\u00e5 \u00e4r verkligen inte p\u00e5 samma niv\u00e5. Tucson \u00e4r ocks\u00e5 en mycket mer aerodynamisk SUV, vilket inneb\u00e4r att v\u00e4gbuller \u00e4r mycket mindre m\u00e4rkbart i motorv\u00e4gshastigheter.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai Tucson en b\u00e4ttre terr\u00e4ngk\u00f6rare \u00e4n Subaru Forester?<\/h4>\n\n\n\n

Subaru tar det eftersom den kommer med AWD som standard och Subaru AWD \u00e4r k\u00e4nt som ett av, om inte det b\u00e4sta AWD-systemet n\u00e4r det g\u00e4ller dragkraft. Det \u00e4r s\u00e4kert att s\u00e4ga att b\u00e5da dessa inte \u00e4r utformade f\u00f6r terr\u00e4ngk\u00f6rning, men om du skulle v\u00e4lja skulle vi starkt rekommendera att du v\u00e4ljer Forester eftersom det \u00e4r en mer kapabel bil \u00f6verlag.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Den kompakta crossover-v\u00e4rlden \u00e4r full av dussintals och \u00e5ter dussintals olika alternativ och det kan ofta vara sv\u00e5rt att best\u00e4mma sig f\u00f6r vilken man ska k\u00f6pa. B\u00e5de Hyundai Tucson och<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5315,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5653"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5653"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5653\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5654,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5653\/revisions\/5654"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5315"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5653"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5653"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5653"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}