{"id":562,"date":"2021-05-07T13:13:19","date_gmt":"2021-05-07T13:13:19","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=562"},"modified":"2021-05-07T13:13:19","modified_gmt":"2021-05-07T13:13:19","slug":"vilka-mercedes-modeller-ar-hybrider","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilka-mercedes-modeller-ar-hybrider\/","title":{"rendered":"Vilka Mercedes-modeller \u00e4r hybrider?"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes har erbjudit m\u00e5nga hybridversioner ett tag nu, och med den smarta anv\u00e4ndningen av EQ Boost mild-hybridtekniken \u00e4r n\u00e4stan alla Mercedes-modeller delvis hybrider. Hybridtekniken fungerar som en perfekt mittpunkt mellan en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor och en fullfj\u00e4drad elbil.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes traditionella plug-in-hybriddrivlinor betecknas med modellbeteckningen ”e” efter modellnamnet. Exempelvis \u00e4r en A250e hybrid i A-klassen eller C 300e hybrid i C-klassen. De flesta hybridmodellerna \u00e4r bensin\/elektriska, men Mercedes erbjuder ”de” som diesel\/elektrisk p\u00e5 vissa marknader utanf\u00f6r USA.<\/p>\n\n\n\n

Just nu \u00e4r infrastrukturen f\u00f6r \u00e4gande av elfordon inte riktigt redo att erbjuda samma niv\u00e5 av \u00e4gandev\u00e4nlighet j\u00e4mf\u00f6rt med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorer, och p\u00e5 grund av detta \u00e4r Mercedes hybrid- och mildhybridmodeller definitivt v\u00e4rda att titta p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Hybrid Sedans<\/h2>\n\n\n\n

Sedans har varit br\u00f6det och sm\u00f6ret f\u00f6r Mercedes hantverk, fr\u00e5n den minsta C-klass-sedanen till Mercedes S-klassens flaggskepp, Mercedes har st\u00e4ndigt uppdaterat hela sedanutbudet f\u00f6r att h\u00e5lla j\u00e4mna steg med den moderna tiden, och p\u00e5 grund av detta kan alla Mercedes-sedans k\u00f6pas med n\u00e5gon form av hybriddrift.<\/p>\n\n\n\n

Den minsta Mercedes-sedanen \u00e4r C-klassen, och Mercedes har precis presenterat den nya C-klassen s\u00e5 priserna \u00e4r \u00e4nnu inte avsl\u00f6jade. Men alla nyare Mercedes C-klasser kommer att drivas av en fyrcylindrig motor, och alla kommer att erbjuda antingen en fullst\u00e4ndig plug-in-hybriddrift eller en Mercedes EQ Boost mild-hybrid med assisterad f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4sta i raden \u00e4r Mercedes Benz E-klass, och just nu erbjuder Mercedes USA inte 350 e f\u00f6r modell\u00e5ret 2021, men E450 4MATIC-sedanen som s\u00e4ljs f\u00f6r 62 000 dollar erbjuder en EQ Boost mild-hybridteknik-assisterad 3,0 l inline 6 turbomotor.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes S-klass \u00e4r Mercedes flaggskeppssedan och S560e erbjuder en plug-in-hybrid drivlina som best\u00e5r ut av en elmotor parat med en 3,0L inline 6-cylindrig BiTurbo. Den h\u00e4r konfigurationen av S-klassen s\u00e4ljs f\u00f6r 110 000 dollar och erbjuder imponerande 470 hk och lika imponerande 58-73 MPGe US.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes Hybrid SUV:er<\/h2>\n\n\n\n

I dagsl\u00e4get erbjuder Mercedes inte n\u00e5gon plug-in hybridversion av Mercedes minsta SUV GLA, men GLA 250e f\u00f6rv\u00e4ntas ing\u00e5 i Mercedes USA:s sortiment 2021. F\u00f6r n\u00e4rvarande \u00e4r den enda GLA-modellen som erbjuds 250 med eller utan 4MATIC-systemet f\u00f6r cirka 36-38 000 dollar. Den plug-in GLB kommer ocks\u00e5 snart att f\u00f6lja.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4sta i raden \u00e4r GLC som \u00e4r Mercedes SUV-b\u00e4sts\u00e4ljare. GLC 350e 4MATIC, som s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 52 000 dollar, har en 2,0 liter l\u00e5ng inline-4 turbomotor plus en 90 kW elmotor, vilket g\u00f6r den till en fullfj\u00e4drad plug-in-hybrid med 315 h\u00e4stkrafter och en br\u00e4nsleeffektivitet p\u00e5 67-70 MPGe i USA.<\/p>\n\n\n\n

Den mellanstora GLE-modellen erbjuds f\u00f6r n\u00e4rvarande inte med en fullfj\u00e4drad plug-in-hybrid, men den 6-cylindriga GLE450 och den 8-cylindriga GLE580 erbjuds b\u00e5da med EQ Boost mild-hybridteknik. GLE450 s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 62 000 dollar och GLE580 s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 79 000 dollar.<\/p>\n\n\n\n

GLS \u00e4r Mercedes SUV-flaggskepp i fullstorlek som delar m\u00e5nga delar med GLE, inklusive drivlinan. S\u00e5 GLS450 som s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 76 000 dollar har samma motorkombination som GLE450, och GLS580 som s\u00e4ljs f\u00f6r cirka 99 000 dollar har samma drivlina som den som finns i GLE580.<\/p>\n\n\n\n

Skillnaden mellan EQ Boost och plug-in hybridteknik<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes EQ Boost mildhybridteknik \u00e4r ett integrerat elmotorsystem som syftar till att hj\u00e4lpa huvudmotorn att leverera b\u00e4ttre br\u00e4nsle- och utsl\u00e4ppsv\u00e4rden. Den h\u00e4r tekniken anv\u00e4nder en s\u00e4rskild integration av en startmotor som \u00e4r kilad mellan motorn och v\u00e4xell\u00e5dan och g\u00f6r det m\u00f6jligt f\u00f6r bilen att g\u00e5 i rullning med avst\u00e4ngd motor vid vissa hastigheter.<\/p>\n\n\n\n

Denna teknik skiljer sig fr\u00e5n traditionella plug-in-hybriddrivlinor eftersom en traditionell plug-in kan, som namnet antyder, kopplas in. Elmotorn i en hybrid \u00e4r mycket kraftfullare och fyller ett st\u00f6rre syfte, mer likt f\u00f6rbr\u00e4nningsmotorn.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost-tekniken forts\u00e4tter att f\u00f6rb\u00e4ttras med tiden, och de flesta, om inte alla framtida Mercedes-modeller kommer sannolikt att anv\u00e4nda denna teknik. Audi och m\u00e5nga andra biltillverkare anv\u00e4nder sig ocks\u00e5 av mildhybridteknik, eftersom denna teknik f\u00f6rb\u00e4ttrar bilens effektivitet och \u00e4ven ger en effektf\u00f6rst\u00e4rkning under en kortare tid.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Kommer Mercedes att g\u00f6ra plug-in hybrider f\u00f6r alla framtida modeller?<\/h4>\n\n\n\n

Med lanseringen av den nya Mercedes C-klass \u00e4r det ganska uppenbart i vilken riktning Mercedes \u00e4r p\u00e5 v\u00e4g. Den riktningen \u00e4r effektivitet, f\u00e4rre utsl\u00e4pp, mer kraft, men mindre motorer. Det f\u00f6rv\u00e4ntas att Mercedes s\u00e5 sm\u00e5ningom kommer att erbjuda alla modeller med en drivlina med plug-in hybridteknik.<\/p>\n\n\n\n

EQ Boost-tekniken hittar sin v\u00e4g in i allt fler Mercedes-bilar, \u00e4ven om plug-in-hybridiseringen av hela sortimentet inte g\u00e5r lika snabbt. Det \u00e4r ganska uppenbart att Mercedes kommer att b\u00f6rja inf\u00f6rliva plug-in hybrider i st\u00f6rre skala snart.<\/p>\n\n\n\n

Kommer Mercedes att erbjuda n\u00e5gra AMG plug-in hybrider?<\/h4>\n\n\n\n

Ett definierande k\u00e4nnetecken f\u00f6r en \u00e4kta Mercedes AMG \u00e4r motorn. Motorn fungerar som AMG:s hj\u00e4rta och \u00e4r den mest tilltalande aspekten av att \u00e4ga en Mercedes AMG-modell. Mercedes har nyligen uppgett att den kommande C63 AMG kommer att anv\u00e4nda en 2,0 l fyrcylindrig EQ Boost-motor med fyra cylindrar.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om detta f\u00f6rvisso \u00e4r f\u00f6rdelaktigt f\u00f6r milj\u00f6n m\u00e5ste en C63 utan V8 eller ens V6 verkligen erbjuda n\u00e5got speciellt f\u00f6r att f\u00e5 n\u00e5gon uppm\u00e4rksamhet fr\u00e5n bilentusiasternas community. Mercedes kommer ocks\u00e5 snart att sl\u00e4ppa AMG GT73, ett AMG-monster med \u00f6ver 800 h\u00e4stkrafter och en 4,0 liters BiTurbo-hybridmotor.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r f\u00f6rdelen med att \u00e4ga en hybridbil?<\/h4>\n\n\n\n

Det finns m\u00e5nga f\u00f6rdelar med att \u00e4ga en hybridbil, fr\u00e5n skatteavdrag, l\u00e4ngre garantier, b\u00e4ttre br\u00e4nsleeffektivitet, mindre koldioxidutsl\u00e4pp och ibland till och med en hyfsad m\u00e4ngd rabatter p\u00e5 vissa marknader. Hybridbilar f\u00f6rv\u00e4ntas ge s\u00e5 mycket som 50 % eller till och med 70 % b\u00e4ttre br\u00e4nslef\u00f6rbrukning j\u00e4mf\u00f6rt med vanliga bilar med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor.<\/p>\n\n\n\n

Men det finns ocks\u00e5 vissa nackdelar med att \u00e4ga en hybridbil. Hybridbilar kostar vanligtvis mer \u00e4n vanliga bilar med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor. Om du inte t\u00e4nker koppla in din hybridbil \u00e4r det inte heller s\u00e4rskilt meningsfullt att k\u00f6pa en hybridbil. Om du dessutom k\u00f6r mestadels p\u00e5 motorv\u00e4gar kommer br\u00e4nsleeffektivitetsbetygen att sjunka avsev\u00e4rt.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes har erbjudit m\u00e5nga hybridversioner ett tag nu, och med den smarta anv\u00e4ndningen av EQ Boost mild-hybridtekniken \u00e4r n\u00e4stan alla Mercedes-modeller delvis hybrider. Hybridtekniken fungerar som en perfekt mittpunkt mellan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":563,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[22],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/562"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=562"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/562\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/563"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=562"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=562"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=562"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}