{"id":5601,"date":"2022-11-10T13:49:25","date_gmt":"2022-11-10T13:49:25","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5601"},"modified":"2022-11-10T13:49:28","modified_gmt":"2022-11-10T13:49:28","slug":"mercedes-s-klass-ar-att-undvika","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-s-klass-ar-att-undvika\/","title":{"rendered":"Mercedes S-klass \u00e5r att undvika"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz S-klass \u00e4r en fullstor lyxsedan f\u00f6r dem som vill njuta av den h\u00f6gsta lyx som Mercedes Benz kan erbjuda. S-klassen har funnits i flera decennier nu och det finns en hel del olika S-klassmodeller. Vissa av dem \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n andra vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r vettigt att k\u00f6pa vissa, och det \u00e4r definitivt vettigt att undvika vissa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet har S-klassen aldrig varit riktigt b\u00e4st eftersom S-klassmodellerna tenderar att vara otroligt komplexa. De \u00e4r packade med alla komfort-, s\u00e4kerhets-, teknik- och bekv\u00e4mlighetsfunktioner vilket inneb\u00e4r att S-klassen erbjuder mer av allt j\u00e4mf\u00f6rt med mindre bra modeller. Med s\u00e5 m\u00e5nga funktioner ombord verkar ocks\u00e5 antalet potentiella problem \u00f6ka.<\/p>\n\n\n\n

De v\u00e4rsta Mercedes Benz S-klass-modell\u00e5ren att undvika \u00e4r alla \u00e5rsmodeller av modellen W220 (1999-2006). W220 \u00e4r onekligen den s\u00e4msta S-klass som n\u00e5gonsin har kommit ut. Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 n\u00e4mna 2007 \u00e5rs S-klass eftersom den ocks\u00e5 verkar vara en av de mest klagade S-klass-modell\u00e5ren hittills.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen ska vi avrunda listan med 2014 \u00e5rs S-klass som ocks\u00e5 verkar vara relativt problematisk. Faktum \u00e4r dock att det bara \u00e4r W220 S-klass som \u00e4r d\u00e5lig och inte b\u00f6r \u00f6verv\u00e4gas p\u00e5 andrahandsmarknaden medan alla nyare S-klassmodeller kan vara bra begagnatk\u00f6p om du kan leva med h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader.<\/p>\n\n\n\n

1999-2006 Mercedes Benz S-klass W220<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-klass W220 fr\u00e5n 1999-2006 \u00e4r den \u00f6verl\u00e4gset s\u00e4msta S-klassgenerationen hittills. Alla \u00e5rsmodeller av W220 \u00e4r s\u00e4mre \u00e4n n\u00e5got annat \u00e5rsmodell av n\u00e5gon annan S-klassgeneration. Anledningen till att W220 \u00e4r s\u00e5 hatad \u00e4r att den lider av or\u00e4kneliga problem, varav m\u00e5nga \u00e4r rent ut sagt urusla. F\u00f6rst och fr\u00e4mst \u00e4r bilen ben\u00e4gen att rosta, s\u00e5 mycket att det kan \u00e4ta upp hela bilen.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6r det andra \u00e4r bilens fj\u00e4dringssystem k\u00e4nt f\u00f6r att misslyckas p\u00e5 alla modeller som finns. Sl\u00e4ppande, bottenutslag och knackande ljud \u00e4r vanliga drag hos W220. V\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r l\u00e5ngsam och ofta klumpig, elen g\u00e5r s\u00f6nder till h\u00f6ger och v\u00e4nster och den \u00f6vergripande kvaliteten p\u00e5 W220 \u00e4r s\u00e4mre \u00e4n vad vissa bilar p\u00e5 ekonominiv\u00e5 hade p\u00e5 den tiden.<\/p>\n\n\n\n

I slutet av 90-talet och b\u00f6rjan av 2000-talet skedde en enorm \u00f6verg\u00e5ng i Mercedes Benz-filosofin eftersom de slutade att g\u00f6ra of\u00f6rst\u00f6rbara bilar. Bilar som kom f\u00f6re W220 var b\u00e4ttre byggda med material av h\u00f6gre kvalitet b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan.<\/p>\n\n\n\n

2007 Mercedes Benz S-klass<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-klass 2007 \u00e4r en mycket b\u00e4ttre bil j\u00e4mf\u00f6rt med W220, men det var det allra f\u00f6rsta modell\u00e5ret f\u00f6r W221 S-klass vilket innebar att bilen hade en acklimatiseringsperiod. Den allra f\u00f6rsta modellen led av en massa problem med fj\u00e4dring, \u00f6verhettning och v\u00e4xell\u00e5da som orsakade \u00e5terkallelser till h\u00f6ger och v\u00e4nster.<\/p>\n\n\n\n

Det betyder inte att 2007 \u00e5rs S-klass \u00e4r en d\u00e5lig bil, utan snarare att den inte lyckas vara s\u00e5 tillf\u00f6rlitlig som de flesta hade hoppats p\u00e5. Hur som helst m\u00e5ste Mercedes \u00e4nd\u00e5 f\u00e5 ber\u00f6m f\u00f6r att de har dumpat W220 S-klassfilosofin och \u00e4ntligen gjort en bil som \u00e4r v\u00e4rd sitt pris.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven om 2007 \u00e5rs S-klass inte \u00e4r en av de b\u00e4sta S-klassmodellerna genom tiderna kan den vara ett bra begagnatk\u00f6p om du lyckas hitta ett hyfsat exemplar till r\u00e4tt pris. Dessa g\u00e5r att f\u00e5 f\u00f6r ett riktigt l\u00e5gt pris just nu vilket inneb\u00e4r att det finns aff\u00e4rer som v\u00e4ntar p\u00e5 att g\u00f6ras med W221 S-klass.<\/p>\n\n\n\n

2014 Mercedes Benz S-klass<\/h2>\n\n\n\n

2014 Mercedes Benz S-klass W222 \u00e4r den tidigare generationen av S-klassen vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r en ganska modern bil. 2014 W222 var dock det allra f\u00f6rsta modell\u00e5ret f\u00f6r W222-generationen vilket inneb\u00e4r att den ocks\u00e5 fick en tuff start. Bilen \u00e5terkallades n\u00e5gra g\u00e5nger p\u00e5 grund av problem med l\u00e4ckande turboladdare och s\u00e4kerhetsb\u00e4lten fram.<\/p>\n\n\n\n

Bilen \u00e5terkallades ocks\u00e5 f\u00f6r elektriska problem. De vanligaste problemen med 2014 \u00e5rs S-klass \u00e4r relaterade till oljel\u00e4ckage, felaktiga styrenheter, felaktiga sensorer, start-stopp-problem, motorstopp eller ovilja att starta. Det finns en hel del problem som vi kan n\u00e4mna, och man kan lugnt s\u00e4ga att 2014 \u00e5rs W222 inte \u00e4r den b\u00e4sta S-klass som finns.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst kan du ocks\u00e5 hitta bra erbjudanden p\u00e5 2014 \u00e5rs S-klassmodeller eftersom de nu \u00e4r p\u00e5 en bra niv\u00e5. De \u00e4r riktigt lyxiga och bekv\u00e4ma. W222-modellen efter faceliftet \u00e4r ett mycket b\u00e4ttre val ur alla synvinklar, men den kostar ocks\u00e5 mycket mer.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Mercedes Benz S-klass?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en fullstor lyxsedan \u00e4r Mercedes Benz S-klass bilen som definierade segmentet. Varje generation av S-klassen f\u00f6rde med sig n\u00e5got nytt till marknaden, vilket inneb\u00e4r att S-klassen sannolikt \u00e4r den mest innovativa bilen i detta segment. De senaste tre generationerna av S-klass \u00e4r stora potentiella erbjudanden.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5 andra sidan \u00e4r S-klassen f\u00f6r stor f\u00f6r m\u00e5nga m\u00e4nniskor. Det \u00e4r ocks\u00e5 en bil som kr\u00e4ver mycket underh\u00e5ll och som kostar mycket pengar att h\u00e5lla i gott skick. Den \u00e4r ocks\u00e5 tung och inte den mest effektiva bilen n\u00e5gonsin. Att parkera S-klass \u00e4r inte l\u00e4tt, oavsett hur avancerad assistenttekniken \u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Vilken modell av Mercedes S-klass \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Det finns en hel del bra Mercedes Benz S-klassmodeller, men S65 AMG kommer alltid att vara den allra b\u00e4sta av dem alla. S65 AMG \u00e4r en V12-driven bil som \u00e4r spetsad med AMG-magi som g\u00f6r bilen otroligt kraftfull, men \u00e4nd\u00e5 elegant och sofistikerad n\u00e4r du vill ha den.<\/p>\n\n\n\n

En vanlig 350d-diesel \u00e4r den r\u00e4tta om du vill spendera 99 procent av din tid p\u00e5 motorv\u00e4gen medan S-klass Lang \u00e4r den r\u00e4tta om du \u00e4r chauff\u00f6r.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r \u00e4r Mercedes S-klass s\u00e5 speciell?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes Benz S-klass \u00e4r en bil som skapade det fullstora lyxsegmentet. Det finns vissa bilar med Rolls Royce-m\u00e4rke som faktiskt k\u00e4nns lyxigare \u00e4n S-klassen, men inte ens en Rolls har S-klassens teknik och innovativa karakt\u00e4r. Det \u00e4r bilen som satte standarden p\u00e5 m\u00e5nga s\u00e4tt, och det \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r folk \u00e4lskar den s\u00e5 mycket.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz S-klass \u00e4r en fullstor lyxsedan f\u00f6r dem som vill njuta av den h\u00f6gsta lyx som Mercedes Benz kan erbjuda. S-klassen har funnits i flera decennier nu och det<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5602,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5601"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5601"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5601\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5603,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5601\/revisions\/5603"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5602"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5601"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5601"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5601"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}