{"id":5555,"date":"2022-11-06T07:29:23","date_gmt":"2022-11-06T07:29:23","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5555"},"modified":"2022-11-06T07:29:25","modified_gmt":"2022-11-06T07:29:25","slug":"mercedes-e-class-ar-att-undvika","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-e-class-ar-att-undvika\/","title":{"rendered":"Mercedes E Class \u00e5r att undvika"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz E-klass \u00e4r en mellanstor lyxsedan som \u00e4r gjord f\u00f6r dem som vill njuta av en lugn upplevelse bakom ratten. E-Klass \u00e4r en bil som betonar teknik, komfort, s\u00e4kerhet och k\u00f6rgl\u00e4dje. Det \u00e4r en av de mest s\u00e5lda Mercedes-sedanmodellerna genom tiderna eftersom den sl\u00e4pptes f\u00f6rsta g\u00e5ngen redan 1984.<\/p>\n\n\n\n

Det betyder ocks\u00e5 att det finns vissa E-Klass-modeller d\u00e4r ute som verkligen \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n andra. I den h\u00e4r artikeln kommer vi att ber\u00e4tta vilka E-Klass-modeller du b\u00f6r undvika eftersom de inte \u00e4r de mest p\u00e5litliga, och de flesta \u00e4gare anser inte heller att de \u00e4r p\u00e5 en tillfredsst\u00e4llande niv\u00e5. Med tanke p\u00e5 att bilar som dessa kostar mycket pengar \u00e4r det s\u00e4kert ett problem att inte vara i niv\u00e5 med andra lyxsedaner.<\/p>\n\n\n\n

Det s\u00e4msta modell\u00e5ret f\u00f6r Mercedes Benz E-Klass \u00e4r 1995 \u00e5rs modell eftersom den var billig, op\u00e5litlig och egentligen f\u00f6r att den led av m\u00e5nga kvalitetsproblem genomg\u00e5ende. Mercedes E-Klass 2006 \u00e4r ocks\u00e5 en av de s\u00e4msta E-Klass-modellerna som n\u00e5gonsin sl\u00e4ppts eftersom den lider av en massa problem.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r ocks\u00e5 en bra id\u00e9 att undvika 2010 \u00e5rs E-Klass eftersom det ocks\u00e5 \u00e4r en bil som de flesta \u00e4gare inte \u00e4r n\u00f6jda med. Bilen lider av en massa problem och var del av m\u00e5nga olika \u00e5terkallelser, varav de flesta var relaterade till problem med krockkuddar.<\/p>\n\n\n\n

1. 1995 Mercedes Benz E-Klass<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes W210 fr\u00e5n 1995 var den f\u00f6rsta bilen n\u00e5gonsin som bar modellbeteckningen E-Klass. Modellen introducerades f\u00f6rst 1984, men den kallades inte E-Klass eftersom namnskylten kom senare med 1995 \u00e5rs modell. W210 anses ofta vara en av de s\u00e4msta Mercedes Benz-modellerna som n\u00e5gonsin l\u00e4mnat fabriken p\u00e5 grund av sin billighet.<\/p>\n\n\n\n

Detta var den tid d\u00e5 Mercedes rent av misslyckades med att g\u00f6ra bra bilar eftersom W220 S-klass fr\u00e5n den tiden ocks\u00e5 var inget annat \u00e4n underm\u00e5lig. W210 led av otaliga kvalitetsproblem som gjorde att bilen k\u00e4ndes riktigt billig. Interi\u00f6rens str\u00f6mbrytare, elen, fj\u00e4dringen och motorn var de mest klagade komponenterna.<\/p>\n\n\n\n

Det v\u00e4rsta med W210 \u00e4r dock rosten eftersom W210 \u00e4r en av de minst rostskyddade W210-modellerna genom tiderna. D\u00e4rf\u00f6r var vi tvungna att ta med den p\u00e5 v\u00e5r lista eftersom den helt enkelt inte kan konkurrera med BMW 5-serien fr\u00e5n den eran, inte ens med ett l\u00e5ngt skott.<\/p>\n\n\n\n

2. 2006 Mercedes Benz E-Klass<\/h2>\n\n\n\n

Av alla E-Klass-modeller som n\u00e5gonsin kommit ut verkar 2006 \u00e5rs modell vara den med flest \u00e4garklagom\u00e5l. Till r\u00e5ga p\u00e5 allt upplevde 2006 \u00e5rs modell de flesta av sina problem vid l\u00e5ga miltal, vilket g\u00f6r problemen \u00e4nnu mer skadliga. Balansaxeln \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att g\u00e5 s\u00f6nder i f\u00f6rtid och vissa \u00e4gare uppger att det kr\u00e4vdes mer \u00e4n 4 800 dollar f\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda problemet.<\/p>\n\n\n\n

Andra framtr\u00e4dande problem som rapporterats f\u00f6r 2006 \u00e5rs modell \u00e4r relaterade till br\u00e4nsletanken och ett g\u00e4ng problem med bilens elektronik. En l\u00e4ckande br\u00e4nslet\u00e4tning \u00e4r inte ett litet problem, f\u00f6r om du l\u00e4mnar det obevakat kan det till och med f\u00e5 bilen att brinna upp och helt f\u00f6rst\u00f6ras.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen var 2006 \u00e5rs E-klass aldrig riktigt s\u00e5 \u00e4lskad av de flesta kunderna, vilket s\u00e4nkte bilens totala kundn\u00f6jdhetsresultat avsev\u00e4rt. Hur som helst, om du best\u00e4mmer dig f\u00f6r att k\u00f6pa en E-Klass fr\u00e5n 2006 kan du g\u00f6ra det eftersom det finns exempel d\u00e4r ute som tagits om hand p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt. Se till att g\u00f6ra alla n\u00f6dv\u00e4ndiga inspektioner f\u00f6re k\u00f6pet s\u00e5 borde du vara bra.<\/p>\n\n\n\n

3. 2010 Mercedes Benz E-Klass<\/h2>\n\n\n\n

NHTSA fick ocks\u00e5 n\u00e5gra hundra klagom\u00e5l om 2010 \u00e5rs Mercedes Benz E-Klass. De flesta klagom\u00e5len var f\u00f6rknippade med krockkuddarna och d\u00e4rf\u00f6r \u00e5terkallade Mercedes 2010 \u00e5rs modell ett g\u00e4ng g\u00e5nger. Det sorgliga \u00e4r att Mercedes var tvungna att g\u00f6ra flera \u00e5terkallelser f\u00f6r att l\u00f6sa problemet och man \u00e4r aldrig 100 % s\u00e4ker p\u00e5 att de lyckades l\u00f6sa dem helt.<\/p>\n\n\n\n

Ett annat framtr\u00e4dande problem med 2010 \u00e5rs modell \u00e4r relaterat till upph\u00e4ngningen som \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att korrodera och brista i f\u00f6rtid. Fj\u00e4dringsfj\u00e4drarna verkar ocks\u00e5 vara en \u00f6m punkt f\u00f6r 2010 \u00e5rs modell vilket inneb\u00e4r att hela fj\u00e4dringssystemet inte \u00e4r i niv\u00e5 med vad E-Klass beh\u00f6ver vara.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga rapporter \u00e4r ocks\u00e5 f\u00f6rknippade med bilens ljudsystem d\u00e5 basf\u00f6rst\u00e4rkaren tenderar att g\u00e5 s\u00f6nder ett antal g\u00e5nger. Allt detta gjorde 2010 \u00e5rs E-Klass till en liten plockepunkt eftersom ingen vill spendera s\u00e5 mycket pengar och st\u00e4ndigt vara orolig f\u00f6r vad som ska g\u00e5 s\u00f6nder h\u00e4rn\u00e4st. Detta leder i slut\u00e4ndan till l\u00e5ga kundn\u00f6jdhetsresultat.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Mercedes Benz E-Klass?<\/h4>\n\n\n\n

Om du vill ha en sedan som kan g\u00f6ra skolskjutsar och VIP-transporter p\u00e5 samma g\u00e5ng \u00e4r E-Klass r\u00e4tt v\u00e4g att g\u00e5. Tack vare sin storlek och sitt utrymme kan E-Klass bekv\u00e4mt transportera upp till fem vuxna med tillr\u00e4ckligt med bagageutrymme f\u00f6r att klara en hel vecka. Den \u00e4r ocks\u00e5 packad med ett g\u00e4ng avancerade lyxiga bekv\u00e4mligheter f\u00f6r att h\u00f6ja upplevelsen.<\/p>\n\n\n\n

Vissa m\u00e4nniskor anser dock att E-Klass \u00e4r en taxibil och gillar d\u00e4rf\u00f6r inte att k\u00f6pa dem. Andra klagom\u00e5l p\u00e5 E-Klass \u00e4r f\u00f6rknippade med att bilen \u00e4r lite ”\u00e4ldrev\u00e4nlig”, s\u00e4rskilt i j\u00e4mf\u00f6relse med Audi A6 eller BMW 5-serien.<\/p>\n\n\n\n

Vilken Mercedes Benz-modell \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 vad du vill ha av en bil. Om du f\u00f6redrar praktiska egenskaper och familjeanv\u00e4ndning framf\u00f6r allt, \u00e4r E-Klass Kombi det b\u00e4sta alternativet. Om du vill ha en bil som kan krossa motorv\u00e4gsmiljoner utan att vara \u00f6verdrivet br\u00e4nslet\u00f6rstig ska du \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa en dieselvariant.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot vill ha den mest sp\u00e4nnande och upphetsande E-Klass-modellen som g\u00e5r att k\u00f6pa f\u00f6r pengar b\u00f6r du satsa p\u00e5 en av AMG-modellerna som \u00e4r otroligt snabba, sp\u00e4nnande och samtidigt bekv\u00e4ma.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e4nge kan en Mercedes Benz E-Klass h\u00e5lla?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes \u00e4r ett av de m\u00e4rken som \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att g\u00f6ra bilar som kan h\u00e5lla i ett och ett halvt liv, och i stort sett alla E-Klass-modeller kan g\u00f6ra det, \u00e4ven W210. Om du g\u00f6r din due diligence och tar hand om bilen n\u00e4r den beh\u00f6ver n\u00e5got b\u00f6r du mer \u00e4n v\u00e4l kunna k\u00f6ra E-Klass i decennier.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz E-klass \u00e4r en mellanstor lyxsedan som \u00e4r gjord f\u00f6r dem som vill njuta av en lugn upplevelse bakom ratten. E-Klass \u00e4r en bil som betonar teknik, komfort, s\u00e4kerhet<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5556,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5555"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5555"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5555\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5557,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5555\/revisions\/5557"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5556"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5555"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5555"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5555"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}