{"id":5544,"date":"2022-11-04T12:04:39","date_gmt":"2022-11-04T12:04:39","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5544"},"modified":"2022-11-04T12:04:42","modified_gmt":"2022-11-04T12:04:42","slug":"mercedes-c-klass-ar-att-undvika","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/mercedes-c-klass-ar-att-undvika\/","title":{"rendered":"Mercedes C-klass \u00e5r att undvika"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz C-Klass \u00e4r en kompakt lyxsedan som ska konkurrera med Audi A4 och BMW 3-serien. Dessa tre modeller \u00e4r n\u00e5gra av de mest s\u00e5lda premiumsedanerna genom tiderna eftersom detta segment alltid varit och fortfarande \u00e4r otroligt popul\u00e4rt. \u00c4ven i dagens tid med SUV:er och crossovers s\u00e4ljer dessa riktigt bra.<\/p>\n\n\n\n

C-klassen introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 1993, vilket inneb\u00e4r att C-klassen n\u00e4sta \u00e5r kommer att fira sin 30-\u00e5rsdag. Att v\u00e4lja mellan 30 olika \u00e5rsmodeller \u00e4r inte direkt l\u00e4tt, men de flesta \u00e4r \u00e4nd\u00e5 inte s\u00e5 intresserade av \u00e4ldre C-Klass-modeller. Vissa C-Klass-modeller \u00e4r dock definitivt b\u00e4ttre \u00e4n andra.<\/p>\n\n\n\n

Den f\u00f6rmodligen s\u00e4msta C-Klass-generationen \u00e4r 2015 \u00e5rs generation eftersom alla bilar fr\u00e5n detta modell\u00e5r var d\u00e5liga av en m\u00e4ngd olika sk\u00e4l som vi kommer att g\u00e5 in p\u00e5 inom kort. Mercedes C-klass fr\u00e5n 2007 \u00e4r inte heller s\u00e5 bra eftersom detta var den tid d\u00e5 Mercedes inte riktigt satsade maximalt p\u00e5 bilar \u00e4nd\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen m\u00e5ste \u00e4ven 2012\/13 \u00e5rs Mercedes C-klass l\u00e4ggas till den h\u00e4r listan eftersom den ocks\u00e5 lider av en m\u00e4ngd olika problem. Anledningen till att vi listat dessa tre \u00e5rsmodeller \u00e4r att de \u00e4r de minst p\u00e5litliga \u00e5rsmodellerna av sina respektive generationer och f\u00f6r att de flesta kunder inte direkt var glada \u00f6ver att ha dem.<\/p>\n\n\n\n

2015 Mercedes Benz C-Klass<\/h2>\n\n\n\n

2015 \u00e5rs Mercedes C-Klass \u00e4r n\u00e5got vi kan kalla ”den minst lyxiga upplevelsen du kan f\u00e5 av en lyxbil”. N\u00e4r den f\u00f6rst kom ut gjorde 2015 \u00e5rs modell massor av rubriker p\u00e5 grund av sin sl\u00e5ende design och en uppsj\u00f6 av uppgraderingar som gjorde att C-klassen k\u00e4ndes riktigt lyxig och \u00e5tr\u00e5v\u00e4rd. Men d\u00e5liga tillf\u00f6rlitlighetsresultat och riktigt d\u00e5liga kundn\u00f6jdhetsresultat kom tidigt.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga framst\u00e5ende tillf\u00f6rlitlighetsunders\u00f6kningar uppgav att 2015 \u00e5rs C-klass har mellan 15 och 20 olika problemst\u00e4llen, som alla kan g\u00e5 s\u00f6nder n\u00e4r som helst. Motorn, bromsarna, elen och utrustningen var de mest problematiska omr\u00e5dena. Men det som verkligen decimerade 2015 \u00e5rs C-klass \u00e4r det faktum att bilen hade 11 olika \u00e5terkallelser.<\/p>\n\n\n\n

Styrsystemet var d\u00e5ligt, problem med str\u00e5lkastare, motorproblem, problem med br\u00e4nsletillf\u00f6rselsystemet, problem med \u00f6verhettning och listan forts\u00e4tter i all o\u00e4ndlighet, C300 \u00e4r den \u00f6verl\u00e4gset s\u00e4msta 2015 \u00e5rs modell och kanske till och med den s\u00e4msta C-Klass som n\u00e5gonsin tillverkats. Vilken skam f\u00f6r en bil som lyckades bli den mest s\u00e5lda Mercedes-sedanen n\u00e5gonsin.<\/p>\n\n\n\n

2007 Mercedes Benz C-Class<\/h2>\n\n\n\n

Om vi spolar tillbaka tiden till 2007 kommer vi ocks\u00e5 att uppleva ett liknande m\u00f6te med en bil som hoppades vara bra men lyckades bli riktigt d\u00e5lig. Detta var slutet p\u00e5 en era d\u00e4r Mercedes av n\u00e5gon anledning slutade att g\u00f6ra bilar p\u00e5 Mercedes-niv\u00e5. W220 S-klass startade eran av riktigt d\u00e5liga Mercedes-modeller och 2007 \u00e5rs C-klass tillh\u00f6r ocks\u00e5 den gruppen.<\/p>\n\n\n\n

Anledningen till att 2007 \u00e5rs C-klass ocks\u00e5 finns med p\u00e5 den h\u00e4r listan \u00e4r att den ser tr\u00e5kig ut, saknar utrymme och upplever en massa problem ocks\u00e5. Bilen \u00e5terkallades inledningsvis ett g\u00e4ng g\u00e5nger f\u00f6r i stort sett samma problem. Motorns balansaxel v\u00e4grade helt enkelt att stanna p\u00e5 plats. Detta \u00e4r ett riktigt allvarligt problem och anledningen till att s\u00e5 m\u00e5nga Mercedes Benz C-Klass-modeller fr\u00e5n den h\u00e4r eran slutade i en brand.<\/p>\n\n\n\n

Brist p\u00e5 ordentlig sikt, d\u00e5ligt utf\u00f6rd utrustning, h\u00f6ga underh\u00e5llskostnader och det faktum att de flesta m\u00e4nniskor inte var riktigt f\u00f6rtjusta i den gjorde 2007 \u00e5rs C-klass till en av de s\u00e4msta C-klassmodellerna hittills, s\u00e4rskilt eftersom m\u00e5nga av dessa brann ner till grunden p\u00e5 grund av att br\u00e4nslesystemet gick s\u00f6nder.<\/p>\n\n\n\n

2012\/13 Mercedes Benz C-Klass<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes Benz C-Klass 2012\/13 har en hel del trevliga detaljer som designen, den \u00f6vergripande k\u00f6rupplevelsen och det faktum att det var d\u00e5 Mercedes gjorde de b\u00e4sta 63 AMG C-Klass-modellerna. Allt var dock inte lika ljust eftersom bilen lyckades \u00f6verleva genom 8 olika \u00e5terkallelser som tidigt decimerade f\u00f6rarnas n\u00f6jdhetsresultat.<\/p>\n\n\n\n

De mest bekymmersamma komponenterna i C-Klass fr\u00e5n den h\u00e4r eran \u00e4r relaterade till krockkuddarna som var den enda orsaken till m\u00e5nga \u00e5terkallelser. C-Klass 2012\/2013 \u00e4r ocks\u00e5 utsatt f\u00f6r br\u00e4nslel\u00e4ckage som ocks\u00e5 potentiellt kan sluta i l\u00e5gor. Det v\u00e4rsta \u00e4r att sensorerna egentligen inte \u00e4r s\u00e5 bra p\u00e5 att f\u00e5nga upp detta.<\/p>\n\n\n\n

Bilen hade ocks\u00e5 problem med el, bromsar och en del av utrustningen vilket ytterligare gjorde att bilen k\u00e4ndes s\u00e4mre j\u00e4mf\u00f6rt med F30 BMW och \u00e4ven den ansiktslyfta Audi A4. P\u00e5 det hela taget \u00e4r 2012\/13 inte lika d\u00e5lig som 2015- och 2007-modellerna, men den \u00e4r definitivt inte den b\u00e4sta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Mercedes C-klass?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes C-klass \u00e4r tyv\u00e4rr inte en av de b\u00e4sta Mercedes-modellerna som n\u00e5gonsin tillverkats, \u00e5tminstone inte ur ett tillf\u00f6rlitlighetsperspektiv. Men det faktum att C-klassen \u00e4r den mest s\u00e5lda kompakta lyxsedanen fr\u00e5n Mercedes inneb\u00e4r att bilen \u00e4r \u00e4lskad av m\u00e5nga och d\u00e4rf\u00f6r b\u00f6r \u00f6verv\u00e4gas.<\/p>\n\n\n\n

Se dock till att g\u00f6ra alla n\u00f6dv\u00e4ndiga inspektioner f\u00f6re k\u00f6pet eftersom du helt enkelt inte vill riskera det eftersom den h\u00e4r bilen kan vara helt fruktansv\u00e4rd om den inte underh\u00e5lls p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt. G\u00f6r din heml\u00e4xa och om du gillar bilen kommer du att kunna hitta en i gott skick och en som inte kommer att ruinera dig ekonomiskt.<\/p>\n\n\n\n

Vilken modell av Mercedes Benz C-Klass \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Den b\u00e4sta Mercedes Benz C-klassmodellen \u00e4r troligen instegsmodellen C200 eftersom den erbjuder dig allt du beh\u00f6ver av en bil. Den \u00e4r effektiv, smidig, p\u00e5litlig och kan erbjuda en punch som de flesta borde vara n\u00f6jda med. Om du vill ha den b\u00e4sta l\u00e5ngk\u00f6raren b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga C220d eftersom den erbjuder b\u00e4ttre br\u00e4nsleeffektivitet.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha den mest speciella C-klass som finns \u00e4r det C63 AMG du ska k\u00f6pa eftersom det \u00e4r den enda bilen som fortfarande anv\u00e4nder en V8 i det h\u00e4r segmentet. Allt detta kommer dock att f\u00f6r\u00e4ndras v\u00e4ldigt snart eftersom bilen f\u00e5r en liten 4-cylindrig motor.<\/p>\n\n\n\n

Vilket \u00e5rsmodell av Mercedes C-klass \u00e4r det b\u00e4sta?<\/h4>\n\n\n\n

Det b\u00e4sta modell\u00e5ret f\u00f6r Mercedes C-klass \u00e4r modell\u00e5ret 2022 eftersom den helt nya C-klassen \u00e4r fantastisk. Den \u00e4r n\u00e4stan lika lyxig som S-klassen samtidigt som den \u00e4r n\u00e4stan lika bekv\u00e4m. Det \u00e4r verkligen den b\u00e4sta kompakta lyxbilen f\u00f6r familjer.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz C-Klass \u00e4r en kompakt lyxsedan som ska konkurrera med Audi A4 och BMW 3-serien. Dessa tre modeller \u00e4r n\u00e5gra av de mest s\u00e5lda premiumsedanerna genom tiderna eftersom detta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5545,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5544"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5544"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5544\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5546,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5544\/revisions\/5546"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5545"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5544"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5544"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5544"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}