{"id":5531,"date":"2022-11-03T16:23:30","date_gmt":"2022-11-03T16:23:30","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5531"},"modified":"2022-11-03T16:23:32","modified_gmt":"2022-11-03T16:23:32","slug":"allt-om-2023-ford-f-250","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-ford-f-250\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Ford F-250"},"content":{"rendered":"\n

Ford F-serien av lastbilar har blivit en symbol f\u00f6r amerikansk kultur eftersom dessa lastbilar s\u00e4ljer som en galning. F-150 har varit den mest popul\u00e4ra bilen i USA i \u00e5rtionden medan Super Duty F-seriens lastbilar som F-250, F-350 och F-450 fr\u00e4mst har k\u00f6pts f\u00f6r kommersiella \u00e4ndam\u00e5l och som en del arbetsh\u00e4st delvis daglig f\u00f6rare.<\/p>\n\n\n\n

Ford introducerade 2023 \u00e5rs Super Duty-serie med en hel del nyheter som uppdaterade motorer, mer teknik och nya trimniv\u00e5er. I den h\u00e4r artikeln kommer vi att fokusera p\u00e5 F-250 Super Duty och ber\u00e4tta allt om 2023 Ford F-250 vilket kommer att ge dig en bredare f\u00f6rst\u00e5else f\u00f6r om du beh\u00f6ver k\u00f6pa en s\u00e5dan eller satsa p\u00e5 en \u00e4ldre F-250-modell.<\/p>\n\n\n\n

De tv\u00e5 omr\u00e5den d\u00e4r 2023 F-250 fr\u00e4mst f\u00f6rb\u00e4ttras \u00e4r motorerna och tekniken. Vi har sett uppdateringar av alla motorvarianter och det faktum att 6,8L V8 nu \u00e4r den nya standarden \u00e4r mycket v\u00e4lkommet. Ford s\u00e4ger att dieseldrivna (Power Stroke) F-Series Super Duty-lastbilar nu \u00e4r de mest kraftfulla diesellastbilarna p\u00e5 marknaden.<\/p>\n\n\n\n

Det andra stora omr\u00e5det d\u00e4r 2023 F-250 skiljer sig mest \u00e5t \u00e4r tekniken d\u00e5 du f\u00e5r en hel del f\u00f6rarassistanssystem som b\u00e5de g\u00f6r ditt liv enklare och s\u00e4krare. P\u00e5 det hela taget skiljer sig 2023 F-250 v\u00e4sentligt fr\u00e5n den tidigare modellen.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-250 – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Som n\u00e4mndes i b\u00f6rjan \u00e4r den nya instegsmotorn f\u00f6r F-250 den st\u00f6tst\u00e5ngsdesignade 6,8L V8:an med icke offentliggjorda effekt\u00f6kningar j\u00e4mf\u00f6rt med de tidigare instegsmotorerna p\u00e5 6,2L. De flesta k\u00e4llor uppger dock att den nya 6.8L-motorn kommer att erbjuda cirka 450 hk och 450 lb-ft i vridmoment, vilket \u00e4r mycket b\u00e4ttre \u00e4n 411 hk och 435 lb-ft i den tidigare 6.2L Boss-motorn.<\/p>\n\n\n\n

F-250 fr\u00e5n 2023 kommer ocks\u00e5 att finnas tillg\u00e4nglig med Godzilla 7.3 V8 som ocks\u00e5 ska ge mer kraft men utan n\u00e5gra st\u00f6rre effekt\u00f6kningar. Den mest popul\u00e4ra motorn med F-250 var och kommer troligen fortfarande att vara PowerStroke 6,7L turboladdad 8-cylindrig dieselmotor. M\u00e5nga k\u00e4llor uppger dock att Ford \u00e4ven kommer att erbjuda ytterligare en dieselmotor i mixen som ska erbjuda \u00e4nnu mer kraft.<\/p>\n\n\n\n

Ford s\u00e4ger att denna motor kommer att vara den b\u00e4sta i sin klass med den b\u00e4sta effekten av alla diesellastbilar som finns till salu. Den 10-v\u00e4xlade TorqShift-transmissionen f\u00f6rs \u00f6ver till dessa nya F-250-modeller och MPG-v\u00e4rdena uppges inte eftersom F-250 v\u00e4ger \u00f6ver 8 500 och MPG-v\u00e4rdena d\u00e4rf\u00f6r inte beh\u00f6ver uppges.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst brukar dieselmodeller av F-250 med dieselmotor ge runt 15-20 MPG i b\u00e4sta fall, vilket inte \u00e4r en bra siffra f\u00f6r en dieselmotor. F\u00f6rhoppningsvis f\u00e5r vi se en f\u00f6rb\u00e4ttring \u00e4ven h\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-250 – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Designm\u00e4ssigt bjuder F-250 p\u00e5 n\u00e5gra tydliga uppgraderingar som helt nya str\u00e5lkastare som nu \u00e4r b\u00e5de smalare och har b\u00e4ttre LED-teknik. Den fr\u00e4mre grillen har rensats upp och \u00e4r nu minimal och st\u00e5tlig. Interi\u00f6ren f\u00e5r ocks\u00e5 en nyare 12-tumssk\u00e4rm i mitten, en HUD-sk\u00e4rm och en helt ny virtuell display i m\u00e4tarklustret med all funktionalitet du beh\u00f6ver.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller k\u00f6rupplevelsen ska vi inte f\u00f6rv\u00e4nta oss att den nya F-250 kommer att skilja sig alltf\u00f6r mycket fr\u00e5n de befintliga modellerna. Det betyder att F-250 kommer att k\u00e4nnas rej\u00e4l, tung och stabil, vilket \u00e4r en k\u00f6rupplevelse som \u00e4lskas av m\u00e5nga, men som ocks\u00e5 hatas av m\u00e5nga.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-250 – Teknik<\/h2>\n\n\n\n

F\u00f6rutom all den extra teknik som finns i F-250:s interi\u00f6r m\u00e5ste vi ocks\u00e5 n\u00e4mna n\u00e5gra v\u00e4lkomna till\u00e4gg. Funktioner som den helt nya sl\u00e4pvagnsassistenten med 360-graders kameror kommer att g\u00f6ra det mycket enklare att dra och ansluta en sl\u00e4pvagn. En ny adaptiv farth\u00e5llare med automatisk h\u00e5llplats kommer ocks\u00e5 att g\u00f6ra debut h\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Andra funktioner \u00e4r kollisionsvarningssystem fram och bak, assistans f\u00f6r d\u00f6da vinkeln, korsningsassistanssystem, parkeringssensorer runtomkring, automatiskt nivellerande str\u00e5lkastare, ett sm\u00e4llande 640 W Bang & Olufsen-surroundljud och en helt ny 5G Internet Hotspot som kan ansluta upp till 10 enheter samtidigt och som \u00e4ven erbjuder nya funktioner f\u00f6r det uppdaterade infotainmentsystemet.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford F-250 – Priser och trimniv\u00e5er<\/p>\n\n\n\n

Nya Ford F-250 finns i XL-trim (cirka 43 000 dollar), XLT-trim (49 000 dollar), Lariat (cirka 56 000 dollar), King Ranch (73 000 dollar), Platinum (77 000 dollar) och toppmodellen Limited (95 000 dollar). Vi kan s\u00e4ga att dessa priser inte \u00e4r huggna i sten eftersom de bara \u00e4r ungef\u00e4rliga och inte b\u00f6r tas som 100 % korrekta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r kan jag k\u00f6pa 2023 \u00e5rs Ford F-250?<\/h4>\n\n\n\n

Den nya Ford F-250 kommer att s\u00e4ljas i slutet av 2022 och i b\u00f6rjan av 2023 vilket inneb\u00e4r att du kan best\u00e4lla en fr\u00e5n och med den 21 oktober 2022 och fram\u00e5t. Vi kan s\u00e4ga att Ford troligen kommer att f\u00e5 en hel del best\u00e4llningar p\u00e5 den nya F-250 och att Ford siktar p\u00e5 en mycket poppigare f\u00f6rs\u00e4ljning j\u00e4mf\u00f6rt med tidigare p\u00e5 grund av mikrochipbrist och st\u00f6rningar i leveranskedjan.<\/p>\n\n\n\n

Vi kan ocks\u00e5 f\u00f6rv\u00e4nta oss att vissa \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare kommer att ta ut l\u00f6jliga p\u00e5slag p\u00e5 F-250, vilket inte alls \u00e4r f\u00f6rv\u00e5nande nuf\u00f6rtiden.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r 2023 \u00e5rs Ford F-250 v\u00e4rd det?<\/p>\n\n\n\n

Den kommande 2023 Ford F-250 erbjuder en hel del uppgraderingar j\u00e4mf\u00f6rt med den befintliga F-250 som g\u00f6r den v\u00e4l v\u00e4rd att hoppa p\u00e5 om priserna inte blir alltf\u00f6r uppbl\u00e5sta p\u00e5 grund av alla prish\u00f6jningar vi sett p\u00e5 sistone. F-250 har alltid varit en riktigt bra lastbil med de flesta saker du vill ha av den, men 2023-modellen l\u00e4gger till en hel del saker ovanp\u00e5 som verkligen g\u00f6r att hela paketet verkar mer lockande.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r 2023 \u00e5rs F-250 verkligen v\u00e4rd det och kommer troligen att bli lika popul\u00e4r som den tidigare F-250.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r skillnaden mellan Ford F-150 och Ford F-250?<\/p>\n\n\n\n

Ford F-150 \u00e4r en vanlig ”half-ton” pickup som h\u00e4nvisar till sin lastkapacitet medan F-250 \u00e4r en ”three-quarter-ton” pickup. F-250 f\u00e5r st\u00f6rre, kraftfullare och t\u00f6rstigare motorer, med olika b\u00e4ddkonfigurationer och n\u00e5got annorlunda dimensioner.<\/p>\n\n\n\n

F-250 \u00e4r helt enkelt mer anpassad f\u00f6r transport och bogsering, eftersom den erbjuder mer kraft i n\u00e4stan alla konfigurationer.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford F-serien av lastbilar har blivit en symbol f\u00f6r amerikansk kultur eftersom dessa lastbilar s\u00e4ljer som en galning. F-150 har varit den mest popul\u00e4ra bilen i USA i \u00e5rtionden medan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5443,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5531"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5531"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5531\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5532,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5531\/revisions\/5532"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5443"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5531"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5531"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5531"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}