{"id":5483,"date":"2022-10-30T06:53:20","date_gmt":"2022-10-30T06:53:20","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5483"},"modified":"2022-10-30T06:53:23","modified_gmt":"2022-10-30T06:53:23","slug":"allt-om-2023-ford-maverick-tremor-off-road","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/allt-om-2023-ford-maverick-tremor-off-road\/","title":{"rendered":"Allt om 2023 Ford Maverick Tremor Off-Road"},"content":{"rendered":"\n

Ford Maverick \u00e4r en av de nyaste lastbilarna i Fords lastbilsprogram eftersom den bara kom ut f\u00f6r tv\u00e5 \u00e5r sedan. Maverick blev en omedelbar succ\u00e9 eftersom startpriset var mindre \u00e4n 20 000 dollar. Numera f\u00f6rs\u00f6ker Ford g\u00f6ra Maverick \u00e4nnu mer lockande genom att ge den ett helt nytt trim som kallas ”Ford Maverick Tremor Off-Road Package”.<\/p>\n\n\n\n

Detta paket syftar till att g\u00f6ra Maverick kapabel att konkurrera med lastbilar som Ford Bronco Sport b\u00e5de p\u00e5 v\u00e4gen och i terr\u00e4ng. Tremor-paketet f\u00e5r en reviderad exteri\u00f6rstyling med b\u00e4ttre skydd och kraftigare d\u00e4ck, en n\u00e5got f\u00f6rh\u00f6jd k\u00f6rh\u00f6jd, ny programvara Trail Control som \u00e4r utformad f\u00f6r att fungera som en offroad-version av farth\u00e5llaren och en unik fj\u00e4dring.<\/p>\n\n\n\n

Ett helt nytt AWD-system g\u00f6r debut med Maverick och \u00e4r ett dubbelkopplat differentiall\u00e5s med bakre drivning som kan skicka vridmoment till varje enskilt hjul bak. Detta kommer att fr\u00e4mja ett j\u00e4mnare grepp och g\u00f6ra Maverick mer anv\u00e4ndbar b\u00e5de p\u00e5 sn\u00f6 och i terr\u00e4ng.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget har den nya Tremor Maverick redan visat sig vara en riktigt popul\u00e4r bil bland nya och befintliga Ford Maverick-\u00e4gare. Om du vill veta allt om 2023 Ford Maverick Tremor Off-Road-paketet, se till att l\u00e4sa den h\u00e4r artikeln!<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Maverick Tremor Off-Road – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Ford Maverick Tremor Offroad-paketet \u00e4r endast tillg\u00e4ngligt f\u00f6r Maverick-motorer med turboladdning, vilket inneb\u00e4r att hybridmodeller inte kommer att f\u00e5 denna behandling. Detta inneb\u00e4r att Tremor offroad-paketet endast finns tillg\u00e4ngligt f\u00f6r den 4-cylindriga 2,0L-motorn med 250 hk och 277 lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

Den h\u00e4r motorn \u00e4r kopplad till en reviderad 8-v\u00e4xlad automatl\u00e5da med uppgraderad kylning och g\u00f6r att Maverick n\u00e5r 0-60 mph p\u00e5 cirka 7 sekunder platt vilket inte \u00e4r n\u00e5gon d\u00e5lig takt med tanke p\u00e5 att detta \u00e4r Fords instegsbil i sm\u00e5 lastbilar. EPA:s br\u00e4nsleekonomi \u00e4r ber\u00e4knad till 22MPG i staden, 29MPG p\u00e5 motorv\u00e4gen och 25MPG kombinerat.<\/p>\n\n\n\n

Den st\u00f6rsta nyheten \u00e4r troligen det nya AWD-systemet som fr\u00e4mst \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r att g\u00f6ra nya Ford Bronco till en riktigt bra terr\u00e4ng-SUV. Med en tum extra \u00e5kh\u00f6jd f\u00e5r Maverick Tremor ocks\u00e5 fem nya k\u00f6rl\u00e4gen som \u00e4ndrar dessa mekanikers prestanda f\u00f6r b\u00e4ttre terr\u00e4ngk\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget l\u00e4gger Tremor-paketet inte till n\u00e5got ut\u00f6ver den befintliga Ford Maverick-drivlinan och \u00e4r \u00e4nnu inte tillg\u00e4ngligt f\u00f6r hybridmodeller. Ford har \u00e4nnu inte sagt n\u00e5got om att detta paket kommer att bli tillg\u00e4ngligt f\u00f6r hybridmodeller, men det \u00e4r inte helt uteslutet enligt de senaste rapporterna.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Maverick Tremor Off-Road – Design och k\u00f6rning<\/h2>\n\n\n\n

Paketet 2023 Ford Maverick Tremor Off-road \u00e4r t\u00e4nkt att g\u00f6ra den befintliga Ford Maverick b\u00e4ttre p\u00e5 att ta sig an hinder b\u00e5de p\u00e5 offroadsp\u00e5r och i sn\u00f6iga milj\u00f6er. Tremor-paketet har funnits p\u00e5 Fords st\u00f6rre pick-up trucks ett tag och blir nu bara tillg\u00e4ngligt f\u00f6r den mindre Maverick-modellen.<\/p>\n\n\n\n

Designf\u00f6rb\u00e4ttringarna omfattar en unik frontgrill, svartkl\u00e4dda emblem, 17-tumsf\u00e4lgar som endast finns i Tremor och en hel del orangef\u00e4rgade accenter b\u00e5de p\u00e5 insidan och utsidan av lastbilen. N\u00e4r det g\u00e4ller trimniv\u00e5er erbjuds Tremor endast ovanp\u00e5 XLT- och Lariat-paketen.<\/p>\n\n\n\n

De tidigare n\u00e4mnda k\u00f6rl\u00e4gena g\u00f6r Maverick Tremor mycket mer konsekvent b\u00e5de vid inbromsning och acceleration, vilket underl\u00e4ttar terr\u00e4ngprestanda. Du kommer inte att k\u00e4nna n\u00e5gon st\u00f6rre skillnad n\u00e4r du k\u00f6r p\u00e5 v\u00e4gen, vilket \u00e4r det som g\u00f6r det h\u00e4r paketet s\u00e5 lockande. Det hj\u00e4lper dig i terr\u00e4ng, men det f\u00f6rs\u00e4mrar inte den allm\u00e4nna k\u00f6rkvaliteten p\u00e5 v\u00e4gen.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Maverick Tremor Off-Road – Priser och tillval<\/h2>\n\n\n\n

2023 Ford Maverick med Tremor-paketet i XLT-trim ska kosta dig runt 28 000 dollar. Tremor-paketet \u00e4r dock inte bara ett enda paketpaket eftersom det faktiskt best\u00e5r av tv\u00e5 separata paket. Det f\u00f6rsta \u00e4r paketet p\u00e5 3 400 dollar som ger dig alla mekaniska f\u00f6rdelar som AWD, extra kylning och allt annat.<\/p>\n\n\n\n

Ut\u00f6ver det paketet kan du ocks\u00e5 betala 2 000 dollar f\u00f6r alla kosmetiska uppgraderingar som inkluderar alla orangef\u00e4rgade detaljer och 17-tumsf\u00e4lgar. Detta inneb\u00e4r att du f\u00e5r allt f\u00f6r 5 500 dollar, vilket inte \u00e4r n\u00e5gon d\u00e5lig aff\u00e4r med tanke p\u00e5 att du f\u00e5r en mycket mer kapabel terr\u00e4ngk\u00f6rare.<\/p>\n\n\n\n

Eftersom Maverick Tremor dessutom redan kommer med en b\u00e4ttre motor och trimniv\u00e5er i mellanspec eller toppspec beh\u00f6ver du inte heller spendera n\u00e5got extra f\u00f6r att g\u00f6ra den v\u00e4lutrustad.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r kan jag k\u00f6pa Ford Maverick Tremor?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Maverick 2023 med Tremor-paketet kan best\u00e4llas tiggande i september 2023 medan produktionen troligen startar under fj\u00e4rde kvartalet 2022. De flesta kunder kommer att f\u00e5 v\u00e4nta till 2023 innan de f\u00e5r tag p\u00e5 Maverick Tremor.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 komma ih\u00e5g att vissa Ford-\u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare \u00e4r \u00f6k\u00e4nda f\u00f6r rent ut sagt l\u00f6jliga p\u00e5slag p\u00e5 nya efterfr\u00e5gade Ford-lastbilar, vilket inneb\u00e4r att vissa kommer att beh\u00f6va betala en stor summa pengar ut\u00f6ver det beg\u00e4rda priset f\u00f6r Maverick Tremor.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r 2023 Ford Maverick Tremor v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Maverick i sig \u00e4r v\u00e4rd det eftersom det \u00e4r en av de b\u00e4sta lastbilarna du kan k\u00f6pa nuf\u00f6rtiden ur v\u00e4rdesynpunkt. Visst, Tremor-paketet \u00e4r inte billigt, men s\u00e4llan ger valfria paket nuf\u00f6rtiden dig saker som ett helt nytt AWD-system, helt ny fj\u00e4dring och uppgraderad v\u00e4xell\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

Faktum \u00e4r att Maverick Tremor l\u00e4tt kunde ha varit en separat modell i sig, men Ford best\u00e4mde sig f\u00f6r att g\u00f6ra det bara till en uppgradering. Med alla de tillagda terr\u00e4ngk\u00f6rningsf\u00f6rm\u00e5gorna \u00e4r Maverick Tremor nu en fantastisk daglig f\u00f6rare som kan g\u00f6ra b\u00e5de v\u00e4gk\u00f6rning och terr\u00e4ngk\u00f6rning utan att du beh\u00f6ver oroa dig f\u00f6r att du ska fastna.<\/p>\n\n\n\n

Hur popul\u00e4r \u00e4r Ford Maverick?<\/h4>\n\n\n\n

Tro det eller ej, men Ford Maverick \u00e4r faktiskt en av de mest popul\u00e4ra bilarna i USA just nu och \u00e4r en av de mest framg\u00e5ngsrika nya bilmodellerna som Ford n\u00e5gonsin tillverkat. Ford har lyckats s\u00e4lja mer \u00e4n 30 000 enheter sedan Maverick kom ut vilket g\u00f6r den till en riktigt popul\u00e4r bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Maverick \u00e4r en av de nyaste lastbilarna i Fords lastbilsprogram eftersom den bara kom ut f\u00f6r tv\u00e5 \u00e5r sedan. Maverick blev en omedelbar succ\u00e9 eftersom startpriset var mindre \u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5484,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5483"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5483"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5483\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5485,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5483\/revisions\/5485"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5484"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5483"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5483"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5483"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}