{"id":5474,"date":"2022-10-29T08:30:42","date_gmt":"2022-10-29T08:30:42","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5474"},"modified":"2022-10-29T08:30:45","modified_gmt":"2022-10-29T08:30:45","slug":"basta-aret-for-porsche-911","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-aret-for-porsche-911\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Porsche 911"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 911 \u00e4r en av v\u00e4rldens b\u00e4sta sportbilar och troligen den mest ikoniska sportbilen genom tiderna. Det klassiska 911-receptet best\u00e5r av en bakmonterad platt 6-cylindrig motor, en drivlina med bakhjulsdrift och en klassisk silhuett som egentligen inte har f\u00f6r\u00e4ndrats p\u00e5 st\u00f6rre delen av ett halvt sekel.<\/p>\n\n\n\n

Att v\u00e4lja det perfekta modell\u00e5ret f\u00f6r en 911 \u00e4r om\u00f6jligt eftersom det helt enkelt finns f\u00f6r m\u00e5nga 911-modell\u00e5r att v\u00e4lja mellan. Den f\u00f6rsta 911 introducerades redan 1968 och det finns dussintals olika undermodeller inom 911-utbudet. Vi kommer att lyfta fram tre olika 911-modell\u00e5r som nu verkar vara riktigt bra prospektiva begagnade bilar.<\/p>\n\n\n\n

Det f\u00f6rsta 911-modell\u00e5ret vi kommer att n\u00e4mna \u00e4r 2018 \u00e5rs generation eftersom den allm\u00e4nt anses vara den b\u00e4sta 992-modellen av den nuvarande generationen. Anledningen till att vi b\u00f6rjar med den senaste generationen \u00e4r att den objektivt sett \u00e4r den b\u00e4sta 911:an hittills. Det n\u00e4st b\u00e4sta modell\u00e5ret f\u00f6r 911 \u00e4r 1973 \u00e5rs modell, s\u00e4rskilt 911 RS 2.7 som \u00e4r en av de mest eftertraktade 911-modellerna genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen b\u00f6r 2011 \u00e5rs Porsche 911 ocks\u00e5 st\u00e5 h\u00f6gst upp p\u00e5 din lista eftersom 997-modellerna som kom ut 2011 \u00e4r n\u00e5gra av de b\u00e4sta 911-modellerna som finns. Att v\u00e4lja dessa tre modell\u00e5r som representerar tre olika epoker av 911-produktionen \u00e4r det enda s\u00e4ttet vi kan visa att det helt enkelt finns f\u00f6r m\u00e5nga fantastiska 911-modeller.<\/p>\n\n\n\n

1. 2018 Porsche 911 – det mest p\u00e5litliga \u00e5ret<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 992 911 2018 \u00e4r det b\u00e4sta 992-modell\u00e5ret av den senaste generationen eftersom det verkar vara den mest tillf\u00f6rlitliga generationen. Dessutom kostar 2018 \u00e5rs 992 mindre pengar j\u00e4mf\u00f6rt med 992-modeller som kom efter\u00e5t vilket ocks\u00e5 \u00e4r en anledning till att 2018 \u00e5rs 992 utses till den b\u00e4sta 992:an av dem alla.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 ta h\u00e4nsyn till det faktum att 2018 var \u00e5ret d\u00e5 992 kom ut. De flesta bilar tenderar att uppleva alla m\u00f6jliga problem n\u00e4r de kom ut, men Porsche gjorde allt de kunde f\u00f6r att g\u00f6ra 911:an s\u00e5 bra som m\u00f6jligt. 911 \u00e4r en Porsche-h\u00e4ftbil och Porsche var tvungna att se till att pricka varje I och korsa varje T innan bilen kom ut.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00f6vergripande kundn\u00f6jdhetsindexet f\u00f6r Porsche 992-generationen \u00e4r verkligen positivt och det verkar som om 2018 \u00e5rs modell inte \u00e4r annorlunda. 992-generationen verkar ocks\u00e5 h\u00e5lla sitt v\u00e4rde riktigt bra vilket verkligen \u00e4r bra f\u00f6r dem som \u00e4r intresserade av att k\u00f6pa en helt ny modell.<\/p>\n\n\n\n

2. Porsche 911 fr\u00e5n 1973 – den b\u00e4sta klassikern – 997 GT-divisionens bilar \u00e4r fantastiska.<\/h2>\n\n\n\n

1973 var den tid d\u00e5 Porsche kom ut med m\u00e5nga intressanta och mycket eftertraktade 911-modeller d\u00e4r 1973 \u00e5rs 911 Carrera RS 2.7 \u00e4r den som regerar \u00f6ver dem alla. Denna underbara metallkropp fick senare s\u00e4llskap av den underbara RS 3.0 som ocks\u00e5 \u00e4r en otroligt eftertraktad 911-modell. Detta var ocks\u00e5 den tid d\u00e5 Porsche kom ut med den ikoniska 911 3.0 RSR.<\/p>\n\n\n\n

Alla dessa bilar \u00e4r k\u00e4nda som Porsche 911-royalty och ing\u00e5r regelbundet i listorna \u00f6ver ”b\u00e4sta Porsche 911 genom tiderna”. Anledningen till att de \u00e4r s\u00e5 framg\u00e5ngsrika \u00e4r att det egentligen inte finns s\u00e5 m\u00e5nga av dessa, men de \u00e4r en het vara eftersom praktiskt taget alla Porsche-samlare vill ha en.<\/p>\n\n\n\n

De \u00e4r ocks\u00e5 f\u00f6rv\u00e5nansv\u00e4rt p\u00e5litliga med tanke p\u00e5 sin \u00e5lder och v\u00e4rdena p\u00e5 dessa verkar bara stiga vilket inneb\u00e4r att v\u00e4rdeminskning inte \u00e4r n\u00e5got att n\u00e5gonsin oroa sig f\u00f6r med dessa legendariska 911-modeller.<\/p>\n\n\n\n

3. 2011 Porsche 911 – 997 GT-divisionens bilar \u00e4r fantastiska.<\/h2>\n\n\n\n

2011 var ett riktigt framg\u00e5ngsrikt \u00e5r f\u00f6r Porsche 911 eftersom det var d\u00e5 997-generationen gick mot sitt slut. Det innebar ocks\u00e5 att 997 GT3 kom ut ungef\u00e4r vid den h\u00e4r tiden, och 997 GT3 \u00e4r en otrolig bil i sin egen r\u00e4tt. F\u00f6r att vara 100 procent \u00e4rlig \u00e4r alla 997 GT-divisionens bilar fantastiska och kommer alltid att vara fantastiska.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 Sport Classic fr\u00e5n 2011 \u00e4r ocks\u00e5 en otroligt h\u00e4ftig 911:a eftersom det \u00e4r en begr\u00e4nsad produktion av en 911-modell med naturlig insugning och bakhjulsdrift som p\u00e5minner om 911:or fr\u00e5n 60- och 70-talet. 2011 \u00e5rs 911 GTS \u00e4r ocks\u00e5 en otroligt h\u00e4ftig bil och det \u00e4r \u00e4ven ”Widowmaker”, 2011 \u00e5rs GT2 RS.<\/p>\n\n\n\n

Till r\u00e5ga p\u00e5 allt var 2011 ocks\u00e5 \u00e5ret d\u00e5 Porsche tillverkade 911 997 GT3 RS 4.0 som nu allm\u00e4nt anses vara en av, om inte den b\u00e4sta GT3 RS-modellen genom tiderna. Vissa g\u00e5r s\u00e5 l\u00e5ngt som att s\u00e4ga att 2011 \u00e5rs GT3 RS \u00e4r den b\u00e4sta 911-modellen genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Porsche 911?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, du b\u00f6r k\u00f6pa en Porsche 911 eftersom en Porsche 911 \u00e4r en bil som \u00e4r otroligt l\u00e4tt att rekommendera. 911:or \u00e4r n\u00e5gra av de mest ikoniska bilarna genom tiderna och om du \u00e4r en bilentusiast av n\u00e5got slag gillar du f\u00f6rmodligen vad 911:an kan erbjuda.<\/p>\n\n\n\n

Den kanske inte ser ut som en Ferrari eller en Lamborghini, men det \u00e4r bra eftersom 911:an ser stilren och attraktiv ut. Det \u00e4r ocks\u00e5 en bil som nu \u00e4r fylld med all den senaste tekniken, s\u00e5 mycket att en 911 nu k\u00e4nns som en lyxbil och en sportbil.<\/p>\n\n\n\n

Vilken Porsche 911-modell \u00e4r den b\u00e4sta?<\/p>\n\n\n\n

Detta \u00e4r en riktigt sv\u00e5r fr\u00e5ga, men vi kan f\u00f6rs\u00f6ka begr\u00e4nsa valen till bara n\u00e5gra f\u00e5 911-modeller. Porsche 911 GT-divisionen \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att g\u00f6ra n\u00e5gra av de b\u00e4sta 911:orna n\u00e5gonsin, och 911 RS \u00e4r troligen den b\u00e4sta av den gruppen. Vi m\u00e5ste ocks\u00e5 n\u00e4mna den underbara 911 R-modellen som alltid verkar vara den b\u00e4sta 911-modellen, n\u00e4rhelst den kommer ut.<\/p>\n\n\n\n

Speedstern \u00e4r en fantastisk bil, GT3 \u00e4r en fantastisk bil, GT2 \u00e4r en fantastisk bil och Turbo S \u00e4r en fantastisk bil.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r \u00e4lskar folk Porsche 911 s\u00e5 mycket?<\/h3>\n\n\n\n

Folk \u00e4lskar Porsche 911 eftersom det \u00e4r en bil med ett arv som ingen annan bilmodell kan matcha. Sedan 1968 har 911:an haft en kultf\u00f6rf\u00f6ljelse som utvecklats mycket och nu finns det tusentals m\u00e4nniskor som inte kan prata om n\u00e5got annat p\u00e5 den h\u00e4r planeten \u00e4n en Porsche 911 av n\u00e5got slag.<\/p>\n\n\n\n

Om jag ska vara \u00e4rlig f\u00f6rtj\u00e4nar 911:an all \u00e4ra eftersom den har haft en s\u00e5 f\u00e4rgstark historia. Porsche f\u00f6rblev trogen den ursprungliga 911:an s\u00e5 mycket som m\u00f6jligt och det \u00e4r ocks\u00e5 d\u00e4rf\u00f6r 911:an nu \u00e4r en riktigt respekterad och \u00e4lskad bil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 911 \u00e4r en av v\u00e4rldens b\u00e4sta sportbilar och troligen den mest ikoniska sportbilen genom tiderna. Det klassiska 911-receptet best\u00e5r av en bakmonterad platt 6-cylindrig motor, en drivlina med bakhjulsdrift<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5475,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5474"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5474"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5474\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5476,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5474\/revisions\/5476"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5475"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5474"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5474"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5474"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}