{"id":5418,"date":"2022-10-24T17:33:18","date_gmt":"2022-10-24T17:33:18","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5418"},"modified":"2022-10-24T17:33:21","modified_gmt":"2022-10-24T17:33:21","slug":"ar-hyundai-i20-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-hyundai-i20-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r Hyundai i20 en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai i20 \u00e4r en liten hatchback som presenterades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2008 och som fortfarande tillverkas kontinuerligt i dag. I20 har gett upphov till tre olika generationer d\u00e4r den senaste kom ut redan 2019. Det \u00e4r den n\u00e4st minsta hatchback i Hyundais familj och \u00e4ven en av de mest framg\u00e5ngsrika. S\u00e5 \u00e4r Hyundai i20 en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 \u00e4r verkligen en riktigt bra bil eftersom den erbjuder mycket v\u00e4rde f\u00f6r pengarna. Den kommer ocks\u00e5 med hyfsat kraftfulla, men \u00e4nd\u00e5 effektiva och sofistikerade motorer som passar bilens karakt\u00e4r perfekt. Den yttre designen p\u00e5 i20 var lite tr\u00e5kig med de tv\u00e5 f\u00f6rsta generationerna, men den tredje generationen i20 snyggade till det rej\u00e4lt.<\/p>\n\n\n\n

Interi\u00f6ren med de tv\u00e5 f\u00f6rsta generationerna var lite vag, men den tredje generationen i20 ser mycket b\u00e4ttre ut. Tillf\u00f6rlitlighetsm\u00e4ssigt \u00e4r det inte lika bra som tidigare, men det \u00e4r v\u00e4ntat eftersom den nya i20 \u00e4r mycket mer komplex och b\u00e4ttre p\u00e5 alla s\u00e4tt och vis. Vi kommer att lista de vanligaste problemen med Hyundai i20 i den h\u00e4r artikeln.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4rdem\u00e4ssigt f\u00e5r du verkligen mycket f\u00f6r pengarna med den nya i20 medan de tv\u00e5 tidigare generationerna ocks\u00e5 \u00e4r hyfsat prisv\u00e4rda p\u00e5 andrahandsmarknaden. Praktiken \u00e4r i niv\u00e5 med andra bilar i det h\u00e4r segmentet, vilket inneb\u00e4r att i20 inte \u00e4r den b\u00e4sta n\u00e4r det g\u00e4ller att transportera mer \u00e4n tv\u00e5 personer samtidigt.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – Drivkraften<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 3:e generationen kommer med tv\u00e5 olika bensindrivna motorer, en mindre 3-cylindrig motor p\u00e5 1,0 liter med 100 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 126 lb-ft eller en st\u00f6rre, men mindre kraftfull 4-cylindrig motor p\u00e5 1,2 liter med 84 h\u00e4stkrafter och ett vridmoment p\u00e5 87 lb-ft. Denna i20 erbjuder inga dieselmotorer i sitt sortiment eftersom Hyundai beslutade att fasa ut alla dieselmotorer f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan.<\/p>\n\n\n\n

Den andra generationen av i20 erbjuder tre olika bensinmotorer med en effekt som varierar mellan 84 hk, 101 hk och 120 hk. Den andra generationen av i20 finns ocks\u00e5 med tv\u00e5 olika 4-cylindriga dieselmotorer med en effekt p\u00e5 mellan 75 och 90 hk. Alla i20-versioner \u00e4r FWD och du har m\u00f6jlighet att v\u00e4lja mellan en 6-v\u00e4xlad automatl\u00e5da eller en 5-v\u00e4xlad manuell l\u00e5da.<\/p>\n\n\n\n

Den kraftfullaste och mest sp\u00e4nnande i20 du kan f\u00e5 \u00e4r prestandaversionen i20 N med uppemot 200 hk. Du kan f\u00f6rv\u00e4nta dig upp till 45MPG fr\u00e5n de nyaste i20-modellerna medan \u00e4ldre dieselvarianter kan ge upp till 65MPG.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller den yttre designen har den nya i20 verkligen h\u00f6jt sig j\u00e4mf\u00f6rt med de tv\u00e5 \u00e4ldre generationerna som inte var s\u00e5 speciella. Interi\u00f6ren \u00e4r i stort sett samma sak eftersom de tv\u00e5 tidigare generationerna \u00e4r tr\u00e5kiga och den tredje generationens i20 ser verkligen futuristisk och attraktiv ut.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen \u00e4r enbart inriktad p\u00e5 anv\u00e4ndarv\u00e4nlighet och komfort, f\u00f6rutom f\u00f6r N-modellen som erbjuder en styvare fj\u00e4dring som g\u00f6r att bilen hanterar bilen mycket b\u00e4ttre. P\u00e5 det hela taget k\u00f6rs i20 p\u00e5 ett helt f\u00f6ruts\u00e4gbart s\u00e4tt, s\u00e4kert, tryggt och enkelt.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

Den senaste Hyundai i20-modellen verkar vara en relativt p\u00e5litlig bil \u00f6verlag, men det verkar ocks\u00e5 som om den andra generationen var den mest p\u00e5litliga av gruppen. Detta beror f\u00f6rmodligen p\u00e5 att 3:e generationen fortfarande \u00e4r relativt f\u00e4rsk och kommer att forts\u00e4tta att bli mer tillf\u00f6rlitlig i takt med att nya modeller kommer ut. Dessutom m\u00e5ste vi n\u00e4mna att 3:e generationen i20 \u00e4r den \u00f6verl\u00e4gset mest komplexa i20 hittills.<\/p>\n\n\n\n

De vanligaste Hyundai i20-problemen \u00e4r relaterade till bilens motor, elsystemen, utrustningen, styrsystemet och d\u00e5liga t\u00e4tningar runt vindrutan och d\u00f6rrarna.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20 – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 befinner sig p\u00e5 den prisv\u00e4rda bilmarknaden fast vilket inneb\u00e4r att den kan k\u00f6pas av de flesta bilister d\u00e4r ute. F\u00f6r priset f\u00e5r du verkligen mycket om du gillar m\u00e4rket och hur bilen ser ut. Andrahandsmodeller \u00e4r ocks\u00e5 riktigt popul\u00e4ra \u00f6ver hela v\u00e4rlden eftersom de \u00e4r p\u00e5litliga, effektiva och billiga att k\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r i niv\u00e5 med andra bilar i det h\u00e4r segmentet, vilket inneb\u00e4r att i20 egentligen inte \u00e4r en bil som \u00e4r utformad f\u00f6r att transportera m\u00e4nniskor s\u00e5 ofta. Det \u00e4r en bil som dock erbjuder god sikt runtomkring och som \u00e4r v\u00e4ldigt l\u00e4tt att leva med i allm\u00e4nhet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4ljs Hyundai i20 i USA?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai i20 finns \u00e4nnu inte i USA, f\u00f6rmodligen f\u00f6r att den liknar Hyundai Accent f\u00f6r mycket och f\u00f6r att den h\u00e4r typen av bilar inte \u00e4r s\u00e4rskilt popul\u00e4ra i USA. Accent brukade ocks\u00e5 finnas tillg\u00e4nglig som en hatchback, vilket inneb\u00e4r att den var alltf\u00f6r lik i20 \u00f6verlag.<\/p>\n\n\n\n

Den amerikanska marknaden \u00e4r inte f\u00f6rtjust i sm\u00e5bilar i allm\u00e4nhet eftersom de flesta amerikanska v\u00e4gar \u00e4r breda och det verkligen inte r\u00e5der brist p\u00e5 parkeringsplatser i de flesta st\u00e4der runt om i USA. Om vi kombinerar detta med det faktum att USA tenderar att ha billigare bensinpriser blir det begripligt varf\u00f6r bilar som i20 inte \u00e4r s\u00e4rskilt popul\u00e4ra d\u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai i20 en lyxbil?<\/h4>\n\n\n\n

Hyundai i20 \u00e4r egentligen ingen lyxbil, \u00e4ven om den senaste generationen av i20 har vissa likheter med mycket dyrare och lyxigare bilar. Hyundai har verkligen gjort ett nummer av sitt designteam eftersom Hyundai brukade g\u00f6ra n\u00e5gra av de tr\u00e5kigaste bilarna som finns, men de senaste Hyundai-modellerna ser fantastiska ut.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r detta som bidragit till att m\u00e5nga m\u00e4nniskor anser att bilar som i20 h\u00f6r hemma i en h\u00f6gre prisklass. Om du inte \u00e4r helt \u00f6vertygad kan du se till att j\u00e4mf\u00f6ra den nuvarande generationen av Hyundai Santa Fe SUV med den f\u00f6reg\u00e5ende.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Hyundai i20 billig i drift?<\/h4>\n\n\n\n

En av de viktigaste anledningarna till att Hyundai i20 alltid har varit ganska framg\u00e5ngsrik \u00e4r att den \u00e4r billig i drift. Till att b\u00f6rja med kostar i20 inte mycket pengar att k\u00f6pa och den kostar inte mycket pengar att f\u00f6rs\u00e4kra. Motorerna \u00e4r alla effektiva vilket inneb\u00e4r att br\u00e4nslekostnaderna inte alls \u00e4r d\u00e5liga.<\/p>\n\n\n\n

Om vi kombinerar det med att reparationskostnaderna ocks\u00e5 \u00e4r l\u00e5ga och att reparationskostnaderna inte \u00e4r s\u00e5 vanliga \u00e4r det ganska uppenbart att du inte beh\u00f6ver mycket pengar f\u00f6r att \u00e4ga i20.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai i20 \u00e4r en liten hatchback som presenterades f\u00f6rsta g\u00e5ngen 2008 och som fortfarande tillverkas kontinuerligt i dag. I20 har gett upphov till tre olika generationer d\u00e4r den senaste kom<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5419,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[42],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5418"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5420,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5418\/revisions\/5420"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5419"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5418"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5418"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5418"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}