{"id":5326,"date":"2022-10-12T10:46:18","date_gmt":"2022-10-12T10:46:18","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=5326"},"modified":"2022-10-12T10:46:35","modified_gmt":"2022-10-12T10:46:35","slug":"basta-aret-for-audi-a7","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-aret-for-audi-a7\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Audi A7"},"content":{"rendered":"\n

Audi A7<\/a> \u00e4r en snygg 4-d\u00f6rrars coup\u00e9 som bygger p\u00e5 Audi A6-plattformen. A7 skiljer sig fr\u00e5n A6 genom att den f\u00e5r en sluttande taklinje, en upps\u00e4ttning raml\u00f6sa d\u00f6rrar och ett smidigare formspr\u00e5k \u00f6verlag. Insidan av A7 \u00e4r densamma som i A6 vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r n\u00e4stan om\u00f6jligt att skilja dessa tv\u00e5 fr\u00e5n insidan.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att de delar de flesta av sina delar, inklusive motorn, v\u00e4xell\u00e5dan, hela drivlinan och mer eller mindre alla mekaniska komponenter underifr\u00e5n. Det b\u00e4sta Audi A7-modell\u00e5ret \u00e4r 2017 \u00e5rs modell eftersom den \u00e4r den snyggaste, den erbjuder det b\u00e4sta v\u00e4rdet, den har h\u00f6g kundn\u00f6jdhet och \u00e4r riktigt p\u00e5litlig.<\/p>\n\n\n\n

Den nuvarande Audi A7 2022 \u00e4r den mest avancerade, mest \u00e5tr\u00e5v\u00e4rda och lyxigaste A7 som man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar. Det kan ocks\u00e5 vara den dyraste, men den verkar vara mer tillf\u00f6rlitlig \u00e4n 2020 \u00e5rs A7 som introducerade den andra generationen A7 i allm\u00e4nhet.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen \u00e4r 2012 \u00e5rs Audi A7 den som mer eller mindre startade allt. Bilen m\u00e5 ha avsl\u00f6jats 2011, men 2011 \u00e5rs modell hade en hel del problem som l\u00f6stes till 2012 \u00e5rs modell. 2012 \u00e5rs modell \u00e4r ocks\u00e5 riktigt p\u00e5litlig, men anledningen till att den finns med p\u00e5 den h\u00e4r listan \u00e4r att den erbjuder det b\u00e4sta v\u00e4rdet av alla A7-modeller som finns.<\/p>\n\n\n\n

2017 Audi A7<\/h2>\n\n\n\n

Audi A7 2017 \u00e4r en post-facelift 1:a generation av A7 vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r den som m\u00e5nga anser vara den snyggaste A7:an genom tiderna. Jag tenderar att h\u00e5lla med om det eftersom jag anser att 1:a generationen post-facelift A7 p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt ser renare och mer str\u00f6mlinjeformad ut \u00e4n 2:a generationen A7 som \u00e4r lite f\u00f6r \u00f6verstylad.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r 2017 \u00e5rs modell utrustad med Matrix-str\u00e5lkastare, en fin upps\u00e4ttning hjul och det yttre S-Line-paketet enligt min mening den snyggaste Audi-sedanen n\u00e5gonsin. Det hj\u00e4lper ocks\u00e5 att 2017 \u00e5rs modell f\u00e5r en otroligt h\u00f6gkvalitativ interi\u00f6r som inte \u00e4r packad med en massa sk\u00e4rmar och som fortfarande \u00e4r beroende av bra gamla klickknappar.<\/p>\n\n\n\n

Tillf\u00f6rlitligheten verkar ocks\u00e5 vara en stark sida hos 2017 \u00e5rs modell eftersom den h\u00e4r plattformen har funnits sedan 2011 och Audi l\u00f6ste de flesta problemen innan 2017 \u00e5rs modell kom ut. Slutligen \u00e4r v\u00e4rdena f\u00f6r dessa 2017-modeller riktigt starka och det \u00e4r vettigt att k\u00f6pa dem.<\/p>\n\n\n\n

2022 Audi A7<\/h2>\n\n\n\n

Om du vill ha den nyaste, mest sp\u00e4nnande och lyxigaste Audi A7 som man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar \u00e4r 2022 \u00e5rs modell det du ska satsa p\u00e5. 2022-modellen verkar ocks\u00e5 vara en mer p\u00e5litlig bil j\u00e4mf\u00f6rt med 2020\/2019-modellen som introducerade den nya Audi A7-utbudet.<\/p>\n\n\n\n

Audi A7 2022 \u00e4r den allra \u00f6versta delen av Audis utbud av mellanstora sedaner, vilket inneb\u00e4r att dessa vanligtvis \u00e4r v\u00e4lutrustade direkt fr\u00e5n fabriken. Den nya A7 \u00e4r inte p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt en d\u00e5lig bil, men m\u00e5nga anser att den \u00e4r en nedgradering j\u00e4mf\u00f6rt med 2017 \u00e5rs modell och jag tenderar att h\u00e5lla med om det.<\/p>\n\n\n\n

En v\u00e4lutrustad 2022 A7 ser dock ut som ett riktigt rymdskepp b\u00e5de inv\u00e4ndigt och utv\u00e4ndigt, och tekniken och funktionerna som dessa kommer med \u00e4r l\u00e5ngt ifr\u00e5n de som finns i 2017 \u00e5rs modell. Prestandan \u00e4r toppklassig, motorerna \u00e4r sofistikerade, effektiva och verkligen s\u00f6ml\u00f6sa.<\/p>\n\n\n\n

2012 Audi A7<\/h2>\n\n\n\n

Audi A7 2012 \u00e4r A7:s andra \u00e5rsmodell, vilket inneb\u00e4r att detta \u00e4r en av de tidigaste A7-modellerna som finns. 2011 var inte s\u00e4rskilt \u00e4lskad av m\u00e5nga \u00e4gare p\u00e5 grund av olika problem med tillf\u00f6rlitligheten, men 2012 verkar vara betydligt b\u00e4ttre. Dessutom skiljer sig inte den f\u00f6rsta generationen A7 f\u00f6re faceliftet s\u00e5 mycket fr\u00e5n A7 efter faceliftet och m\u00e5nga kommer inte att kunna se n\u00e5gon skillnad.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4rskilt p\u00e5 insidan d\u00e4r dessa tv\u00e5 \u00e4r mer eller mindre identiska. Detta inneb\u00e4r att du kan f\u00e5 en Audi A7 fr\u00e5n 2012 som har mer eller mindre identisk interi\u00f6r som en 2018 \u00e5rs modell, men prisskillnaden mellan dessa tv\u00e5 \u00e4r betydande.<\/p>\n\n\n\n

Vi utrustade bilar med l\u00e4gre k\u00f6rstr\u00e4cka med Matrix LED, S-Line-paket och andra avancerade alternativ \u00e4r fortfarande inte i n\u00e4rheten av priset p\u00e5 en hyfsat utrustad 2017-modell, \u00e4n mindre 2022-modellen. Som s\u00e5dan \u00e4r 2012 \u00e5rs Audi A7 det mest v\u00e4rdefulla valet av alla eftersom du f\u00e5r mest f\u00f6r dina surt f\u00f6rv\u00e4rvade pengar.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Audi A7?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av mellanstora lyxsedaner b\u00f6r du absolut \u00f6verv\u00e4ga att k\u00f6pa Audi A7 eftersom det \u00e4r en av de mest intressanta bilarna i det segmentet. Den erbjuder massor av utrymme f\u00f6r upp till fyra vuxna, ett enormt bagageutrymme med hatchback, en snygg exteri\u00f6r och en interi\u00f6r som b\u00e5de ser fantastisk ut och erbjuder all den funktionalitet som du f\u00f6rv\u00e4ntar dig av en premiumsedan.<\/p>\n\n\n\n

\u00c5 andra sidan \u00e4r A7 en relativt stor bil och den kanske inte har den b\u00e4sta sikten runtomkring, vilket kan bli besv\u00e4rligt f\u00f6r m\u00e5nga m\u00e4nniskor, s\u00e4rskilt de som bor i tr\u00e5nga stadsk\u00e4rnor. Dessutom kostar dessa bilar ganska mycket mer pengar att underh\u00e5lla \u00e4n de flesta bilar d\u00e4r ute, vilket verkligen \u00e4r n\u00e5got att ha i \u00e5tanke.<\/p>\n\n\n\n

Vilken Audi A7-modell \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

Om du vill ha en A7 med dieselmotor b\u00f6r du kolla in 3.0L TDI Competition-modellen med uppemot 300 hk, men med imponerande br\u00e4nsleeffektivitet. Den h\u00e4r bilen \u00e4r perfekt f\u00f6r l\u00e5ngv\u00e4ga cruising. Om du vill ha en s\u00f6ml\u00f6s motor som ocks\u00e5 klarar cruising riktigt bra \u00e4r S7 den du ska \u00f6verv\u00e4ga.<\/p>\n\n\n\n

Slutligen, om du vill g\u00e5 all out, \u00e4r RS7 Sportback den vildaste och mest sp\u00e4nnande A7 som finns. Den f\u00e5r en 4.0L V8 med mellan 500 och 600 hk, Audis ikoniska Quattro AWD, launch control och en massa prestandakrav.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Audi A7 b\u00e4ttre \u00e4n Mercedes CLS?<\/h4>\n\n\n\n

Mercedes CLS var den bil som uppfann denna marknadsnisch eftersom de var de f\u00f6rsta som erbj\u00f6d fyrad\u00f6rrars kup\u00e9er med lutande taklinje. Den nyaste CLS \u00e4r en fantastisk bil, och att v\u00e4lja mellan A7 och CLS handlar mest om varum\u00e4rkespreferens.<\/p>\n\n\n\n

Vi m\u00e5ste dock n\u00e4mna att CLS inte kommer med en V8-motor eftersom en V8 \u00e4r strikt reserverad f\u00f6r den mer exklusiva GT 4-d\u00f6rrars 63 AMG-modellen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A7 \u00e4r en snygg 4-d\u00f6rrars coup\u00e9 som bygger p\u00e5 Audi A6-plattformen. A7 skiljer sig fr\u00e5n A6 genom att den f\u00e5r en sluttande taklinje, en upps\u00e4ttning raml\u00f6sa d\u00f6rrar och ett<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4805,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5326"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5326"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5326\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5327,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5326\/revisions\/5327"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4805"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5326"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5326"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5326"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}