{"id":509,"date":"2021-05-03T11:28:57","date_gmt":"2021-05-03T11:28:57","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/18\/?p=509"},"modified":"2021-05-03T11:28:57","modified_gmt":"2021-05-03T11:28:57","slug":"vilken-mercedes-har-den-hogsta-dragkapaciteten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vilken-mercedes-har-den-hogsta-dragkapaciteten\/","title":{"rendered":"Vilken Mercedes har den h\u00f6gsta dragkapaciteten"},"content":{"rendered":"\n

Om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en Mercedes och dessutom vill ha en bil som har en hyfsad bogseringskapacitet \u00e4r Mercedes GLE SUV den du ska v\u00e4lja eftersom GLE kan dra upp till 7700 pund. De st\u00f6rsta Mercedes SUV:erna GLS och G-klassen n\u00e5r upp till 7000 pund f\u00f6r G och 7500 pund f\u00f6r GLS.<\/p>\n\n\n\n

Om dessa tv\u00e5 \u00e4r f\u00f6r stora f\u00f6r dig kan du v\u00e4lja den mindre GLC SUV:n som ocks\u00e5 kan dra upp till 3500 pund i utrustning. GLE, GLS och G-klassen kan l\u00e4tt bogsera b\u00e5tar eller medelstora husbilar under l\u00e4ngre resor.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes bogseringsfunktioner<\/h2>\n\n\n\n

Alla ovan n\u00e4mnda Mercedes SUV:er kan dra ATV:er, sm\u00e5 h\u00e4stsl\u00e4pvagnar eller medelstora husvagnar. Mercedes erbjuder ett g\u00e4ng till\u00e4ggsutrustningar som \u00e4r s\u00e4rskilt utformade f\u00f6r bogserings\u00e4ndam\u00e5l, till exempel valfria sl\u00e4pvagnskopplingar, sl\u00e4pvagnsstabilitetsassistans och sl\u00e4pvagns-EPS.<\/p>\n\n\n\n

Bak\u00e5tkameror \u00e4r standard p\u00e5 alla nya Mercedes-modeller, och Mercedes erbjuder en h\u00f6guppl\u00f6st, skarp och tydlig kamerafl\u00f6de p\u00e5 din infotainmentsk\u00e4rm som g\u00f6r att du enkelt kan man\u00f6vrera \u00e4ven de st\u00f6rsta f\u00f6rem\u00e5len.<\/p>\n\n\n\n

Det rekommenderas starkt att du v\u00e4ljer fyrhjulsdriftssystemet 4MATIC om du planerar att bogsera regelbundet eftersom dessa siffror \u00e4r f\u00f6rknippade med versioner som \u00e4r utrustade med fyrhjulsdriftssystemet.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLE och GLS<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes GLE \u00e4r en mellanstor lyx-SUV som b\u00f6rjar p\u00e5 57 000 dollar f\u00f6r GLE350 4MATIC, och lite mindre f\u00f6r den bakhjulsdrivna versionen. GLE350 \u00e4r utrustad med en 2,0-liters inline-4 turbomotor med ett vridmoment p\u00e5 273 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Men GLE580 f\u00f6r 78 000 dollar \u00e4r den du ska k\u00f6pa om du planerar att bogsera tyngre saker eftersom 580:an erbjuder en 4,0-liters V8 BiTurbo-motor med ett vridmoment p\u00e5 516 lb-ft. GLE erbjuder ocks\u00e5 klassledande lastkapacitet som ytterligare \u00f6kar anv\u00e4ndbarheten hos denna SUV.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes GLS \u00e4r en fullstor Mercedes SUV som b\u00f6rjar p\u00e5 76$k f\u00f6r GLS450-modellen som \u00e4r utrustad med en hyfsat kapabel 3,0-liters inline 6-cylindrig motor med 369lb-ft vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

Men modellen att g\u00e5 till \u00e4r definitivt GLS580 som anv\u00e4nder samma motor som den som finns i GLE580, men GLE \u00e4r lite l\u00e4ttare, och det \u00e4r anledningen till att GLE erbjuder den h\u00f6gsta dragkapaciteten.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes G-klass och GLC-klass<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes G-klassens instegsmodell \u00e4r G550 som b\u00f6rjar p\u00e5 131 000 dollar. G550 levereras med en 4,0-liters BiTurbo V8 med 450lb-ft vridmoment vilket \u00e4r tillr\u00e4ckligt f\u00f6r en dragkapacitet p\u00e5 7000 pund. G-klassen \u00e4r den mest kapabla terr\u00e4ng-SUV som Mercedes erbjuder, och om du planerar att sl\u00e4pa i terr\u00e4ng \u00e4r G-klassen det b\u00e4sta sl\u00e4pningsalternativet fr\u00e5n Mercedes.<\/p>\n\n\n\n

Den mindre GLC SUV:n \u00e4r ocks\u00e5 en ganska kapabel Mercedes SUV n\u00e4r det g\u00e4ller bogsering. GLC b\u00f6rjar vid 43 000 dollar f\u00f6r GLC300, men f\u00f6r att bogsera b\u00f6r du definitivt ta steget upp till GLC350e eftersom denna modell \u00e4r standard med ett 4MATIC-system och erbjuder en hybridmotor som kan leverera upp till 516lb-ft i vridmoment.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQC<\/h2>\n\n\n\n

Om du specifikt vill ha en elbil f\u00f6r att bogsera kan Mercedes EQC sl\u00e4pa upp till 4 000 pund. EQC b\u00f6rjar p\u00e5 68 000 dollar och kan ha en h\u00f6gre bogseringskapacitet tack vare det imponerande vridmomentet p\u00e5 564 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

EQC kan \u00e5ka cirka 200 mil mellan laddningarna, och det \u00e4r v\u00e4rt att komma ih\u00e5g att om man anv\u00e4nder en sl\u00e4pvagn minskar r\u00e4ckvidden avsev\u00e4rt. Det rekommenderas starkt att du v\u00e4ljer en traditionell Mercedes SUV med f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor om du planerar att bogsera regelbundet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW X5 eller Audi Q7 b\u00e4ttre f\u00f6r bogsering \u00e4n GLE?<\/h4>\n\n\n\n

BMW:s mellanstora SUV \u00e4r X5, och X5 kan bogsera h\u00f6gst 7200 pund, vilket \u00e4r 300 pund mindre \u00e4n GLE. F\u00f6rdelen med X5 \u00e4r att alla X5-modeller har BMWs fyrhjulsdriftssystem xDrive som standard.<\/p>\n\n\n\n

BMW har ocks\u00e5 bredare d\u00e4ck som standard, vilket g\u00f6r att BMW kan byta riktning l\u00e4ttare j\u00e4mf\u00f6rt med GLE. Q7 erbjuder den h\u00f6gsta lagstadgade bogseringskapaciteten av alla Audi SUV:er, uppm\u00e4tt till 7700 pund. Audi \u00e4r ganska j\u00e4mf\u00f6rbar med GLE i n\u00e4stan alla aspekter n\u00e4r det g\u00e4ller bogsering.<\/p>\n\n\n\n

Vilken lyxig SUV erbjuder den h\u00f6gsta dragkapaciteten?<\/h4>\n\n\n\n

Om alla dessa resultat fortfarande inte tillfredsst\u00e4ller dig, och du planerar att bogsera riktigt tunga laster, kan 2020 \u00e5rs Ford Expedition bogsera upp till 9300 pund. Expeditionen erbjuder en tre raders sittplatslayout, ett enormt lastutrymme och en ganska effektiv V6-motor.<\/p>\n\n\n\n

Utg\u00e5ngspriset f\u00f6r Expeditionen \u00e4r 53 000 dollar, men den stora nackdelen med Expeditionen \u00e4r det faktum att denna SUV \u00e4r helt enorm. Tillsammans med en anst\u00e4ndigt stor sl\u00e4pvagn \u00e4r den h\u00e4r SUV:n lika l\u00e5ng som en halvlastbil.
Om du f\u00f6redrar Dodge framf\u00f6r Ford kan Dodge Durango dra upp till 8700 pund till ett startpris p\u00e5 32 000 dollar, och Durango \u00e4r ocks\u00e5 en mellanstor SUV j\u00e4mf\u00f6rt med Expeditionen.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r det man ska t\u00e4nka p\u00e5 n\u00e4r man bogserar?<\/h4>\n\n\n\n

Att bogsera tunga laster kr\u00e4ver vissa f\u00f6rberedelser f\u00f6r att allt ska g\u00e5 smidigt. F\u00f6rst och fr\u00e4mst m\u00e5ste du kontrollera slitaget p\u00e5 dina d\u00e4ck eftersom lastens \u00f6kade vikt kan orsaka punktering av d\u00e4cken. Du m\u00e5ste justera dina speglar p\u00e5 l\u00e4mpligt s\u00e4tt och du b\u00f6r t\u00e4nka p\u00e5 att br\u00e4nsleeffektiviteten kommer att \u00e4ventyras kraftigt n\u00e4r du bogserar.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom b\u00f6r du planera din resa i f\u00f6rv\u00e4g s\u00e5 att du kan undvika tr\u00e5nga stadsgator och hitta en l\u00e4mplig parkeringsplats f\u00f6r en SUV med sl\u00e4pvagn. Du b\u00f6r ocks\u00e5 t\u00e4nka p\u00e5 att vissa h\u00f6gre sl\u00e4pvagnar inte kan k\u00f6ras under vissa broar och \u00f6verfarter.<\/p>\n\n\n\n

Du b\u00f6r ocks\u00e5 t\u00e4nka p\u00e5 att fordonets prestanda \u00e4ventyras n\u00e4r du bogserar. Du accelererar l\u00e5ngsammare och beh\u00f6ver mer utrymme f\u00f6r att stanna helt. Du b\u00f6r h\u00e5lla ett rimligt avst\u00e5nd till de framf\u00f6rvarande bilarna s\u00e5 att du inte hamnar i en krocksituation.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Om du \u00e4r p\u00e5 marknaden f\u00f6r en Mercedes och dessutom vill ha en bil som har en hyfsad bogseringskapacitet \u00e4r Mercedes GLE SUV den du ska v\u00e4lja eftersom GLE kan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":510,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/509"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=509"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/509\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/510"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=509"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=509"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=509"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}