{"id":4982,"date":"2022-08-16T07:23:51","date_gmt":"2022-08-16T07:23:51","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4982"},"modified":"2022-08-16T07:23:55","modified_gmt":"2022-08-16T07:23:55","slug":"vanliga-problem-med-porsche-718-boxster-s","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-porsche-718-boxster-s\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Porsche 718 Boxster S"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster S \u00e4r den mellanstora versionen av den tv\u00e5sitsiga sportbilen 718 Boxster. Boxster S drivs av en 4-cylindrig 2,5 l Turbo-motor som ligger mellan den 4-cylindriga 2,0 l fyrcylindriga 2,0 l-motorn i instegsmodellerna Boxster och Boxster T och de platta 6-cylindriga GTS- och Boxster Spyder-modellerna.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet skiljer sig 2,5L-motorn n\u00e5got fr\u00e5n de andra tv\u00e5, och det v\u00e4rsta problemet som f\u00f6rknippas med 2,5L-turbomotorn \u00e4r turboladdaren. Andra problem \u00e4r relaterade till v\u00e4xell\u00e5dan, luftkonditioneringssystemet, \u00f6verhettningsproblem och problem med utrustningen.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r Porsche 718 Boxster S en ganska p\u00e5litlig bil, men bara om du underh\u00e5ller den tillr\u00e4ckligt bra. Det \u00e4r ingen \u00f6verraskning att Porsche tenderar att kosta mer pengar att underh\u00e5lla j\u00e4mf\u00f6rt med andra bilar i detta segment, men Porsche beh\u00e5ller ocks\u00e5 v\u00e4rdet b\u00e4ttre \u00e4n de flesta andra bilar i detta segment.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst har 718-serien kommit l\u00e5ngt sedan den f\u00f6rst sl\u00e4pptes. Tidigare modeller var utsatta f\u00f6r olika problem och var sv\u00e5ra att leva med medan nyare modeller \u00e4r mycket b\u00e4ttre i alla avseenden.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – problem med turboladdare<\/h2>\n\n\n\n

Den 2,5L-motor som finns i 718 Boxster S erbjuder 350 hk vilket \u00e4r cirka 50 hk mer \u00e4n i instegsmodellerna Boxster och Boxster T. Detta \u00e4r fr\u00e4mst tack vare den stora turboladdaren som tyv\u00e4rr ibland tenderar att g\u00e5 s\u00f6nder. N\u00e4rmare best\u00e4mt kan turbov\u00e4rmeledaren g\u00e5 s\u00f6nder och det resulterar i att bilen g\u00e5r in i halt l\u00e4ge.<\/p>\n\n\n\n

Detta \u00e4r ett allvarligt problem eftersom det kan g\u00f6ra bilen i stort sett om\u00f6jlig att k\u00f6ra. Se till att alltid inspektera turboladdaren om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en begagnad Boxster\/Cayman S-modell. Det \u00e4r ocks\u00e5 v\u00e4rt att n\u00e4mna att dessa problem \u00e4r vanligare p\u00e5 \u00e4ldre modeller med h\u00f6gre k\u00f6rstr\u00e4cka \u00e4n p\u00e5 nyare modeller med l\u00e4gre k\u00f6rstr\u00e4cka.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – problem med v\u00e4xell\u00e5dan<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster S finns med tv\u00e5 olika transmissionsalternativ. En manuell Porsche-v\u00e4xell\u00e5da med kort utv\u00e4xling som m\u00e5nga k\u00f6rentusiaster f\u00f6redrar eller en 7-v\u00e4xlad dubbelkopplad PDK-v\u00e4xell\u00e5da som m\u00e5nga anser vara den b\u00e4sta dubbelkopplade v\u00e4xell\u00e5dan som finns. Den manuella v\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r k\u00e4nslig och om du inte \u00e4r f\u00f6rsiktig med den kan den misslyckas ganska kapitalt.
PDK \u00e4r mycket b\u00e4ttre, men vissa \u00e4gare har rapporterat att v\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r tveksam, s\u00e4rskilt n\u00e4r det g\u00e4ller nedv\u00e4xling. Hur som helst \u00e4r dessa problem mer ben\u00e4gna med \u00e4ldre 718 Boxster S-modeller medan nyare modeller \u00e4r mycket b\u00e4ttre och mycket mindre ben\u00e4gna att drabbas av dessa problem.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – problem med luftkonditioneringssystemet<\/h4>\n\n\n\n

Problem med luftkonditioneringen \u00e4r vanliga i hela 718-serien, vilket inneb\u00e4r att du kan hitta dem b\u00e5de p\u00e5 718-modeller i instegsutf\u00f6rande och p\u00e5 718-modeller i h\u00f6gre prisklass. De vanligaste A\/C-problemen \u00e4r relaterade till kondensatorn som kan g\u00e5 s\u00f6nder och det kan \u00e4ven kondensatorledningarna g\u00f6ra. D\u00e4rmed f\u00f6rlorar luftkonditioneringen sin f\u00f6rm\u00e5ga att snabbt kyla ner eller v\u00e4rma upp bilens kup\u00e9.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r ute efter en begagnad 718-modell av n\u00e5got slag, se till att ta den till en utbildad och erfaren Porsche-specialist som kan diagnostisera och l\u00f6sa problemet p\u00e5 nolltid. Dessa \u00e4r vanligtvis billiga att reparera, men om du beh\u00f6ver reservdelar kan det bli mycket dyrare.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – \u00d6verhettningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Hela 718-serien \u00e4r ben\u00e4gen att \u00f6verhettas p\u00e5 grund av felaktiga vattenpumpar och termostater, men vissa modeller verkar vara v\u00e4rre \u00e4n andra. 718 S-modellerna \u00e4r f\u00f6rmodligen de v\u00e4rsta av dem alla eftersom de har det h\u00f6gsta antalet rapporterade \u00f6verhettningsincidenter av alla 718-modeller som finns.<\/p>\n\n\n\n

Vissa \u00e4gare har ocks\u00e5 rapporterat att ett byte av vattenpump och termostat inte alltid r\u00e4cker f\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda problemet och att bilen kan utveckla l\u00e4ckor som bara kan vara synliga n\u00e4r bilen k\u00f6rs vid h\u00f6ga temperaturer.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Utrustningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Olika utrustningsproblem och sm\u00e5 gnistor finns ocks\u00e5 med 718 Boxster S och det vanligaste \u00e4r f\u00f6rknippat med bakspoilern som ofta misslyckas med att g\u00e5 ner i j\u00e4mnh\u00f6jd med bilens kaross. Detta \u00e4r ett problem som inte \u00e4r omedelbart uppenbart f\u00f6r alla och det \u00e4r inte precis den typ av problem som folk kommer att rapportera.<\/p>\n\n\n\n

Andra utrustningsrelaterade problem \u00e4r vanligare p\u00e5 andra 718-modeller och de best\u00e5r vanligtvis av mjukvarurelaterade problem.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche 718 Boxster S v\u00e4rt det?<\/h4>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S \u00e4r en bil som \u00e4r utformad f\u00f6r dem som vill njuta av sp\u00e4nningen i en Porsche drop-top utan att betala obscena summor pengar. 718-utbudet kritiseras p\u00e5 grund av sina nedbantade motorer som helt enkelt inte kan matcha k\u00e4nslan hos en platt 6-cylindrig, men ingen kan f\u00f6rneka att Boxster S inte \u00e4r en riktigt kapabel bil.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r en l\u00e4ngre f\u00f6rare och inte gillar kompakta sportbilar \u00e4r 718 Boxster S inte en bil f\u00f6r dig. Den goda nyheten \u00e4r att oavsett om bilen \u00e4r f\u00f6r dig eller inte \u00e4r det en Porsche och den beh\u00e5ller sitt v\u00e4rde b\u00e4ttre \u00e4n de allra flesta bilar fr\u00e5n detta segment.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche 718 Boxster S en bil f\u00f6r kvinnor?<\/h4>\n\n\n\n

Vissa bilar som Porsche Boxster, Audi TT och BMW Z4 f\u00f6r att n\u00e4mna n\u00e5gra, betraktas ofta som kvinnobilar eller fris\u00f6rbilar och m\u00e5nga \u00e4r inte villiga att k\u00f6pa dem av just dessa sk\u00e4l. Det \u00e4r ber\u00e4ttigat att s\u00e4ga att alla dessa f\u00f6rest\u00e4llningar \u00e4r dumma och helt misslyckas med att skildra bilden av vad dessa bilar verkligen \u00e4r.<\/p>\n\n\n\n

Det \u00e4r bilar med fantastisk hantering och prestanda som \u00e4r utformade f\u00f6r sp\u00e4nningen i att k\u00f6ra. De kanske \u00e4r mindre \u00e4n de flesta bilar och de har ofta feminina designlinjer, men ingen bil \u00e4r strikt en kvinno- eller mansbil.<\/p>\n\n\n\n

Vilken \u00e4r den b\u00e4sta Porsche 718 Boxster-modellen?<\/h4>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster Spyder \u00e4r den \u00f6verl\u00e4gset b\u00e4sta 718-modellen man kan k\u00f6pa f\u00f6r pengar eftersom den har en naturligt insugande platt 6-cylindrig motor som l\u00e5ter fantastiskt. Boxster Spyder ser ocks\u00e5 mycket coolare ut \u00e4n de flesta Boxster-modeller tack vare en helt separat design av soft-top.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster S \u00e4r den mellanstora versionen av den tv\u00e5sitsiga sportbilen 718 Boxster. Boxster S drivs av en 4-cylindrig 2,5 l Turbo-motor som ligger mellan den 4-cylindriga 2,0 l<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4983,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4982"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4982"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4982\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4984,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4982\/revisions\/4984"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4983"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4982"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4982"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4982"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}