{"id":4979,"date":"2022-08-16T07:23:13","date_gmt":"2022-08-16T07:23:13","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4979"},"modified":"2022-08-16T07:23:16","modified_gmt":"2022-08-16T07:23:16","slug":"ar-porsche-718-boxster-s-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-porsche-718-boxster-s-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r Porsche 718 Boxster S en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster S \u00e4r en tv\u00e5sitsig kompakt sportbil som \u00e4r gjord f\u00f6r dem som vill k\u00e4nna vinden i h\u00e5ret utan att beh\u00f6va betala f\u00f6r en Porsche av h\u00f6g klass. 718 Boxster S f\u00e5r en mellanspecifik 2,5L turboladdad 4-cylindrig motor med 350 hk som endast finns tillg\u00e4nglig med modellerna Cayman S och Boxster S. S\u00e5 \u00e4r Porsche 718 Boxster S en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Ja, Porsche 718 Boxster S \u00e4r en bra bil f\u00f6r dem som vill ha en kompakt 2-sitsig sportbil med mjukt tak. Det \u00e4r kanske inte den b\u00e4sta bilen f\u00f6r l\u00e4ngre f\u00f6rare eftersom det inre utrymmet i Boxster S \u00e4r minst sagt begr\u00e4nsat. Motorn \u00e4r stark, effektiv och verkligen passande f\u00f6r bilens chassi och storlek.<\/p>\n\n\n\n

Designen p\u00e5 718 Boxster S \u00e4r n\u00e5got vackrare \u00e4n instegsmodellen 718 Boxster. Interi\u00f6ren b\u00f6rjar visa sin \u00e5lder lite grann, men \u00e4r fylld med h\u00f6gkvalitativa material. Boxster S k\u00f6rs riktigt fokuserat, men k\u00f6rningen \u00e4r inte straffande som hos de h\u00f6gre modellerna av de platta 6-cylindriga Boxster- och Cayman-modellerna.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r 718 Boxster hygglig, men det finns n\u00e5gra problem som \u00e4r v\u00e4rda att tala om. V\u00e4rdena p\u00e5 dessa \u00e4r starka eftersom de lyckas beh\u00e5lla v\u00e4rdet riktigt bra. Praktiken \u00e4r s\u00e5 bra som den kan vara f\u00f6r en bil av den h\u00e4r storleken vilket inneb\u00e4r att den f\u00e5r tv\u00e5 separata f\u00f6rvaringsutrymmen.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster S drivs av en 2,5L fyrcylindrig turbomotor med 4 cylindrar och 350 hk och 309 lb-ft vridmoment. Detta r\u00e4cker f\u00f6r att driva Boxster S fr\u00e5n 0-60 mph p\u00e5 cirka 4,5 sekunder och toppfarten \u00e4r ber\u00e4knad till 177 mph. Dessa siffror \u00e4r ganska potenta f\u00f6r en bil som endast drivs av en 4-cylindrig motor.<\/p>\n\n\n\n

Bilen finns ocks\u00e5 tillg\u00e4nglig med antingen en manuell kortv\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da eller en 7-v\u00e4xlad Porsche PDK dubbelkoppling. Alla 718-modeller \u00e4r strikt bakhjulsdrivna. N\u00e4r det g\u00e4ller effektivitet kan 718 Boxster S ge cirka 30MPG kombinerat, vilket ocks\u00e5 \u00e4r en bra siffra f\u00f6r en bil som klarar 0-60mph p\u00e5 bara 4,5 sekunder.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e5 det hela taget \u00e4r 718 Boxster S-drivlinan kanske inte den mest sp\u00e4nnande drivlinan du kan k\u00f6pa, men den g\u00f6r verkligen susen n\u00e4r det g\u00e4ller acceleration och toppfart.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S ser n\u00e5got annorlunda ut \u00e4n Boxster p\u00e5 instegsniv\u00e5 eftersom den sitter l\u00e4gre, f\u00e5r snyggare hjul och har n\u00e5gra designuppgraderingar h\u00e4r och d\u00e4r. Interi\u00f6ren i Boxster S \u00e4r fylld med h\u00f6gkvalitativa material som l\u00e4der, aluminium, Alcantara eller till och med kolfiber om du \u00e4r villig att betala f\u00f6r det.<\/p>\n\n\n\n

Fj\u00e4dringen och chassiavst\u00e4mningen i 718 Boxster S \u00e4r bekv\u00e4m, men \u00e4nd\u00e5 tillr\u00e4ckligt styv f\u00f6r att bilen inte ska luta sig in i kurvorna. Mittmotorlayouten hj\u00e4lper verkligen till med viktbalansen eftersom Boxster S hanterar sig riktigt bra. P\u00e5 det hela taget k\u00f6r Boxster S b\u00e4ttre \u00e4n den vanliga Boxstern, men inte lika bra som Boxster Spyder eller Boxster GTS.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r 718 Boxster S hyfsad, men du m\u00e5ste underh\u00e5lla den p\u00e5 l\u00e4mpligt s\u00e4tt. Detta kommer inte som n\u00e5gon \u00f6verraskning eftersom alla Porsche-modeller \u00e4r utformade p\u00e5 detta s\u00e4tt. Porsches reservdelar kostar betydligt mer \u00e4n andra bilar, men de erbjuder en 50 % l\u00e4ngre servicelivsl\u00e4ngd \u00e4n i de flesta bilar d\u00e4r ute.<\/p>\n\n\n\n

De vanligaste 718 Boxster S-problemen \u00e4r relaterade till turboladdaren, v\u00e4xell\u00e5dan, utrustningen, \u00f6verhettning och luftkonditioneringssystemet.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S b\u00f6rjar p\u00e5 74 600 dollar, vilket \u00e4r cirka 12 000 dollar mer \u00e4n ing\u00e5ngsmodellen 718 Boxster. Skillnaden p\u00e5 12 000 dollar \u00e4r vad du betalar f\u00f6r en b\u00e4ttre motoruppgradering, men bara om du verkligen gillar prestandak\u00f6rning. Hur som helst beh\u00e5ller 718 S sitt v\u00e4rde v\u00e4l p\u00e5 begagnatmarknaden, vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r vettigt att k\u00f6pa en om du \u00e4r intresserad av den h\u00e4r typen av bilar.<\/p>\n\n\n\n

Praktiken \u00e4r s\u00e5 bra som den kan vara f\u00f6r en bil av den h\u00e4r storleken. Detta inneb\u00e4r att bilen f\u00e5r tv\u00e5 separata f\u00f6rvaringsutrymmen b\u00e5de fram och bak. Det inv\u00e4ndiga sittutrymmet \u00e4r relativt kompakt vilket inneb\u00e4r att l\u00e4ngre f\u00f6rare sannolikt kommer att k\u00e4mpa f\u00f6r utrymmet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Porsche 718 Boxster S?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av kompakta 2-sitsiga sportbilscabrioleter kommer du sannolikt att gilla 718 Boxster S. De flesta m\u00e4nniskor dras omedelbart till den tack vare det f\u00f6rstklassiga Porsche-m\u00e4rket. 718 Boxster S k\u00f6rs riktigt bra eftersom den hanterar bra och den \u00e4r ocks\u00e5 en riktigt bra cruiserbil.<\/p>\n\n\n\n

Om du d\u00e4remot anser att 718 Boxster S \u00e4r f\u00f6r tr\u00e5ng, kommer du inte att trivas ett dugg i den. Dessutom \u00e4r 718 Boxster S en strikt 2-d\u00f6rrars 2-sitsig bil vilket inneb\u00e4r att du inte kan anv\u00e4nda den till allt. Om du \u00e4ger flera bilar \u00e4r 718 Boxster S ett bra komplement, men om du bara \u00e4ger en bil \u00e4r det b\u00e4st att det inte \u00e4r 718 Boxster S.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche 718 Boxster S s\u00e4ker?<\/h4>\n\n\n\n

N\u00e4r du tittar p\u00e5 storleken p\u00e5 718 Boxster S t\u00e4nker du f\u00f6rmodligen att det inte \u00e4r den s\u00e4kraste bilen du kan k\u00f6pa eftersom den \u00e4r s\u00e5 liten och s\u00e5 l\u00e4tt. Du skulle dock bli glad om du visste att 718 Boxster S har ett stj\u00e4rnigt 5-stj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg i praktiskt taget alla kategorier.<\/p>\n\n\n\n

Du m\u00e5ste dock fortfarande vara medveten om att det \u00e4r en kompakt l\u00e4ttviktsbil och att den inte kommer att t\u00e5la lika mycket misshandel som en st\u00f6rre SUV skulle kunna g\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche 718 Boxster S en sportbil?<\/h4>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S \u00e4r en sportbil och ingen kan s\u00e4ga n\u00e5got annat. Det \u00e4r sant att en soft-top inte \u00e4r det b\u00e4sta alternativet f\u00f6r en prestandabil, men Boxster-serien \u00f6verbryggar klyftan mellan l\u00e4tta sportbilar och bekv\u00e4ma cruisers.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan kan 718 st\u00e5 sig sj\u00e4lv p\u00e5 en racerbana samtidigt som den f\u00e5r dig att k\u00e4nna dig som en miljon dollar n\u00e4r du kryssar p\u00e5 en kustv\u00e4g.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster S \u00e4r en tv\u00e5sitsig kompakt sportbil som \u00e4r gjord f\u00f6r dem som vill k\u00e4nna vinden i h\u00e5ret utan att beh\u00f6va betala f\u00f6r en Porsche av h\u00f6g klass.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4980,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4979"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4979"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4979\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4981,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4979\/revisions\/4981"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4980"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4979"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4979"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4979"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}