{"id":4918,"date":"2022-08-05T07:34:30","date_gmt":"2022-08-05T07:34:30","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4918"},"modified":"2022-08-05T07:34:33","modified_gmt":"2022-08-05T07:34:33","slug":"vanliga-problem-med-ford-mustang-mach-e","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-ford-mustang-mach-e\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Ford Mustang Mach-E"},"content":{"rendered":"\n

Ford Mustang Mach-E \u00e4r den allra f\u00f6rsta vanliga elbilen fr\u00e5n Ford. Eftersom Ford \u00e4r ett gigantiskt bilf\u00f6retag har de investerat miljarder i det h\u00e4r projektet som inte bara skulle g\u00f6ra Mach-E utan ocks\u00e5 tj\u00e4na som grund f\u00f6r m\u00e5nga efterf\u00f6ljande el- och hybridfordon fr\u00e5n Ford som skulle komma inom en inte alltf\u00f6r avl\u00e4gsen framtid.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r ett helt nytt projekt vanligtvis ett tecken p\u00e5 att det kommer att bli problem, och f\u00f6r att vara \u00e4rlig har Mach-E sin del av problem. \u00c5 andra sidan \u00e4r elbilar i sig mer tillf\u00f6rlitliga \u00e4n bilar med elmotor, vilket mildrar det hela n\u00e5got. Hur som helst f\u00f6rs\u00f6ker Ford kontinuerligt g\u00f6ra Mach-E mer och mer p\u00e5litlig.<\/p>\n\n\n\n

De vanligaste problemen med Ford Mustang Mach-E \u00e4r relaterade till batteriet. Olika utrustningsrelaterade problem, problem med laddningssystemet, problem med appen som f\u00f6ljer med bilen och problem med olika s\u00e4kerhetsprogramvarusystem \u00e4r ocks\u00e5 vanliga med Mach-E. Visserligen f\u00f6rs\u00f6ker Ford l\u00f6sa en stor del av dessa mjukvaruproblem i skrivande stund, men det kan vara sv\u00e5rare \u00e4n vad man kan f\u00f6rest\u00e4lla sig.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst verkar Mach-E vara en hyfsat p\u00e5litlig bil. Vissa problem kan helt f\u00f6rst\u00f6ra helhetsupplevelsen och f\u00e5 dig att \u00f6nska att du aldrig hade k\u00f6pt en, men bortsett fr\u00e5n det \u00e4r Mach-E en cool elbil som bara kommer att bli b\u00e4ttre med tiden.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mach-E – Problem med batteriet<\/h2>\n\n\n\n

Batteriet \u00e4r en k\u00e4nd fokuspunkt i en EV eftersom batteriet \u00e4r k\u00e4llan till all energi som b\u00e5de g\u00f6r det m\u00f6jligt f\u00f6r dig att k\u00f6ra bilen och g\u00f6ra olika andra saker som att t.ex. sl\u00e5 p\u00e5 luftkonditioneringen. Men om batteriet slutar att fungera (vilket ibland \u00e4r fallet med Mach-E) st\u00e5r du bokstavligen utan n\u00e5got.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e5nga Mach-E-\u00e4gare har klagat p\u00e5 att bilen somnar och inte vill vakna l\u00e4ngre. Detta h\u00e4nder \u00e4ven n\u00e4r bilen n\u00e5r full laddning och Ford s\u00e4ger att detta problem \u00e4r rent mjukvarurelaterat. De sa ocks\u00e5 att problem som dessa kan l\u00f6sas utan att ta bilen till en \u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljare, men juryn \u00e4r fortfarande inte klar \u00f6ver det.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mach-E – Utrustningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r vi t\u00e4nker p\u00e5 lyx t\u00e4nker vi oftast inte p\u00e5 Ford. Ford har dock kommit l\u00e5ngt och de tillverkar nu bilar som kommer med n\u00e4stan allt man f\u00e5r p\u00e5 en lyxbil. Det handlar bland annat om panoramasoltak i full l\u00e4ngd, uppv\u00e4rmda och kylda s\u00e4ten och en hel del smarta funktioner som \u00e4r utformade f\u00f6r att g\u00f6ra ditt liv enklare och bekv\u00e4mare.<\/p>\n\n\n\n

Det har dock funnits m\u00e5nga fall d\u00e4r \u00e4gare har klagat p\u00e5 att soltaket bokstavligen exploderar utan n\u00e5gon uppenbar anledning och m\u00e5nga av dem har ocks\u00e5 sagt att f\u00f6nstren \u00e4r ben\u00e4gna att spricka ocks\u00e5. Vissa \u00e4gare har ocks\u00e5 rapporterat problem med bakre bagageluckans justering, men Ford hade inget att s\u00e4ga om detta.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E – Laddningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Ford Mach-E \u00e4r en bil som st\u00f6der de senaste laddningshastigheterna i modern tid, vilket inneb\u00e4r att Mach-E \u00e4r i niv\u00e5 med de mest avancerade elbilarna p\u00e5 den nuvarande marknaden. Mach-E gillar dock ibland att \u00f6ppna laddningsporten utan n\u00e5gon uppenbar anledning och Fords laddningsn\u00e4tverk \u00e4r ganska avvisningsbart j\u00e4mf\u00f6rt med elbilarnas stora pojkar.<\/p>\n\n\n\n

Vissa \u00e4gare klagade ocks\u00e5 \u00f6ver att bilen v\u00e4grar ladda vid kallt v\u00e4der medan andra har rapporterat att bilen v\u00e4grar ladda i allm\u00e4nhet.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E – App-problem<\/h2>\n\n\n\n

Ford Mach-E levereras med en egen telefonapp som \u00e4r utformad f\u00f6r att fj\u00e4rrstyra bilens olika funktioner. Detta g\u00f6r det m\u00f6jligt att anv\u00e4nda telefonen som nyckel eller att alltid kunna kontrollera bilens laddningstillst\u00e5nd eller kontrollera laddningscyklerna. Telefon\/nyckel-funktionen fungerar inte f\u00f6r vissa \u00e4gare, och de smarta hj\u00e4rnorna p\u00e5 Ford har sagt att problemet inte g\u00e5r att \u00e5tg\u00e4rda.<\/p>\n\n\n\n

Det verkar som om Ford-\u00e5terf\u00f6rs\u00e4ljarna inte vet vad de ska g\u00f6ra n\u00e4r arga kunder kommer och kr\u00e4ver en f\u00f6rklaring till varf\u00f6r vissa funktioner inte fungerar. Detta \u00e4r vad som h\u00e4nder n\u00e4r ett m\u00e4rke tillverkar en helt ny modell, eftersom en helt ny modell vanligtvis \u00e5tf\u00f6ljs av helt nya problem.<\/p>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E – Olika s\u00e4kerhetsproblem med programvara<\/h2>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E levereras med en hel del avancerade f\u00f6rarassistanssystem, till exempel f\u00f6r att undvika kollisioner fram\u00e5t eller automatisk bromsning. \u00c4gare har rapporterat att dessa system antingen \u00e4r alldeles f\u00f6r p\u00e5tr\u00e4ngande eller inte fungerar alls. Vi f\u00e5r v\u00e4nta och se hur Ford hanterar problem som dessa innan vi lugnt kan s\u00e4ga att Mach-E \u00e4r en p\u00e5litlig bil som helhet.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa Ford Mustang Mach-E?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E \u00e4r en riktigt intressant elbil och det verkar som om m\u00e5nga \u00e4r intresserade av att k\u00f6pa en. Mach-E \u00e4r gjord f\u00f6r dem som \u00e4r vana vid att k\u00f6ra Ford-modeller och de som gillar det faktum att Mach-E \u00e4r n\u00e5got av en elektrisk SUV-version av den ikoniska Mustang.<\/p>\n\n\n\n

Mach-E \u00e4r en allkonstn\u00e4rlig bil, vilket underl\u00e4ttar n\u00e4r det g\u00e4ller att f\u00f6rs\u00f6ka s\u00e4lja bilen. Den utm\u00e4rker sig dock inte p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4rskilt, men priset anses vara passande f\u00f6r Mach-E. P\u00e5 det hela taget, om du \u00e4lskar bilens utseende och teknik b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga den.<\/p>\n\n\n\n

Varf\u00f6r gjorde Ford en elektrisk Mustang?<\/h4>\n\n\n\n

Mustang Mach-E \u00e4r inte en direkt elektrisk version av Mustang Coupe. Anledningen till att Ford anv\u00e4nde Mustang-namnet \u00e4r f\u00f6r att se till att Mach-E ska tas p\u00e5 allvar. De vet att varum\u00e4rket Mustang \u00e4r h\u00f6gt ansett och att det \u00e4r ett av de mest igenk\u00e4nnbara bilmodellnamnen i historien.<\/p>\n\n\n\n

De t\u00e4nkte att om de kombinerar Ford fr\u00e5n det f\u00f6rflutna med Ford fr\u00e5n framtiden kommer de att kunna bygga ett nytt varum\u00e4rkesarv p\u00e5 det befintliga ikoniska Mustang-namnet.<\/p>\n\n\n\n

Hur mycket kostar Ford Mustang Mach-E?<\/h4>\n\n\n\n

Ford Mustang Mach-E b\u00f6rjar p\u00e5 cirka 44 000 dollar vilket g\u00f6r den dyrare \u00e4n VW ID.4 och Kia Nero EV, men inte lika dyr som Tesla Model Y.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Mustang Mach-E \u00e4r den allra f\u00f6rsta vanliga elbilen fr\u00e5n Ford. Eftersom Ford \u00e4r ett gigantiskt bilf\u00f6retag har de investerat miljarder i det h\u00e4r projektet som inte bara skulle g\u00f6ra<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4919,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[34],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4918"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4918"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4918\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4920,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4918\/revisions\/4920"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4919"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4918"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4918"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4918"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}