{"id":4902,"date":"2022-08-04T08:43:40","date_gmt":"2022-08-04T08:43:40","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4902"},"modified":"2022-08-04T08:43:43","modified_gmt":"2022-08-04T08:43:43","slug":"ar-citroen-c3-picasso-en-bra-bil","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/ar-citroen-c3-picasso-en-bra-bil\/","title":{"rendered":"\u00c4r Citro\u00ebn C3 Picasso en bra bil?"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C3 Picasso \u00e4r en femd\u00f6rrars familje-MPV som \u00e4r gjord f\u00f6r att transportera st\u00f6rre familjer. Det h\u00e4r segmentet av bilar \u00e4r riktigt popul\u00e4rt i USA och det finns m\u00e5nga alternativ att v\u00e4lja mellan, men tyv\u00e4rr finns Citro\u00ebn C3 Picasso inte tillg\u00e4nglig i USA. S\u00e5 \u00e4r Citroen C3 Picasso en bra bil?<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso \u00e4r en ganska bra bil med tanke p\u00e5 vad du f\u00e5r f\u00f6r pengarna. C3 Picasso kommer med ett urval av effektiva och p\u00e5litliga motorer som sannolikt kommer att tillfredsst\u00e4lla de flesta. Bilen ser ocks\u00e5 riktigt intressant ut eftersom Citroen inte \u00e4r begr\u00e4nsad n\u00e4r det g\u00e4ller att designa snygga bilar. Interi\u00f6ren \u00e4r okej eftersom den ger dig allt du beh\u00f6ver utan st\u00f6rre kr\u00e5ngel.<\/p>\n\n\n\n

C3 Picasso k\u00f6rs som vilken MPV som helst. Den \u00e4r ganska smidig, tyst och kan g\u00f6ra susen n\u00e4r det g\u00e4ller b\u00e5de l\u00e5nga och korta resor. Tillf\u00f6rlitligheten \u00e4r okej med C3 Picasso, men det finns n\u00e5gra problem som \u00e4r v\u00e4rda att tala om och som kan h\u00e4mma din totala anv\u00e4ndarupplevelse i h\u00f6g grad.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4rdem\u00e4ssigt \u00e4r C3 Picasso riktigt bra eftersom den erbjuder m\u00e5nga funktioner f\u00f6r ett ganska l\u00e4ttillg\u00e4ngligt pris. Det \u00e4r en familje-MPV vilket inneb\u00e4r att den kommer med hygglig utrustning fr\u00e5n fabriken. Praktiken \u00e4r bra eftersom C3 Picasso erbjuder en massa utrymme och \u00e4r riktigt l\u00e4tt att komma in och ut ur.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Drivlinan<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso kommer med ett urval av diesel- och bensinmotorer. Bensinutbudet b\u00f6rjar med den 1,2 liters 3-cylindriga inlinemotorn med 110 hk medan den 1,6 liters 4-cylindriga motorn ger 120 hk. Du kan ocks\u00e5 f\u00e5 den 4-cylindriga 1,4L-motorn med nyare Picasso-modeller som ger 95h. Bland dieselmotorerna finns 1,6L 4-cylindriga enheter med 90 hk-115 hk.<\/p>\n\n\n\n

Du kan f\u00e5 C3 Picasso med antingen en manuell v\u00e4xell\u00e5da som \u00e4r standard p\u00e5 alla modeller, eller s\u00e5 kan du uppgradera till en automatisk v\u00e4xell\u00e5da f\u00f6r vissa modeller. Alla C3 Picasso-modeller kommer med en FWD-upps\u00e4ttning eftersom det \u00e4r ganska mycket standard f\u00f6r MPV:er.<\/p>\n\n\n\n

Effektiviteten \u00e4r riktigt bra med de h\u00e4r motorerna eftersom de b\u00e4sta exemplen kan ge runt 50MPG vilket verkligen \u00e4r ett bra resultat f\u00f6r en s\u00e5 stor bil som C3 Picasso. P\u00e5 det hela taget \u00e4r motorerna okej, de \u00e4r inte n\u00e5got speciellt, men de g\u00f6r susen.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Design och chassi<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso \u00e4r en ganska snygg bil, \u00e5tminstone om man j\u00e4mf\u00f6r den med de flesta MPV-modeller som finns d\u00e4r ute. Det \u00e4r en snyggt utformad bil som prioriterar ergonomi och logik. Interi\u00f6ren i C3 kan betraktas som sp\u00e4nnande f\u00f6r vissa, men den \u00e4r verkligen inte n\u00e5got s\u00e4rskilt speciellt. Visst, den f\u00e5r en hyfsad utrustning, men det \u00e4r \u00e4nd\u00e5 inget att skryta om.<\/p>\n\n\n\n

K\u00f6rupplevelsen \u00e4r ganska reserverad vilket \u00e4r fallet med de flesta bilar fr\u00e5n detta segment. Det inneb\u00e4r att bilen \u00e4r ganska mjuk, den \u00e5ker relativt bra \u00f6ver gupp och den lyckas h\u00e5lla sig ganska platt f\u00f6r att vara en MPV. Den saknar karakt\u00e4r, men det \u00e4r fallet med bokstavligen alla MPV:er i branschen.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Tillf\u00f6rlitlighet och vanliga problem<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r C3 Picasso okej. Vissa exemplar verkar lida av problem mer \u00e4n andra. Nyare modeller \u00e4r b\u00e4ttre, de h\u00e5ller sannolikt l\u00e4ngre och verkar vara byggda med material av h\u00f6gre kvalitet. Hur som helst finns det n\u00e5gra problem som vi m\u00e5ste diskutera eftersom de kan f\u00f6rsv\u00e5ra din totala \u00e4garupplevelse ganska mycket.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rst och fr\u00e4mst verkar C3 Picasso lida av upph\u00e4ngningsrelaterade problem som kan resultera i en riktigt guppig k\u00f6rning. Transmissionen \u00e4r inte den smidigaste och den kan g\u00e5 s\u00f6nder. Bromsarna kan tappa tryck vilket verkligen kan vara farligt. Bilens elektriska system kan l\u00e4tt g\u00e5 s\u00f6nder och alla motorvarianter har problem med insprutningsr\u00f6ret.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – V\u00e4rde och praktiska egenskaper<\/h2>\n\n\n\n

V\u00e4rdem\u00e4ssigt \u00e4r C3 Picasso riktigt bra eftersom den erbjuder massor av funktioner f\u00f6r en ganska l\u00e4ttillg\u00e4nglig prislapp. Begagnade C3-modeller \u00e4r riktigt popul\u00e4ra i Europa som \u00e4r den st\u00f6rsta C3-marknaden i allm\u00e4nhet. Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga ett exemplar med inte alltf\u00f6r m\u00e5nga mil p\u00e5 klockan eftersom det kan g\u00f6ra bilen ganska tr\u00f6tt.<\/p>\n\n\n\n

Praktiskhet \u00e4r verkligen en stark sida f\u00f6r C3 Picasso eftersom bilen kan rymma m\u00e5nga m\u00e4nniskor med mer \u00e4n tillr\u00e4ckligt med bagageutrymme. Den \u00e4r l\u00e4tt att kliva in och ut ur, den \u00e4r l\u00e4tt att se ut ur. Det \u00e4r ocks\u00e5 en bil som \u00e4r riktigt l\u00e4tt att k\u00f6ra vilket \u00e4r positivt eftersom C3 inte \u00e4r den minsta bilen som finns.<\/p>\n\n\n\n

FAQ avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Citroen C3 Picasso inte l\u00e4ngre tillg\u00e4nglig?<\/h4>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso lades ned f\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan d\u00e5 Citroen ersatte den med Citroen C3 Aircross som mer eller mindre \u00e4r samma bil som Picasso. Den har samma \u00f6vergripande form, layout, motorer och alla de f\u00f6r- och nackdelar som f\u00f6rknippas med Picasso.<\/p>\n\n\n\n

C3 Aircross gjorde dock Picasso lite mer sp\u00e4nnande och modernt utseende f\u00f6r att locka en yngre publik som vill ha teknik med alla de k\u00e4nda f\u00f6rdelarna med en MPV. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r C3 Aircross nu lika popul\u00e4r som Picasso, vilket inneb\u00e4r att den s\u00e4ljer riktigt bra.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Citroen C3 Picasso en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso \u00e4r en genomg\u00e5ende familjebil vilket inneb\u00e4r att den verkligen \u00e4r en s\u00e4ker bil. D\u00e4rf\u00f6r har C3 Picasso massor av s\u00e4kerhetsfunktioner som \u00e4r utformade f\u00f6r att h\u00e5lla dig och din familj s\u00e4kra hela tiden.<\/p>\n\n\n\n

Den kanske inte drar nytta av alla funktioner som du f\u00e5r i sin yngre bror, C3 Aircross, men den har allt du beh\u00f6ver.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Citroen C3 Picasso en bekv\u00e4m bil?<\/h4>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso \u00e4r en hyfsat bekv\u00e4m bil, vilket inneb\u00e4r att den borde r\u00e4cka till f\u00f6r de flesta. Det \u00e4r ingen lyxbil p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt och Citroen har inte t\u00e4nkt sig att den ska vara det. Det \u00e4r en tyst bil med en sofistikerad och effektiv motor som inneb\u00e4r att dina barn inte kommer att ha n\u00e5gra problem n\u00e4r det g\u00e4ller att sova p\u00e5 en l\u00e5ng resa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C3 Picasso \u00e4r en femd\u00f6rrars familje-MPV som \u00e4r gjord f\u00f6r att transportera st\u00f6rre familjer. Det h\u00e4r segmentet av bilar \u00e4r riktigt popul\u00e4rt i USA och det finns m\u00e5nga alternativ<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4903,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4902"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4902"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4902\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4904,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4902\/revisions\/4904"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4903"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4902"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4902"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4902"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}