{"id":4835,"date":"2022-06-28T08:26:32","date_gmt":"2022-06-28T08:26:32","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4835"},"modified":"2022-06-28T08:26:35","modified_gmt":"2022-06-28T08:26:35","slug":"vanliga-problem-med-porsche-718-boxster-t","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-porsche-718-boxster-t\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med Porsche 718 Boxster T"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster T \u00e4r en 2-d\u00f6rrars soft-top cabriolet baserad p\u00e5 Porsche Cayman T. T-modellen st\u00e5r f\u00f6r ett mer f\u00f6rarfokuserat paket som syftar till att ta den vanliga Porsche Boxster och snygga till den lite f\u00f6r att g\u00f6ra den till en mer engagerande bil f\u00f6r Porsche-purister utan att kosta alltf\u00f6r mycket mer pengar.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet \u00e4r Boxster T i stort sett likadan som den vanliga Boxstern eftersom det inte finns n\u00e5gra st\u00f6rre skillnader mellan de tv\u00e5 n\u00e4r det g\u00e4ller motor, v\u00e4xell\u00e5da, drivlina och delar av fj\u00e4dringen. D\u00e4rf\u00f6r borde dessa tv\u00e5 vara lika n\u00e4r det g\u00e4ller problem och alla kostnader som \u00e4r f\u00f6rknippade med att \u00e5tg\u00e4rda dem.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r de vanligaste 718 Boxster T-problemen f\u00f6rknippade med motorn, transmissionen, luftkonditioneringssystemet, utrustningen och \u00f6verhettning. Det \u00e4r v\u00e4rt att n\u00e4mna att de flesta av dessa inte \u00e4r f\u00f6rknippade med bristande underh\u00e5ll, vilket inte \u00e4r s\u00e5 vanligt.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r 718 Boxster T lika p\u00e5litlig som den vanliga 718 Boxster \u00e4r, vilket inneb\u00e4r att den b\u00f6r kunna h\u00e5lla l\u00e4nge om du tar hand om den p\u00e5 r\u00e4tt s\u00e4tt. Porsche T-modeller blir alltmer popul\u00e4ra b\u00e5de i 718-serien och 911 991\/992-serien.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Motorproblem<\/h2>\n\n\n\n

De vanligaste motorproblemen med 718 Boxster T \u00e4r relaterade till t\u00e4ndstiften som ibland kan fastna eller slitas ut f\u00f6r snabbt. Vissa \u00e4gare har ocks\u00e5 rapporterat problem med t\u00e4ndspolarna som m\u00e5ste bytas ut. Som s\u00e5dan \u00e4r det alltid en b\u00e4ttre id\u00e9 att byta ut alla fyra spolarna samtidigt eftersom det sannolikt kommer att orsaka dig huvudv\u00e4rk i den n\u00e4rmaste framtiden.<\/p>\n\n\n\n

Den 4-cylindriga 2.0L turbomotorn med fyrcylindrig cylinder i Boxster T \u00e4r ibland k\u00e4nd f\u00f6r att l\u00e4cka olja. Detta kan f\u00f6rekomma \u00e4ven med bilar med l\u00e4gre k\u00f6rstr\u00e4cka, typiskt sett bilar som inte k\u00f6rs s\u00e5 ofta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – problem med v\u00e4xell\u00e5dan<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T finns med tv\u00e5 olika transmissionsalternativ, en manuell kortv\u00e4xlad v\u00e4xell\u00e5da eller Porsches egenutvecklade 7-v\u00e4xlade dubbelkopplingsl\u00e5da PDK. Den manuella l\u00e5dan \u00e4r ganska robust, men bristande skicklighet kan f\u00f6rst\u00f6ra kopplingen, s\u00e5 var f\u00f6rsiktig med den om du vill f\u00e5 ut det mesta av den.<\/p>\n\n\n\n

Den automatiska v\u00e4xell\u00e5dan \u00e4r en annan historia. Den fungerar oftast utm\u00e4rkt, men det finns tillf\u00e4llen d\u00e5 du kommer att st\u00f6ta p\u00e5 halka, tveksamheter och s\u00e4rskilt l\u00e5ngsamma nedv\u00e4xlingar. Du b\u00f6r ocks\u00e5 se till att din PDK fungerar s\u00e5 bra som m\u00f6jligt genom att byta ut v\u00e4xell\u00e5dsv\u00e4tska n\u00e4r det beh\u00f6vs.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – problem med luftkonditioneringssystemet<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T \u00e4r ibland k\u00e4nd f\u00f6r att uppleva olika problem med A\/C-systemet, mer specifikt A\/C-kondensatorn och kondensatorledningarna. Dessa \u00e4r vanliga p\u00e5 alla 718-modeller och de kan l\u00e4tt \u00e5tg\u00e4rdas av en kvalificerad Porsche-tekniker. Kylmedelsl\u00e4ckor \u00e4r s\u00e4llsynta, men vissa \u00e4gare har upplevt l\u00e4ckor med sina 718 Boxster-modeller.<\/p>\n\n\n\n

Oavsett vilket, se till att ta din 718 till en kvalificerad mekaniker som snabbt kan inspektera hela luftkonditioneringssystemet och ta hand om alla problem.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – \u00d6verhettningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster T \u00e4r en riktig prestandabil vilket inneb\u00e4r att de flesta kommer att k\u00f6ra den aggressivt och med full fart. Detta inneb\u00e4r att bilen beh\u00f6ver ett sofistikerat och framf\u00f6r allt ett effektivt kylsystem f\u00f6r att inte skada n\u00e5gra dyra komponenter i drivlina och drivlina p\u00e5 grund av v\u00e4rmeexponering.<\/p>\n\n\n\n

Vissa \u00e4gare har dock rapporterat om fel p\u00e5 vattenpumpen och termostaten, vilket kan h\u00f6ja bilens temperatur avsev\u00e4rt, \u00e4ven om man inte k\u00f6r s\u00e5 fort. Om detta intr\u00e4ffar ska du se till att ta in din bil p\u00e5 service eftersom du inte vill riskera att skada din Boxster T eller \u00e4nnu v\u00e4rre, hamna i en brand.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T – Utrustningsproblem<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T lider av vissa utrustningsrelaterade problem som \u00e4r ganska vanliga i hela 718 Boxster-serien. Det f\u00f6rsta och vanligaste problemet \u00e4r relaterat till soft top-mekanismen som kan fastna eller bli riktigt l\u00e5ngsam att fungera. Bakspoilern \u00e4r ibland k\u00e4nd f\u00f6r att fastna vilket hindrar den fr\u00e5n att ligga i niv\u00e5 med bilens kaross.
De bakre bakljusen \u00e4r en \u00f6m punkt f\u00f6r \u00e4ldre Boxster-modeller eftersom de ocks\u00e5 \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att g\u00e5 s\u00f6nder. Utrustningsrelaterade problem beror oftast p\u00e5 bristf\u00e4lligt underh\u00e5ll eller problem i samband med bristande kvalitetskontroll fr\u00e5n fabriken.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avdelning<\/h2>\n\n\n\n

Ska jag k\u00f6pa en Porsche 718 Boxster T?<\/h4>\n\n\n\n

Om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en 2-sitsig cabriolet som \u00e4r kompakt men som kan erbjuda dig en sp\u00e4nnande upplevelse \u00e4r Boxster T faktiskt en perfekt bil f\u00f6r dig. Om du \u00e4r en person som \u00e4r van att k\u00f6ra Porsche 911 kan du kanske tro att Boxster T \u00e4r under din v\u00e4rdighet, men det \u00e4r den verkligen inte eftersom dessa tv\u00e5 \u00e4r enormt olika.<\/p>\n\n\n\n

Om du \u00e4r s\u00e4rskilt l\u00e5ng, eller om du inte gillar sm\u00e5 bilar i allm\u00e4nhet, \u00e4r Boxster T verkligen inte en bil f\u00f6r dig. Om du gillar stora bilar med mycket utrymme som kan g\u00e5 snabbt \u00e4r du b\u00e4ttre ute med en Porsche Panamera eller Porsche Taycan EV.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche Boxster T b\u00e4ttre \u00e4n en vanlig Boxster?<\/h4>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster T b\u00f6rjar p\u00e5 cirka 70 000 dollar medan den vanliga 718 Boxster b\u00f6rjar p\u00e5 cirka 63 000 dollar, vilket \u00e4r en skillnad p\u00e5 7 000 dollar. Boxster T \u00e4r i huvudsak en 718 Boxster med n\u00e5gra f\u00f6rarfokuserade tillvalsfunktioner som lagts till f\u00f6r att g\u00f6ra bilen mer sp\u00e4nnande att k\u00f6ra.<\/p>\n\n\n\n

Som s\u00e5dan \u00e4r Boxster T den b\u00e4ttre bilen om du \u00e4r den typ av kille som v\u00e4rdes\u00e4tter prestandasidan av saker och ting. Om du inte bryr dig om prestanda och hantering och bara vill ha en Porsche \u00e4r Boxster det b\u00e4ttre valet f\u00f6r dig.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Porsche p\u00e5 v\u00e4g att upph\u00f6ra med Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

Ja och nej. Porsche har sagt att de inte kommer att upph\u00f6ra med Boxster helt och h\u00e5llet, men att de snarare kommer att elektrifiera den till n\u00e4sta Boxster-modell. Detta inneb\u00e4r att vi faktiskt f\u00e5r en ny Boxster, men det \u00e4r \u00e4nnu inte klart om den nya Boxsteren endast kommer att erbjudas med en EV-plattform eller \u00e4ven med en f\u00f6rbr\u00e4nningsmotor.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster T \u00e4r en 2-d\u00f6rrars soft-top cabriolet baserad p\u00e5 Porsche Cayman T. T-modellen st\u00e5r f\u00f6r ett mer f\u00f6rarfokuserat paket som syftar till att ta den vanliga Porsche Boxster<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4836,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4835"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4835"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4835\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4837,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4835\/revisions\/4837"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4836"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4835"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4835"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4835"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}