{"id":4769,"date":"2022-06-20T09:17:32","date_gmt":"2022-06-20T09:17:32","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4769"},"modified":"2022-06-20T09:17:36","modified_gmt":"2022-06-20T09:17:36","slug":"volkswagen-golf-ar-att-undvika","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/volkswagen-golf-ar-att-undvika\/","title":{"rendered":"Volkswagen Golf \u00e5r att undvika"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Golf har alltid varit en av de mest popul\u00e4ra bilarna p\u00e5 jorden. VW introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen p\u00e5 1970-talet och har lyckats s\u00e4lja mer \u00e4n 35 miljoner enheter. VW har nyligen avsl\u00f6jat den helt nya Mk8 Golf, men det verkar som om det \u00f6vergripande mottagandet av Golf 8 inte \u00e4r s\u00e5 bra som VW hoppats p\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Anledningen \u00e4r att Golf 8 inte \u00e4r lika premiumk\u00e4nslig som de flesta av sina f\u00f6reg\u00e5ngare och att marknaden f\u00f6r nya bilar inte \u00e4r lika stark som den var innan Covid slog till. Den tidigare Golf var dock en av de mest framg\u00e5ngsrika Golfmodellerna vilket inneb\u00e4r att vissa Golfs s\u00e4kert \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n andra.<\/p>\n\n\n\n

D\u00e4rf\u00f6r b\u00f6r du undvika 2006 \u00e5rs Golf, 2007 \u00e5rs Golf, 2008 \u00e5rs Golf och 2012 \u00e5rs Golf. Dessa fyra verkar vara de s\u00e4msta Golf-modell\u00e5ren fram till nu av en rad olika anledningar som vi kommer att g\u00e5 p\u00e5 djupet med i den h\u00e4r artikeln.<\/p>\n\n\n\n

Du b\u00f6r undvika dessa f\u00f6r att f\u00e5 mest f\u00f6r pengarna eftersom det aldrig \u00e4r en bra id\u00e9 att kompromissa med fordonets \u00f6vergripande anv\u00e4ndbarhet. Hur som helst \u00e4r det om\u00f6jligt att besudla VW Golf-namnet eftersom det verkligen \u00e4r en av de b\u00e4sta och mest framg\u00e5ngsrika bilarna genom tiderna.<\/p>\n\n\n\n

2006 Volkswagen Golf<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Golf fr\u00e5n 2006 var en del av m\u00e5nga \u00e5terkallelser \u00f6ver hela v\u00e4rlden f\u00f6r m\u00e5nga viktiga s\u00e4kerhets- och utsl\u00e4ppssystem f\u00f6r bilar. Dieselmotorerna som erbj\u00f6ds i 2006 \u00e5rs Golf var extremt oreflekterade, h\u00f6gljudda och ineffektiva. Det st\u00f6rsta problemet som 2006 \u00e5rs Golf lider av \u00e4r f\u00f6rknippat med motorn och motorkylsystemet.<\/p>\n\n\n\n

Dessa \u00e4r ocks\u00e5 packade med styrkedjor som har d\u00e5ligt tillverkade sp\u00e4nnare som tenderar att g\u00e5 s\u00f6nder efter ett tag och f\u00f6rst\u00f6ra hela motorn. NHTSA har ocks\u00e5 utf\u00e4rdat ett par s\u00e4kerhetsrelaterade \u00e5terkallelser vilket inneb\u00e4r att 2006 \u00e5rs Golf inte heller \u00e4r den s\u00e4kraste bilen som finns. Nu, 15 \u00e5r senare, kan problemen med 2006 \u00e5rs Golf bara bli v\u00e4rre.<\/p>\n\n\n\n

2007 Volkswagen Golf<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Golf 2007 \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att drabbas av elektriska problem, mer \u00e4n n\u00e5gon annan Golf som kommit f\u00f6re den. Dessa problem drabbar vanligen de elektriska f\u00f6nsterrutorna, m\u00e5nga av bilens str\u00f6mbrytare, kup\u00e9belysningen, den yttre belysningen och m\u00e4tarna p\u00e5 instrumentbr\u00e4dan. 2007 \u00e5rs modell var ocks\u00e5 en del av en hel del \u00e5terkallelser runt om i v\u00e4rlden, b\u00e5de p\u00e5 grund av s\u00e4kerhets- och mekaniska problem.<\/p>\n\n\n\n

Golf 2007 \u00e4r n\u00e5got b\u00e4ttre \u00e4n Golf 2006, men b\u00e5da \u00e4r inte i n\u00e4rheten av att vara p\u00e5litliga. Golf 2007 har ocks\u00e5 problem med styrkedjan, oraffinerade dieselmotorer, bristande kvalitet och problem med bromsarna.<\/p>\n\n\n\n

2008 Volkswagen Golf<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Golf 2008 lider vanligtvis ocks\u00e5 av elektriska problem, men 2008 \u00e5rs Golf tenderar ocks\u00e5 att g\u00e5 igenom batterier som en galning. Ibland f\u00f6rblir lamporna p\u00e5 instrumentbr\u00e4dan t\u00e4nda efter att man st\u00e4ngt av bilen, vilket leder till ett d\u00f6tt batteri p\u00e5 morgonen. 2008 \u00e5rs Golf lider ocks\u00e5 av att den inte kan starta, stannar och rycker fram\u00e5t n\u00e4r man kopplar in k\u00f6rning.<\/p>\n\n\n\n

2008 \u00e5rs Golf lider ocks\u00e5 av problem med br\u00e4nslepumpen, t\u00e4ndspolar, br\u00e4nsleinsprutare, br\u00e4nsler\u00f6relser, br\u00e4nsleledningar och elektriska problem. M\u00e5nga saker kan g\u00e5 fel p\u00e5 en 2008 Golf, s\u00e5 se till att underh\u00e5lla den ordentligt om du inte vill att det ska h\u00e4nda.<\/p>\n\n\n\n

2012 Volkswagen Golf<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Golf 2012 \u00e4r en festival av problem eftersom den lider av olika problem som har att g\u00f6ra med motor, bromsar, el, utsl\u00e4pp, kvalitetsproblem, upph\u00e4ngningsproblem och br\u00e4nslesystemproblem. NHTSA \u00e5terkallade 2012 \u00e5rs Golf p\u00e5 grund av att den inte klarade utsl\u00e4ppstesterna, vilket innebar att VW var tvungen att t\u00e4ppa till motorn f\u00f6r att det skulle ske.<\/p>\n\n\n\n

De bakre bromsarna \u00e4r k\u00e4nda f\u00f6r att slitas ut i f\u00f6rtid, spj\u00e4llhuset \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r att fungera d\u00e5ligt, underramen utvecklar klotter med tiden och luftkonditioneringen utvecklar en lukt av ruttna \u00e4gg\u2026 2012 \u00e5rs Golf har en hel del skelett i garderoben vilket inneb\u00e4r att det \u00e4r b\u00e4st att undvika den. \u00c4ven om alla dessa fyra Golfmodeller kan vara fantastiska bilar \u00e4r de mer bekymmersamma \u00e4n andra Golfmodeller.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnittet<\/h2>\n\n\n\n

Vilket \u00e5rsmodell av Volkswagen Golf \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

VW Golf har en hel del modell\u00e5r som tenderar att erbjuda en \u00f6vergripande \u00f6verl\u00e4gsen upplevelse. Golf 2009 \u00e4r k\u00e4nd f\u00f6r att vara ett komplett paket n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet, v\u00e4rde, kvalitet och livsl\u00e4ngd. VW Golf 2018 \u00e4r troligen en av, om inte den b\u00e4sta Golf-modellen som n\u00e5gonsin har kommit ut eftersom den erbjuder stort v\u00e4rde, den \u00e4r b\u00e4ttre byggd \u00e4n Golf 8 och den har allt du beh\u00f6ver fr\u00e5n en bil fr\u00e5n 2000-talet.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst \u00e4r dessa tv\u00e5 otroligt popul\u00e4ra n\u00e4r det g\u00e4ller VW Golf 2nd hand-marknaden. Den b\u00e4sta VW Golf-modellen av dem alla \u00e4r Mk7.5 Golf eftersom den lyckas hitta den perfekta balansen mellan teknik, komfort, v\u00e4rde och ergonomi.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Volkswagen Golf v\u00e4rd det?<\/h4>\n\n\n\n

Om det inte r\u00e4cker med att s\u00e4lja mer \u00e4n 34 miljoner enheter f\u00f6r att \u00f6vertyga dig om att en VW Golf \u00e4r v\u00e4rd det, vet jag verkligen inte vad som \u00e4r det. Volkswagen Golf \u00e4r en vardagsbil, vilket inneb\u00e4r att den f\u00f6rs\u00f6ker erbjuda allt du beh\u00f6ver i en bil i ett enda paket. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r Golf bekv\u00e4m, tekniskt avancerad, s\u00e4ker, effektiv och praktisk.<\/p>\n\n\n\n

Golf tenderar att underskrida sina mer premiumriktiga rivaler n\u00e4r det g\u00e4ller priset, vilket inneb\u00e4r att Volkswagen \u00e4r mer intresserad av att erbjuda v\u00e4rde framf\u00f6r allt annat. Det finns en anledning till att du kan k\u00f6pa en Volkswagen Golf i alla v\u00e4rldens h\u00f6rn. Golf \u00e4r verkligen v\u00e4rt det, och om du \u00e4r ute efter en s\u00e5dan bil \u00e4r Golf en sj\u00e4lvklarhet.<\/p>\n\n\n\n

Vilken Volkswagen Golf-trimning \u00e4r b\u00e4st?<\/h4>\n\n\n\n

De b\u00e4sta Volkswagen Golf-utrustningsniv\u00e5erna\/motorvalen \u00e4r Golf GTD, Golf GTI, Golf GTE och Golf R. Om du vill ha en VW Golf med dieselmotor b\u00f6r du v\u00e4lja Golf GTD eftersom det \u00e4r den b\u00e4sta diesel-Golf som finns. Om du vill ha en varm hatt som inte \u00e4r alltf\u00f6r seri\u00f6s \u00e4r den ikoniska GTI r\u00e4tt v\u00e4g att g\u00e5.<\/p>\n\n\n\n

Om du vill ha en milj\u00f6v\u00e4nlig, men h\u00f6gklassig Golf \u00e4r GTE r\u00e4tt val. I toppen av utbudet st\u00e5r Golf R, ett 300 hk AWD-monster som kan konkurrera med bilar som kostar fem g\u00e5nger s\u00e5 mycket.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Golf har alltid varit en av de mest popul\u00e4ra bilarna p\u00e5 jorden. VW introducerades f\u00f6rsta g\u00e5ngen p\u00e5 1970-talet och har lyckats s\u00e4lja mer \u00e4n 35 miljoner enheter. VW har<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4152,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4769"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4769"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4769\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4770,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4769\/revisions\/4770"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4152"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4769"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4769"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4769"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}