{"id":4702,"date":"2022-06-13T10:07:45","date_gmt":"2022-06-13T10:07:45","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4702"},"modified":"2022-06-13T10:08:27","modified_gmt":"2022-06-13T10:08:27","slug":"vanliga-problem-med-bmw-m440i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/vanliga-problem-med-bmw-m440i\/","title":{"rendered":"Vanliga problem med BMW M440i"},"content":{"rendered":"\n

BMW M440i \u00e4r en elegant och kraftfull coup\u00e9. Den \u00e4r ocks\u00e5 bekv\u00e4m, br\u00e4nslesn\u00e5l och l\u00e4tt att k\u00f6ra. Men som de flesta lyxbilar p\u00e5 marknaden har den ocks\u00e5 flera problem som intresserade k\u00f6pare b\u00f6r k\u00e4nna till. S\u00e5 vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW M440i?<\/p>\n\n\n\n

Vanliga problem med BMW M440i \u00e4r kylv\u00e4tskef\u00f6rlust, defekt ventilk\u00e5pa packning, motorproblem, VANOS Solenoids problem och defekt oljefilter. Generellt sett \u00e4r BMW B58 en av de mest tillf\u00f6rlitliga och h\u00e5llbara BMW-motorerna.<\/p>\n\n\n\n

Vilka \u00e4r de vanligaste problemen med BMW M440i?<\/h2>\n\n\n\n

Felaktig ventilk\u00e5pa packning<\/h3>\n\n\n\n

Liksom de flesta BMW-modeller \u00e4r ventilk\u00e5papackningen i BMW M440i tillverkad av gummi. D\u00e4rf\u00f6r kommer den att slitas ut mellan 70 000 och 100 000 mil. F\u00f6rutom ventilk\u00e5pspackningen \u00e4r ventilk\u00e5pan tillverkad av plast, vilket inneb\u00e4r att den ocks\u00e5 kommer att f\u00f6rs\u00e4mras snabbare.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e5gra av de vanligaste problemen med en felaktig eller sliten ventilk\u00e5papackning \u00e4r l\u00e5g motoroljelampa, lukt av br\u00e4nd olja, r\u00f6k fr\u00e5n ventilk\u00e5psomr\u00e5det och oljel\u00e4ckage p\u00e5 t\u00e4ndstiften. N\u00e4r ventilk\u00e5pspackningen \u00e4r sliten kommer den att l\u00e4cka olja. Byt ut den d\u00e5liga ventilk\u00e5papackningen f\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda problemet.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6rlust av kylv\u00e4tska<\/h4>\n\n\n\n

Ett annat vanligt problem som BMW M440i \u00e4gare upplever \u00e4r f\u00f6rlust av kylv\u00e4tska. De flesta anv\u00e4ndare har klagat p\u00e5 att deras kylv\u00e4tska l\u00e4ckte utan n\u00e5gra st\u00f6rre problem. Icke desto mindre \u00e4r n\u00e5gra av de saker som orsakar kylv\u00e4tska l\u00e4ckage turboproblem, l\u00e4ckage fr\u00e5n packningar och fel p\u00e5 vattenpumpen.<\/p>\n\n\n\n

Vanliga tecken p\u00e5 kylv\u00e4tskef\u00f6rlust \u00e4r \u00f6verhettning av motorn, kylv\u00e4tska blandad med olja, synliga l\u00e4ckor, felaktigt kylv\u00e4tskebeh\u00e5llarlock och trycksatt kylare. F\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda det h\u00e4r problemet m\u00e5ste du f\u00f6rst lokalisera problemet. Och om du \u00e5tg\u00e4rdar det underliggande problemet kommer du inte att f\u00e5 kylv\u00e4tskef\u00f6rlust.<\/p>\n\n\n\n

VANOS-solenoiderproblem<\/h4>\n\n\n\n

VANOS eller variabel ventilstyrning har varit ett problem i BMW-bilar sedan den introducerades 1992. Dessutom \u00e4r de flesta VANOS-problem kopplade till VANOS-solenoiderna. N\u00e5gra av tecknen p\u00e5 d\u00e5liga VANOS-solenoider \u00e4r grov tomg\u00e5ng, d\u00e5lig br\u00e4nsleeffektivitet, effektf\u00f6rlust, motorens tvekan, VANOS-felkoder, felaktiga t\u00e4ndstift och felaktiga t\u00e4ndspolar.<\/p>\n\n\n\n

Att \u00e5tg\u00e4rda felaktiga eller d\u00e5liga VANOS-solenoider \u00e4r en sv\u00e5r uppgift p\u00e5 grund av dess placering. Till skillnad fr\u00e5n N54- och N55-motorerna \u00e4r VANOS-solenoiderna i B58-motorn placerade p\u00e5 baksidan av motorn, vilket g\u00f6r det sv\u00e5rt att komma \u00e5t dem. D\u00e4rf\u00f6r kommer det inte bara att ta tid att ta bort de d\u00e5liga VANOS-solenoiderna och ers\u00e4tta dem med bra, utan det kommer ocks\u00e5 att kosta mer.<\/p>\n\n\n\n

Motorproblem<\/h4>\n\n\n\n

Ett vanligt motorproblem med BMW M440i \u00e4r att motorn inte startar. Detta \u00e4r vanligt i alla BMW-modeller. N\u00e5gra av orsakerna \u00e4r batteriproblem, d\u00e5lig generator eller d\u00e5lig startmotor. L\u00e5t bilen inspekteras av en erfaren mekaniker f\u00f6r att lokalisera och \u00e5tg\u00e4rda problemet.<\/p>\n\n\n\n

Felaktigt oljefilter<\/h3>\n\n\n\n

Det var en \u00f6verraskning att f\u00e5 det h\u00e4r problemet eftersom det inte \u00e4r vanligt p\u00e5 de flesta BMW-modeller. BMW B58-motorn som M440i \u00e4r utrustad med har ett oljefilter som \u00e4r ben\u00e4get att sk\u00e4ra av i botten. N\u00e4r det blir defekt l\u00e4mnar det d\u00e4rf\u00f6r en del av oljefiltret fast i botten av oljefilterhuset.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6r att \u00e5tg\u00e4rda detta problem m\u00e5ste du byta ut hela oljefilterhuset. Om din bil \u00e4r under garanti kan du ta bilen till ett BMW-servicecenter och f\u00e5 den lagad. Trots detta \u00e4r det viktigt att byta oljefilter vid varje oljebyte.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r BMW M440i tillf\u00f6rlitlig?<\/h4>\n\n\n\n

BMW M440i kanske \u00e4r en snygg och kraftfull bil, men den \u00e4r inte tillf\u00f6rlitlig. De flesta tillf\u00f6rlitlighetsbyr\u00e5er ger den ett genomsnittligt betyg, vilket \u00e4r r\u00e4ttvist men under de flesta av dess konkurrenter. BMW som varum\u00e4rke har dock f\u00f6rb\u00e4ttrats genom \u00e5ren n\u00e4r det g\u00e4ller tillf\u00f6rlitlighet. BMW M440i rapporterar fler problem \u00e4n de flesta av sina konkurrenter.<\/p>\n\n\n\n

Efter hur l\u00e5ng tid b\u00f6rjar BMW M440i f\u00e5 problem?<\/h4>\n\n\n\n

Det beror p\u00e5 hur v\u00e4l du tar hand om din bil. Som de flesta BMW:er m\u00e5ste t\u00e4ndstift och t\u00e4ndspolar bytas mellan 30 000 och 50 000 mil. Underl\u00e5tenhet att g\u00f6ra det kan leda till allvarliga problem. Men med r\u00e4tt sk\u00f6tsel och underh\u00e5ll b\u00f6r den h\u00e4r bilen b\u00f6rja f\u00e5 allvarliga problem efter att ha n\u00e5tt 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Vad \u00e4r den h\u00f6ga k\u00f6rstr\u00e4ckan f\u00f6r BMW M440i?<\/h4>\n\n\n\n

\u00c4ven om BMW M440i har funnits p\u00e5 marknaden i mindre \u00e4n ett decennium kommer den med en t\u00e5lig motor. D\u00e4rf\u00f6r kan den h\u00e4r bilen h\u00e5lla i mer \u00e4n 200 000 mil om den \u00e4r v\u00e4l underh\u00e5llen. Trots detta \u00e4r det fortfarande tidigt att veta exakt hur m\u00e5nga mil den h\u00e4r bilen kan k\u00f6ra eftersom den har funnits p\u00e5 marknaden i mindre \u00e4n ett decennium.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r det dyrt att underh\u00e5lla BMW M440i?<\/h4>\n\n\n\n

Ja, det \u00e4r ganska dyrt att underh\u00e5lla BMW M440i. Den \u00e5rliga kostnaden f\u00f6r att underh\u00e5lla denna coup\u00e9 \u00e4r cirka 645 dollar, vilket \u00e4r mer \u00e4n branschgenomsnittet. Dessutom \u00e4r kostnaden f\u00f6r att k\u00f6pa BMW M440i reservdelar ocks\u00e5 h\u00f6g. Och om du l\u00e4gger till kostnaden f\u00f6r service kommer du att uppt\u00e4cka att M440i \u00e4r en av de dyraste bilarna att underh\u00e5lla i sin klass.<\/p>\n\n\n\n

Vilken motor \u00e4r mest tillf\u00f6rlitlig – B58 eller N55?<\/h4>\n\n\n\n

Det \u00e4r n\u00e5got utmanande att j\u00e4mf\u00f6ra dessa tv\u00e5 motorer. Medan B58-motorn har funnits p\u00e5 marknaden i n\u00e5gra \u00e5r har N55-motorn funnits p\u00e5 marknaden i mer \u00e4n ett decennium. N55 tillverkades 2009, medan B58-motorn b\u00f6rjade tillverkas 2015 och ersatte N55-motorn.<\/p>\n\n\n\n

N55 har allts\u00e5 hittills rapporterat fler problem \u00e4n B58. Sammantaget har N55 under de f\u00f6rsta fyra \u00e5ren av deras produktion rapporterat fler problem \u00e4n B58. D\u00e4rf\u00f6r \u00e4r B58 avsedd att vara mer tillf\u00f6rlitlig \u00e4n N55-motorn.<\/p>\n\n\n\n

Slutsats<\/h2>\n\n\n\n

Om du k\u00e4nner till de problem som du sannolikt kommer att m\u00f6ta n\u00e4r du skaffar BMW M440i kan du ta v\u00e4l hand om din bil. BMW M440i \u00e4r utrustad med B58-motorn, som fortfarande \u00e4r ny men som inte har rapporterat lika m\u00e5nga problem som N54 och N55 under sina f\u00f6rsta \u00e5r.<\/p>\n\n\n\n

Dessutom \u00e4r de flesta problem l\u00e4tta att \u00e5tg\u00e4rda och inte s\u00e4rskilt kostsamma. Om du vill f\u00f6rl\u00e4nga livsl\u00e4ngden p\u00e5 din coup\u00e9 b\u00f6r du d\u00e4rf\u00f6r se till att f\u00f6lja BMW:s rekommenderade schemalagda underh\u00e5llsservice. P\u00e5 det hela taget \u00e4r M440i en utm\u00e4rkt bil som erbjuder fantastiska prestanda, s\u00e4kerhet och komfort.<\/p>\n\n\n\n

VIDEO: Problem efter 6 m\u00e5naders \u00e4gande av BMW M440i: \u00c4garbed\u00f6mning efter 6 m\u00e5nader av \u00e4gande<\/h2>\n\n\n\n
\n