{"id":4683,"date":"2022-06-09T12:45:31","date_gmt":"2022-06-09T12:45:31","guid":{"rendered":"https:\/\/bila2z.se\/?p=4683"},"modified":"2022-06-09T12:45:33","modified_gmt":"2022-06-09T12:45:33","slug":"basta-aret-for-audi-a4","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/bila2z.se\/basta-aret-for-audi-a4\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Audi A4"},"content":{"rendered":"\n

Audi A4 har funnits sedan 1994 och \u00e4r en av de mest s\u00e5lda Audi-modellerna hittills. Denna lyxiga familjesedan i kompakt storlek lovar att erbjuda den lyx som f\u00f6rknippas med modeller som A6 utan att vara \u00f6verdrivet stor eller dyr. A4 \u00e4r ocks\u00e5 en relativt p\u00e5litlig modell \u00f6verlag, men vissa modell\u00e5r \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n andra. S\u00e5 vad \u00e4r det b\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r Audi A4?<\/p>\n\n\n\n

Det verkar som om 2015 \u00e5rs Audi A4 \u00e4r den som f\u00e5r mest ber\u00f6m och d\u00e4rf\u00f6r \u00e4r den b\u00e4sta begagnade Audi A4 att k\u00f6pa. 2018 \u00e5rs modell ligger precis bakom 2015 \u00e5rs A4 eftersom den erbjuder ett n\u00e5got reviderat utseende och n\u00e5gra uppgraderingar h\u00e4r och d\u00e4r utan att vara mindre p\u00e5litlig. Det tredje b\u00e4sta A4-modell\u00e5ret \u00e4r 2019 eftersom det mer eller mindre \u00e4r en 2018 \u00e5rs A4 med en uppdatering mitt i cykeln.<\/p>\n\n\n\n

Dessa tre \u00e4r de som har de b\u00e4sta betygen av alla Audi A4-modeller hittills. \u00c4ldre Audi A4-modeller f\u00f6re 2015 \u00e4r nu n\u00e4stan 8 \u00e5r gamla och var egentligen aldrig s\u00e5 popul\u00e4ra eftersom de mer eller mindre var samma som A4:an som kom ut i mitten av 2000-talet.<\/p>\n\n\n\n

Hur som helst, om du \u00e4r intresserad av att k\u00f6pa en begagnad Audi A4 b\u00f6r du \u00f6verv\u00e4ga dessa tre \u00e5rsmodeller eftersom de verkar v\u00e4rderas korrekt och \u00e4r de som de flesta \u00e4r n\u00f6jda med mest.<\/p>\n\n\n\n

2015 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 2015 representerar en av de st\u00f6rsta uppgraderingarna j\u00e4mf\u00f6rt med f\u00f6reg\u00e5ende modell i Audi A4-utbudets historia. Det finns m\u00e5nga motorer att v\u00e4lja mellan och alla verkar vara sofistikerade och tillr\u00e4ckligt kraftfulla, \u00e4ven dieselalternativen. De flesta kundn\u00f6jdhetsunders\u00f6kningar bed\u00f6mde 2015 \u00e5rs A4 som det b\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r en Audi A4 sedan modellen f\u00f6rst kom ut 2015.<\/p>\n\n\n\n

Motorn, v\u00e4xell\u00e5dan, elsystemen och bromsarna fick alla toppbetyg medan 2015 fick betydligt l\u00e4gre betyg f\u00f6r fj\u00e4dringen och drivsystemet. Vissa rapporterade ocks\u00e5 problem med Bluetooth-anslutningen och andra infotainmentfunktioner, men allt detta \u00e4r bara sm\u00e5saker.<\/p>\n\n\n\n

2015 \u00e5rs A4 f\u00e5r ocks\u00e5 en f\u00f6rstaplats eftersom den representerar det b\u00e4sta v\u00e4rdet av alla begagnade Audi A4-modeller. Det \u00e4r det allra f\u00f6rsta modell\u00e5ret av den femte B9-generationen av Audi A4 och \u00e4r d\u00e4rf\u00f6r den med den mest \u00f6verkomliga prislappen. Allt som allt \u00e4r 2015 det b\u00e4sta \u00e5ret f\u00f6r en Audi A4 eftersom det kombinerar det b\u00e4sta v\u00e4rdet och det b\u00e4sta totala kundn\u00f6jdhetsbetyget.<\/p>\n\n\n\n

2018 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 2018 representerar en mognare version av 2015 \u00e5rs modell med n\u00e4stan samma kundn\u00f6jdhetsbetyg. 2018 A4 verkar dock ha f\u00e5tt en del kritik f\u00f6r bromsarna, n\u00e4rmare best\u00e4mt bromsrotorerna som l\u00e4tt korroderar och g\u00f6r att bromsarna vibrerar och minskar bilens totala komfortavtryck.<\/p>\n\n\n\n

Anledningen till att 2015 \u00e5rs bil \u00e4r b\u00e4ttre \u00e4n 2018 \u00e5rs bil \u00e4r ocks\u00e5 p\u00e5 grund av priset eftersom det tre\u00e5riga gapet mellan de tv\u00e5 utg\u00f6r ett relativt stort prisspr\u00e5ng. Detta \u00e4r f\u00f6rst\u00e5eligt eftersom bilen \u00e4r 3 \u00e5r nyare, men p\u00e5 det stora hela finns det inte alltf\u00f6r stora skillnader mellan de tv\u00e5 och endast hardcore Audi-entusiaster kan se skillnaden.<\/p>\n\n\n\n

2018 \u00e5rs modell verkar ha f\u00e5tt de b\u00e4sta betygen inom br\u00e4nslesystemomr\u00e5det, transmissionsomr\u00e5det, motorkylomr\u00e5det och elektronik i bilen. Vi har redan n\u00e4mnt bromsarna som den st\u00f6rsta \u00f6mma punkten f\u00f6r 2018 \u00e5rs A4 och om bromsarna inte var ett problem hade 2018 \u00e5rs modell l\u00e4tt kunnat konkurrera med 2015 \u00e5rs modell om f\u00f6rstaplatsen.<\/p>\n\n\n\n

2019 Audi A4<\/h2>\n\n\n\n

Audi A4 2019 \u00e5terfinns ocks\u00e5 i B9-familjen men \u00e4r en uppdateringsmodell i mitten av cykeln som ytterligare polerade B9 och till och med l\u00f6ste vissa problem, som t.ex. korrosion av bromsrotorerna, som pl\u00e5gade tidigare modeller. 2019 fick ett nytt ansikte, nya lampor, en st\u00f6rre infotainmentsk\u00e4rm, ett uppdaterat virtual cockpit-system, nyare namnbeteckningar och en \u00f6vergripande polering av motorpaletten.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e4xell\u00e5dan, motorn, fj\u00e4dringen och br\u00e4nslesystemet \u00e4r de med h\u00f6gst n\u00f6jdhetsbetyg medan skrammel och gnissel i interi\u00f6ren \u00e4r de med s\u00e4mst betyg hittills. \u00c4ven om uppdateringen i mitten av cykeln l\u00f6ste korrosionsproblemet hade bromsarna p\u00e5 2019 \u00e5rs A4 fortfarande problem, men med bromsledningarna.<\/p>\n\n\n\n

Priset p\u00e5 2019 \u00e5rs A4 \u00e4r betydligt h\u00f6gre \u00e4n 2015 \u00e5rs och \u00e4ven 2018 \u00e5rs modell eftersom det \u00e4r en uppdatering i mitten av cykeln. 2019 kommer dock med en hel del kit direkt fr\u00e5n fabriken vilket mildrar prisskillnaden lite.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-avsnitt<\/h2>\n\n\n\n

\u00c4r Audi A4 en familjebil?<\/h4>\n\n\n\n

Audi A4 \u00e4r verkligen en familjebil och m\u00e5nga anser att den \u00e4r en b\u00e4ttre familjebil \u00e4n sina huvudkonkurrenter, Mercedes Benz C-klass eller BMW 3-serien. A4 erbjuder tillr\u00e4ckligt med utrymme p\u00e5 insidan \u00e4ven f\u00f6r \u00e4ldre familjer tack vare rymliga baks\u00e4ten, ett riktigt rymligt bagageutrymme och m\u00e5nga familjev\u00e4nliga funktioner \u00f6verallt.<\/p>\n\n\n\n

Dessa inkluderar USB-portar, m\u00e5nga f\u00f6rvaringsutrymmen, god sikt, d\u00f6rrar med bred \u00f6ppning, l\u00e4tt insteg, tillr\u00e4ckligt med utrymme f\u00f6r att montera barnstolar, IsoFix-f\u00f6rankringspunkter \u00f6ver alla passagerars\u00e4ten och m\u00e5nga fler.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Audi A4 en s\u00e4ker bil?<\/h4>\n\n\n\n

Audi A4 har alltid varit en riktigt s\u00e4ker bil eftersom den kontinuerligt f\u00e5r ett str\u00e5lande femstj\u00e4rnigt s\u00e4kerhetsbetyg fr\u00e5n de flesta krocktestare f\u00f6r bils\u00e4kerhet som IIHS eller Euro NCAP. B\u00e5da dessa betygs\u00e4tter n\u00e4stan alla A4-modeller med 5 stj\u00e4rnor tack vare den goda byggkvaliteten och de utm\u00e4rkta passiva krockskyddssystemen.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4ven mjukvarusidan tas om hand riktigt bra, men problemet \u00e4r att det kostar ganska mycket pengar att uppgradera till dessa system.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r Audi A4 b\u00e4ttre \u00e4n BMW 3-serie eller Mercedes C-klass?<\/h4>\n\n\n\n

De h\u00e4r tre har bytt slagsm\u00e5l ett bra tag nu och det verkar som om Audi A4 \u00e4r den som balanserar sitt marknadsintresse eftersom den \u00e4r lyxigare \u00e4n BMW 3-serien men inte lika lyxig som C-klassen. \u00c5 andra sidan \u00e4r BMW 3-serien den sportigaste av dem, men C-klassen \u00e4r den minst sportiga.<\/p>\n\n\n\n

Detta inneb\u00e4r att Audi ligger mitt emellan dessa tv\u00e5 i olika segment. Den kanske inte utm\u00e4rker sig p\u00e5 lika m\u00e5nga omr\u00e5den som de andra tv\u00e5, men den brister inte heller i n\u00e4stan ingenting.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A4 har funnits sedan 1994 och \u00e4r en av de mest s\u00e5lda Audi-modellerna hittills. Denna lyxiga familjesedan i kompakt storlek lovar att erbjuda den lyx som f\u00f6rknippas med modeller<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4684,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4683"}],"collection":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4683"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4683\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4685,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4683\/revisions\/4685"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4684"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4683"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4683"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/bila2z.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4683"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}